Page 3 of 18
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Thursday 19/03/2009 0:11
by A-380
Osea, que esta claro que no cumplen con la normativa.
Pedro
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Thursday 19/03/2009 11:07
by escursso
Son molt i molt passats amb la Sagrada Família
Per a la majoria de persones de Barcelona, província i potser de Catalunya, és més important tenir unes bones comunicacions ferroviàries que un monument que només omple les butxaques a Barcelona ciutat.
Jo ja començo a estar cansat amb el tema del temple aquest.
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Thursday 19/03/2009 11:18
by Lluita1714
escursso wrote:Son molt i molt passats amb la Sagrada Família
Per a la majoria de persones de Barcelona, província i potser de Catalunya, és més important tenir unes bones comunicacions ferroviàries que un monument que només omple les butxaques a Barcelona ciutat.
Jo ja començo a estar cansat amb el tema del temple aquest.
No, no, aquí no hi ha punt de comparació.
1. El risc és quasi nul, però més val prevenir... i em sembla una estupidesa passar l'AVE pel costat de la Sagrada Família havent altres alternatives més factibles i senzilles.
2. La Sagrada Família, és un símbol de Catalunya, com Montserrat, i s'ha de respectar en la seva integritat, encara que sigui un símbol cristià, hem de reconèixer que als orígens de la nostra terra el cristianisme era present.
3. En part, si podem pagar aquesta xarxa de comunicacions és gràcies a la Sagrada Família, i el turisme que té Barcelona, un de les principals fonts d'ingressos de Catalunya
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Thursday 19/03/2009 14:28
by 122-042-132
Tens molta raó Lluita 1714. salut
No us deixeu ensarronar
Posted: Thursday 19/03/2009 23:40
by Guigui
escursso wrote:Per a la majoria de persones de Barcelona, província i potser de Catalunya, és més important tenir unes bones comunicacions ferroviàries que un monument que només omple les butxaques a Barcelona ciutat.
Vist així, hi ha tantes (o, més aviat, tan poques) persones a Catalunya que es beneficien de la Sagrada Família com les que es beneficiaran del túnel d'AV. I no t'enganyis: aquí no es tracta d'enfrontar una cosa amb l'altra, que potser és el que alguns voldrien, sinó de posar cada tema al seu lloc. Perquè tot aquest circ que s'ha muntat és més una fira de vanitats perquè alguns surtin a figurar que qualsevol altra cosa.
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Friday 20/03/2009 8:35
by daneel
Lluita1714 wrote:
...i em sembla una estupidesa passar l'AVE pel costat de la Sagrada Família havent altres alternatives més factibles i senzilles.
¿Qué alternativas son esas?
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Friday 20/03/2009 14:05
by Lluita1714
daneel wrote:Lluita1714 wrote:
...i em sembla una estupidesa passar l'AVE pel costat de la Sagrada Família havent altres alternatives més factibles i senzilles.
¿Qué alternativas son esas?
N'hi han milers, ja que tothom pot pensar una, algunes més agosarades que altres, com la del litoral
, aqui va un exemple;
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Friday 20/03/2009 14:23
by victorcasta
I el trànsit del túnel d'Aragó per on el fas passar, si ocupes el túnel?
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Friday 20/03/2009 14:49
by megapauer
victorcasta wrote:I el trànsit del túnel d'Aragó per on el fas passar, si ocupes el túnel?
I per què no per València?
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Friday 20/03/2009 14:54
by victorcasta
Sota el carrer de València, des de Dos de Maig i fins a Navas de Tolosa/Clot hi circula la L2 del metro.
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Friday 20/03/2009 18:51
by Lluita1714
victorcasta wrote:I el trànsit del túnel d'Aragó per on el fas passar, si ocupes el túnel?
Es tracta d'un túnel paral·lel. Apart d'això, aquesta només és una de les possibilitats de les tantes que existeixen.
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Friday 20/03/2009 20:00
by tren250
La sagrada família és un monument, com d'altres, de la ciutat de Barcelona, i està reconegut internacionalment com a tal. Per un moment imaginem:
Ens carreguem la Catedral de Barcelona, la Sagrada Família, la Pedrera...
No és un simbol solsament, com ho poden ésser els edificis de la torre Agbar i la torre Mapfre. Està declarat patrimoni històric i cultural, encara que en aquest país és com si no existís (ex: 1000, falta de protecció en el liceu abans del incendi...) o no es té en conte (la masia del segle ¿XV?) que ja va protagonitzar polèmica per el pas del AVE per sota de la masia en questió a la Sagrera.
Però, per d'altra banda, per mantenir millors relacions comercials amb el mediterrani i obrir-nos parcialment les portes a Europa, necessitem bastant l'AVE/TGV. La mania de fer passar el TGV per sota de la Sagrada Família és de bojos, però no fer el TGV també. La solució de fer passar el TGV per el litoral no és massa factible. Per tant, estaria bé (i ens deixaríem de debats absurds sobre el projecte urbanístc de la Sagrera) que el TGV cap a França comencés a l'estació de França. I que trens de pas que vinguin de Sants o d'un altre punt d'Espanya es faci una quadriplicació de vies per l'actual túnel existent pel carrer Aragó (2 vies per rodalies/MD i 2 per AVE i LD) que permetria descongestionar parcialment el túnel en questió i fer un baixador al Passeig de Gràcia (molt cèntric) per tal de que sigui més fàcil accedir al centre de la ciutat.
Realitat i desiderata
Posted: Friday 20/03/2009 20:23
by Guigui
Centrem-nos: una cosa són les propostes de futur que, a la vista del que hi ha, es poden fer; una altra, les infraestructures existents o en obres. Però pretendre desfer el que hi ha, per poc que ens agradi (també a mi, el túnel d'AV per Provença/Mallorca) és força irreal, sobre tot pels diners empantanegats.
Però hi ha una cosa que ningú, absolutament ningú encara no ha respost: per què causa tant esvalot el túnel d'AV arran de la Sagrada Família, i els dos de metro que hi passen igualment a tocar mai han preocupat gens ni mica?
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Friday 20/03/2009 20:25
by tren250
Per axò mateix: per ganes de crear conflicte mediàtic perquè els periodistes no saben de què parlar, i per desviar l'atenció d'altres temes, com la crisi.
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Friday 20/03/2009 20:52
by victorcasta
La sagrada família és un monument, com d'altres, de la ciutat de Barcelona, i està reconegut internacionalment com a tal. Per un moment imaginem:
Ens carreguem la Catedral de Barcelona, la Sagrada Família, la Pedrera...
No és un simbol solsament, com ho poden ésser els edificis de la torre Agbar i la torre Mapfre. Està declarat patrimoni històric i cultural, encara que en aquest país és com si no existís (ex: 1000, falta de protecció en el liceu abans del incendi...) o no es té en conte (la masia del segle ¿XV?) que ja va protagonitzar polèmica per el pas del AVE per sota de la masia en questió a la Sagrera.
Però, per d'altra banda, per mantenir millors relacions comercials amb el mediterrani i obrir-nos parcialment les portes a Europa, necessitem bastant l'AVE/TGV. La mania de fer passar el TGV per sota de la Sagrada Família és de bojos, però no fer el TGV també. La solució de fer passar el TGV per el litoral no és massa factible. Per tant, estaria bé (i ens deixaríem de debats absurds sobre el projecte urbanístc de la Sagrera) que el TGV cap a França comencés a l'estació de França. I que trens de pas que vinguin de Sants o d'un altre punt d'Espanya es faci una quadriplicació de vies per l'actual túnel existent pel carrer Aragó (2 vies per rodalies/MD i 2 per AVE i LD) que permetria descongestionar parcialment el túnel en questió i fer un baixador al Passeig de Gràcia (molt cèntric) per tal de que sigui més fàcil accedir al centre de la ciutat.
Sobre el pas de la LAV per Barcelona, s'han de tenir les següents premises: no passar per sota de cap habitatge, que sigui un traçat passant, que surti des del cantó muntanya de Sants i que arribi a Sagrera sense una rampa considerable.
Per poder creuar Barcelona amb un nou túnel des de Sants fins a Sagrera, per sota d'un carrer i sense passar per sota d'habitatges, només tenim dues opcions: Mallorca i València. Cap dels altres carrers de l'Eixample arriben fins a la Sagrera. Per sota el carrer de València ja tenim un obstacle, que és la L2 del metro, des dels Encants, fins a l'escola del Clot. En canvi, no es pot agafar Mallorca des de l'avinguda Roma, ja que els dos túnels de rodalia existents ocupen tot l'ample d'aquesta avinguda. Provença és el carrer que surt més recte des de la zona d'estacionament de la LAV a Sants. Per tant, crec és una bona solució, començar des de Provença i canviar a Mallorca, per la Diagonal.
Es poden pensar altres opcions com utilitzar l'actual túnel d'Aragó per la LAV i un de nou transversal Sants-Sagrera per a rodalia, però això obligaria a desfer a la sortida nord de Sants el que es va fer fa poc a la sortida sud, i fer un salt de moltó perquè els trens de la LAV situats al cantó muntanya anessin a buscar el cantó mar. És tècnicament possible, però encareix l'obra, provocaria molèsties als usuaris (poc rellevant, ja que seria una qüestió temporal), però el més important és que no sol·lucionaria el problema de que Barcelona necessita un tercer túnel de rodalia passant, i ocupant el d'Aragó ens caldria construir-ne uns altres dos.
Està molt bé pensar en donar un ús a l'Estació de França, però una estació en cul-de-sac és un desastre per a les operacions i maniobres. Només cal veure l'exemple de l'Estació del Nord de València i l'ús que han de fer els trens del triangle abans o després d'entrar a València per treure a la gent les ganes de fer servir una estació terminal.
En quant a passar pel costat (i no per sota) de la Sagrada Família... s'han fet túnels per sota de monuments més antics que la Sagrada Família i no ha passat res. A la mateixa distància hi té la L2 i la L5 del metro, que provoquen vibracions, el trànsit rodat, que provoca vibracions, i fins i tot, s'han produit petites vibracions de terra i la Sagrada Família segueix on és i no he sentit pas que per culpa d'un petit sisme s'haguessin trencat vidreres o trencadissos. La qüestió simplement rau en fer bé la feina que s'ha de fer.
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Friday 20/03/2009 21:50
by metring
tren250 wrote:Per axò mateix: per ganes de crear conflicte mediàtic perquè els periodistes no saben de què parlar, i per desviar l'atenció d'altres temes, com la crisi.
Com amb molts altres temes, desviar l'atenció de les coses més importants
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Friday 20/03/2009 23:39
by megapauer
victorcasta wrote:Està molt bé pensar en donar un ús a l'Estació de França, però una estació en cul-de-sac és un desastre per a les operacions i maniobres. Només cal veure l'exemple de l'Estació del Nord de València i l'ús que han de fer els trens del triangle abans o després d'entrar a València per treure a la gent les ganes de fer servir una estació terminal.
No has estat gaire per Alemània, oi? Com per exemple, Frankfurt o Munich...
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Friday 20/03/2009 23:42
by metring
O a París, a Londres, on n'està ple.
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Friday 20/03/2009 23:48
by victorcasta
megapauer wrote:victorcasta wrote:Està molt bé pensar en donar un ús a l'Estació de França, però una estació en cul-de-sac és un desastre per a les operacions i maniobres. Només cal veure l'exemple de l'Estació del Nord de València i l'ús que han de fer els trens del triangle abans o després d'entrar a València per treure a la gent les ganes de fer servir una estació terminal.
No has estat gaire per Alemània, oi? Com per exemple, Frankfurt o Munich...
Sabia que sortiria l'exemple d'altres ciutats europees... I l'exemple de Berlín? On hi ha dues línies passants oest-est i nord-sud? O Hamburg, o Colònia, o Brussel·les? En quant a París, existeix un projecte per fer un túnel passant que uneixi dues de les estacions terme les quals no recordo, si bé que per trànsit podria tractar-se de les estacions del Nord i de l'Est.
No afirmo que no es pugui dur a terme una explotació de l'alta velocitat amb una estació terme però sí que és molt més senzill fer-ho amb un traçat passant.
Re: El AVE y la Sagrada Familia
Posted: Saturday 21/03/2009 11:38
by Santfeliuenc
Hola,
Todo es necesario, las estaciones pasantes y las estaciones tipo "terminus". Pero claro, han de hacerse bien las cosas y no de cualquier manera.
Aquí por ejemplo, hemos remodelado y estamos aún en ello la estación de Sants efectuando una barbaridad como dedicar específicamente una mitad de la estación al ancho de vía UIC y la otra al ancho de vía ibérico sin pensar en que a lo mejor en el futuro pueda haber modificaciones a este respecto, lo cual nos condena el día de mañana a una nueva remodelación silas cosas cambiasen y las necesidades fuesen otras de tal índole, que sin túnel de cercanías alternativo colapsará la red o incluso la dejaría nuevamente sin servicio.
Sants es una estación pasante, correcto. La Sagrera también lo será, efectivamente. Y nos viene bien que así sea. Pero del mismo modo hemos de ver que estaciones del tipo "terminus", como la Estación de Francia, como las más de 12 estaciones londinenses principales o como las 6 estaciones de París también son de gran utilidad. Todo depende del sistema utilizado o del uso que se le dé a las instalaciones. Y especialmente depende de la filosofía que le demos al tema.
Nos podríamos preguntar... ¿por qué utilizan estaciones tipo"terminus" en esos lugares y aquí estamos pensando en "pasantes"? pues simplemente: por la filosofía de vida y la importancia que en cada lugar le damos al transporte ferroviario. Y es que mientras que en Londres o en París, la importancia de los medios ferroviarios para moverse tanto por las áreas metropolitanas de ambas capitales como por el resto del país es ESPECTACULAR, aquí, por ejemplo, con las poquitas líneas de metro que hay, el desastroso sistema de cercanías existente, etc. pues parece que con eso ya nos basta y nos sobra. Es más, quitamos servicios regionales y circulaciones porque al parecer a alguien se le ha ocurrido que hay muchas.
Y por eso se tiende a concentrar todo en una sola estación, en este caso Sants, donde se hace que todo pase por ella, que todos los servicios confluyan y que cualquier persona que deba coger un tren se tenga que desplazar a Sants para ello. Ahora con Sagrera, que también será pasante y como tendremos más servicios AVE y regionales que utilizarán sus vías y se le está empezando a dar auge al ferrocarril rápido de larga distancia, pues se ve que se necesita una ayudita, y por ello La sagrera auxiliará a Sants en la otra parte de BCN. Pero seguimos pensando con la concepción de que la filosofía ha de ser concentrarlo todo en uno o dos puntos y nada más.
En Londres o París, por ejemplo, han construido muchísimas más estaciones y dedican cada una de ellas a unos determinados servicios. En el caso de París, las estaciones del norte se ocupan de dar servicio al norte, al este y al oeste, las estaciones del sur se ocupan del sur, el sureste y el suroeste y todo está diversificado, hay trenes suficientes hacia y desde todas partes. El problema que tienen es simplemente modernizar trenes, estaciones, etc. pero el servicio está garantizado y la gente sabe que tiene trenes hacia toda Francia. La capacidad de las estaciones es tal que no hay problemas en este aspecto. Las 6 estaciones son tipo "terminus" habiendo un servicio de metro y cercanías que une todas las estaciones entre sí. En Londres pasa tres cuartos de lo mismo, siendo esta ciudad de las más prolíficas en estaciones, tiene al menos, 12 estaciones principales y una red ferroviaria tan y tan tupida que hay trenes y servicio hacia casi todas partes en el área metropolitana y en el país entero.
El transporte ferroviario allí es tan escandalosamente superior e importante que necesitan diversificar, aquí como de momento el tren es secundario y en las prioridades va mucho después que los buses de barri, el bicing de barri y el car-sharing... pues de momento, con 2 estaciones pasantes ya nos parece que basta. ¿Hasta cuándo? hasta que las mentes obtusas que pasan de todo vean que nos volvemos a colapsar de nuevo, con lo que vendrán las prisas, dónde hacemos una estación nueva, un aliviadero, etc.
La Estación de Francia, a mi juicio, es perfecta para el uso ferroviario en Barcelona. Serviría de aliviadero a las 2 actuales o en proyecto y ante el previsible aumento de los servicios de alta velocidad y larga distancia en el futuro (incluso de regionales de AV), se necesitará de un recinto donde haya una playa de vías suficiente para albergar muchos más trenes. Pero claro, hay que tener visión de futuro y pensar en que el ramal que une el túnel de Aragón con la EDF nos debería haber llevado a introducir el AVE por Aragón y no por el macabro túnel de Provenza. Ahora lo que habría que hacer es conectar con ese túnel del AVE nuevo de Provenza ese ramal que va de la EDF al túnel de Aragón para posibilitar que los trenes de AV que vengan, tanto de Sants, como de Sagrera, puedan entrar y salir de la Estación de Francia convirtiendo la misma en un recinto ferroviario de donde podrían salir los trenes con destino al Mediterráneo (Euromed), los regionales con destino a ciertos puntos de Cataluña, etc... dedicando Sants a otros servicios y Sagrera a otros. De esta manera diversificaríamos, no colapsaríamos los aparcamientos, los accesos a las zonas de las estaciones por carretera concentrando todos los servicios ferroviarios en un solo punto y dinamizaríamos la ciudad y las comunicaciones.
Saludos,
Sergio