Page 3 of 5
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Monday 25/08/2008 0:16
by foronda 141
NO.
Aquest automotor es de Ferrocarrils de la Generaliat Valenciana.
Salutacions
Fàstic
Posted: Monday 25/08/2008 15:50
by Guigui
Can Tunis, Castellar de n'Hug... Mostres d'un país al qual importa un pebrot la conservació del patrimoni (com la memòria històrica en general) i que, a més, se salta la legalitat permetent abocadors descontrolats, que sembla que és el que podem considerar aquest paisatge vergonyosament trist.
Això sí, després hi ha uns senyors que així que veuen una carxofa, s'omplen la boca de modernitat, cosmopolitisme, tancar ferides urbanes i facècies d'aquest estil.
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Tuesday 09/09/2008 17:51
by tren250
I una pregunta: On és la locomotora n9 de les mines d'Ulleras i Anexas de Sabero? Perquè estava en estat operatiu, i no la veig en cap de les fotos.
Re: Museu del Transport, que, qui, com?
Posted: Thursday 09/07/2009 19:32
by metring
Un usuari ens ha enviat aquestes fotografies dels vehicles que encara queden.
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Monday 20/07/2009 18:52
by Jordi Freixas
Realment fot mooooolta pena.
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Monday 20/07/2009 22:19
by marc
Veient aquestes fotos em resurgeix un dubte que vaig tenir l'estiu passat quan hi vaig anar. Com es que encara hi queda material si se suposa que TMB i FGC ja s'ho han emportat tot. A més se suposa que TMB ho te tot al triangle, mentre que l'estiu passat encara hi quedava un 1200, i no se si un remolc.
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Monday 20/07/2009 22:21
by Lluita1714
marc wrote:Veient aquestes fotos em resurgeix un dubte que vaig tenir l'estiu passat quan hi vaig anar. Com es que encara hi queda material si se suposa que TMB i FGC ja s'ho han emportat tot. A més se suposa que TMB ho te tot al triangle, mentre que l'estiu passat encara hi quedava un 1200, i no se si un remolc.
FGC no s'ha emportat res, que jo sàpiga, i TMB em sembla que va agafar uns quants però no tots.
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Tuesday 21/07/2009 10:09
by El LLOP
òbviament, tot el que hi havia allà dalt no era de TMB.
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Tuesday 21/07/2009 13:11
by Jordi Freixas
I el funicular de Núria a qui pertany? A FGC?
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Tuesday 21/07/2009 13:16
by metring
Suposo que ha de ser d'ells, si. Però una pregunta, estàven buidant coses a Martorell, per portar-les a d'altres llocs, o ho tinc mal entès? Ho dic perquè potser per això no ho han portat allà.
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Tuesday 21/07/2009 16:54
by marc
Però si no m'hi vaig fixar malament només hi ha una peça que pugui ser de TMB allà dalt i és el 1200 de què us parlo. La resta són camions, locomotores i material miner que segurament deu ser de FGC pel museu de la Pobla.
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Tuesday 21/07/2009 16:57
by BRILL 18
metring wrote:Suposo que ha de ser d'ells, si. Però una pregunta, estàven buidant coses a Martorell, per portar-les a d'altres llocs, o ho tinc mal entès? Ho dic perquè potser per això no ho han portat allà.
Si sembla ser que tot el material historic que hi havia a Martorell ara esta en una nau de Manresa, pero malhauradament per el que em va comentar un amic trevallador (cap de ctc de Rubi) la direccion actual de FGC condidera el material historic de Xatarra poc mes o meny es a dir poc futur i veig
Direcció d'FGC
Posted: Tuesday 21/07/2009 17:29
by Guigui
BRILL 18 wrote:Si sembla ser que tot el material historic que hi havia a Martorell ara esta en una nau de Manresa, pero malhauradament per el que em va comentar un amic trevallador (cap de ctc de Rubi) la direccion actual de FGC condidera el material historic de Xatarra poc mes o meny es a dir poc futur i veig
Amb una mica de sort, aquesta direcció canviarà d'aquí a un any i mig. I potser, si bufen nous vents, la cosa pot millorar. O no...
Re: Hi ha material que pertany a FGC segur...
Posted: Tuesday 21/07/2009 19:26
by BB9200
Ara que hi penso, potser plantejar una pregunta més fàcil: A qui pertany el vehicle (ignoro la seva numeració) del Funicular de Vallvidrera, a priori el que millor està dels que estan a dalt?
Jordi Freixas wrote:I el funicular de Núria a qui pertany? A FGC?
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Wednesday 22/07/2009 0:20
by wefer
BRILL 18 wrote: la direccion actual de FGC condidera el material historic de Xatarra poc mes o meny es a dir poc futur i veig
Si fos cert, creieu que haurien portat el naval a Lleida perquè li fessin el pressupost de restauració, tal com vam publicar al fòrum fa un temps?
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Wednesday 22/07/2009 3:35
by Alemany
marc wrote:Però si no m'hi vaig fixar malament només hi ha una peça que pugui ser de TMB allà dalt i és el 1200 de què us parlo. La resta són camions, locomotores i material miner que segurament deu ser de FGC pel museu de la Pobla.
Trobo sorprenent que s'hagin deixat un tramvia 1200 allà. Probablement perquè ja es van baixar 2 dels 3 que hi havia, però un dels que hi ha a Barcelona no té motor, perquè va ser semirestaurat de cara a la galeria per al Trens i Estacions del 1981. Poder està millor de xapa (!!??!?!?) però no té motor. No hi hauria cap problema si es projecta restaurar-lo de manera que no circuli mai més. La qual cosa tampoc em sonaria rara.
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Wednesday 22/07/2009 18:19
by metring
Un article a
http://blogs.elpunt.cat/carlesgorini/
Adéu a un museu català del transport
10 juliol 2009 per Carles Gorini
Amb la presentació el passat dia 7 de juliol de la Fundació Transports Metropolitans de Barcelona es pot donar per acabat un cicle que es va iniciar el 2006, quan es va clausurar el Museu del Transport que hi havia a Castellar de N’Hug i es va cessar el president de la fundació que el gestionava, Carles Salmeron.
El projecte del Museu del Transport havia nascut als anys vuitanta amb la premissa d’omplir el buit que hi havia a Catalunya entorn l’existència d’un museu on es preservés la memòria del que havia estat la nostra història del transport. La seva creació va obeir a dos objectius: reunir una àmplia mostra dels vehicles més representatius de la història del transport al país i rehabilitar una part de l’antic ferrocarril de via estreta de Guardiola a Castellar de N’Hug, per convertir-lo en un ferrocarril turístic.
Els primers vehicles van arribar la primavera del 1986 i, en pocs anys, gràcies a les aportacions que hi van fer diverses institucions i empreses, es va aconseguir reunir una col·lecció formada gairebé per cent cinquanta unitats. El Museu, com a tal, va ser inaugurat el 11 de maig de 1991 i la seva tasca principal havia de ser la preservació dels vehicles que formaven part del fons museístic. En paral·lel, es va constituir l’Escola de Restauració de Vehicles Antics de Transport (ERVAT) que, en forma de taller ocupacional, s’havia d’encarregar de la restauració de tots els vehicles del Museu.
De tota manera, el Museu, que es presentava com un projecte innovador a Catalunya, mai no va acabar d’arrencar de manera definitiva i la col·lecció de vehicles que s’havia de restaurar, estacionada a la intempèrie, es va començar a deteriorar fins al punt que, a mitjans dels anys noranta, el que havia de ser un centre de restauració semblava un magatzem de ferralla. L’any 2000, Salmeron encara confiava poder redreçar la situació quan va anunciar que havia obtingut una quantiosa subvenció europea.
Un dels episodis més foscos d’aquesta història el van protagonitzar les desavinences públiques entre el president de la Fundació Museu del Transport i Josep Orriols, alcalde de Castellar, que van anar en augment fins arribar als insults i les agressions. A la fi, la disputa la va resoldre un jutjat de Barcelona a partir de la denúncia presentada per l’ajuntament, que en va demanar el cessament de l’activitat per manca de permís d’obertura.
Per acabar-ho d’adobar, es va donar un canvi de color polític al Govern i els suports que Salmeron sempre havia trobat a diferents Departaments de la Generalitat van desaparèixer. La conseqüència immediata del nou escenari polític va ser la liquidació de la Fundació i el cessament de Salmeron. Després vindria la recuperació dels vehicles per part dels seus propietaris, sobre tot, TMB i FGC. Amb la situació desencallada també es va poder posar en funcionament el ferrocarril de via estreta conegut com “El Tren del Ciment.”
Avui, la presentació de la Fundació TMB, i la prevista del Centre d’Interpretació del Ferrocarril per part de FGC, que mostraran algunes de les peces recuperades de l’extingit Museu, són una molt bona notícia. Amb tot, l’anunci té la seva part amarga perquè és la demostració que no ha estat possible la supervivència d’un espai en què es preservés la memòria de la nostra història del transport, no la d’una empresa o una altra, sinó la de tot un país. L’esperit d’aquell Trens i Estacions que es va viure al Born de Barcelona el 1981 està, definitivament, mort i enterrat.
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Wednesday 22/07/2009 20:14
by Jordi Freixas
metring wrote:Un article a
http://blogs.elpunt.cat/carlesgorini/
Adéu a un museu català del transport
(1)... L’any 2000, Salmeron encara confiava poder redreçar la situació quan va anunciar que havia obtingut una quantiosa subvenció europea.
(2)Un dels episodis més foscos d’aquesta història el van protagonitzar les desavinences públiques entre el president de la Fundació Museu del Transport i Josep Orriols, alcalde de Castellar, que van anar en augment fins arribar als insults i les agressions. A la fi, la disputa la va resoldre un jutjat de Barcelona a partir de la denúncia presentada per l’ajuntament, que en va demanar el cessament de l’activitat per manca de permís d’obertura.
(3)Per acabar-ho d’adobar, es va donar un canvi de color polític al Govern i els suports que Salmeron sempre havia trobat a diferents Departaments de la Generalitat van desaparèixer.
(1) Què se n'ha fet d'aquests diners?
(2) Realment lamentable. No sé perquè però això pinta molt malament.
(3) Confiem que a l'any que ve s'acabi el Tripartit.
I bé amb tot plegat, no especifica què s'en farà del material que encara queda allà "exposat".
Museu català del transport
Posted: Wednesday 22/07/2009 23:04
by Guigui
Adéu a un museu català del transport
Adéu? Com que "adéu", si abans no hi ha hagut cap "hola"?
A més, qui diu que el projecte que estan covant a
Lleida, que sembla força més seriós, no podrà acabar per convertir-se en
el Museu del Transport de Catalunya, a l'escala que sigui?
Re: Museu del Transport -Castellar de N'Hug
Posted: Wednesday 22/07/2009 23:50
by metring
Tot això és lamentable, trist i decebedor