Page 3 of 3
Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)
Posted: Wednesday 16/09/2009 1:26
by Jordi Freixas
Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)
Posted: Wednesday 16/09/2009 4:13
by Jordi Freixas
Varies coses sobre aquest comentari:
wefer wrote:L'amplada del c/ Aragó és més que suficient per fer una estació de 4 vies, i accessos amb salt de moltó. De fet, tot el túnel podria tenir 4 vies sense masa complicació (comparat amb d'altres obres que s'han fet).
De fet, en l'última ocasió en que em vaig trobar parat en un tren abans de la intersecció amb el ramal de l'Estació de França, em vaig fixar a través d'una "finestra" del mateix túnel que comunica amb el túnel del ramal (o com collons s'en digui d'això...
), que el ramal en qüestió, puja de nivell respecte al traçat de la línia principal.
wefer wrote:suposo que el que frena l'obra són tres coses:
1- Falta d'interès.
2- Falta de diners.
Estaria bé equivocar-se en totes dues coses, però em temo que, cert
wefer wrote:3- Pànic al col·lapse circulatori que suposaria tallar el c/ Aragó durant un parell d'anys.
Al final però, les premises 2 i 3 són conseqüència de la 1.
Pel que fa al col·lapse circulatori, dubto que sigui el cas més greu que hi pugi haver a la ciutat.
Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)
Posted: Wednesday 16/09/2009 9:14
by wefer
Jordi Freixas wrote:Pel que fa al col·lapse circulatori, dubto que sigui el cas més greu que hi pugi haver a la ciutat.
Mira aquí:
http://www.ietcat.org/htmls04/cat/publi ... %20036.pdf
A la pàgina 18 hi ha les IMD (Intensitat Mitjana Diàries) de trànsit a la ciutat de BCN el 2005.
Com pots comprovar, el major volum el soporten Gran Via, Diagonal, Meridiana i Aragó. Si considerem el tram central d'Aragó, on es sitúa l'estació de Pg. de Gràcia, possiblement sigui el tram amb més circulació de tota Barcelona, amb l'afegit que els carrers paral·lels també van al màxim de capacitat cosa que dificultaria crear itineraris alternatius.
No obstant, unes molèsties d'un parell d'anys no justifiquen no fer una obra que beneficiaria la ciutat i l'AMB sencera durant dècades.
Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)
Posted: Wednesday 16/09/2009 11:54
by Jordi Freixas
Aquí és a on vull anar a parar. Encara que em sorprèn que el carrer Aragó pugui arribar a tenir més transit que la Meridiana.
Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)
Posted: Wednesday 16/09/2009 12:46
by wefer
Jordi Freixas wrote:em sorprèn que el carrer Aragó pugui arribar a tenir més transit que la Meridiana.
Deu ser semblant.
Meridiana té 8 carrils, i Aragó 6, però al ser Aragó d'un sol sentit té una ona verda perfecte que li permet acceptar més trànsit que no pas Meridiana. Aquesta última ha de solapar l'ona dels dos sentits, la qual cosa la fa més ineficient.
Aragó, recull trànsit provinent de Meridiana i de Gran Via nord, a més del trànsit intern.
Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)
Posted: Monday 05/10/2009 1:35
by Jordi Freixas
En fi. Que això no ha de ser una excusa per a no remodelar l'estació del Passeig de Gracia com Déu mana.
Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)
Posted: Friday 16/10/2009 11:37
by wefer
http://www.elpunt.cat/
Comencen els treballs per preparar la reforma de l'estació ferroviària de Passeig de Gràcia
Tècnics de les companyies subministradores de serveis han iniciat els treballs per preparar les obres de remodelació de l'estació ferroviària de Passeig de Gràcia. Les operacions per desviar serveis elèctrics, d'aigua, clavegueram o telefònics allà on sigui necessari per imperatiu de les obres han començat als carrers Aragó i Roger de Llúria i no causaran afectacions al trànsit de vehicles ni a l'accés dels passatgers a l'estació en una primera fase.
Les operacions s'han iniciat amb el desviament i la reposició de les canalitzacions de subministrament d'aigua i gas natural i no serà fins a les properes setmanes que es farà el mateix amb les xarxes de telecomunicacions i clavegueram.
Un cop desviats els serveis externs a la infraestructura ferroviària, els tècnics de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) començaran les operacions per desviar les instal·lacions de seguretat i comunicacions a l'interior de l'estació, que afecten la circulació de trens. La remodelació de l'estació de Passeig de Gràcia ha estat adjudicada pel consell d'administració de la Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre (SEITT) per 10,3 milions d'euros sense IVA i serà executada per l'organisme Adif amb l'objectiu d'augmentar l'accessibilitat de persones amb mobilitat reduïda a les andanes i trens, a més de millorar la funcionalitat de les instal·lacions. El projecte preveu l'elevació de les andanes de l'estació fins a situar-se a una altura de 68 centímetres respecte de la cota del carril ferroviari.
Cal recordar que la cota excessivament baixa de les dues andanes de Passeig de Gràcia ha dificultat molt l'accés de les persones als nous trens fins que Adif hi ha instal·lat unes plataformes provisionals.
Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)
Posted: Saturday 17/10/2009 14:54
by Jordi Freixas
Doncs aquest matí he estat al Passeig de Gracia i no he vist res d'estrany (bé... el fet d'haver posat la tarima i deixar-ho provisionalment definitiu, és de per sí estrany, sí...).
No és per ser invisible que una cosa no es fa
Posted: Saturday 17/10/2009 18:35
by Guigui
Les operacions s'han iniciat amb el desviament i la reposició de les canalitzacions de subministrament d'aigua i gas natural i no serà fins a les properes setmanes que es farà el mateix amb les xarxes de telecomunicacions i clavegueram.
Enlloc diu que aquestes canalitzacions es trobin a la mateixa estació.
Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)
Posted: Tuesday 20/10/2009 10:39
by Danzig
Jo ahir vaig sortir al carrer per Pau Clarís i no hi havia cap obra a prop
Hi tindrà a veure?
Posted: Tuesday 27/10/2009 0:08
by Guigui
Al xamfrà Besòs-muntanya de la cruïlla Aragó-Llúria hi ha tot de tanques. Potser hi tingui a veure.
Re: Futur de Passeig de Gracia?(Tancament o remodelació)
Posted: Wednesday 23/11/2011 9:35
by metring
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... racia.html
Adif controlará los edificios por las obras del paseo de Gràcia
La actuación, que acumula retrasos, prevé ampliar el vestíbulo e instalar ascensores y escaleras mecánicas
Barcelona | 23/11/2011 - 01:38h
Óscar Muñoz
Barcelona
Las obras de remodelación de la estación de paseo de Gràcia, bien visibles desde la superficie en las aceras, requerirán una campaña de control de los edificios similar a la que se hizo durante la construcción del túnel del AVE por el centro de Barcelona. En esta ocasión, se inspeccionará un centenar de viviendas y locales de la confluencia de la citada vía con la calle Aragó, pertenecientes a una decena de edificios, según informó ayer Adif. La zona vigilada coincide con la afectada por la ejecución de los muros pantalla para la ampliación del vestíbulo principal, que permitirá mejorar la accesibilidad y que completará la reforma integral de esta céntrica parada de tren, que cada día usan unos 43.000 viajeros.
Este proceso de control, adjudicado por valor de 257.920 euros, se iniciará las próximas semanas con el reconocimiento de los inmuebles mediante una inspección de las fachadas y de las zonas comunes para conocer el estado de sus estructuras. Cada edificio tendrá un informe. Posteriormente, se llevarán a cabo las inspecciones de detalle de las viviendas y locales, que darán lugar a nuevos documentos. A continuación, se elaborará un plan de auscultación que durará mientras se ejecuten las pantallas. Para estas labores se usarán dispositivos de topografía automatizada y convencional (teodolitos y otros aparatos) y sistemas de monitoraje en la zona de obras y en los edificios colindantes. El objetivo es vigilar de manera continua los movimientos verticales u horizontales que puedan producirse.
La remodelación de la estación comenzó en octubre del 2009 y se realiza por fases para no afectar el servicio ferroviario. Con todo, acumula ya importantes retrasos ya que se adjudicó con un plazo de realización de 24 meses. Globalmente, supone una inversión de doce millones de euros. El proyecto incluye la instalación de tres escaleras mecánicas y dos ascensores para acceder al vestíbulo principal desde el paseo de Gràcia. Y, entre este y los andenes, se colocarán otros dos ascensores y cuatro escaleras mecánicas. Este vestíbulo se ampliará y se renovarán los acabados y las instalaciones, la iluminación y los sistemas de información.
Las fases ya ejecutadas incluyen la renovación del vestíbulo posterior y de las escaleras mecánicas de salida desde los andenes a Aragó/Pau Claris. Se están ultimando los trabajos de adecuación de los andenes, que se elevan para dejarlos a 68 centímetros de las vías a lo largo de 200 metros, lo que permitirá acceder a los trenes Civia.