consulta: Nova estació Mercat Nou
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
Cal dir que les fotos de dalt són de DPTOP, i surten a http://www10.gencat.cat/ptop/binaris/Me ... -47602.pdf
Per cert, faran festorra, amb presentació a lo L9?
Per cert, faran festorra, amb presentació a lo L9?
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
He passat a las 16 i encara no me l'havien obert
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
Clar, perquè era a les 17. Ningú no hi ha estat ja?
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
Jo hi ha acabo d'arribar.
He aterrat amb el primer tren direcció Fondo, el motorista no anava a obrir portes, però poc abans de sortir, ha trucat el CCM per dir-li que parés.
L'estació es ample, amb total llibertat per anar a les vies d'adif, crec que sense el calaix, hagues estat més lluminosa, cada cop que es creuaven 2 trens, en posavem a les fosques.
A les 17:45, una escala mecanica ja no funcioava, el semàfor ( dir. Bellvitge) està al mitg de l'estació, molts cops en groc, i el tren s'autura abans d'entrar, o va a 7 km/h cm m'ha pasat aquest matí.
Sincerament, prefereixo l'antiga.
I prop les 18h, l'estació ja estava gairebé buida.
He aterrat amb el primer tren direcció Fondo, el motorista no anava a obrir portes, però poc abans de sortir, ha trucat el CCM per dir-li que parés.
L'estació es ample, amb total llibertat per anar a les vies d'adif, crec que sense el calaix, hagues estat més lluminosa, cada cop que es creuaven 2 trens, en posavem a les fosques.
A les 17:45, una escala mecanica ja no funcioava, el semàfor ( dir. Bellvitge) està al mitg de l'estació, molts cops en groc, i el tren s'autura abans d'entrar, o va a 7 km/h cm m'ha pasat aquest matí.
Sincerament, prefereixo l'antiga.
I prop les 18h, l'estació ja estava gairebé buida.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
Doncs jo prefereixo aquesta nova estació. No dóna la sensació d'inseguretat que donava l'antiga, on fins i tot feia cosa seure als bancs... no és tan lluminosa com abans però no està tan malament i l'actual sostre farà de millor aixopluc que la cutre-uralita que hi havia abans, i protegirà del fred una mica més que antigament.
Suposo que en els propers dies desplaçaran el disc que hi ha a contravia a mitja andana de la via 1...
Suposo que en els propers dies desplaçaran el disc que hi ha a contravia a mitja andana de la via 1...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
He actualitzat la web de trenscat.cat amb fotos de la nova estació de Mercat Nou on també podreu veure fotos de l'antiga i del període en què només funcionava l'andana direcció Fondo. A mi no em desagrada la nova estació la veritat... ja veurem com es veurà quan es cobreixi la zona de vies d'adif ja que segurament quedarà més fosca però almenys hi ha llum natural potent ara per ara.
http://www.trenscat.com/tmb/01mercatnou_ct.html
http://www.trenscat.com/tmb/01mercatnou_ct.html
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
Les meves fotos:
cas apart és l'entrada muntanya:
tot glamour
pas inferior
es pot veure que encara han de fer-se obres
aquesta zona és la guanyada amb el desplaçament de les vies, per tant, el carrer gaunyarà tota aquesta amplada...i a l'esquerra, on ara hi ha els pòrtics de la catenària, hi haurà un calaix ben maco
cas apart és l'entrada muntanya:
tot glamour
pas inferior
es pot veure que encara han de fer-se obres
aquesta zona és la guanyada amb el desplaçament de les vies, per tant, el carrer gaunyarà tota aquesta amplada...i a l'esquerra, on ara hi ha els pòrtics de la catenària, hi haurà un calaix ben maco
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
Els semàfors direcció Hospital de Bellvitge, sembla que estiguin més enrere del punt de parada del tren. És realment així? Si ho és, en aquest cas al parar el tren i al ser sobrepassat i posar-se en vermell, el de Plaça de Sants no quedaria en verd?
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
No, fins que el tren no deixa de trepitjar el cantó no s'allibera el cantó anterior.oriolp13 wrote:Els semàfors direcció Hospital de Bellvitge, sembla que estiguin més enrere del punt de parada del tren. És realment així? Si ho és, en aquest cas al parar el tren i al ser sobrepassat i posar-se en vermell, el de Plaça de Sants no quedaria en verd?
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
Suposo que els senyals lluminosos que queden a mitja andana els mouran de tota manera. A més, que el tren encara no ha obert portes a l'estació de Mercat Nou que ja anuncien la de Santa Eulàlia.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
Això deu ser un símptoma de què ha rebassat una balissa situada a l'antic límit de l'estació.Trenscat wrote:Suposo que els senyals lluminosos que queden a mitja andana els mouran de tota manera. A més, que el tren encara no ha obert portes a l'estació de Mercat Nou que ja anuncien la de Santa Eulàlia.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
La estació s'ha avançat una mica, crec que el semàfor està al mateix lloc on era avans.
Per cert, al video de la vanguardia, surto 2 cops .
Per cert, al video de la vanguardia, surto 2 cops .
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
M'he fixat en el detall en que, just obrint les portes, anuncia ja Santa Eulàlia, per tant, he fotografiat a la balisa culpable.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
Molt bones fotos.
Personalment crec que l'estació era millor abans, però no ha quedat malament. A veure com quedarà amb calaix i tot, però m'agradava més abans. Encara així, ara s'ha guanyat utilitat.
En això que dieu del semàfor, al costat hi ha co uns cables que s'han tret. És com si l'estiguessin treient. Ja hi passaré, a veure si realment fan el que penso.
Personalment crec que l'estació era millor abans, però no ha quedat malament. A veure com quedarà amb calaix i tot, però m'agradava més abans. Encara així, ara s'ha guanyat utilitat.
En això que dieu del semàfor, al costat hi ha co uns cables que s'han tret. És com si l'estiguessin treient. Ja hi passaré, a veure si realment fan el que penso.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
Gràcies, respecte a lo del semàfor jo no acabo d'entendre el que han fet amb els cables.BB9200 wrote:Molt bones fotos.
Personalment crec que l'estació era millor abans, però no ha quedat malament. A veure com quedarà amb calaix i tot, però m'agradava més abans. Encara així, ara s'ha guanyat utilitat.
En això que dieu del semàfor, al costat hi ha co uns cables que s'han tret. És com si l'estiguessin treient. Ja hi passaré, a veure si realment fan el que penso.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
Gràcies per la foto amb més detall.
Crec que no té massa sentit que estiguin agafats a aquests trossos de ferro oxidat que hi ha. A lo millor són dels que porten els dels cotxes oficials, que han perdut algun cable en el ferrocarril .
Però vist així sembla que els cables de senyalització aquests dvien ser massa llargs i els van fer passar per aquests ferros. Cap altra cosa se m'acut.
Crec que no té massa sentit que estiguin agafats a aquests trossos de ferro oxidat que hi ha. A lo millor són dels que porten els dels cotxes oficials, que han perdut algun cable en el ferrocarril .
Però vist així sembla que els cables de senyalització aquests dvien ser massa llargs i els van fer passar per aquests ferros. Cap altra cosa se m'acut.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: consulta: Nova estació Mercat Nou
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
L’estructura que tapa la L-1 desvela el nou paisatge
1. • El punt negre del pla és un edifici de Badal-Capmany a dos metres dels trexns
El calaix de formigó que cobreix les vies de la L-1 del metro a Sants a l’altura de la Riera de Tena, divendres. Foto: ALBERT BERTRAN
R. C.
BARCELONA
Al costat mar d’Antoni de Capmany i entre Riera de Tena i Jocs Florals conviuen dues de les construccions més antigues i modernes del metro. Tocant a l’edifici catalogat de l’històric Ferrocarril Subterrani Transversal, com es llegeix en la seva façana coronada per quatre grans lleons i que TMB utilitza encara com a subcentral elèctrica, s’aixeca una flamant estructura que cobreix les vies de la L-1. És el gran calaix de formigó que va de l’estació de Mercat Nou a la de Santa Eulàlia. A peu de carrer de la primera parada, els trens se senten poc i es veuen només a estones pel lateral envidriat amb bigues en diagonal. Però de lluny, l’enorme mola canvia el paisatge i en la seva ruta cap a l’Hospitalet arriba a passar a només dos metres de l’edifici de quatre pisos de Badal-Antoni de Capmany.
És el punt negre d’un projecte que intenta, amb cost reduït, eliminar de la vista i l’oïda dels veïns la secular platja de vies que divideix Sants amb un trànsit ferroviari incessant. I també eliminar, amb nous passos transversals superiors, i l’ampliació dels inferiors ja existents a Riera Blanca, Badal i Riera de Tena, la incomunicació del barri.
VEGETACIÓ DIFÍCIL / Quan es completi el segon calaix, el llarg cuc grisenc serà encara més imponent. Amb l’extensa zona verda prevista en la seva superfície, les coses es veuran d’una altra manera, malgat que alguns veïns dubten que amb l’escàs gruix de terra que hi haurà sobre el ciment, puguin créixer arbres tan alts i ufanosos com els dibuixats a les imatges arquitectòniques.
En alguns trams de l’estructura on el tancament lateral no és massís, la col·locació de panells translúcids està pendent de la construcció del segon calaix. Si els vidres es posessin ara es trencarien amb l’oscil·lació que causarà l’assentament de la nova estructura de formigó. D’altra banda, des dels balcons i finestres dels tres primers pisos de Badal-Capmany els metros segueixen gairebé a l’abast de la mà i el seu pas es viu literalment en directe tots els dies de l’any.
L’estructura que tapa la L-1 desvela el nou paisatge
1. • El punt negre del pla és un edifici de Badal-Capmany a dos metres dels trexns
El calaix de formigó que cobreix les vies de la L-1 del metro a Sants a l’altura de la Riera de Tena, divendres. Foto: ALBERT BERTRAN
R. C.
BARCELONA
Al costat mar d’Antoni de Capmany i entre Riera de Tena i Jocs Florals conviuen dues de les construccions més antigues i modernes del metro. Tocant a l’edifici catalogat de l’històric Ferrocarril Subterrani Transversal, com es llegeix en la seva façana coronada per quatre grans lleons i que TMB utilitza encara com a subcentral elèctrica, s’aixeca una flamant estructura que cobreix les vies de la L-1. És el gran calaix de formigó que va de l’estació de Mercat Nou a la de Santa Eulàlia. A peu de carrer de la primera parada, els trens se senten poc i es veuen només a estones pel lateral envidriat amb bigues en diagonal. Però de lluny, l’enorme mola canvia el paisatge i en la seva ruta cap a l’Hospitalet arriba a passar a només dos metres de l’edifici de quatre pisos de Badal-Antoni de Capmany.
És el punt negre d’un projecte que intenta, amb cost reduït, eliminar de la vista i l’oïda dels veïns la secular platja de vies que divideix Sants amb un trànsit ferroviari incessant. I també eliminar, amb nous passos transversals superiors, i l’ampliació dels inferiors ja existents a Riera Blanca, Badal i Riera de Tena, la incomunicació del barri.
VEGETACIÓ DIFÍCIL / Quan es completi el segon calaix, el llarg cuc grisenc serà encara més imponent. Amb l’extensa zona verda prevista en la seva superfície, les coses es veuran d’una altra manera, malgat que alguns veïns dubten que amb l’escàs gruix de terra que hi haurà sobre el ciment, puguin créixer arbres tan alts i ufanosos com els dibuixats a les imatges arquitectòniques.
En alguns trams de l’estructura on el tancament lateral no és massís, la col·locació de panells translúcids està pendent de la construcció del segon calaix. Si els vidres es posessin ara es trencarien amb l’oscil·lació que causarà l’assentament de la nova estructura de formigó. D’altra banda, des dels balcons i finestres dels tres primers pisos de Badal-Capmany els metros segueixen gairebé a l’abast de la mà i el seu pas es viu literalment en directe tots els dies de l’any.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Queixes abans, queixes després
Au, ja s'està covant un altre fenomen de "ai, si ho arribem a saber abans..." com el de Camp.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ponga un metro en su casa
Algú va poder veure la portada d'El Periódico de diumenge passat? Hi ha una foto amb una imatge que costa de qualificar, hi apareixia el menjador d'una casa, un senyor i un nen, i el metro passava pel davant de la finestra, que gairebé el podies tocar amb la mà