Crónica d'un viatge a Suissa

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Jordi Freixas

Re: Impressions d'un viatge a Suïssa

Post by Jordi Freixas »

I per cert Guigui, molt molt molt interessant el teu reportatge. Realment hi havia coses que (a nivell de trens cremallera, per exemple) les tenia com pre-concebudes d'una manera, i de sobte aparix el Cremallera de Pilatus aquest que, a jutjar per les imatges hagués jurat que es tractava simplement d'un funicular. O sigui que tenint en compte que no és el cas i partint de que com has dit és la línia amb més pendent del món, i en paraules textuals teves "no té ni un metre en adherència", a mi em fa deduir que aquesta pendent tant pronunciada que ha obligat a fer-hi trens del tipus funicular es manté del principi al de la línia. És aixi?

D'altra banda... aquests automotors són tots d'un sol vagó? No n'hi han de composicions amb cotxes de viatgers remolcats, per exemple?
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Impressions d'un viatge a Suïssa

Post by aim »

Jo els que vaig veure anaven en simple (he de dir que era temporada baixa), a més que tampoc és que veiés cap enganxall en cap de les unitats.... almenys en les que vaig veure circular.

El tipus "funicular" suposo que es manté des del principi, almenys els cremalleres a vapor que hi circulaven antigament també eren d'un sol cotxe i estil funicular. Tenien aquesta pinta: http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... e_view.JPG
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Jordi Freixas

Re: Impressions d'un viatge a Suïssa

Post by Jordi Freixas »

Déu ni do...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cremallera del Pilatus

Post by Guigui »

El pendent del cremallera del Pilatus varia al llarg del trajecte, però en cap moment tens la impressió d'anar "tort" al tren. I sí, les composicions són sempre d'un cotxe sol. He vist circular fins a quatre trens seguits, suposo que amb marxa a vista.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
ROMI65
N6
N6
Posts: 232
Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Re: Cap de setmana a Suissa

Post by ROMI65 »

davida wrote:El 13-14 de febrer aniré a Suissa.
Tinc previst estar a la zona de Montreux.
Algú que coneixi la zona em pot fer alguna recomanació ferroviaria.
Habia pensat en fer el Golden Pass Montreux - Zweisimmen, o algun dels cremalleres de la zona (Rochers-de-Naye o Pleiades).
Algú coneix la zona i em pot fer alguna recomanació.
De moment tinc reservat el sopar al Train du Fondue
La línia del MOB de Montreux a Zweisimmen i el cremallera dels Rochers de Naye són molt, molt recomanables. També hi ha la curiosa via única del tren de les vinyes (dels CFF), que enllaça la línia del Simpló amb la del "plateau".

Bon viatge.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Jordi Freixas

Re: Cap de setmana a Suissa

Post by Jordi Freixas »

Què té de curiosa aquesta via única que dius, si és que es pot saber?
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Impressions d'un viatge a Suïssa

Post by UT596001 »

Doncs aprofitaré per fer una valoració personal del meu "tast" al sistema de transport públic suís que vaig fer el dia del meu vintidosè aniversari, el passat 9 de febrer.

En primer lloc, em va sorprendre molt el poguer agafar trens de llarg recorregut amb un bitllet de rodalia per a fer trajectes de Rodalia. Armat amb el meu bitllet Triregio (abonament de 24 hores vàlid a tot l'àmbit TNW -l'ATM de Basilea-, a tot l'Àmbit RVS -l'ATM de Lörrach, a Alemanya-, al Distibus -Bus Districte des Trois frointères, a França- i al tram SNCF Basilea-Mulhouse) resulta que volia anar de Basilea a Liestal, d'on surt el Waldenburgerbahn, del qual l'usuari aim n'ha fet esment. Doncs bé, arribo a l'estació i per saber quin tren havia d'agafar consulto la guia d'horaris de la xarxa del Regio S-Bahn (sí, allà encara s'editen guies!, amb lo pràctiques que són...) i mirant l'horari veig que el primer tren que surt cap a Liestal era un Intercity, amb destinació Zurich, ja que per el primer S-Bahn faltaven uns 20 minuts. Remiro l'horari per si hi ha alguna nota dient que no són vàlids els bitllets de rodalia o calia pagar suplement (el tren estava marcat en vermell, a diferència dels trens de l'S-Bahn) i no em va semblar veure cap. Així que baixo cap al tren i decideixo preguntar a l'interventor, el qual es trobava a l'andana venent uns bitllets a uns viatgers que havien arribat molt justos de temps. Li pregunto ensenyant el bitllet preguntant si era vàlid per a aquest tren. Primer em diu que no ja que és un abonament de caire regional, acte seguit li pregunto si només és vàlid als trens locals. Quan li pregunto això canvia la cara i em pregunta on vaig. Després de dir-li que vaig a Liestal em diu que sí es vàlid. Després de posar jo cara de sorprès li dic que com és un tren Intercity em pensava que no valia... i em diu literalment que és vàlid per a tots els trens.

En general, vaig tenir una molt bona impressió: rapidesa, confort, molt bona informació... tant de la SBB, que vaig fer servir tant l'S-Bahn (línies S3 i S6, la S5 no la compto ja que tot i estar explotada per la SBB discorre íntegrament per dins d'Alemanya, amb tarifes RVS) així com de l'autobús urbà de Basilea i de la xarxa de tramvies, tant del Basel tram com del BLS, que explota les línies suburbanes 10, 11, 11E i 17. Un sistema molt pràctic de fer servir, clar (tot i no saber alemany!, tot i que amb l'interventor del tren de la SBB m'hi vaig entendre en francès) i útil. Realment m'he quedat amb les ganes de tornar-hi i explorar-ho a fons. Material mòbil cuidat i sense les estridències de la flotamasmodernaduropa, ja que veies material modern -i ben pensat, m'han agradat molt els nous automotors del servei del S-Bahn- i a la vegada no tan modern però impecable.

Una altra cosa que em va sorprendre és que a l'hotel em van entregar un passi gratuït per els dies de l'estada per a la xarxa de transport públic de la ciutat, vàlida a les zones 10, 11 i 13, cosa que ja indica com es tracten les coses per allà. No em va fer falta, però, perquè com tenia la intenció de fer les línies 10, que anava fins a la zona 12, així com el Waldenburgerbahn que fins al final des de Basilea són 7 zones em sortia més a compte comprar un passi de 1 dia que no pas aprofitar el passi de la ciutat i tirar de bitllet senzill per aquests trajectes. Ja de pas vaig aprofitar per fer altres trajectes "extra"...
User avatar
ROMI65
N6
N6
Posts: 232
Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Re: Cap de setmana a Suissa

Post by ROMI65 »

Jordi Freixas wrote:Què té de curiosa aquesta via única que dius, si és que es pot saber?
http://www.switzerland.isyours.com/e/ph ... ignes.html
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Cap de setmana a Suissa

Post by davida »

Un aperitiu del que ha sigut el cap de setmana a Suissa
Image
Image
Image
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Impressions d'un viatge a Suïssa

Post by aim »

És veritat, amb l'estància a qualsevol hotel (i crec que hostals també) de Basel, et ve inclosa la Mobility Card, que et permet viatjar per les tres zones tots els dies que estiguis allí allotjat (incloent el dia d'arribada i el que marxes).

Vas veure el tramvia que té un porc al darrere? Jo el vaig veure de nit i no vaig poder fer-li una foto.... A railfaneurope hi ha alguna foto, és realment curiós xD

Per cert, què et va semblar el Waldenburgerbahn? Jo no el vaig poder provar, però me'l deixo pendent per un cop que hi vagi a l'estiu, que així almenys podré enganxar la locomotora de vapor.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Cap de setmana a Suissa

Post by aim »

:D~~~~~~~~

Si això és l'aperitiu, com serà el plat fort?
Instagram: Ferrocarril | Aviació
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Cap de setmana a Suissa

Post by davida »

Pel amics del soterraments.....
El carrer principal de Montbovon, on vaig fer nit, per on circula el tren de la Fondue i 2 trens hora, un per sentit
Attachments
Carrer principal de Montbovon
Carrer principal de Montbovon
montbovon.jpg (34.36 KiB) Viewed 5258 times
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Impressions d'un viatge a Suïssa

Post by UT596001 »

aim wrote:Vas veure el tramvia que té un porc al darrere? Jo el vaig veure de nit i no vaig poder fer-li una foto.... A railfaneurope hi ha alguna foto, és realment curiós xD
Doncs no el vaig veure i ni tan sols sabia de la seva existència. Un altre cop que hi vagi ja intentaré veure'l :D

El que si vaig veure de casualitat és la composició del tramvia històric circulant, no sé si amb viatgers o de buit, per el centre de la ciutat des d'un altre tramvia. També vaig provar "de casualitat" els nous tramvies Tango d'Stadler que estan prou bé, va ser el primer tramvia que vaig agafar ja que la línia que tenia més a prop de l'hotel era la línia 11.
Per cert, què et va semblar el Waldenburgerbahn? Jo no el vaig poder provar, però me'l deixo pendent per un cop que hi vagi a l'estiu, que així almenys podré enganxar la locomotora de vapor.
Em va encantar, una línia molt maca, explotada amb material quasi-tramviari doncs hi han seccions intermitges de tramvia ja que va paral·lel a la carretera tota l'estona i al travessar els pobles ho fa en mode tramvia. Vaja, com els carrilets que teníem fa anys.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Com poden viure sense soterraments?

Post by Guigui »

Sí, noi, quina fila que fa el tercer món...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Impressions d'un viatge a Suïssa

Post by aim »

Mira, he trobat la foto: http://www.railfaneurope.net/pix/ch/tra ... _piggy.jpg (com a detall, als forats del nas hi té les llums, i de nit com el vaig veure encara era més curiós xD).

De tramvies crec que vaig provar totes les sèries (de les que circulen regularment) a excepció del Tango, i això que també tenia la línia 11 davant de l'hotel, però sempre enganxava els altres. Això si, vaig aconseguir fotografiar-les totes incloent l'històric i el de manteniment.

I ja que parlem dels Tango, us deixo amb una foto d'un d'ells:
Image

i amb un vídeo recopilatori dels diferents tramvies que hi han per allà (al final surt l'històric i el de manteniment):
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1Vu8hLkA6kc&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1Vu8hLkA6kc&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/youtube]
Instagram: Ferrocarril | Aviació
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Cap de setmana a Suissa

Post by metring »

Voleu dir que no hauriem de fusionar aquest fil amb http://transport.cat/viewtopic.php?f=15&t=9777&start=20 ?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

D'acord amb fusionar

Post by Guigui »

Jo també en seria partidari. Com a administrador i com a iniciador d'un dels dos fils en qüestió. :D
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Impressions d'un viatge a Suïssa

Post by metring »

Fet! Aquest fil és la fusió del de "Cap de setmana a Suïssa", i el del títol que es manté.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Impressions d'un viatge a Suïssa

Post by Trenscat »

Ai Suïssa, el paradís ferroviari per excel·lència!! :reve
Jacob.CH

Re: Impressions d'un viatge a Suïssa

Post by Jacob.CH »

He llegit que Suïssa és el país amb més línies electrificades respecte el seu total, de almenys Europa. El 99% de les línies estan electrificades...
Les úniques no electrificades són la Dampfbahn Furka Bergstrecke, el Rigi Bahn, i... crec que no me'n deixo cap
Last edited by Jacob.CH on Friday 29/10/2010 15:40, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”