Page 3 of 3

Rolls-Royce haurà de canviar motors

Posted: Thursday 18/11/2010 11:42
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... -a380.html

Rolls-Royce haurà de canviar 40 motors dels avions Airbus A380

11:15 18.11.2010

Sydney (ACN).- La companyia aèria australiana Qantas ha comunicat aquest dijous que Rolls-Royce haurà de canviar almenys 40 motors de l'Airbus A380. Alan Joyce, conseller delegat de l'empresa, ha declarat que les reparacions inclouen també 'la flota de Singapur Airlines i de Lufthansa'. Joyce ha afegit que 'Qantas només disposa de sis avions amb quatre motors cadascun'. Segons declaracions del mateix delegat, Rolls-Royce està en un procés de modificació dels motors per evitar vessaments d'oli, però les turbines de Qantas encara no han estat actualitzades. Fa tres setmanes un d'aquests aparells va haver de fer un aterratge d'emergència a Singapur a causa d'una avaria en un dels motors.

Re: A-380

Posted: Thursday 18/11/2010 16:06
by megapauer
Sincerament una sort que l'avió pugués aterrar sense problemes. No vull pensar que hagués passat si això s'hagués descobert a posteriori d'un gran accident com els problemes seriosos dels 747 o dels DC-10 dels anys 80.

Sort o quelcom més?

Posted: Thursday 18/11/2010 16:25
by Guigui
megapauer wrote:Sincerament una sort que l'avió pugués aterrar sense problemes.
Potser és més que sort. Potser l'avió està fet de tal manera que sigui capaç d'estabilitzar una avaria d'un motor i aterrar correctament.

Re: A-380

Posted: Thursday 18/11/2010 19:48
by twipsy
el problema hages sigut si hagues perdut els motors del mateix ala

Re: A-380

Posted: Friday 19/11/2010 14:26
by genissimon
Tinc entès que qualsevol avió comercial d'aquests està calculat per poder aterrar amb només un motor en funcionament.

En els 747 això ja ha passat més d'una vegada.

Primeres conclusions

Posted: Thursday 02/12/2010 11:32
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... motor.html

L'Airbus accidentat a Austràlia tenia un defecte al motor

Els tècnics adverteixen que l'anomalia podria provocar una “fallada catastròfica” a l'avió
Al motor hi ha una peça mal col·locada que erosiona un tub de carburant fins a trencar-lo


02/12/10 11:00 - Sidney - EFE

El motor Rolls-Royce de l'Airbus A380, l'avió de passatgers més gran del món, de l'aerolínia australiana Qantas, que fa un mes es va avariar en ple vol, té un “greu defecte de seguretat” que podria portar a una “fallada catastròfica” en l'aparell. Així ho afirma la investigació del departament de Seguretat al Transport Aeri d'Austràlia (ATSB), que aquest dijous ha publicat les seves primeres conclusions sobre l'avaria que el dia 11 d'octubre va obligar a fer un aterratge d'emergència a Singapur.

L'informe indica que una peça mal alineada va erosionar una canonada d'oli que va acabar trencant-se i que va provocar la combustió de fuel que va desencadenar l'explosió d'un dels quatre motors de l'A380 de Qantas quan, amb 466 persones a bord, cobria el trajecte entre Sydney i Singapur. “Si no es corregeix aquesta fallada, hi haurà un risc elevat que la mateixa canonada es torni a esquerdar, generi una altra fuita d'oli i un altre foc”, afegeix el document. Les fugues de combustible també es van produir en els altres tres motors de l'avió de la companyia australiana.

Els experts de l'ATSB opinen que l'avaria està relacionada amb un defecte en la fabricació del motor Trent 900 per part de la marca Rolls-Royce.

Fa dues setmanes, Qantas va anunciar que el fabricant haurà de reemplaçar els Trent 900 de 40 avions Airbus A380 per models que encara està ultimant l'empresa britànica. El govern australià ja ha ordenat a la companyia Qantas que faci més proves en tots els motors Rolls-Royce dels seus Airbus 380.

L'aerolínia australiana va decidir reprendre els vols d'aparells amb altres motors mentre espera que arribin els recanvis. L'incident no ha alterat la decisió de Qantas d'adquirir 14 unitats de l'A380 que havia encarregat al conglomerat europeu. Altres aerolínies afectades com Lufthansa o Singapore Airlines, els avions de les quals també tenen motors de Rolls-Royce, mantenen en terra els seus A380

Per primer cop, a Barcelona

Posted: Sunday 24/02/2013 17:11
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... elona.html

L'avió de passatgers més gran del món aterra per primer cop a Barcelona

14:04 24.02.2013

El Prat de Llobregat (ACN).- L'avió de passatgers més gran del món, l'Airbus A-380, ha aterrat per primera vegada aquest diumenge a l'aeroport del Prat, amb mig miler de passatgers a bord, participants del Mobile World Congress (MWC) que comença aquest dilluns. L'avió, procedent de Dubai i operat per la companyia Emirates, ha aterrat amb cinc minuts de retard, a un quart d'una del migdia, enmig de l'expectació de periodistes i curiosos. A la tarda, el comboi sortirà de Barcelona a les 15.25 h per tornar a Dubai, on arribarà a les 00.45 h (21.45 h, hora catalana). Divendres vinent, serà de nou a l'aeroport català per segona vegada per donar servei als participants del MWC que tornaran a Dubai.

Re: A-380

Posted: Monday 25/02/2013 8:26
by aim
No és el primer cop ja que fa 2 anys ho va fer l'A380 de Lufthansa. El que si que ha estat és el primer vol comercial.

Re: A-380

Posted: Monday 25/02/2013 9:24
by davida
La competencia, Qatar Airways, tambe esta cambiant aquest setmana l'avio del Barcelona Qatar, ara es un Boeing 777, enlloc del A330 habitual. Té 30 places mes i es el millor avió de la companyia.

Re: A-380

Posted: Tuesday 11/02/2014 18:04
by escursso
Us deixo una foto del A380 de Emirates que des del dia 1 de febrer de 2014, fa el vol regular diari de Dubai a Barcelona i tornada a Dubai amb el bitxo aquest.

Image
La balena tocant terra. por Escursso, en Flickr

Salutacions.

Re: A-380

Posted: Sunday 09/03/2014 18:02
by oriolp13
escursso wrote:Us deixo una foto del A380 de Emirates que des del dia 1 de febrer de 2014, fa el vol regular diari de Dubai a Barcelona i tornada a Dubai amb el bitxo aquest.

Image
La balena tocant terra. por Escursso, en Flickr

Salutacions.
El dia que vam agafar l'avió per anar a Bologna, el 2 de febrer, estava parat al costat de la porta on anavem a agafar el bus que ens portava fins al nostre avió, i vam passar per el costat de l'A380. En directe és encara més gran i fa moltíssima més impressió! Quin bitxo!

Adéu al A380

Posted: Thursday 14/02/2019 15:29
by campbell
S'ha fet públic que la companyia Airbus ha decidit que deixarà de fabricar el seu gegant dels cels, el model A380 pel 2021.

La raó principal que esgrimeixen és que l'aerolinia dels del turbant deixa d'encarregar aquest model d'aparell

Re: A-380

Posted: Thursday 14/02/2019 19:35
by jmroig
Un gran error del mercat i les aerolínies.
Amb l'espai aeri cada dia més saturat, que provoca retards sobretot a l'estiu, es dediquen a fer que els avions petits (A321 o B737MAX) siguin de més alta capacitat i més alt radi. És la lowcostització de l'aviació...

Massa gran

Posted: Thursday 14/02/2019 19:43
by Guigui
El problema és que l'A-380 engoleix més combustible (en termes absoluts i relatius, és a dir, per passatger) que l'A-350 o el B-787, que estan més adaptats a la demanda actual, també pel que fa a la capacitat. I és que l'A-380 que coneixem actualment és, de fet, la versió petita d'una família d'avions que, en la seva variant més gran, havia d'encabir un miler de passatgers. Però el mercat aeronàutic actual no reclama principalment vols entre hubs grans amb vols d'alimentació a aeroports secundaris, sinó vols de llarg radi entre aeroports de categoria diferent, perquè hi ha demanda per a aquestes relacions, però no tanta com per omplir un A-380.

Re: A-380

Posted: Friday 15/02/2019 12:02
by mpn90
El problema que hi ha aquí és que, per una banda i com heu dit, el cost per passatger és major que al Boeing 747 i per tant això no és atraient per als operadors. D'altra banda, la manca de regulacions al sector aeronàutic que desemboca a una multiplicitat en rutes concretes en nom de la flexibilitat i competència fa que un avió tan gros no sigui la millor opció.

Ara bé, a parer meu hauria de ser l'opció (després d'una revisió del cost i consum per passatger). Això descongestionaria les rutes aèries, he fet un repàs ràpid entre Barcelona i dues ciutats europees: Londres i Amsterdam, per al proper dimecres dia 20 de febrer, essent dimecres un dia que no hi ha gaires sortides (sovint són dijous i divendres). I he comptat:

Londres
  • Heathrow: 8 vols
    07.45 Bristh/Iberia
    10.20 British/Iberia
    11.10 British/Iberia
    13.20 British/Iberia
    15.05 IAG
    16.35 IAG
    18.20 IAG
    19.00 Vueling
  • Gatwick: 13 vols
    06.55 EasyJet
    07.20 IAG
    09.20 EasyJet
    09.45 Vueling
    10.30 EasyJet
    12.00 Norwegian
    14.20 EasyJet
    16.00 EasyJet
    16.20 IAG
    19.35 Vueling
    19.50 EasyJet
    20.15 Norwegian
    20.55 Vueling
  • Stanstead: 4 vols
    09.25 Ryanair
    12.45 Ryanair
    15.50 Ryanair
    20.05 Ryanair
  • Luton: 4 vols
    07.45 EasyJet
    09.15 Ryanair
    12.30 EasyJet
    17.05 EasyJet
Amsterdam Schiphol: 10 vols
  • 07.00 Vueling
    07.00 Transavia
    08.20 KLM
    10.05 KLM
    10.20 Vueling
    14.25 KLM
    16.55 KLM
    18.40 Vueling
    20.55 KLM
    21.45 Vueling
Després de veure això, que algú em digui que no seria millor treballar per concentrar els passatger d'alguna forma, com per exemple concessionar les rutes, regular els preus per tal que hi hagi opcions per a tothom i usar avions amb més capacitat. Suposaria no només alliberar espai aeri, sinó i a parer meu més important, menys contaminació, també acústica.

Re: A-380

Posted: Friday 15/02/2019 12:18
by Gat_l-h
En la mesa opinió és com si proposessis agrupar tots els viatges de rodalies entre Barcelona i Vilanova en dos trens de molta alta capacitat per a reduir la congestió de les vies. Avui en dia certes rutes aèries de curta durada per a alguna gent són gairebé com agafar un rodalies per motius de feina.

El reduir preu dels vols incrementa la demanda dels vols, i permet opcions que abans no es podien fer.

mpn90 wrote:El problema que hi ha aquí és que, per una banda i com heu dit, el cost per passatger és major que al Boeing 747 i per tant això no és atraient per als operadors. D'altra banda, la manca de regulacions al sector aeronàutic que desemboca a una multiplicitat en rutes concretes en nom de la flexibilitat i competència fa que un avió tan gros no sigui la millor opció.

Ara bé, a parer meu hauria de ser l'opció (després d'una revisió del cost i consum per passatger). Això descongestionaria les rutes aèries, he fet un repàs ràpid entre Barcelona i dues ciutats europees: Londres i Amsterdam, per al proper dimecres dia 20 de febrer, essent dimecres un dia que no hi ha gaires sortides (sovint són dijous i divendres). I he comptat:

Londres
  • Heathrow: 8 vols
    07.45 Bristh/Iberia
    10.20 British/Iberia
    11.10 British/Iberia
    13.20 British/Iberia
    15.05 IAG
    16.35 IAG
    18.20 IAG
    19.00 Vueling
  • Gatwick: 13 vols
    06.55 EasyJet
    07.20 IAG
    09.20 EasyJet
    09.45 Vueling
    10.30 EasyJet
    12.00 Norwegian
    14.20 EasyJet
    16.00 EasyJet
    16.20 IAG
    19.35 Vueling
    19.50 EasyJet
    20.15 Norwegian
    20.55 Vueling
  • Stanstead: 4 vols
    09.25 Ryanair
    12.45 Ryanair
    15.50 Ryanair
    20.05 Ryanair
  • Luton: 4 vols
    07.45 EasyJet
    09.15 Ryanair
    12.30 EasyJet
    17.05 EasyJet
Amsterdam Schiphol: 10 vols
  • 07.00 Vueling
    07.00 Transavia
    08.20 KLM
    10.05 KLM
    10.20 Vueling
    14.25 KLM
    16.55 KLM
    18.40 Vueling
    20.55 KLM
    21.45 Vueling
Després de veure això, que algú em digui que no seria millor treballar per concentrar els passatger d'alguna forma, com per exemple concessionar les rutes, regular els preus per tal que hi hagi opcions per a tothom i usar avions amb més capacitat. Suposaria no només alliberar espai aeri, sinó i a parer meu més important, menys contaminació, també acústica.

Re: A-380

Posted: Monday 18/02/2019 10:15
by mpn90
Gat_l-h wrote:En la mesa opinió és com si proposessis agrupar tots els viatges de rodalies entre Barcelona i Vilanova en dos trens de molta alta capacitat per a reduir la congestió de les vies. Avui en dia certes rutes aèries de curta durada per a alguna gent són gairebé com agafar un rodalies per motius de feina.

El reduir preu dels vols incrementa la demanda dels vols, i permet opcions que abans no es podien fer.
Segurament ho podríem comparar millor amb agrupar els viatges entre Vilanova i Barcelona que es fan en bus per tren. Al cap i a la fi, com tu dius és només per "alguna gent" això d'agafar l'avió com si fos rodalies i la majoria podríem adaptar-nos a uns horaris potser menys seguits, però que a nivell mediambiental fossin millors i no provoquessin embussos (cosa que passa en molts aeroports).
Quan hi ha embussos hi ha dues opcions o ampliar les vies o agrupar els viatges. Sóc partidari de la última, ja que optimitza el viatge i és més ecològic que ampliar les vies.