Posted: Thursday 20/12/2007 23:31
EEEEEEEEEEEEP!!!!
Trobes llògic que aquest tram sigui gestionat per ADIF, perquè "simplement" connecta dos països i no dues autonomies, però el que menys et preocupa, és si el tram és català o espamyol. Acte seguit (dedueixo que amb tota la "llògica del món") fas menció a les sensibilitats; el menys important.
Doncs a veure què et sembla això. No penso entrar en qüestions nacionalistes (ni d'un bàndol, ni de l'altre), precísament perquè com tu has dit, és el menys important.
Bé, el plantejament és tant senzill (i com ja he exposat per enèssima vegada) com que si tota la línia és traspassada a FGC, no té cap mena de llògica que els últims 3 quilòmetres (o vaja... no sé tampoc quan hi ha entre l'estació de Puigcerdà i la frontera...) no pugui ser també traspassat, més enllà del que sigui limitacions purament administratives. Què aconseguiria ADIF en mantenir sota la seva titularitat posem... un parell de quilòmetres de tota una línia que ja no gestionaria (i que ni tan sols estaria interconnectada amb cap altra línia explotada per el mateix ADIF)?
És EXACTAMENT IGUAL D'ABSURD, que el fet que per qüestions administratives, actualment es tardi menys (o igual) en anar de Barcelona a Madrid, que de Barcelona a Perpinyà. Jo ja vaig plantejar una vegada, independentment de la línia del TGV, la idea de col·locar un servei de trens Regionals tipo Catalunya Exprés que fés Barcelona - Portbou - Perpinyà amb sistema d'ample variable (vaig proposar fins i tot, que es servís amb models tipo Civia -amb rodadura desplaçable, evidentment-). Es va comentar per allà, que no es pot fer per no sé quin cony de clàusula entre els dos estats que obligaria a Espanya a indemnitzar a França en cas de qualsevol alteració del sistema econòmic actual entre les dues parts de la frontera o alguna cosa així. Per contra d'això, si vols anar actualment a Perpinyà en tren... o agafes algun TALGO que hi faci parada, o et tocarà esperar-te com a molt poc, una hora i mitja a l'estació de Cervera de la Marenda. Això també ho trobes llògic?
No... és que si ens hem de posar analitzar segons quines "llògiques", acabarem per deixar totalment de banda el més escencial del tema; com s'ha vingut fent fins als nostres dies, de fet.
Ja em perdonaràs, però... ho trobo molt contradictori tot aquest argument:Alfredo_21 wrote:A mi personalmente, encuentro lógico que el tramo internacional lo gestione ADIF. Simplemente porque conecta dos paises, no dos autonomías. Y sinceramente, lo que menos me preocupa es que este tramo sea catalán o español, porque parece que solo con la denominación parece que daña sensibilidades en todos sitios cuando eso es lo menos importante.
Trobes llògic que aquest tram sigui gestionat per ADIF, perquè "simplement" connecta dos països i no dues autonomies, però el que menys et preocupa, és si el tram és català o espamyol. Acte seguit (dedueixo que amb tota la "llògica del món") fas menció a les sensibilitats; el menys important.
Doncs a veure què et sembla això. No penso entrar en qüestions nacionalistes (ni d'un bàndol, ni de l'altre), precísament perquè com tu has dit, és el menys important.
Bé, el plantejament és tant senzill (i com ja he exposat per enèssima vegada) com que si tota la línia és traspassada a FGC, no té cap mena de llògica que els últims 3 quilòmetres (o vaja... no sé tampoc quan hi ha entre l'estació de Puigcerdà i la frontera...) no pugui ser també traspassat, més enllà del que sigui limitacions purament administratives. Què aconseguiria ADIF en mantenir sota la seva titularitat posem... un parell de quilòmetres de tota una línia que ja no gestionaria (i que ni tan sols estaria interconnectada amb cap altra línia explotada per el mateix ADIF)?
És EXACTAMENT IGUAL D'ABSURD, que el fet que per qüestions administratives, actualment es tardi menys (o igual) en anar de Barcelona a Madrid, que de Barcelona a Perpinyà. Jo ja vaig plantejar una vegada, independentment de la línia del TGV, la idea de col·locar un servei de trens Regionals tipo Catalunya Exprés que fés Barcelona - Portbou - Perpinyà amb sistema d'ample variable (vaig proposar fins i tot, que es servís amb models tipo Civia -amb rodadura desplaçable, evidentment-). Es va comentar per allà, que no es pot fer per no sé quin cony de clàusula entre els dos estats que obligaria a Espanya a indemnitzar a França en cas de qualsevol alteració del sistema econòmic actual entre les dues parts de la frontera o alguna cosa així. Per contra d'això, si vols anar actualment a Perpinyà en tren... o agafes algun TALGO que hi faci parada, o et tocarà esperar-te com a molt poc, una hora i mitja a l'estació de Cervera de la Marenda. Això també ho trobes llògic?
No... és que si ens hem de posar analitzar segons quines "llògiques", acabarem per deixar totalment de banda el més escencial del tema; com s'ha vingut fent fins als nostres dies, de fet.