Page 3 of 3

Posted: Saturday 03/11/2007 0:38
by orique
Als Intercidades no hi ha aquests luxes :) :P

Re: Me'n vaig a l'oest

Posted: Monday 18/08/2008 16:19
by metring
Hola! Pujo el fil perquè aquest cap de setmana, també hem estat a Lisboa, i ens ha anat molt bé. Hem vist els tres funiculars, l'ascensor de Santa Justa, el Museu Carris, els tramvies antics i moderns, els trens de la CP...En quan pugui, penjaré unes quantes fotos ;)

Edito: he trobat a la web oficial del metro un link a una pàgina que explica la cronologia del metro, d'una manera interessant. el que no he trobat encara és informació del material mòbil, ni tampoc sé si segueixen els trens dels inicis, el 1959, ho sabeu vosaltres?

Re: Me'n vaig a l'oest

Posted: Tuesday 19/08/2008 17:43
by Proastiakos
metring wrote:Hola! Pujo el fil perquè aquest cap de setmana, també hem estat a Lisboa, i ens ha anat molt bé. Hem vist els tres funiculars, l'ascensor de Santa Justa, el Museu Carris, els tramvies antics i moderns, els trens de la CP...En quan pugui, penjaré unes quantes fotos ;)

Edito: he trobat a la web oficial del metro un link a una pàgina que explica la cronologia del metro, d'una manera interessant. el que no he trobat encara és informació del material mòbil, ni tampoc sé si segueixen els trens dels inicis, el 1959, ho sabeu vosaltres?
Metro Lisboa ha tingut diferentes series de material mòbil. Em sembla que a part de les series que hi circulen a día d'avui hi han poques unitats predecessores que es conservin. El link en questió de l'evolució de la xarxa es molt interessant i és el següent: http://www.metrolisboa.pt/Default.aspx?tabid=487

Molt curioses les seves ampliacions, que per aquells amants dels túnels de serveis i recòndits els serà un paradís, ja que com podeu comparar si agafeu el mapa de la xarxa al 1993 i l'actual, han hagut importants canvis que han influït a l'infrastructura comportant grans reformes, com per exemple a les estacións de Marqués de Pombal i de Rossio. A la primera, a la linha azul, en direcció Amadora Este es troba un antic túnel de connexió sense vies que connectaba amb la linha groga direcció Odivelas; i a la segona, a la linha verde a l'estació de Rossio en direcció a Santa Apolônia es pot intuir una paret construida, que ha servit per a tapar l'antic túnel que anava de l'estació Restauradores ( on tambè es visible un ramal que a dia d'avui serveix per a retirar trens) a Rossio. Cal dir que les abundants ampliacions han deixat lloc a un bon nombre de túnels de serveis i maniobres que es troben repartits per tota la xarxa.

De moment l'unic document relatiu a material mòbil que conec és un que parla de la sèrie ML7 ( A velha senhora), preservada i conservada. Unitat amb la que els amics del ferrocarril de Lisboa vàren fer un viatge organitzat amb Metropolitano de Lisboa per gran part de les línies de metro, a la pàgina que us adjunto podreu trobar fotos molt interessants i fins i tot videos de l'acte, espero que us agradi! Recomanar-vos la pàgina de Comboios.org, un bon reducte dels nostres veïns on es poden trobar diverssissimes informacions i excel·lents documents.

http://www.comboios.org/forum/viewtopic.php?t=10758

Salutacions,

Re: Me'n vaig a l'oest

Posted: Tuesday 19/08/2008 17:49
by metring
Ostres, pensava que ja havia penjat el link, moltes gràcies per posar-lo i per la informació! ;)

Re: Me'n vaig a l'oest

Posted: Monday 25/08/2008 23:49
by metring