Page 3 of 32

Nyap a Drassanes

Posted: Monday 22/09/2008 15:49
by Guigui
A Drassanes, s'han lluït a la sortida Portal de Santa Madrona. Ara que hi han col·locat noves barreres, aquestes deixen un espai a l'exterior per on només passa una persona. I és que surts i et trobes la paret de cara. Així, tothom que entri a l'estació quan estigui sortint el passatge d'un tren, ho té ben cru.

Dubto que aquesta sortida passi una inspecció de seguretat. Però, què caram: Visc(a) Barcelona!

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 22/09/2008 17:36
by El LLOP
Trytasa Baldaquino wrote:Si de veritat voleu veure remodelacions kafkianes, aneu a veure la sortida del carrer Lisboa d'Horta.... no té preu.

Van estar tres anys d'obres amb la sortida tancada, després la van obrir i en tres o quatre mesos la van tornar a tancar dos anys més per instalar l'ascensor. Però el que han fet és un nyap de dimensions considerables, ideal per a que en un moment de pressa en veure venir el metro et trenquis la crisma.

Decididament l'arquitecte que ha dissenyat allò té greus problemes psicomotrius, cognitius i d'adaptació a la raça humana. :martell2
el que dius sobre la sortida Lisboa, es cert. Però tot aquest despropòsit va començar arran del desastre del Carmel, ja que es creien que l'obra aniria més ràpid del que després va ser, i volien començar a fer la nova cua de maniobres d'Horta de seguit. Perquè en principi, la cua de maniobres d'Horta no havia d'ésser continuació de línia com ho serà ara, sinó que a la sortida de l'estació s'havia de fer una corva cap a l'esquerra (cap a la muntanya, a la Clota) i deixar la cua de maniobres d'Horta, per estacionar trens. Però em sembla que tot el projecte va patir modificacions després de l'ensorrament.

Més sobre el nyap de Drassanes

Posted: Monday 29/09/2008 18:18
by Guigui
Continuant amb el tema Drassanes: la cagada és tan grossa, que només han habilitat dues sortides, una de les quals és per a PMR, cosa que alenteix encara més el procés, ja que cal prémer un botó perquè s'obri la porta, aquesta es tanca, prems un altre botó i s'obre la segona barrera. Però si volien delimitar el perímetre perquè hi hagués lloc per a la baixada al passadís sota les vies, tant costava fer dues sortides orientades a la boca, de manera que en deixaven lliure una meitat per la gent que hi entrés? I, en el seu defecte, tant costava eixamplar aquell vestíbul?

N'hi ha per a tornar a P-3 el geni que ha perpetrat allò. >:(

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 29/09/2008 19:59
by Miquel
També estaria bé, que netejesin els termómetres, que estàn plens de pols.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 29/09/2008 20:58
by pol
A Ciutadella Vila Olímpica, van treure totes les rajoles blanques de la paret, i van pintar de blanc a sobre, i ara queda fatal amb tots els pegotes de ciment per allà. Es te intenció de reformar-la?, espodria fer algu a l'estil Liceu però amb la tematica olímpica.

Treure la pols

Posted: Monday 29/09/2008 21:36
by Guigui
Miquel wrote:També estaria bé, que netejesin els termómetres, que estàn plens de pols.
Per l'estat del paviment, suposo que encara hi ha obres en marxa. Per tant, deuran netejar-ho tot un cop estiguin enllestides les obres.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 03/10/2008 19:13
by metring
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... es_del.jsp

El DPTOP inicia les obres del nou vestíbul de l’estació de Can Vidalet de l’L5

Data: 2/10/2008

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat els treballs previs per a la construcció del nou vestíbul de l’estació de Can Vidalet de l’L5 del metro. El projecte preveu la creació d’un nou vestíbul d’uns 300m2 i la instal·lació de tres ascensors que milloraran l’accés a l’estació i l’adaptaran a persones amb mobilitat reduïda. Aquesta actuació compta amb un pressupost de 8 MEUR i es preveu que el nou vestíbul entri en servei durant la primavera del 2010.

El DPTOP ha iniciat aquesta setmana els treballs previs de construcció del nou vestíbul de l’estació de Can Vidalet de l’L5 del metro que comprenen el desviament de serveis afectats per l’actuació (cablejat, canonades, entre d’altres).

L’actuació pretén millorar la mobilitat a l’interior de l’estació i adaptar-ne els accessos a persones amb mobilitat reduïda.

L’estació de Can Vidalet, situada al límit entre les poblacions de l’Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat, disposa actualment d’un únic vestíbul de dimensions reduïdes, amb un únic accés situat al carrer d’Hortènsia, sense ascensors. D’altra banda, la configuració actual de l’estació, amb una única sortida a nivell d’andanes a un dels extrems, fa que alguns viatgers hagin de recórrer més de 80 metres per a arribar-hi.

Nou vestíbul de 300 m2

L’actuació que ara s’impulsa comportarà una important millora de l’accessibilitat i la mobilitat en aquesta estació de l’L5. Així, es construirà un nou vestíbul d’uns 300 m2, independent a l’actual, que s’emplaçarà a la cruïlla dels carrers de la Menta, de Hierbabuena i de la Maladeta. L’estació disposarà d’un accés al nou vestíbul, ubicat al carrer de la Maladeta, amb escales fixes i un nou ascensor.

A més, el projecte inclou el perllongament de les andanes existents per donar servei al nou vestíbul. Així, l’estació comptarà amb dues sortides a nivell d’andanes: l’actual, en direcció al carrer d’Hortènsia, i una altra prevista, cap al carrer de la Maladeta, de manera que es facilitaran els moviments dels viatgers.

Tres nous ascensors

Per tal de millorar l’accés a l’estació s’instal·laran un total de 3 ascensors: dos que comunicaran les andanes i el nou vestíbul, i un altre que connectarà el vestíbul i l’exterior, ubicat al nou accés del carrer de la Maladeta. D’aquesta manera, l’estació de l’L5 quedarà completament adaptada a persones amb mobilitat reduïda.

Així mateix, es crearà una sortida d’emergència a l’extrem sud de l’estació per augmentar la capacitat d’evacuació de l’estació. Finalment, s’ampliaran les voreres del carrer de la Maladeta, per tal d’adaptar l’entorn als nous accessos, les sortides d’emergència i als ascensors que s’hi instal·laran.

Les obres comptaran amb un pressupost de 8 MEUR, i està previst que el nou vestíbul entri en servei durant la primavera del 2010.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Tuesday 07/10/2008 2:42
by sortrens
pol wrote:A Ciutadella Vila Olímpica, van treure totes les rajoles blanques de la paret, i van pintar de blanc a sobre, i ara queda fatal amb tots els pegotes de ciment per allà. Es te intenció de reformar-la?, espodria fer algu a l'estil Liceu però amb la tematica olímpica.
Fer-lo amb la temàtica olimpica seria una gran idea, es podria fer també un petit espai_Museu recordant els jocs Olimpics 1992 i a l'històric olímpic català Luci Minici Natal que va ser el primer català i barceloní en guanyar uns jocs olimpics concretament als que es van celebrar a l'antiga Roma al segle II amb la seva clara victòria en la cursa de carros. Luci Minici Natal, la vida d'un senador i campió olímpic barceloní. :hola

Divulgació

Posted: Tuesday 07/10/2008 11:47
by Guigui
sortrens wrote:Fer-lo amb la temàtica olimpica seria una gran idea, es podria fer també un petit espai_Museu recordant els jocs Olimpics 1992 i a l'històric olímpic català Luci Minici Natal que va ser el primer català i barceloní en guanyar uns jocs olimpics concretament als que es van celebrar a l'antiga Roma al segle II amb la seva clara victòria en la cursa de carros. Luci Minici Natal, la vida d'un senador i campió olímpic barceloní. :hola
La idea és bona, però no caiguem en l'error de fer-ne un català, quan el concepte de Catalunya no apareix fins prop d'un mil·lenni més tard. Ara bé, presentar-lo com a primer campió olímpic originari de Barcino, em sembla una bona temàtica per l'estació i, de pas, seria una bona manera de divulgar el coneixement entre un públic més ampli.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Tuesday 07/10/2008 16:20
by Platanito
sortrens wrote:el primer català i barceloní en guanyar uns jocs olimpics concretament als que es van celebrar a l'antiga Roma al segle II amb la seva clara victòria en la cursa de carros.
Segons la Viquipèdia, va ser a la 227a Olimpiada, que es va celebrar l'any 129 a Grècia, i de fet ell no va arribar a participar, sino que ho va fer un esclau anònim en nom seu.

Tall c. Joan Güell per obres metro Les Corts

Posted: Friday 10/10/2008 20:10
by metring
http://www.europapress.es/catala/notici ... 91647.html

El carrer Joan Güell de Barcelona estarà tallat set mesos per obres a l'estació de les Corts de la L3 del metro


BARCELONA, 10 d'octubre (EUROPA PRESS)


Les obres de remodelació i adequació a les persones amb mobilitat reduïda de l'estació de les Corts de la Línia 3 del metro de Barcelona obligaran des de dimarts a tallar el tram del carrer Joan Güell entre la Travessera de les Corts i el carrer de Can Bruixa durant set mesos.

Segons ha informat avui la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) en un comunicat, l'afectació s'allargarà durant la primera fase dels treballs i els vehicles que circulin per la Travessera i vulguin girar en sentit mar hauran d'utilitzar el carrer de Vallespir o la Gran Via de Carles III.

Una vegada culmini la primera fase, s'obriran els dos carrils del costat Llobregat dels quatre existents. Després, durant quatre mesos seguiran ocupats els dos del costat Besòs per acabar les obres.

Els vianants tindran itineraris senyalitzats per facilitar els seus moviments. El PTOP preveu que a la tardor de 2009 el carrer torni a la seva configuració habitual, amb dos carrils destinats a aparcament i dos més a la circulació de vehicles.

El tall del carrer permetrà disposar d'espai per construir els murs pantalla que delimitaran el nou vestíbul ampliat de l'estació de les Corts, que doblarà la superfície actual fins a arribar als 300 metres quadrats.

S'instal·larà un ascensor que facilitarà l'accés a l'estació des del carrer per a persones amb mobilitat reduïda, dos més per connectar les andanes amb el vestíbul i unes noves barreres on marcar el bitllet. Les obres suposen una inversió total d'1,8 milions d'euros.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Thursday 30/10/2008 11:55
by metring
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3047971

La Generalitat posarà ascensors a Virrei Amat però no hi connectarà la L4

Els veïns de Nou Barris han reprès aquesta vella reivindicació després de quatre anys esperant l'obra

ROSA DÍAZ. Barcelona
Aquesta tarda, representants del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat (PTOP) i del districte de Nou Barris es reuneixen amb el grup de mobilitat de la Coordinadora d'Entitats d'aquest districte per parlar de Virrei Amat (L5). Aquesta plaça és també una de les estacions centrals de metro del districte, que espera des de fa anys la remodelació per eliminar les barreres arquitectòniques. També l'obertura d'una estació de la línia 4, que passa molt a prop però que no hi té parada. Però aquesta altra vella reivindicació de moment ha estat descartada per la Generalitat, que fa quatre anys la tenia programada.

Baixar a Virrei Amat, a les andanes del metro (L5), és com submergir-se en el túnel del temps. Per aquesta estació no han passat les tres últimes dècades. Ni la llei de supressió de barreres arquitectòniques, malgrat que és una de les estacions principals de Nou Barris.

En baixar del vagó, ja es nota la falta d'intervencions en aquest sentit: hi ha una notable separació entre el vagó i l'andana, malgrat que els trens són nous. Tant si se surt pel nord com pel sud, caldrà pujar escales. I no pas poques. Sortint cap a Doctor Pi i Molist hi ha dues boques. En una, la de Pi i Molist, s'han de superar cinc trams d'escales, que sumen en total 67 esglaons. Per la sortida del passeig Fabra i Puig són uns altres cinc trams d'escales, 76 esglaons. Per la sortida de Felip II també hi ha dues boques. En una són tres trams d'escales, amb 34 esglaons i, en l'altra, uns altres tres trams amb 25 esglaons. No hi ha ascensor ni escala mecànica.

La Generalitat explicarà aquesta tarda als veïns de Nou Barris, que han tornat a posar en la seva agenda de reivindicacions aquesta qüestió, que està preparant el projecte d'eliminació de les barreres d'aquesta estació, que excepcionalment està dotat d'un pressupost d'uns 8 milions d'euros perquè inclourà l'ampliació del vestíbul.

També explicarà que, de moment, està descartat el projecte d'obertura d'una estació de la línia 4 a Virrei Amat, en el tram entre les estacions de Llucmajor i Maragall. Aquesta línia passa per la plaça, però no hi té parada. L'any 2004 la Generalitat va anunciar que obriria aquesta estació perquè el recorregut que hi ha entre Llucmajor i Maragall és força llarg. I, de fet, havia calculat que hi invertiria 24,3 milions d'euros. Però el projecte no es va arribar a executar mai, cosa que ha suscitat la protesta dels veïns i les denúncies reiterades del grup municipal de Convergència i Unió (CiU).

Alguns representants del moviment associatiu de Nou Barris han manifestat que no estan disposats a renunciar a aquest projecte. El consideren prioritari per enllaçar de manera adaptada les línies 5 i 4, ja que l'intercanviador a Maragall també està ple de barreres.

Rajoles en pla pegot

Posted: Thursday 30/10/2008 16:05
by Guigui
A Barceloneta, les rajoles que han col·locat amb motiu de l'obertura de l'accés a l'ascensor fan pena. No tenen absolutament res a veure amb l'enrajolat general de l'estació, i denota una monumental desgana a l'hora de fer l'obra.

No s'hi podrien esmerçar una mica més?

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Thursday 30/10/2008 16:12
by Santfeliuenc
Hola,

Barcelona es la única ciudad de Europa, por no decir del mundo cuna del arte modernista y del modernismo con Gaudí como máximo exponente. Creo que podría ser una gran idea el coger diversas estaciones representativas, por ejemplo las de la L3 en el Paseo de Gracia, y ejecutar un plan para convertirlas en estaciones modernistas así como de época y transmitirle así a la red y a la ciudad un ambiente especial remodelando estaciones como la de Fontana, la del propio Passeig de Gràcia, el pasillo que hace de intercambio para que en lugar de ese cajón hubiese otra cosa... en fin remodelar estaciones con gusto y respeto por el arte y la historia.

¿Podría ser también esto una propuesta para TMB?

Saludos,
Sergio

Drassanes, amb aspecte inacabat

Posted: Thursday 30/10/2008 16:17
by Guigui
A Drassanes ja no hi queda resta de maquinària ni estris d'obra, però el paviment té aspecte d'inacabat i les parets negres estan esquitxades de pintura blanca. Ja triguen en donar-hi els darrers retocs, perquè no vull pensar que pretenen deixar aquella potineria com està.

Re: Drassanes, amb aspecte inacabat

Posted: Thursday 30/10/2008 19:40
by Santfeliuenc
Hola,
Guigui wrote:A Drassanes ja no hi queda resta de maquinària ni estris d'obra, però el paviment té aspecte d'inacabat i les parets negres estan esquitxades de pintura blanca. Ja triguen en donar-hi els darrers retocs, perquè no vull pensar que pretenen deixar aquella potineria com està.
En este país impera la ley del "si nadie dice nada ni se queja... es que está bien".

Saludos,
Sergio

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 13/04/2009 18:41
by Lluita1714
Font : http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... iu/ve.html
El metro de Barcelona renovarà completament quatre estacions de les línies 1 i 5
Es renovaran el sòl, les parets i els sostres de les parades de metro Hospital Clínic i Hospital de Sant Pau de la línia 5, i Santa Coloma i Sant Andreu, de la línia 1


El metro de Barcelona renovarà completament quatre estacions de la línia 1 i 5, ja que es consideren les més "deteriorades", segons ha informat el vicepresident executiu de TMB, Dídac Pestaña, en declaracions a Catalunya Informació.

Les estacions renovades seran Hospital Clínic i Hospital de Sant Pau, de la línia 5, i Santa Coloma i Sant Andreu, de la línia 1, que continuaran obertes mentre es facin les obres.

Pestaña ha estimat que les tasques començaran després de l'estiu i acabaran com a màxim, l'estiu següent.

Les obres inclouen tasques com la millora de sòls, parets i sostres.
Em fa gràcia que de la L5 siguin totes dues, hospitals, i de la L1 tots sants, sembla com si cada línia tingués una temàtica.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 13/04/2009 23:36
by metring
Aprofito per preguntar-vos quina/es estació/ons creieu que caldria reformar, de les que fins ara no han estat reformades ni en procés.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 13/04/2009 23:43
by automotorserie 436
VirreiAmat

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Tuesday 14/04/2009 13:00
by sergi
Pues si no recuerdo mal,las obras de renovación y adaptación a PMR de Virrei Amat tenían que comenzar también este mismo año.


En otro orden de cosas,no entiendo muy bien que criterios sigue TMB a la hora de renovar y "lavar la cara" a las estaciones ...

Me explico:se han renovado totalmente estaciones de los años 70 como Pubilla Casas,Joanic;incluso de los años 80 como Santa Eulália y Llucmajor...y sin embargo estaciones como Vilapicina o Torras i Bages que siguen igual desde su inauguración en los 50 o 60 no hay previsión de renovarlas...


Yo antes que Santa Coloma y los "hospitales" de la L-5 (Sant Andreu si que estoy de acuerdo) renovaría estas:

L1=Plaça de Sants,Glòries,Clot,Navas,Torras i Bages.

L5=De Horta a Congrés (ambas incluídas).


Saludos. :hola