Un nou estudi i que no és el primer
Info
https://www.diaridesabadell.com/2024/04 ... io-estudi/
Nou pas endavant per a connectar Castellar del Vallès mitjançant el tren. Després que es licités el projecte el desembre del 2023, el Govern català, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha adjudicat ara la redacció de l’anàlisi per avaluar la factibilitat del perllongament ferroviari de la línia S2 d’FGC (Barcelona-Vallès) des de l’estació de Sabadell Parc del Nord fins a Castellar del Vallès. L’objectiu és millorar les comunicacions de la vila amb els municipis pròxims, com Sabadell, i amb Barcelona.
El document també considerarà alternatives de perllongament amb un sistema tramviari i a partir de les solucions del projecte de busos ràpids (BRCAT) que està impulsant el Departament de Territori en aquest corredor. En paral·lel, s’avaluarà la compatibilitat d’aquestes alternatives amb la resta d’alternatives i escenaris ferroviaris plantejats.
De cada opció analitzada, el document farà una proposta de serveis en funció dels diferents escenaris d’oferta i demanda. També analitzarà amb detall el volum de gasos d’efecte hivernacle emesos o estalviats per l’execució de cada alternativa, tenint en compte la construcció de l’obra, el manteniment de la infraestructura, així com l’operació dels serveis i l’impacte pels canvis de mobilitat dels usuaris.
L’anàlisi, amb un termini de redacció de 12 mesos, s’ha adjudicat a DOPEC, S.L. per un import de 65.950 euros (abans d’IVA) i ha d’incloure la caracterització de la mobilitat de l’àmbit de Sabadell-Castellar del Vallès, un resum dels estudis de mobilitat realitzats fins ara, la identificació d’escenaris alternatius, les propostes d’encaix i l’impacte sobre la demanda.
UNA REIVINDICACIÓ HISTÒRICA
Castellar del Vallès és un cas inèdit en el mapa de la mobilitat catalana. Amb gairebé 25.000 habitants, esdevé un emplaçament sense connexió viària ni ferroviària, despertant una demanda històrica per part de diverses veus que reclamen accions per acabar amb aquest greuge.
L’actual moviment no és un plantejament nou. De fet, els estudis de fa més d’una dècada per part d’FGC ja plantejaven la possibilitat de perllongar la via, que finalment va acabar el seu recorregut a l’estació de Sabadell Parc del Nord. Arribar fins a la vila veïna suposaria la construcció d’un nou tram de 4 quilòmetres i mig.