megapauer wrote:Jo no parlo de l'ESTAT. Parlo de GOVERN REGIONAL i GOVERN LOCAL.
La denominació "regional" va desaparèixer quan es va acabar la dictadura, i va ser substituïda pel concepte "Comunitat Autònoma".
Potser caldria anar actualitzant-se...
megapauer wrote:Veig com es fan les coses per part dels Ajuntaments i sobretot per part de la Generalitat.
Jo també ho veig i veig que moltes vegades hi ha malversació. però no veig que n'hi hagi més a BCN que a Madrid (més aviat el contrari) i ja no parlem de casos escandalosos com València o Galícia.
megapauer wrote:Aquí a Madrid no hi haurà FGC, però hi han més de 200 kms de metro. No m'importaria que FGC fos Rodalies Renfe si tingués un bon servei,
I com s'explica l'enorme diferència entre la qualitat del sevei de Renfe a BCN i Madrid? No havíem quedat que en aquest país tots érem igual i solidaris a l'hora de pagar? Aleshores, per què aquestes diferències abismals a l'hora de rebre?
megapauer wrote:però si que m'agradaria que el metro estigués en condicions i arribés a tots els barris de Barcelona, que hi haguéssin força B-xx de circunvalació gratuïtes, etc.
Aquí hi ha dues coses:
1- Per fer obres, cal tenir diners. Si no els tens (o no els podràs tenir), no es poden fer.
2- No és el mateix contruir a la deserta meseta castellana al voltant de Madrid, que a l'apretada i muntanyosa AMB. És evident que construir allà és molt més barat, la qual cosa no explica en cap moment (sinó al contrari) que es destinin menys diners a BCN.
megapauer wrote:No totes les autovies de Madrid són pagades de l'estat, i tenen 3 i 4 carrils i són gratuïtes.
Tota la xarxa bàsica és de l'Estat, és a dir, la paguem entre tots.
Fem un breu repàs, amb dades extretes de la web de Fomento. Si hi ha algun error, corregiu-me:
Autopistes de l'Estat a Catalunya:
AP7 = Peatge
AP2 = Peatge
A2 = Gratuïta
Per complementar això, tenim dues de les carreteres amb més trànsit d'Espanya: la N-II (nord) i la N-340, encara sense desdoblar i amb un dels í ndexs d'accidentalitat més alts de l'Estat. Moltes carreteres que no tenen ni un 10% del trànsit que tenen aquetses, han estat desdoblades arreu de l'Estat. Totes, òbviment, parteixen de Madrid
Autopistes de l'Estat a Madrid:
A1: Gratuïta
A2: Gratuïta
A3: Gratuïta
A4: Gratuïta
A5: Gratuïta
A6: Gratuïta (de peatge a partir de Villalba)
A42: Gratuïta
En paral·lel a aquestes, s'estan construint auopistes de peatge per aquells que vulguin anar més de pressa a canvi de pagar. Però totes tenen una autovia paral·lela que permet arribar als mateixos llocs.
Igualment, moltes d'aquestes autovies tenen més de 500 Km de longitud i enllacen gratuïtament amb tota Espanya.
Parlem de la Alta Velocitat? Madrid-Sevilla, Madrid-França (per BCN), Madrid-València, Madrid-Valladolid, Madrid-Galícia... visca madrilàndia!!!!
megapauer wrote:Per què l'autopista del Maresme ha d'ésser de pagament?
Perquè la va fer el Ministerio de Fomento de pagament!!!
megapauer wrote:Per què s'ha de pagar els túnels del Garraf? Per què l'autopista de Manresa i els Túnels de Vallvidrera són de pagament? A Madrid se les haguessin ingeniat per a que fossin gratuïtes.
AQUESTA ÉS LA DIFERÈNCIA.
Se les haguessin enginyat?
Hem de començar a aprendre que 2+2=4 (amb permís dels matemàtics
) i que si no es tenen calers, no es poden fer coses.
Quan dius "se les haguessin enginyat" suposo que et refereixes a peatges a l'ombra, no? Doncs entre el peatge a l'ombra i el peatge "normal" només hi ha una petita diferència: "l'ombra" el paga tothom, mentre que el "normal" el paguen només els que usen la via.
Però aquesta només és una diferència de model (a més crec que és més just el segon) però en cap cas permet fer coses que no cal pagar-les. Si no hi ha calers per pagar, no pots fer les coses, per moltes voltes que li donis.
Només cal veure l'escandalós plànol de carreteres, de ferrocarril, de línies aèries, de telecomunicacions, del que vulguis... per adonar-te que TOTA la inversió de l'Estat es focalitza al centre de Castella, a Madrid, com ha passat els últims 500 anys, o fins i tot ara més que abans. I això es copmprova igualment en les (poques) dades que aconseguim que es filtrin sobre la inversió de l'Estat. La resta d'habitants del país som ciutadans de segona.
Madrid, menrestant, té perfectament cobertes totes les necessitats amb el que l'Estat li dóna: carreteres, ferrocarrils, cultura, sanitat, seguretat... si volguessin pràcticament ni necessitarien la "Comunidad". Per tant, aquesta es pot dedicar a construir (metro, per exemple), a millorar altres serveis i a gestionar els serveis transferits.
A Catalunya, en canvi, se'ns van passar una sèrie de serveis que ara ha de donar la Generalitat... però no es van traspassar els diners suficients per pagar-los. Ara ens trobem que hem de donar uns serveis i tenim menys diners dels que necessitem per donar-los. Mentrestant, aquests diners que ens pertocarien, ara van a parar a altres Comunitats ja que l'Estat es desentén de Catalunya.
Es pot argumentar, aleshores, que potser hagués sigut millor no traspassar... però tampoc aquesta hagués sigut solució, perquè quan els serveis depenien de l'Estat tampoc no funcionaven millor que ara. Mirem el cas dels pocs que encara conserva l'Estat (aeroport, Renfe,...) Per això se'n va demanar el traspàs!!!!!
A Catalunya, mentrestant, seguim produïnt i regalem els nostres diners a aquests ciutadans de primera visquin ben proveïts, a l'igual que es feia als sistemes feudals entre vasalls i senyors. Mentre la balança fiscal de Madrid és 0 (rep tant com produeix) més d'un 20% dels diners catalans surten cap a altres Comunitats, malgrat que el nivell de renda de Madrid és força superior al de Catalunya. I no ens queixem pas, no sigui que ens "agafin mania"
Resumint: es veu que hem de ser solidaris, però alguns més que els altres. Això és al que alguns denominen, incorrectament, Espanya, i que haurien d'anomenar Madrilàndia.