Page 3 of 3

Re: Ordre de les obres

Posted: Tuesday 08/04/2008 10:32
by EUKibo
Guigui wrote:
EUKibo wrote:Efectivament, quan la cobertura del transport públic bàsic estigui feta, per exemple quan abans ja s'hagi executat l'obra a Castellar que es faci també el nou túnel de Collserola.
És que serà així. El perllongament de la L1 fins a Badalona ja està projectat i el d'FGC a Castellar en fase d'estudi, mentre l'espermatozou del túnel de Collserola encara ha de trobar el seu òvul per fertilitzar-lo.

Que poètic que m'ha quedat!

^^ Llavors guai

Per cert, ahir la gencat va penjar un plà ferroviari 2026 i surten els FGC a Sant Adrià i Santa Coloma i el nou túnel d'Horta entre d'altres. Com el bucle aeroport, extenxió L10 Gorg - Prt, L1 BDN Centre - Platja...

El PITC, potser?

Posted: Tuesday 08/04/2008 10:45
by Guigui
EUKibo wrote:Per cert, ahir la gencat va penjar un plà ferroviari 2026 i surten els FGC a Sant Adrià i Santa Coloma i el nou túnel d'Horta entre d'altres. Com el bucle aeroport, extenxió L10 Gorg - Prt, L1 BDN Centre - Platja...
Podries passar l'enllaç, si et plau? No trobo aquest pla per enlloc al web del DPTOP. No volies pas dir el PITC 2006-2026 oi?

En tot cas, no fem volar coloms, que no s'ha executat ni la meitat del PDI 2001-2010...

Re: El PITC, potser?

Posted: Tuesday 08/04/2008 20:47
by UT596001
Guigui wrote:
EUKibo wrote:Per cert, ahir la gencat va penjar un plà ferroviari 2026 i surten els FGC a Sant Adrià i Santa Coloma i el nou túnel d'Horta entre d'altres. Com el bucle aeroport, extenxió L10 Gorg - Prt, L1 BDN Centre - Platja...
Podries passar l'enllaç, si et plau? No trobo aquest pla per enlloc al web del DPTOP. No volies pas dir el PITC 2006-2026 oi?

En tot cas, no fem volar coloms, que no s'ha executat ni la meitat del PDI 2001-2010...
Jo em penso que es refereix a les infraestructures que deuen sortir de l'anunci del Pla General Metropolità per la RMB que es va fer ahir. Entre d'altres sortia una nova línia ferroviària per l'eix de la Riera de Caldes. Tard perquè se n'adornin que Caldes de Montbui mereix recuperar el tren que va perdre el 1931, però com es diu a Castella más vale tarde que nunca.

Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7

Posted: Tuesday 08/04/2008 20:52
by UT596001
EUKibo wrote:Efectivament que l'obra serà positiva per a tots i que potser estarien els diners millors invertits en el túnel d'horta o d'av. tibidabo que no en el quart cinturó.
Una cosa és invertir en transport públic, però el Vallès també neccesita inversió en carreteres. No pot ser que mitja comarca del Vallès Occidental i un 80-90% del Vallès Oriental es sostenti única i exclusivament en les mateixes carreteres que es van construir a mitjans i finals segle XIX (amb el handicap de traçats estretíssims i molt rebuscats, i passant of course per enmig de tots els pobles...) Oi que seria impensable que de Badalona i Barcelona continués unida única i exclusivament per la N-II? Doncs aquí el mateix. Ara, no demano autopistes de 4 carrils per sentit, però sí uns vials que, encara que siguin de 1 carril per sentit (no fa falta gaire més) siguin actualitzacions de les velles carreteres de fa 100 anys que encara són la base de les nostres comunicacions. Tan sols et diré que l'autobús Castellar-Sentmenat, a cada corva s'ha d'aturar i deixar passar tots els cotxes per tal de passar després per ella ocupant tot l'ample de la carretera, impedint la circulació en sentit contrari. Increible, oi? Doncs totalment cert en ple segle XXI.

Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7

Posted: Tuesday 08/04/2008 22:45
by uriol108
Hola, el planell a que fa referencia es aquest :

http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 206609.JPG

En l'esmentat planell es veu el projecte de nou Tunel Ferroviari de Horta, la linea orbital, l'eix transversal ferroviari i una linea FgC de Terrassa a Granollers

Quina mania amb les giragonses!

Posted: Tuesday 08/04/2008 23:35
by Guigui
Veient el pla i els traçats que s'hi proposen, no sé si preferir deixar-ho tot com està ara...

2026

Posted: Wednesday 09/04/2008 0:06
by EUKibo
Al pla de la Generalitat surt el tunel d'Horta i no el del Tibidabo.

Pujo mapa amb colors de les línies.

Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7

Posted: Wednesday 09/04/2008 11:19
by anarres
Sí el nou pla metropolità afegeix una nova línia pintada en un mapa. Una més! Mireu q hi tenen afició a això els Nadal-brothers! Personalment no crec gens imprescindible el túnel d'Horta. Per què? Doncs perquè el Pla de Transport de Viatgers 2008 dibuixa una redistribució de rodalies que deixa el túnel de Meridiana per a ús exclusiu de la línia Terrassa-Manresa. Això obre unes possibilitats importants de desdoblament d'aquesta línia, tot aprofitant la infraestructura existent i millorant-ne la cobertura. Més avall incloc una proposta de "trifurcació" que s'assembla una mica a la que la que va presentar la PTP fa uns anys. Tenint present q el tram comú d'aquest corredor Catalunya-Meridiana-Cerdanyola- podria assumir circulacions cada 2 minuts, podríem posar un tren per destí cada 6 minuts. ¿No us semblaria una solució més racional que la nova línia "serpentejant" del Pla General Metropolità?

Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7

Posted: Wednesday 09/04/2008 17:07
by UT596001
anarres wrote:¿No us semblaria una solució més racional que la nova línia "serpentejant" del Pla General Metropolità?
La línia dibuixada al mapa serviria moltíssims barris del Vallès densament poblats que queden bastant lluny de la RENFE: Serraparera a Cerdanyola, Badia del Vallès, Els Merinals/Can Rull a Sabadell...

Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7

Posted: Sunday 24/05/2009 13:46
by metring
http://www.cugat.cat//noticies/Politica ... l_tibidabo_

Recoder: 'El pla té aspectes positius però hi falta la prolongació de la línia del Tibidabo'

L'alcalde lamenta que el Pla Territorial Metropolità de Barcelona exclogui la prolongació de la línia d'Avinguda Tibidabo de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), perquè, segons Lluís Recoder, Sant Cugat perd una oportunitat per tenir una parada a la zona de l'avinguda de Cerdanyola. En canvi, Recoder es mostra satisfet perquè el pla descarta la construcció del Vial de Cornisa i d'Enllaç.

Recoder ha subratllat que no està en contra del Túnel d'Horta ferroviari, però ha lamentat que el pla no inclogui la prolongació de la línia d'Avinguda Tibidabo per beneficiar la mobilitat de la zona. L'alcalde ha fet un balanç positiu, però, del fet que el document descarti el Vial de Cornisa i d'Enllaç.

Recoder també ha elogiat que el document que s'ha aprovat inicialment reculli la gran majoria d'al·legacions presentades en el seu moment per l'Ajuntament. En aquest sentit, hi destaca: la inclusió del sector de la Torre Negra dins el sistema d'Espais Oberts i de tot el sistema de rieres de Can Abadal i Can Nonell dins el sistema de domini públic hidràulic.

L'alcalde també ha destacat l'eliminació de la reserva de sòl previst al PGM del 1976 per a la Ronda Sud. A més, el pla la defineix com un vial de tancament de desenvolupament urbà i fronterer amb el sector de la Torre Negra.

Recoder també veu positiu que el document reconeix que Sant Cugat ha tancat el seu creixement amb els nous barris del Turó de Can Mates i Vulpalleres-Guinardera, i que contempla la previsió de reserva de sòl per l'estació del TGV a l'entorn de l'Hospital General de Catalunya.

Tot i això, Recoder ha anunciat al·legacions al pla en declaracions a Cugat.cat.

Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7

Posted: Sunday 24/05/2009 13:58
by liniadelRipollés
Lamento dir-vos que no estic d'acord en destrossar la banda més verge de Collserola amb un traçat ferroviari. El Parc de Collserola ha de quedar com està, migpartit per un tren i´un túnel de Vallvidrera en una única vall, túnel que va ser en el seu moment el primer exemple de construcció viària amb gestió mediambiental amb visió a mitjà i llarg termini. De fet, actualment han quedat demostrades les bones pràctiques ambientals que van dur-se a terme al seu dia.

Estructuralment si és necessari ampliar la capacitat de la línia del Vallès dels FGC cal pensar en fer un traçat nou per la mateixa vall, a fi i efecte de concentrar les agressions en un mateix territori. Quadruplicar la via entre Sarrià i Sant Cugat és factible, fins i tot us diria que es podria deixar el traçat actual, ja consolidat, com a servei de metro amb parada a totes les estacions i fer el nou traçat sense estacions intermitges entre Sarrià i Sant Cugat, amb amplitud de corbes i mires, per gestionar el MetroExprés del Vallès, identificat amb banderoles verdes de via lliure.

Des de Sarrià al centre de Barcelona caldria estudiar molt bé com i per on es fa, però no entenc les pors a desenvolupar projectes amb visió de futur.

Del Vallès que en quedarà res?