Page 3 of 5
Re: Vorejar la Ciutadella per l'altra costat
Posted: Wednesday 27/05/2009 1:52
by 437.001
Guigui wrote:Personalment, crec que va ser un error fer acabar el Trambesòs a Ciutadella en lloc d'allargar la línia per Pujades i l'Arc de Triomf per acabar a Colom. Així, cobriria molta més població que, a més, no està tan coberta amb metro.
Doncs jo no ho tinc tant clar que fos tan bona opció per Pujades/Picasso. Per Wellington i Ciutadella es dóna servei a la L4 a Ciutadella-vila Olímpica i a la UPF, que no és poca cosa... no és poca cosa si la línia cointinua fins a l´Estació de França i Colom. Algú té idea de quin seria l´augment de viatgers a la T4 un cop es faci la prolongació a Colom?
Sospito que bastants, no?
Però benvinguda sigui l'extensió.
BENVINGUDA SIGUI. Tot i que un pèl trist de que les autoritats no hagin previst un ramal de tramvia de Pla de Palau fins al final del Pg. Joan de Borbó...
Crec que un ramal fins al fons de la Barceloneta podria tenir un bon nivell d´utilització...
Què en penseu?
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
Posted: Wednesday 27/05/2009 8:31
by metring
Doncs a mí m'agrada aquesta idea, s'hi poden fer al·legacions encara a DPTOP?
Pujades vs. Ciutadella
Posted: Wednesday 27/05/2009 8:36
by Guigui
437.001 wrote:Crec que un ramal fins al fons de la Barceloneta podria tenir un bon nivell d´utilització...
Què en penseu?
Totalment d'acord. Pel que fa a fer passar el tramvia per Pujades, allí hi ha una zona desabastida de TP d'alta capacitat (Born, jutjats), contràriament a Ciutadella-Vila Olímpica, que ja tenen la L4; és cert que les connexions d'aquesta línia no són ideals, però segur que la immensa majoria s'hi arriba amb metro i no amb tramvia.
Re: Pujades vs. Ciutadella
Posted: Friday 29/05/2009 0:51
by 437.001
Guigui wrote:
Totalment d'acord. Pel que fa a fer passar el tramvia per Pujades, allí hi ha una zona desabastida de TP d'alta capacitat (Born, jutjats), contràriament a Ciutadella-Vila Olímpica, que ja tenen la L4; és cert que les connexions d'aquesta línia no són ideals, però segur que la immensa majoria s'hi arriba amb metro i no amb tramvia.
Bé, d´una banda el Born té el metro de Jaume I, la zona de jutjats el metro i la Renfe a Arc de Triomf... ´
No hi faria res que hagués passat per Picasso/Pujades, però tampoc es pot negar que la zona de Wellington amb la UPF té un pes...
A més, la zona del Born quedaria ben coberta mitjançant el perllongament amb una parada a l´Estació de França, que es troba a un parell d´illes de cases del mercat del Born...
I al final, Marina-Ciutadella per Wellington és la part de línia que està feta... trobo que seria una pèrdua de temps i de diners discutir-la quan és més important que el tramvia arribi quan abans possible a Colom (i si es pot, a la platja de St.Sebastià). No estic en contra d´un futur traçat per Pujades/Picasso... però en un futur més llunyà.
A més, en el cas que es faci l´extensió fins a Colom, el traçat per Ciutadella permetria un accés força més ràpid a la Vila Olímpica i les platges des de l´oest de la ciutat (Sants, Les Corts) via un transbord a la L3 a Drassanes. I això inclouria un cert nombre d´estudiants de la UPF provinents d´aquestes zones o de les estacions de Sants (Renfe) i Plaça Espanya (FGC)...
Creieu que seria més convenient l´arribada abans del tramvia a Colom que a la platja de St.sebastià de la Barceloneta?
Quina de les dues opcions (en el cas que només se´n pogués construïr una) tindria més prioritat per vosaltres?
I quina de les dues creieu que atrauria més passatgers al tramvia?
I més important, quina creieu que hauria de ser la ubicació i el nombre de parades de cadascun dels dos ramals de Colom i Barceloneta?
I una altra pregunta: segons El Periódico, es preveu portar la línia al World Trade Center. Vosaltres portaríeu el ramal Colom fins allà o preferiríeu que s´acabés al metro Drassanes (permetent també una futura continuació cap al Paral.lel) ?
Respostes
Posted: Friday 29/05/2009 1:19
by Guigui
437.001 wrote:Creieu que seria més convenient l´arribada abans del tramvia a Colom que a la platja de St.sebastià de la Barceloneta?
Sí. La connexió amb TP d'alta capacitat per aquest és una de les grans mancances de Barcelona, pel que fa a la realització d'eixos lògics.
437.001 wrote:Quina de les dues opcions (en el cas que només se´n pogués construïr una) tindria més prioritat per vosaltres?
Colom, pels motius exposats.
437.001 wrote:I quina de les dues creieu que atrauria més passatgers al tramvia?
Ídem.
437.001 wrote:I més important, quina creieu que hauria de ser la ubicació i el nombre de parades de cadascun dels dos ramals de Colom i Barceloneta?
Colom: Estació de França, Pl. Antonio López, Pl. Portal de la Pau
Barceloneta: Estació de França, Pl. Pau Vila, Almirall Cervera, St. Sebastià
437.001 wrote:I una altra pregunta: segons El Periódico, es preveu portar la línia al World Trade Center. Vosaltres portaríeu el ramal Colom fins allà o preferiríeu que s´acabés al metro Drassanes (permetent també una futura continuació cap al Paral.lel) ?
Millor el World Trade Center, ja que a Paral·lel ja hi arriba el metro des de Drassanes i significaria una duplicació de recorregut.
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
Posted: Friday 29/05/2009 1:24
by Lluita1714
Jo faria una altra estació per al Parlament o el Parc de la Ciutadella, amés de la Estació de França.
Tot cobert
Posted: Friday 29/05/2009 1:32
by Guigui
Lluita1714 wrote:Jo faria una altra estació per al Parlament o el Parc de la Ciutadella, amés de la Estació de França.
On? Entre Wellington, Ciutadella i Estació de França, ja tens coberts tots els accessos que tocaria el traçat.
Re: Tot cobert
Posted: Friday 29/05/2009 1:44
by Lluita1714
Guigui wrote:Lluita1714 wrote:Jo faria una altra estació per al Parlament o el Parc de la Ciutadella, amés de la Estació de França.
On? Entre Wellington, Ciutadella i Estació de França, ja tens coberts tots els accessos que tocaria el traçat.
Es podria calcular l'afluència de gent que va al zoològic, al parlament i tot el recinte interior de la ciutadella, i si és rentable ficar el tramvia per dins, aprofitant aquella avinguda peatonal de sorra que travessa el carrer des dels jutjats a l'estació de frança, per dins.
Re: Respostes
Posted: Friday 29/05/2009 2:14
by 437.001
Guigui wrote:437.001 wrote:Creieu que seria més convenient l´arribada abans del tramvia a Colom que a la platja de St.sebastià de la Barceloneta?
Sí. La connexió amb TP d'alta capacitat per aquest és una de les grans mancances de Barcelona, pel que fa a la realització d'eixos lògics.
437.001 wrote:Quina de les dues opcions (en el cas que només se´n pogués construïr una) tindria més prioritat per vosaltres?
Colom, pels motius exposats.
437.001 wrote:I quina de les dues creieu que atrauria més passatgers al tramvia?
Ídem.
437.001 wrote:I més important, quina creieu que hauria de ser la ubicació i el nombre de parades de cadascun dels dos ramals de Colom i Barceloneta?
Colom: Estació de França, Pl. Antonio López, Pl. Portal de la Pau
Barceloneta: Estació de França, Pl. Pau Vila, Almirall Cervera, St. Sebastià
OK en tot.
437.001 wrote:I una altra pregunta: segons El Periódico, es preveu portar la línia al World Trade Center. Vosaltres portaríeu el ramal Colom fins allà o preferiríeu que s´acabés al metro Drassanes (permetent també una futura continuació cap al Paral.lel) ?
Millor el World Trade Center, ja que a Paral·lel ja hi arriba el metro des de Drassanes i significaria una duplicació de recorregut.
mmmm...ok... ara bé, tens raó en l´aspecte de duplicar recoregut... però per pujar el tramvia per Urgell... no és descartable... de tota manera seria desitjable un transbord el més ràpid possible a Drassanes, no? Què farieu?
Re: Tot cobert
Posted: Friday 29/05/2009 2:16
by 437.001
Lluita1714 wrote:Guigui wrote:Lluita1714 wrote:Jo faria una altra estació per al Parlament o el Parc de la Ciutadella, amés de la Estació de França.
On? Entre Wellington, Ciutadella i Estació de França, ja tens coberts tots els accessos que tocaria el traçat.
Es podria calcular l'afluència de gent que va al zoològic, al parlament i tot el recinte interior de la ciutadella, i si és rentable ficar el tramvia per dins, aprofitant aquella avinguda peatonal de sorra que travessa el carrer des dels jutjats a l'estació de frança, per dins.
Per posar-hi quina parada? recorda que les parades Ciutadella i Wellington estan tocant a la tàpia del parc...
Seria una pèrdua de temps i una desvirtuació del parc... i del zoo.
Re: Tot cobert
Posted: Friday 29/05/2009 2:27
by Lluita1714
437.001 wrote:
Per posar-hi quina parada? recorda que les parades Ciutadella i Wellington estan tocant a la tàpia del parc...
Seria una pèrdua de temps i una desvirtuació del parc... i del zoo.
Si una persona vol anar al Parlament des d'aquestes estacions, ha de donar una bona volta a tot el zoològic. Amés, al marge del tema transportil, jo sóc dels partidaris de traslladar el zoo, i ampliar la ciutadella.
Realment el que comento és una avinguda, i en un principi tinc entès que estava projectat com a avinguda per a vehicles, tot i que avui dia només hi circulen els cotxes oficials i els passejants.
Re: Tot cobert
Posted: Friday 29/05/2009 2:47
by 437.001
Lluita1714 wrote:437.001 wrote:
Per posar-hi quina parada? recorda que les parades Ciutadella i Wellington estan tocant a la tàpia del parc...
Seria una pèrdua de temps i una desvirtuació del parc... i del zoo.
Si una persona vol anar al Parlament des d'aquestes estacions, ha de donar una bona volta a tot el zoològic. Amés, al marge del tema transportil, jo sóc dels partidaris de traslladar el zoo, i ampliar la ciutadella.
Realment el que comento és una avinguda, i en un principi tinc entès que estava projectat com a avinguda per a vehicles, tot i que avui dia només hi circulen els cotxes oficials i els passejants.
Al parlament s´hi va en Trespercentmòbil (*) o no s´hi va, pringat...
ON VAS amb un tramvia al parlament...
(*= Mercedes/Audi/Rolls Royce... i si pot ser tunejat!!)
Re: Tot cobert
Posted: Friday 29/05/2009 2:53
by Lluita1714
Doncs l'inici del final del cotxe oficial es troba en aquesta proposta, Ja veurem als consellers (o almenys als de ICV, si és que compleixen amb el que prediquen) arribar en tramvia, tot i que hi haurien més segurates que no pas viatgers.
L'11 de setembre, que hi ha portes obertes al parlament, demanaré un cotxe oficial per anar-hi
Montilla: Vaig a collir el tranvia oficial... no, és un chist.
Re: Tot cobert
Posted: Friday 29/05/2009 2:57
by 437.001
Lluita1714 wrote:
Doncs l'inici del final del cotxe oficial es troba en aquesta proposta, Ja veurem als consellers (o almenys als de ICV, si és que compleixen amb el que prediquen) arribar en tramvia, tot i que hi haurien més segurates que no pas viatgers.
L'11 de setembre, que hi ha portes obertes al parlament, demanaré un cotxe oficial per anar-hi
Montilla: Vaig a collir el tranvia oficial... no, és un chist.
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
Posted: Friday 29/05/2009 3:02
by Lluita1714
I ben segur que per electoralisme, més d'un agafaria el tramvia, ara, ben segur que els espera un cotxe oficial dues parades més enllà.
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
Posted: Friday 29/05/2009 3:14
by 437.001
Lluita1714 wrote:I ben segur que per electoralisme, més d'un agafaria el tramvia, ara, ben segur que els espera un cotxe oficial dues parades més enllà.
De tota manera, el tramvia arriba a Ciutadella, no a Wellington, o sigui que l´extensió més lògica del tramvia, és seguir el passeig Circumval.lació fins a l´estació de França (on per daixonses hi ha d´anar una parada...).
Per fer-lo passar pel parlament hauries de traslladar el zoo, fer un forat a la tàpia del parc, fer-hi passar les vies (amb compte de no espantar els paons reials que hi pasturen) i aguantar les protestes de MOLTS barcelonins, PERDRE la correspondència amb la L4 a Ciutadella... i clar, pagar l´obra.
Per l´altre cantó també l´has de pagar, però només has de posar rails al Pg.Circumval.lació.
De l´estació de França, per entrar al parc de la Ciutadella, només cal posar un peu davant de l´altre, al cap i a la fi, per això és un parc...
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
Posted: Friday 29/05/2009 3:28
by Lluita1714
437.001 wrote:De tota manera, el tramvia arriba a Ciutadella, no a Wellington, o sigui que l´extensió més lògica del tramvia, és seguir el passeig Circumval.lació fins a l´estació de França (on per daixonses hi ha d´anar una parada...).
Per fer-lo passar pel parlament hauries de traslladar el zoo, fer un forat a la tàpia del parc, fer-hi passar les vies (amb compte de no espantar els paons reials que hi pasturen) i aguantar les protestes de MOLTS barcelonins, PERDRE la correspondència amb la L4 a Ciutadella... i clar, pagar l´obra.
Per l´altre cantó també l´has de pagar, però només has de posar rails al Pg.Circumval.lació.
De l´estació de França, per entrar al parc de la Ciutadella, només cal posar un peu davant de l´altre, al cap i a la fi, per això és un parc...
Tens raó, però en culpo l'actual traçat, fet sense pensar en futures ampliacions, com s'ha fet quasi tot a Barcelona. Si s'hagués fet bé, em reiteraria en la meva proposta. Sinó, insisteixo, traslladar el zoo, que és antihigiènic tenir el zoològic allà, amés de que s'està quedant petit i no és bó per als animals, ben mirat, Wellington, sense el Zoo pel mig, estaria quasi al costat del parlament. Però la culpa és del traçat ja construït.
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
Posted: Friday 29/05/2009 3:43
by 437.001
Lluita1714 wrote:
Tens raó, però en culpo l'actual traçat, fet sense pensar en futures ampliacions, com s'ha fet quasi tot a Barcelona. Si s'hagués fet bé, em reiteraria en la meva proposta. Sinó, insisteixo, traslladar el zoo, que és antihigiènic tenir el zoològic allà, amés de que s'està quedant petit i no és bó per als animals, ben mirat, Wellington, sense el Zoo pel mig, estaria quasi al costat del parlament. Però la culpa és del traçat ja construït.
Sense deixar de dubtar de l´estat mental dels nostres governants/es, realment creus que l´actual traçat del Trambesòs està fet sense pensar en futures ampliacions?
Jo penso el contrari!
La terminal de Ciutadella és massa surrealista com per què a ningú se li acudeixi prolongar cap a l´estació de França, Colom i/o Barceloneta, és una prolongació ben senzilla!
Fins i tot s´hi podria afegir una prolongació cap a les platges...
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
Posted: Friday 29/05/2009 3:57
by Lluita1714
437.001 wrote:
Sense deixar de dubtar de l´estat mental dels nostres governants/es, realment creus que l´actual traçat del Trambesòs està fet sense pensar en futures ampliacions?
Jo penso el contrari!
La terminal de Ciutadella és massa surrealista com per què a ningú se li acudeixi prolongar cap a l´estació de França, Colom i/o Barceloneta, és una prolongació ben senzilla!
Fins i tot s´hi podria afegir una prolongació cap a les platges...
Però seria molt més senzill passant pels jutjats, o l'Arc de Triomf. Realment el carrer de circunvalació em sembla un revolt que es podia haver evitat, i sense oblidar que, fent-ho així, han descuidat sense transport de gran capacitat un gran eix de tràfic de gent com són els jutjats.
Si volen portar el trambesòs al port olímpic, que vagi de Meridiana a Marina directament, o si volen anar a Colom, que passi pels jutjats, i si volen anar a la Barceloneta, o per Marina i passant pel Port olímpic o pels jutjats i rere l'estació de França.
Però el que està fet ara espatlla aquests traçats tant directes.
Bé, són les 4 de la matinada, bona nit! Demà hi torno quan entri.
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
Posted: Friday 29/05/2009 8:41
by metring
Ara faltaria un tercer "miracle", i que posessin tramvia per la Meridiana