Page 3 of 3
Posted: Monday 03/09/2007 0:52
by Jordi Freixas
No dic que desbanqui Portbou, però... sí que se l'ha de potenciar més del que s'està fent ara mateix.
Il·lusions
Posted: Monday 03/09/2007 11:01
by Guigui
Jordi Freixas wrote:No dic que desbanqui Portbou, però... sí que se l'ha de potenciar més del que s'està fent ara mateix.
Doncs entre un estat que tracta la zona com a colònia i l'altre que ho fa com si fos la porta d'entrada al tercer món, no et facis massa il·lusions...
Posted: Monday 03/09/2007 22:44
by Jordi Freixas
No, ja... si per ells fós directament ho haurien tancat. Però el que han de fer aquí, és fer complir l'Estatut, que la línia passi a mans de la Generalitat, que l'acabi de reformar, i exigeixi a França que es compleixi el conveni trans-fronterer (que segons s'havia comentat per aquí, l'estan incomplint al no fer arribar trens francesos fins a Puigcerdà).
Posted: Monday 03/09/2007 22:50
by victorcasta
Llegeix-te
això i convence't que no passarà mai.
Posted: Monday 03/09/2007 23:19
by Jordi Freixas
Si de cara a les properes eleccions estatals, el PP i el PSOE no aconsegueixen la majoria absoluta, i els partits catalans, saben fer la seva feina, sí que ho podem tenir. És tant senzill com que hi ha condicions que són innegociables (com per exemple, el traspàs integral de la xarxa ferroviaria catalana).
Posted: Monday 03/09/2007 23:26
by victorcasta
Jordi Freixas wrote:Si de cara a les properes eleccions estatals, el PP i el PSOE no aconsegueixen la majoria absoluta, i els partits catalans, saben fer la seva feina, sí que ho podem tenir. És tant senzill com que hi ha condicions que són innegociables (com per exemple, el traspàs integral de la xarxa ferroviaria catalana).
1r. Que seria contrari a llei.
2n. Que sigui PP o PSOE qui estigués al poder, encara que sense majoria absoluta, et dirien que tururut.
Catalunya és una zona molt estratègica d'Espanya i l'Adif no té cap intenció de desfer-se de cap línia de Catalunya.
Posted: Monday 03/09/2007 23:35
by Jordi Freixas
Adjunto la resposta que he donat a l'altre fil:
Sí sí sí, però... resulta que ja abans de que s'aprovés l'actual Estatut, ja hi havia traspassades a la Generalitat les antigues línies de FEVE, els Ports de Barcelona i Tarragona, i la línia entre Lleida i La Pobla de Segur (que per cert... a l'arribar a Lleida, connecta amb la resta de vies). També al País Valencià s'estan traspassant línies de RENFE a FGV (la línia Alcoi - Xàtiva, al menys de moment, interconnectada amb RENE
). A les Balears també s'ha traspassat la infraestructura de FEVE a SFM.
Tant il·legal no deu ser la cosa...
I si amb majoria o sense diuen tururut, no hi ha pacte i s'ha acabat el "talante".
Posted: Monday 03/09/2007 23:50
by victorcasta
També es pot governar en minoria, saps? A més, en qüestions així, el PSOE o el PP sempre podrien tenir el suport de PP o PSOE, depenent de la situació. I ja tens majoria
Però no és aquest un fòrum de política.
Posted: Monday 03/09/2007 23:54
by Jordi Freixas
Doncs de ops! mare!! Serà la manera que Catalunya tornem a ser un país.
Posted: Tuesday 04/09/2007 14:33
by entfe001
es.charla.politica.misc
Reforç? I ara...
Posted: Tuesday 04/09/2007 18:54
by JaMiRo!
victorcasta wrote:I els Alpino, si s'arriben a construir, l'única diferència que tindrien seria reforç del sistema de frenat i interiorisme diferent, res de basculacions.
Ja hi tornem a ser...
Els Civia "normals" (què estrany parlar així) van demostrar que poden pujar i baixar de França via Puigcerdà, per tant no pensis que cal reforçar massa res*...
*Ara que hi penso, és cert que aquell Civia que pujà fins a La Tor va arribar una mica calentó de les seves resistències de fre...
Re: Reforç? I ara...
Posted: Wednesday 05/09/2007 11:29
by genissimon
JaMiRo! wrote:[...]*Ara que hi penso, és cert que aquell Civia que pujà fins a La Tor va arribar una mica calentó de les seves resistències de fre...
Potser el problema eren les subestacions que no estaven preparades per als trens que frenen per recuperació, retornant l'energia a la catenària quan poden. I si no poden, l'electricitat generada s'ha de consumir a les resistències de frè (i per això s'escalfen).
Salut !!
Re: Reforç? I ara...
Posted: Wednesday 05/09/2007 11:44
by Pere
JaMiRo! wrote:*Ara que hi penso, és cert que aquell Civia que pujà fins a La Tor va arribar una mica calentó de les seves resistències de fre...
Pel que vaig poder saber, va arribar amb les resistències de fre amb olor a xamuscat perquè durant tot el recorregut van estar-li fent males passades. (Activar fre d'emergència en plena rampa i semblants..)
Posted: Wednesday 05/09/2007 22:23
by Jordi Freixas
Total... que si no n'hi havia prou amb els infumables trens Regionals de parada a totes les estacions, ara a sobre en els Delta haurem d'anar amb seients de plàstic...
PD: o és que potser tenen pensat de dotar-los d'un interiorisme coherent?
Posted: Wednesday 05/09/2007 22:57
by Jordi Freixas
Sí, però potser en Jamiro sabrà si pensen interioritzar els nous trens Civia dignament, o ens fotran una altra caqueta amb seient s de plàstic.
fantito wrote:Però ja m'he cansat d'explicar tantes vegades el mateix, sembla que visqui permanentment el dia de la marmota.
Sí sí... gran pel·lícula
¡Seta roja!
Posted: Thursday 06/09/2007 18:28
by JaMiRo!
Pere wrote:Pel que vaig poder saber, va arribar amb les resistències de fre amb olor a xamuscat perquè durant tot el recorregut van estar-li fent males passades. (Activar fre d'emergència en plena rampa i semblants..)
Sí, les mateixes gamberrades que li vam fer a un dels Civia que va pujar a Figueres (moooola això d'apretar la
seta roja).
Posted: Saturday 08/09/2007 13:34
by Jordi Freixas
Home, però a Figueres no hi ha les mateixes pendents que a la Collada de Toses.
Bé, tornant al tema de l'estació de Puigcerdà. S'hi ha començat a fer alguna cosa? Ho dic més que res, perquè demà hi passaré (i ja procuraré de fer algunes fotos per el corrent excèptic del fòrum amb el meu patriotisme
).
Re: Rehabilitació de l'estació de Puigcerdà
Posted: Friday 05/09/2008 13:14
by tren250
En aquesta estació de moment han canviat la catenària i poca cosa més, a part de treure algunes vies renfe, desbrossar tota la platja de vies, treure alguna via sncf i dexar fora de funcionament el semàfor de la SNCF. Això fa un mes.
Re: Rehabilitació de l'estació de Puigcerdà
Posted: Thursday 30/10/2008 19:30
by canalcole
Doncs ja li anava bé una reformeta a l'estació de Puigcedà, n´hi han d'altres que també li tocaria...
Xavi