Page 3 of 43

Posted: Thursday 20/12/2007 23:31
by Jordi Freixas
EEEEEEEEEEEEP!!!!
Alfredo_21 wrote:A mi personalmente, encuentro lógico que el tramo internacional lo gestione ADIF. Simplemente porque conecta dos paises, no dos autonomías. Y sinceramente, lo que menos me preocupa es que este tramo sea catalán o español, porque parece que solo con la denominación parece que daña sensibilidades en todos sitios cuando eso es lo menos importante.
Ja em perdonaràs, però... ho trobo molt contradictori tot aquest argument:

Trobes llògic que aquest tram sigui gestionat per ADIF, perquè "simplement" connecta dos països i no dues autonomies, però el que menys et preocupa, és si el tram és català o espamyol. Acte seguit (dedueixo que amb tota la "llògica del món") fas menció a les sensibilitats; el menys important.

Doncs a veure què et sembla això. No penso entrar en qüestions nacionalistes (ni d'un bàndol, ni de l'altre), precísament perquè com tu has dit, és el menys important.

Bé, el plantejament és tant senzill (i com ja he exposat per enèssima vegada) com que si tota la línia és traspassada a FGC, no té cap mena de llògica que els últims 3 quilòmetres (o vaja... no sé tampoc quan hi ha entre l'estació de Puigcerdà i la frontera...) no pugui ser també traspassat, més enllà del que sigui limitacions purament administratives. Què aconseguiria ADIF en mantenir sota la seva titularitat posem... un parell de quilòmetres de tota una línia que ja no gestionaria (i que ni tan sols estaria interconnectada amb cap altra línia explotada per el mateix ADIF)?

És EXACTAMENT IGUAL D'ABSURD, que el fet que per qüestions administratives, actualment es tardi menys (o igual) en anar de Barcelona a Madrid, que de Barcelona a Perpinyà. Jo ja vaig plantejar una vegada, independentment de la línia del TGV, la idea de col·locar un servei de trens Regionals tipo Catalunya Exprés que fés Barcelona - Portbou - Perpinyà amb sistema d'ample variable (vaig proposar fins i tot, que es servís amb models tipo Civia -amb rodadura desplaçable, evidentment-). Es va comentar per allà, que no es pot fer per no sé quin cony de clàusula entre els dos estats que obligaria a Espanya a indemnitzar a França en cas de qualsevol alteració del sistema econòmic actual entre les dues parts de la frontera o alguna cosa així. Per contra d'això, si vols anar actualment a Perpinyà en tren... o agafes algun TALGO que hi faci parada, o et tocarà esperar-te com a molt poc, una hora i mitja a l'estació de Cervera de la Marenda. Això també ho trobes llògic?

No... és que si ens hem de posar analitzar segons quines "llògiques", acabarem per deixar totalment de banda el més escencial del tema; com s'ha vingut fent fins als nostres dies, de fet.

Posted: Thursday 20/12/2007 23:42
by jordidr
Haviam jordi quan entens que es traspasara el servei i no la linia

Posted: Thursday 20/12/2007 23:53
by Jordi Freixas
I tu a veure quan entens, del que jo estic parlant és de reivindicar que es traspassi la línia ;)

Posted: Friday 21/12/2007 0:17
by Alfredo_21
Por una parte JordiFreixas tiene razón. Más que nada que la Administración catana le da importancia a esta línea cosa que ADIF no. Pero ahora que pienso y como dice Jordidr se traspasa el servicio en sí, pero no la infraestructura.
Una preguntilla, ¿la catenaria que se ve en la web de trenscat que tipo es? pongo el link de la foto. Es que parece muy antigua. Nunca había visto una así. Espero que poner la foto aquí sea correcto, como lleva copyrigth... :oops:

Image

Ifercat, no FGC

Posted: Friday 21/12/2007 12:15
by Guigui
Jordi Freixas wrote:I tu a veure quan entens, del que jo estic parlant és de reivindicar que es traspassi la línia ;)
Aleshores, FGC no hi té res a veure, atès que es tracta d'un operador ferroviari. En qualsevol cas, caldria invocar Ifercat.

Posted: Friday 21/12/2007 12:27
by Jordilar
La catenaria es de la Companyía ESTADO, que explotava la linia des de Ripoll, fins la creació de RENFE al 1941.

Salut,

Posted: Friday 21/12/2007 12:46
by 252-071
La veritat es que la catenaria es massa antigua.

Ahir passant per Puigcerdà,veia que la catenaria tenia els postes com els de subjecció dels cables d'electricitat de les casses tot de formigó :x


Salut!

Posted: Friday 21/12/2007 20:32
by orique
Mentre els pals facin la seva feina, és a dir, aguantar i mantenir tensada la catenària, no hi veig cap problema...

Posted: Saturday 22/12/2007 0:36
by Pere
Comentar que aquests postes tenen els dies comptats, doncs ja han intstal.lat de Puigcerdà en avall nous postes i estan a l'espera de fer el canvi.

Re: Ifercat, no FGC

Posted: Saturday 22/12/2007 17:03
by Jordi Freixas
Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:I tu a veure quan entens, del que jo estic parlant és de reivindicar que es traspassi la línia ;)
Aleshores, FGC no hi té res a veure, atès que es tracta d'un operador ferroviari. En qualsevol cas, caldria invocar Ifercat.
Doncs IFERCAT. A veure siguem realistes... IFERCAT és a FGC el que ADIF és a RENFE.

Posted: Saturday 22/12/2007 19:11
by Túnels del Garraf
Estàs segur?

Em sembla que actualment IFERCAT només s'encarrega de projectar i construir noves línies per part de la Generalitat, com la L9 del metro, que serà explotada per TMB o la Línia Orbital que serà explotada per Renfe, estigun transferides o no les Rodalies, perquè Renfe Rodalies seguirà existint encara que els horaris els decideixi el govern autonòmic.

I l'ADIF... Doncs home, a efectes de viatgers si que l'única operadora és Renfe, però en quant a mercaderies no. I en el futur Hi haurà més operadores de viatgers, no només Renfe.

Posted: Sunday 23/12/2007 0:17
by jordidr
IFERCAT si que es la versio ADIF de catalunya, es propietari de les linies que construeix i de les estacions pot cedir la circulacio a la operadora que cregui mes oportuna.

Ifercat igual a Adif?

Posted: Sunday 23/12/2007 12:11
by Guigui
Potser m'equivoco, però tinc la impressió que Ifercat i FGC no mantenen una relació indecentment incestuosa com Renfomentadif.

Posted: Sunday 23/12/2007 12:45
by jordidr
Home has de pensar que IFERCAT encara no es fa massa visible ... ja veurem com sera

Posted: Sunday 23/12/2007 16:54
by Jordi Freixas
Segurament IFERCAT no anirà tant agafat de la mà de FGC com ADIF ho va de RENFE, però... crec que la llògica farà que s'acabi complementant més amb FGC, que no pas amb RENFE.

Posted: Sunday 23/12/2007 21:31
by jordidr
Haviam siguem realistes actualment de qui voleu que s'agafi la ma ADIF??? Segona cosa, quan rodalies sigui traspasada a la Generalitat ADIF comptara amb renfe per a MD LD i AVE i amb la futura empresa surgida de renfe rodalies

Posted: Monday 24/12/2007 4:18
by Jordi Freixas
MD també ha de ser transferida a FGC.

Posted: Monday 24/12/2007 9:31
by jordidr
Els regionals nomes podran ser transferits els que recorrin integrament per catalunya i per questio de material disponible... suposo que sera dificil

Posted: Monday 24/12/2007 12:47
by Jordi Freixas
Ai... sort que al 2010 s'acaben les tonteries...

Posted: Monday 24/12/2007 13:34
by liniadelRipollés
Fins a Ribes de Freser s'hauria de tenir un servei cada 50 minuts, per tal d'enllaçar amb tots els cremalleres.