Barcelona discute, Madrid construye

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
wefer
Administrador

Post by wefer »

megapauer wrote:Exacte, i com a català resident a la capital del Reyno
Quan de temps fa que no sentia aquesta expressió tant famosa entre els feixistes :?
megapauer wrote:m'encantaria saber en què es llencen els diners a Catalunya, perquè no s'entén.
:? :? :?
El fet que l'Estat inverteixi prop del triple a Madrid que a Catalunya (molt més gran i amb molts més habitants) segur que no té res a veure, oi? et recordo que això ha estat RECONEGUT fins i tot pel govern del PP!!!
megapauer wrote:Suposo que l'estupidesa lingüística, el fanatisme patriòtic i coses així tindràn un bon pressupost anual del qual es pot més que dubtar que en gaudeixi la població.
Ja veig... això va en la mateixa línia que quan s'afirma que es pega a la gent que parla en castellà pels carrers de Barcelona, creença molt estesa a la "capital del Reino", o "del Imperio" o la "Galaxia" o com li vulguis dir al melic del món mundial.

Igualment cada vegada que veig les "gens" manipulades notícies de Telemadrid, cada vegada que passo per la Plaza Colón i veig aquella bandera espanyola monumental, cada vegada que veig les desfilades militars del 12 d'octubre, cada vegada que escolto la Cope, penso... que poc nacionalistes que són a la "Kapital del Reyno"
I parles de fanatisme? xD
victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

wefer wrote:
megapauer wrote:Suposo que l'estupidesa lingüística, el fanatisme patriòtic i coses així tindràn un bon pressupost anual del qual es pot més que dubtar que en gaudeixi la població.
Ja veig... tu ets d'aquells que assegura que es pega a la gent que parla en castellà pel carrer, creença molt estesa a la "capital del Reino", o "del Imperio" o la "Galaxia" o com li vulguis dir al melic del món mundial.
I parles de fanatisme? xD
Jo visc aquí, de família catalana i em considero català, d'esquerres, més o menys nacionalista, i penso, com en Joan, que els diferents governs a la Generalitat s'han excedit en despesa en coses relacionades en patriotisme. I sóc d'aquells que s'indigna al sentir que aquí es discrimina al castellanoparlant.

Els prejudicis que es poden tenir a la capital del reino (i ho dic en to humorístic) cap als catalans, també existeixen en sentit contrari.

Però va... :topic
megapauer
N8
N8

Post by megapauer »

victorcasta wrote:Jo visc aquí, de família catalana i em considero català, d'esquerres, més o menys nacionalista, i penso, com en Joan, que els diferents governs a la Generalitat s'han excedit en despesa en coses relacionades en patriotisme. I sóc d'aquells que s'indigna al sentir que aquí es discrimina al castellanoparlant.

Els prejudicis que es poden tenir a la capital del reino (i ho dic en to humorístic) cap als catalans, també existeixen en sentit contrari.

Però va... :topic
Estem en topic.

Jo no parlo de l'ESTAT. Parlo de GOVERN REGIONAL i GOVERN LOCAL. Veig com es fan les coses per part dels Ajuntaments i sobretot per part de la Generalitat.
Aquí a Madrid no hi haurà FGC, però hi han més de 200 kms de metro. No m'importaria que FGC fos Rodalies Renfe si tingués un bon servei, però si que m'agradaria que el metro estigués en condicions i arribés a tots els barris de Barcelona, que hi haguéssin força B-xx de circunvalació gratuïtes, etc. No totes les autovies de Madrid són pagades de l'estat, i tenen 3 i 4 carrils i són gratuïtes. Per què l'autopista del Maresme ha d'ésser de pagament? Per què s'ha de pagar els túnels del Garraf? Per què l'autopista de Manresa i els Túnels de Vallvidrera són de pagament? A Madrid se les haguessin ingeniat per a que fossin gratuïtes.

AQUESTA ÉS LA DIFERÈNCIA.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
wefer
Administrador

Post by wefer »

victorcasta wrote:penso, com en Joan, que els diferents governs a la Generalitat s'han excedit en despesa en coses relacionades en patriotisme.
Està molt bé... però "pensar" no serveix de res (en aquest sentit, vull dir :D) si no que cal demostrar amb dades que això és cert. I de tots els que "pensen" així, ningú mai m'ha sabut demostrar res significatiu al respecte.

En canvi, que la inversió de Foment els últims 15 anys a Catalunya ha estat de mitjana al voltant del 10% (i per sota) mentre que a Madrid ha estat a voltant d'un 20%, no és un "penso", o un "em sembla". És un FET (busqueu en aquest mateix fòrum i en trobareu referències ben clares) que implica molts mil·lers de milions d'euros catalans que han volat cap a altres llocs de manera, com a mínim, injusta i insolidària.

Ara, que si les dades no tenen valor, la realitat tampoc no té valor, i preferim basar-nos en el que "ens sembla", o fins i tot en el que "volem que ens sembli"... bé, però aleshores poc podem discutir racionalment sobre el tema.
Jordilar

Post by Jordilar »

megapauer wrote: Exacte, i com a català resident a la capital del Reyno m'encantaria saber en què es llencen els diners a Catalunya, perquè no s'entén.

Suposo que l'estupidesa lingüística, el fanatisme patriòtic i coses així tindràn un bon pressupost anual del qual es pot més que dubtar que en gaudeixi la població.
Alfredo_21 wrote:Pse...yo dede que oí que los de ERC se habían gastado más de 17.400 € en un informe sobre la felicidad ya no tengo respeto por este Gobierno. En fín, aparte de eso, tambien se gastarán dinero en 500 radares para poder sancionar a quien vaya más de 80 km/H a partir de enero...en fín!La pela es la pela(me veo que pasamos de discusiones entre provincias desfavorecidas a politicas XD)
victorcasta wrote: i penso, com en Joan, que els diferents governs a la Generalitat s'han excedit en despesa en coses relacionades en patriotisme. I sóc d'aquells que s'indigna al sentir que aquí es discrimina al castellanoparlant.

Totalment d'acort amb aquestes afirmacions. Només perque us dongueu conta que tots els nacionalismes son nocius i estan fets des del mateix origen, analitzem aquesta frase i fem la següent permutació:
Un 'facha' wrote: VIVA ESPAÑA!
Un catalanista wrote: VISCA CATALUNYA!
Veieu que tot es el mateix? Veieu que esteu tan equivocats com els del PP? Veieu que esteu dient lo mateix que els "faxes", però en petita escala? Veieu que construir una bandera espanyola gegant considereu que és una aberració, mentres que si fos catalana seria lo millor del món? Veieu que en aquests aspectes, es tiren els diners, i a catalunya els diners es poden aprofitar en millors coses?

Veieu que la falta de presupostos també es deguda a la mala gestió que fa el govern català?

Salut,
wefer
Administrador

Post by wefer »

megapauer wrote:Jo no parlo de l'ESTAT. Parlo de GOVERN REGIONAL i GOVERN LOCAL.
La denominació "regional" va desaparèixer quan es va acabar la dictadura, i va ser substituïda pel concepte "Comunitat Autònoma".
Potser caldria anar actualitzant-se...
megapauer wrote:Veig com es fan les coses per part dels Ajuntaments i sobretot per part de la Generalitat.
Jo també ho veig i veig que moltes vegades hi ha malversació. però no veig que n'hi hagi més a BCN que a Madrid (més aviat el contrari) i ja no parlem de casos escandalosos com València o Galícia.
megapauer wrote:Aquí a Madrid no hi haurà FGC, però hi han més de 200 kms de metro. No m'importaria que FGC fos Rodalies Renfe si tingués un bon servei,
I com s'explica l'enorme diferència entre la qualitat del sevei de Renfe a BCN i Madrid? No havíem quedat que en aquest país tots érem igual i solidaris a l'hora de pagar? Aleshores, per què aquestes diferències abismals a l'hora de rebre?
megapauer wrote:però si que m'agradaria que el metro estigués en condicions i arribés a tots els barris de Barcelona, que hi haguéssin força B-xx de circunvalació gratuïtes, etc.
Aquí hi ha dues coses:
1- Per fer obres, cal tenir diners. Si no els tens (o no els podràs tenir), no es poden fer.
2- No és el mateix contruir a la deserta meseta castellana al voltant de Madrid, que a l'apretada i muntanyosa AMB. És evident que construir allà és molt més barat, la qual cosa no explica en cap moment (sinó al contrari) que es destinin menys diners a BCN.
megapauer wrote:No totes les autovies de Madrid són pagades de l'estat, i tenen 3 i 4 carrils i són gratuïtes.
Tota la xarxa bàsica és de l'Estat, és a dir, la paguem entre tots.
Fem un breu repàs, amb dades extretes de la web de Fomento. Si hi ha algun error, corregiu-me:

Autopistes de l'Estat a Catalunya:
AP7 = Peatge
AP2 = Peatge
A2 = Gratuïta

Per complementar això, tenim dues de les carreteres amb més trànsit d'Espanya: la N-II (nord) i la N-340, encara sense desdoblar i amb un dels í ndexs d'accidentalitat més alts de l'Estat. Moltes carreteres que no tenen ni un 10% del trànsit que tenen aquetses, han estat desdoblades arreu de l'Estat. Totes, òbviment, parteixen de Madrid

Autopistes de l'Estat a Madrid:
A1: Gratuïta
A2: Gratuïta
A3: Gratuïta
A4: Gratuïta
A5: Gratuïta
A6: Gratuïta (de peatge a partir de Villalba)
A42: Gratuïta

En paral·lel a aquestes, s'estan construint auopistes de peatge per aquells que vulguin anar més de pressa a canvi de pagar. Però totes tenen una autovia paral·lela que permet arribar als mateixos llocs.
Igualment, moltes d'aquestes autovies tenen més de 500 Km de longitud i enllacen gratuïtament amb tota Espanya.

Parlem de la Alta Velocitat? Madrid-Sevilla, Madrid-França (per BCN), Madrid-València, Madrid-Valladolid, Madrid-Galícia... visca madrilàndia!!!!
megapauer wrote:Per què l'autopista del Maresme ha d'ésser de pagament?
Perquè la va fer el Ministerio de Fomento de pagament!!! :x
megapauer wrote:Per què s'ha de pagar els túnels del Garraf? Per què l'autopista de Manresa i els Túnels de Vallvidrera són de pagament? A Madrid se les haguessin ingeniat per a que fossin gratuïtes.
AQUESTA ÉS LA DIFERÈNCIA.
Se les haguessin enginyat? :?
Hem de començar a aprendre que 2+2=4 (amb permís dels matemàtics :D) i que si no es tenen calers, no es poden fer coses.
Quan dius "se les haguessin enginyat" suposo que et refereixes a peatges a l'ombra, no? Doncs entre el peatge a l'ombra i el peatge "normal" només hi ha una petita diferència: "l'ombra" el paga tothom, mentre que el "normal" el paguen només els que usen la via.
Però aquesta només és una diferència de model (a més crec que és més just el segon) però en cap cas permet fer coses que no cal pagar-les. Si no hi ha calers per pagar, no pots fer les coses, per moltes voltes que li donis.

Només cal veure l'escandalós plànol de carreteres, de ferrocarril, de línies aèries, de telecomunicacions, del que vulguis... per adonar-te que TOTA la inversió de l'Estat es focalitza al centre de Castella, a Madrid, com ha passat els últims 500 anys, o fins i tot ara més que abans. I això es copmprova igualment en les (poques) dades que aconseguim que es filtrin sobre la inversió de l'Estat. La resta d'habitants del país som ciutadans de segona.
Madrid, menrestant, té perfectament cobertes totes les necessitats amb el que l'Estat li dóna: carreteres, ferrocarrils, cultura, sanitat, seguretat... si volguessin pràcticament ni necessitarien la "Comunidad". Per tant, aquesta es pot dedicar a construir (metro, per exemple), a millorar altres serveis i a gestionar els serveis transferits.
A Catalunya, en canvi, se'ns van passar una sèrie de serveis que ara ha de donar la Generalitat... però no es van traspassar els diners suficients per pagar-los. Ara ens trobem que hem de donar uns serveis i tenim menys diners dels que necessitem per donar-los. Mentrestant, aquests diners que ens pertocarien, ara van a parar a altres Comunitats ja que l'Estat es desentén de Catalunya.
Es pot argumentar, aleshores, que potser hagués sigut millor no traspassar... però tampoc aquesta hagués sigut solució, perquè quan els serveis depenien de l'Estat tampoc no funcionaven millor que ara. Mirem el cas dels pocs que encara conserva l'Estat (aeroport, Renfe,...) Per això se'n va demanar el traspàs!!!!!

A Catalunya, mentrestant, seguim produïnt i regalem els nostres diners a aquests ciutadans de primera visquin ben proveïts, a l'igual que es feia als sistemes feudals entre vasalls i senyors. Mentre la balança fiscal de Madrid és 0 (rep tant com produeix) més d'un 20% dels diners catalans surten cap a altres Comunitats, malgrat que el nivell de renda de Madrid és força superior al de Catalunya. I no ens queixem pas, no sigui que ens "agafin mania" :x

Resumint: es veu que hem de ser solidaris, però alguns més que els altres. Això és al que alguns denominen, incorrectament, Espanya, i que haurien d'anomenar Madrilàndia.
josep_serre
N9
N9

Post by josep_serre »

Podeu estar o no d'acord amb els actes patriòtics que es fan siguin del signe que siguin, però tan els que fa l'Estat com els que fa la Generalitat com a cost que tenen són quatre pessetes com qui diu, vaja que el que es deixa de fer d'infrastructures per aquest motiu és mínim.

I tornant al que ens està ocupant és incert dir que a Madrid se les han enginyat per tenir unes infrastructures gratuïtes, en primer lloc les han fet gratuïtes els mateixos que aquí les han fet de pagament perquè a ells els ha interessat no per la gent d'allà ni a d'aquí, en segon lloc també s'ha de dir que són inversions que en general no afavoreixen només a la població d'allà i en tercer lloc no són els madrilenys qui ho han aconseguit per la senzilla raó que de madrilenys n'hi ha poquíssims.

Això de que a Madrid no hi ha FGC tampoc és cert, doncs Metro Madrid depén de la comunitat i no serveix únicament a la vila de Madrid, també serveix altres municipis de la Comunitat, amb diferents noms (TFM, Metrosur...) i de fet totes les obres que es fan no deixen de ser actes de "Patritisme Madrileny" doncs en aquestes el que es fa és reforçar la marca de la comunitat.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
megapauer
N8
N8

Post by megapauer »

wefer wrote:
megapauer wrote:Jo no parlo de l'ESTAT. Parlo de GOVERN REGIONAL i GOVERN LOCAL.
La denominació "regional" va desaparèixer quan es va acabar la dictadura, i va ser substituïda pel concepte "Comunitat Autònoma".
Sincerament, una pixada fora de test per part teva. Una "gràcia" que sobra però anem al gra.
megapauer wrote:Aquí a Madrid no hi haurà FGC, però hi han més de 200 kms de metro. No m'importaria que FGC fos Rodalies Renfe si tingués un bon servei,
I com s'explica l'enorme diferència entre la qualitat del sevei de Renfe a BCN i Madrid? No havíem quedat que en aquest país tots érem igual i solidaris a l'hora de pagar? Aleshores, per què aquestes diferències abismals a l'hora de rebre?
No m'has contestat a la qüestió dels 200 kms de metro.
2- No és el mateix contruir a la deserta meseta castellana al voltant de Madrid, que a l'apretada i muntanyosa AMB. És evident que construir allà és molt més barat, la qual cosa no explica en cap moment (sinó al contrari) que es destinin menys diners a BCN.
La diferència no és tan gran com a la realitat. ¿O em faràs creure que la diferència és de 70 kms vs. 3-4 kms., o sigui 20 vegades més a Barcelona?
En paral·lel a aquestes, s'estan construint auopistes de peatge per aquells que vulguin anar més de pressa a canvi de pagar. Però totes tenen una autovia paral·lela que permet arribar als mateixos llocs.
Igualment, moltes d'aquestes autovies tenen més de 500 Km de longitud i enllacen gratuïtament amb tota Espanya.
Amb això hi estic d'acord en general, però jo he parlat de "Gobierno Regional" (aquí es segueix dient així) vs. Generalitat.
megapauer wrote:Per què l'autopista del Maresme ha d'ésser de pagament?
Perquè la va fer el Ministerio de Fomento de pagament!!! :x
Una carretera amb denominació C- (C-32) i és del ministeri? Per què no l'ha rescatada la Generalitat en lloc d'allargar-los la concessió? No hi te part d'accionariat la Generalitat?
Se les haguessin enginyat? :?
Hem de començar a aprendre que 2+2=4 (amb permís dels matemàtics :D) i que si no es tenen calers, no es poden fer coses.
Quan dius "se les haguessin enginyat" suposo que et refereixes a peatges a l'ombra, no? Doncs entre el peatge a l'ombra i el peatge "normal" només hi ha una petita diferència: "l'ombra" el paga tothom, mentre que el "normal" el paguen només els que usen la via.
Exacte. El clar exemple és l'M-45. El pagarà tothom, però una autovia gratuïta també la paga tothom. El cas del que et parlo s'ha fet a pagar INTEGRAMENT per part de les constructores a través d'una concessió a l'ombra de 30 anys. El Govern regional no ha tret un duro de cop. Ho va pagant còmodament i té la carretera, que és l'important.
A Catalunya, en canvi, se'ns van passar una sèrie de serveis que ara ha de donar la Generalitat... però no es van traspassar els diners suficients per pagar-los. Ara ens trobem que hem de donar uns serveis i tenim menys diners dels que necessitem per donar-los. Mentrestant, aquests diners que ens pertocarien, ara van a parar a altres Comunitats ja que l'Estat es desentén de Catalunya.
Per mi sincerament poden clausurar el 3/24 i el K33. Temps enrera es deia que TVC costava uns centenars d'euros/any als catalans. Una absurditat al meu parer.
A Catalunya, mentrestant, seguim produïnt i regalem els nostres diners a aquests ciutadans de primera visquin ben proveïts, a l'igual que es feia als sistemes feudals entre vasalls i senyors. Mentre la balança fiscal de Madrid és 0 (rep tant com produeix) més d'un 20% dels diners catalans surten cap a altres Comunitats, malgrat que el nivell de renda de Madrid és força superior al de Catalunya. I no ens queixem pas, no sigui que ens "agafin mania" :x
Madrid dóna tant com Catalunya. El dèficit també és negatiu. Ara, les coses es fan ben fetes. Jo no em crec el que ven ERC i CIU i els diaris catalans. Veig con van les coses aquí. Hi visc (cosa bastant important per opinar) i tot i no aguantar l'Esperanza no se'ls pot qüestionar la majoria de coses que fan ho han fet, al menys de cara als ciutadans madrilenys. No opino de les estupideses de les declaraciones i coses aquestes perquè igual penso del Montilla, el Carod o el Mas. Parlo del resultat.
Salutacions,
Joan

wefer
Administrador

Post by wefer »

megapauer wrote:
wefer wrote:
Sincerament, una pixada fora de test per part teva. Una "gràcia" que sobra però anem al gra.
Fixa't que a mi el que em sembla una pixada de test és això del govern "Regional". Però en fi...
megapauer wrote:No m'has contestat a la qüestió dels 200 kms de metro.
Doncs per no contestar-te... ho he explica't força desenvolupat.
Ho resumiré: la "Comunidad" ha pogut fer aquests Km de metro (més dels que necessita la ciutat, però això és una altra història) perquè:
1- No tenia un dèficit acumulat important. El fet que la majoria dels serveis madrilenys els asseguri l'Estat amb els diners de tots, fa que la Comunidad no tingui grans despeses. Aquesta és la gran diferència MAD-CAT, la primera té més diners del que necessita, mentre que la segona (tot i tenir-los) se'ls enduen cap a altres Comunitats Autònomes.

2- Al no tenir dèficit, MAD s'ha pogut endeutar. Van tenir molts problemes legals degut als "chanchullos" que van voler fer perquè no es notés el deute al compte de resultats de la Comunidad amb MINTRA.
La CAM ha pagat (de fet, està començant a pagar) les ampliacions del metro de Madrid a través de l'empresa pública MINTRA (una espècie de GISA) perquè el dèficit generat no es carregués als pressupostos de la CAM i no els poguéssin tocar el crustó per despesa excessiva. Legalment, era gairebé com si fos una empresa privada independent la que fes el metro, no pas la CAM. El "petit" problema és que la UE, va dir, després de molt temps de funcionamet del sistema, que "de eso nada", i el dèficit ha hagut de ser contemplat com a part del dèficit de la CAM (2.300 milionets de res).
No obstant tot plegat, el dèficit de la CAM continua estant per sota del de la Generalitat perquè partia d'un nivell molt baix. La Generalitat, si s'endeutés d'aquesta manera, sumat al que ja porta acumulat (bàsicament procedent de la Sanitat i altres serveis bàsics) faria que anés a la bancarrota.

3- De tots és sabut que, a més, construir sota Madrid és molt més fàcil que a Barcelona. Simple qüestió de geologia.

El dèficit de Catalunya, és a dir, la quantitat de diners que paga Catalunya a Espanya i que no retornen cap a Catalunya és de, com a mínim, 6.000 milions d'euros. Segons les fonts, aquesta xifra s'eleva fins als 15.000.
6.000 milions és la xifra més baixa que donen els estudis més "optimistes", per dir-ho d'alguna manera.

Et diré més. Segons entitats tant poc acusables de catalanistes com FUNCAS (Fundación de las Cajas de Ahorros), les inversions per habitant en el període 1991-2002 va ser les següents:
- Madrid: 243 euros/habitant
- Catalunya: 133 euros/habitant
- Mitjana espanyola: 198 euros/habitant

Així, la balança fiscal de Catalunya en el període 1991-1996, fou del -7%. Per la seva banda, Madrid va tenir una balança del -0,1%, és a dir, va rebre el mateix que va aportar a les arques de l'Estat espanyol.
Les comunitats més beneficiades, foren Extremadura (+18%), Astúries (+12%) i Andalusia (+11%)
En l'extrem contrari, tenim que les més perjudicades foren les Illes Balears (-8%), Catalunya (-7%) i Navarra (-3%).
Per cert, que després de publicar aquestes dades, des del govern espanyol es va recomanar a FUNCAS que, si no volia tenir problemes, seria millor que deixés de publicar aquestes dades any rera any. I així ho va fer. Gran "democràcia" l'espanyola....

Més sagnant és si agafem les dades dels últims anys més enllà del 1996. La balança fiscal catalana, segons dades publicades per la Generalitat, fou la següent:
- 1997: -8,5% (-7.619 milions d'euros)
- 1998: -8,1% (-7.725 milions d'euros)
- 1999: -8.7% (-9.254 milions d'euros)
- 2000: -9,3% (-10.972 milions d'euros)
- 2001: -9,2% (-11.307 milions d'euros)

Per acabar: TV3 té un dèficit anual d'uns 160 milions d'euros. Segurament és escandalós, erò sigui com sigui, comparat amb els més d'11.000 milions anuals que se'ns en van fora del país, representa només un 1,5%... :S I això sense comptar que tots aquests diners es destinen a donar feina majoritàriament a empreses audiovisuals catalanes, la qual cosa ajuda a crear una indústria que d'altra manera no existiria.

Ara, que igual aquests tots aquests milions d'euros que falten no tenen res a veure amb els dèficits que pateix Catalunya, i la culpa de que les coses funcionin malament la tenim els catalans per queixar-nos, parlar català i veure TV3 :x

Veure per creure...
megapauer
N8
N8

Post by megapauer »

wefer wrote:Ara, que igual aquests tots aquests milions d'euros que falten no tenen res a veure amb els dèficits que pateix Catalunya, i la culpa de que les coses funcionin malament la tenim els catalans per queixar-nos, parlar català i veure TV3 :x
No entraré a dades perquè no les guardo com tu i no tinc ganes ni temps de buscar hemeroteques.

Sobre la financiació, potser perquè a Madrid no els importa que el Govern Central els financi moltes coses o els gestioni alguns aspectes cosa que a Catalunya si els fa vergonya. Una altra cosa és que els diners que hauria de rebre a canvi els rebi íntegrament. Ara, també és sabut de la forma que la Generalitat plora i plora pero a la vegada gestiona els diners d'una forma més que qüestionable. Això s'ha dit sempre però sembla que s'ha oblidat des que els d'ERC estan manant.

M'agradaria fer una comparativa dels pressupostos de la CAM i dels de la Generalitat.
Salutacions,
Joan

entfe001
N10
N10

Post by entfe001 »

Discussions com aquestes fan que me n'alegri haver estat tres setmanes sense aparèixer. Potser ho repeteixi i tot.
Alfredo_21
N6
N6
Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Post by Alfredo_21 »

No voy a entrar en discusiones absurdas, porque obviamente es absurdo. Madrid es Madrid y no olvideis que es la capital. Al igual que lo que recibe Barcelona no es comparable al resto de las otras capitales catalanas. Porque Wefer igual como te salga unod e Lleida con estadisticas las tuyas te las envia a tomar por saco.
En fín... que de Madrid puedes salir gratuitamente, pero...

- A-1 --> Madrid - Burgos libre, pero si quieres continuar hacia Euskadi y Francia por Behovia paga, pero paga bien, no como hacemos aquí , que aún dentro de lo que cabe son baratas.
- A-2--> Autovía hasta Zaragoza, peaje a partir de ZGZ en dirección Mediterraneo.
- A-3 --> Libre hasta Valencia, pero como es sabido de todos los Madrileños van a las costas levantinas no exclusivamente Valencia, así que...por favor pasen por la AP7.
-A-4 --> gratuita hasta Sevilla
- A-6 AP-6 --> Gratuita hasta Guadarrama, a partir de ahí los de ABERTIS meten mano. Ah!Y si vas Ávila y Segovia, por favor, pague más.
Los Gallegos para interconectarse entre sus ciuddes, pagan en el mejor de los casos, en otros tienen una mísera nacional, pero claro, construir en Galicia es más dificil que en toda Cataluña a excepción de los Pirineos.
Los vascos, tienen la A-1 como autovía que conecta Gasteiz/Donosti y eso que su orografía es compleja. Además Bilbao esta ampliando el metro, y eso que es más montañoso que Barcelona.
Tambien La Rioja no sabe lo que es una autovía, pero claro, como Logroñó tiene solo 147.182 habitantes... es lógico.

Con esto ¿que quiero demostrar? Que como te desplaces más de 300 km(cosa facil con los movimientos interiores de migración que hubo hace 25 años)pagas peaje, y que en otros sitios tambien no se invierte como dios manda. Y como bien decimos todos somos iguales, sea Valdejumillo de arriba que Madrid, todos tienen derecho a tener una infraestructura digna .

Es lamentable, ver como os reafirmais en estadisticas, cuando en otros sitios la situación es similar. Pero claro, es más preferible dar pena. Y no mirar que hay otras zonas del pais que estan muy mal tambien. Pero claro, Madrid se despreocupa de Cataluña, pero es que Cataluña se despreocupa de todo hasta de otras comunidades. Y eso es lo que más me duele a veces del nacionalismo catalán. Primero porque mis abuelos paternos emigrarón del sur y mi madre es gallega de nacimiento(y yo casi que me considero también gallego aún siendo de aquí).
Wefer, que quieres que te diga, pero a mí un gobierno que se preocupa más de que:

- La cultura catalana sea conocida en Frankfurt(cuando nadie ha tenido interés pero en fín..), pero aquí ni los del peaje te hablan en catalan.

- Que por favor, se quite la bandera española de cualquier sitio posible.(¿y a mi que me importa?)

- De referendums que a mi no me vana cambiar la vida, con eso, ni voy a tener piso, ni me bajara la gasolina, ni me dará una chica que este buenísima, y por supuesto, no tendré más dinero...

- Que se preocupan de que el aeropuerto de Barcelona sea gestinado por Cataluña, no se vosotros pero yo lo utilizo igual dos veces al año.

- Que pìde traspaso de cercanías mobilizando a la gente, pero no mobiliza a la gente para que las arreglen.

- Que piensen como estropear el 12 de Octubre en vez de pensar que para el próximo 11-S todos estemos mejor.

- De que se preocupen por los asuntos de la própia Generalitat y sus estúpidas ideologias, pero no por los del própio pueblo.

- De salir al extranjero, y dar el cante (lease cuando carod se pusoi la corona de espins(que curioso, un republicano con corona).

- Los que llorais sin tener en cuenta que hay zonas de España que estan peores, y que para mucha gente restan invisibles porque no superan el millón de habitantes. Y ahí tenemos los casos de Soria o Zamora, o no se que pueblo de Andalucía que hemos comentado anteriormente.

Y para concluir, cambiare el idioma, <<vosté té un problema, i aquest problema es diu 3%>>.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
josep_serre
N9
N9

Post by josep_serre »

Senyors, la veritat és que no em falten ganes de contestar a algunes de les coses que aquí es segueixen dient, però us importaria deixar estar el tema.
Alfredo_21 wrote:No voy a entrar en discusiones absurdas, porque obviamente es absurdo. Madrid es Madrid y no olvideis que es la capital. Al igual que lo que recibe Barcelona no es comparable al resto de las otras capitales catalanas. Porque Wefer igual como te salga unod e Lleida con estadisticas las tuyas te las envia a tomar por saco.
En fín... que de Madrid puedes salir gratuitamente, pero...

- A-1 --> Madrid - Burgos libre, pero si quieres continuar hacia Euskadi y Francia por Behovia paga, pero paga bien, no como hacemos aquí , que aún dentro de lo que cabe son baratas.
- A-2--> Autovía hasta Zaragoza, peaje a partir de ZGZ en dirección Mediterraneo.
- A-3 --> Libre hasta Valencia, pero como es sabido de todos los Madrileños van a las costas levantinas no exclusivamente Valencia, así que...por favor pasen por la AP7.
-A-4 --> gratuita hasta Sevilla
- A-6 AP-6 --> Gratuita hasta Guadarrama, a partir de ahí los de ABERTIS meten mano. Ah!Y si vas Ávila y Segovia, por favor, pague más.
Los Gallegos para interconectarse entre sus ciuddes, pagan en el mejor de los casos, en otros tienen una mísera nacional, pero claro, construir en Galicia es más dificil que en toda Cataluña a excepción de los Pirineos.
Los vascos, tienen la A-1 como autovía que conecta Gasteiz/Donosti y eso que su orografía es compleja. Además Bilbao esta ampliando el metro, y eso que es más montañoso que Barcelona.
Tambien La Rioja no sabe lo que es una autovía, pero claro, como Logroñó tiene solo 147.182 habitantes... es lógico.

Con esto ¿que quiero demostrar? Que como te desplaces más de 300 km(cosa facil con los movimientos interiores de migración que hubo hace 25 años)pagas peaje, y que en otros sitios tambien no se invierte como dios manda. Y como bien decimos todos somos iguales, sea Valdejumillo de arriba que Madrid, todos tienen derecho a tener una infraestructura digna .

Es lamentable, ver como os reafirmais en estadisticas, cuando en otros sitios la situación es similar. Pero claro, es más preferible dar pena. Y no mirar que hay otras zonas del pais que estan muy mal tambien. Pero claro, Madrid se despreocupa de Cataluña, pero es que Cataluña se despreocupa de todo hasta de otras comunidades. Y eso es lo que más me duele a veces del nacionalismo catalán. Primero porque mis abuelos paternos emigrarón del sur y mi madre es gallega de nacimiento(y yo casi que me considero también gallego aún siendo de aquí).
Wefer, que quieres que te diga, pero a mí un gobierno que se preocupa más de que:

- La cultura catalana sea conocida en Frankfurt(cuando nadie ha tenido interés pero en fín..), pero aquí ni los del peaje te hablan en catalan.

- Que por favor, se quite la bandera española de cualquier sitio posible.(¿y a mi que me importa?)

- De referendums que a mi no me vana cambiar la vida, con eso, ni voy a tener piso, ni me bajara la gasolina, ni me dará una chica que este buenísima, y por supuesto, no tendré más dinero...

- Que se preocupan de que el aeropuerto de Barcelona sea gestinado por Cataluña, no se vosotros pero yo lo utilizo igual dos veces al año.

- Que pìde traspaso de cercanías mobilizando a la gente, pero no mobiliza a la gente para que las arreglen.

- Que piensen como estropear el 12 de Octubre en vez de pensar que para el próximo 11-S todos estemos mejor.

- De que se preocupen por los asuntos de la própia Generalitat y sus estúpidas ideologias, pero no por los del própio pueblo.

- De salir al extranjero, y dar el cante (lease cuando carod se pusoi la corona de espins(que curioso, un republicano con corona).

- Los que llorais sin tener en cuenta que hay zonas de España que estan peores, y que para mucha gente restan invisibles porque no superan el millón de habitantes. Y ahí tenemos los casos de Soria o Zamora, o no se que pueblo de Andalucía que hemos comentado anteriormente.

Y para concluir, cambiare el idioma, <<vosté té un problema, i aquest problema es diu 3%>>.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Pere Jorba Subirana
N3
N3

Post by Pere Jorba Subirana »

A causa d'un problema en la connexió inhalàmbrica, se m'ha perdut el que estava escrivint sobre aquesta discussió, que, a diferència del que opinava alguna altra persona, jo -escrivia- trobava interessant i aclaridora, malgrat que s'hi barregés TV3 o algun aspecte de política cultural (que ni intefereixen ni distreuen en/del procés de millorament de les infraestructures).
Quan he pogut recuperar el fil, és a dir, la connexió, m'he trobat amb uns comentaris que sí lamento trobar en aquest fòrum. Només s'hi fan judicis d'intencions. Demanaria a Alfredo_21 que digui (després de rebatre, una a una, les dades aportades per Wefer) a què pot aspirar el lloc on viu (viu a Barcelona, ¿no?) pel que fa a infraestructures de transport. A què pot aspirar una "zona" del nombre d'habitants que té Barcelona, la seva àrea metropolitana, i el Vallès, i el Maresme, i el Garraf, etc. Faci una proposta. L'escoltaré.
Pere V.
Alfredo_21
N6
N6
Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Post by Alfredo_21 »

Yo optaría por no mezclar política con otras cosas, puesto que sabemos que es una de las cosas en las que la disparidad de opiniones es bastante más que alta. Yo propondría como norma de foro no mezclar estos temas, y centrar la atención en el transporte tanto público y privado.
Saludos
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
Pere Jorba Subirana
N3
N3

Post by Pere Jorba Subirana »

Qui ha mencionat la "bandera española", els referèndums, les "estúpidas ideologías" de la Generalitat (és a dir, adjectivant-les per acabar-ho d'adobar), Carod, el que un dia es va dir - respecte al 3%- al Parlament de Catalunya? ¿És la mateixa persona que demana que no s'entri en política?
Pere V.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”