Page 3 of 30

D'existir va la cosa

Posted: Monday 22/09/2008 21:35
by Guigui
ping wrote:Em sembla molt be que popularment es digui com vulguis, pero no per aixo existeix. A mes, Granollers es menys important que Vic? crec que fins i tot Mollet... i ja no diguem Montcada!
He dit important, no he dit gran. A més, un cop destriats els caps de comarca, Granollers no queda tan ben servit per aquesta línia com Vic.

D'altra banda, quants trens del Ferrocarril de Montcada a Sant Joan de les Abadesses circulen, exactament, entre aquestes dues poblacions?

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Monday 22/09/2008 21:38
by ping
Començem pel principi:

FMSJ es Ferrocarril y Minas de San Juan (de las Abadesas).

Merces.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Monday 22/09/2008 21:40
by ping
I la concessió original era fins Llerona tan sols...

Seguim igual

Posted: Monday 22/09/2008 21:41
by Guigui
ping wrote:FMSJ es Ferrocarril y Minas de San Juan (de las Abadesas).
Perdó per l'error. Però la pregunta és la mateixa: quants trens fan encara, pel seu trajecte, justícia a aquesta denominació?

Re: D'existir va la cosa

Posted: Monday 22/09/2008 21:44
by visir_5713
Guigui wrote:
ping wrote:Em sembla molt be que popularment es digui com vulguis, pero no per aixo existeix. A mes, Granollers es menys important que Vic? crec que fins i tot Mollet... i ja no diguem Montcada!
He dit important, no he dit gran. A més, un cop destriats els caps de comarca, Granollers no queda tan ben servit per aquesta línia com Vic.

D'altra banda, quants trens del Ferrocarril de Montcada a Sant Joan de les Abadesses circulen, exactament, entre aquestes dues poblacions?
Entre estas dos poblaciones, ninguno. También apoyo la idea que la idea de decir "linea de Vic" o "Ferrocarril de Montcada a Sant Joan de las Abadesas" en términos formales es inexacto y falso, pues ahora mismo es la línea 222 de Montcada Bifurcació a Latour de Carol-Enveig.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Monday 22/09/2008 21:57
by ping
Fer justicia a una denominacio? caram...

Fa mes de 50 anys que no es transporta carbo d'ogassa i surroca en ferrocarril. Una veritable pena, era el millor carbo de Catalunya.

Aquest era l'origen i el sentit de la linia.

A una peixateria entendria escoltar "la línia de vic" pero a un forum dedicat i especialitzat al transport... amb una secció d'historia del transport...

I si, just visir_5713 dona a tot el clau. Ell fa una menció rigorosa i jo faig una menció historica. Guigui fa una mencio popular.

No hi veig drama!

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Monday 22/09/2008 22:20
by visir5704
A Portugal totes les línies són anomenades per REFER i per CP fent referència a la zona servida per aquestes línies o pel riu que segueixen així tenim la línia de l'Est, Douro, Minho, Norte, Beira Alta, Beira Baixa.

En qualsevol cas la manera més correcta per fer referència a aquesta línia en el context en què ens estem referint serà el de la seva missió actual, per tant podem dir línia de Vic, línia de Puigcerdà o línia de Barcelona Puigcerdà sempre que no sigui un text especialment formal en què haurem de parlar de les denominacions amb les que és anomenada per l'ADIF o per Renfe segons el cas.

Posats a ser meticulosos...

Posted: Monday 22/09/2008 22:21
by Guigui
ping wrote:A una peixateria entendria escoltar "la línia de vic" pero a un forum dedicat i especialitzat al transport... amb una secció d'historia del transport...
Quan es parli d'història, serà de justícia de parlar d'aquesta línia en aquests termes. Ara, si som estrictes, voler seguir emprant el nom d'una companyia extingida és igual d'inexacte. En aquest sentit, és més adequada la denominació que aporta en visir_5713.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Tuesday 23/09/2008 8:28
by metring
Ei, un respecte a la peixateria! :x :)

Re: Fals o ajustat a la realitat?

Posted: Tuesday 23/09/2008 11:17
by genissimon
Guigui wrote:
ping wrote:Enganyos i fals es dir que es la linia de Vic, ja que aquesta linia no existeix.
Però és com se la coneix popularment, atès que Vic és la població més important que serveix. I motius no en falten: St. Joan de les Abadesses ja va ser-ne retirada fa anys.
Crec que renfe rodalies Barcelona té una línia que, pintada de color vermell, anomena: 3 L'Hospitalet-Vic.

No entraré en la discussió de com s'ha d'anomenar una línia, però si diem Vic tothom sap de quina línia parlem, ja que només hi ha una línia ferroviària que passi per l'estació de Vic. Així de simple.

Salut !!

Salut !!

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Thursday 25/09/2008 11:05
by wefer
ping wrote:Renfe i Adif tenen un procediment molt clar i ben simple per que empreses privades muntin apartadors o baixadors.
Molt bé, resulta que els accessos en transport públic a un recinte privat els ha de pagar la mateixa empresa generadora del flux de viatgers. Ara bé, la Generalitat no ha tingut cap problema en construir amb diners públics els accessos per carretera al circuit de Montmeló.
Aquí falla alguna cosa...

En quant a la polèmica de la denominació de la línia, només dir que les línies s'han d'anomenar pel que són en cada moment, i no pel que van ser un dia en el passat. Perquè si ho fem com es deien en el passat, en quin moment de la història ens quedem? En el de les primeres companyies, en el temps de Norte i MZA, en els primers anys de Renfe... on?
Línia de Vic, Ripoll o la Tor, crec que són les denominacions més correctes ara mateix.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Thursday 25/09/2008 17:16
by visir5704
Caldria saber quines aportacions haurà fet el circuït perquè la Generalitat hagi pagat els accessos per carretera al Circuït, que poca cosa suposaran, ja que la carretera ja fa molts anys que passa al costat d'aquest circuït.

Els baixadors que tenen com a finalitat servir un interès privat, són pagats normalment per l'empresa que té aquest interès, així tenim el cas de Port Aventura, Circuït Ricardo Tormo, a més probablement si a algú no li interessa potenciar que els visitants del circuït hi vagin en tren, que malgrat tot molts i van pot ser que sigui el municipi de Montmeló que els dies en què hi ha curses els suposa una font d'ingressos per la gent que hi va en tren hi passa per la població, pel propi circuït, que cobrarà per aparcar-hi el cotxe, i podríem anar romiant si hi ha algú més que se'n beneficia de que les coses siguin així.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Friday 26/09/2008 11:33
by Danzig
wefer wrote:
ping wrote:Renfe i Adif tenen un procediment molt clar i ben simple per que empreses privades muntin apartadors o baixadors.
Molt bé, resulta que els accessos en transport públic a un recinte privat els ha de pagar la mateixa empresa generadora del flux de viatgers. Ara bé, la Generalitat no ha tingut cap problema en construir amb diners públics els accessos per carretera al circuit de Montmeló.
:avall

la C-35 va ser construida molt abans que el circuit, i el link que has posat fa referència a unes obres de millora d'aquesta carretera que passa pel costat del circuit (el voreja per dalt), i que per tant, és un dels accessos principals.

Doble vara de mesurar

Posted: Friday 26/09/2008 12:00
by Guigui
Danzig wrote:la C-35 va ser construida molt abans que el circuit, i el link que has posat fa referència a unes obres de millora d'aquesta carretera que passa pel costat del circuit (el voreja per dalt), i que per tant, és un dels accessos principals.
Ja, però el comunicat diu clarament que es tracta d'obres de millora de l'accés al Circuit de Catalunya per valor d'1,2 milions d'euros. I dubto que fer-hi un baixador surti més car.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Friday 26/09/2008 14:14
by Danzig
No es pas així, culpa en part del desafortunat titular:

"es destinaran a un tram de quatre quilòmetres que comprèn els termes municipals de Parets del Vallès, Montmeló i Granollers."

és clar que després del Gran Premi no aixequen l'asfaltat nou, per tant es millora la movilitat a la zona gràcies a la proximitat (o existència) del circuit

Va per llarg

Posted: Friday 26/09/2008 16:52
by UT440_132M
Foment planteja un túnel de cinc quilòmetres a la línia del Nord entre Figaró i Aiguafreda

Noticia a El 9 Nou d'El Vallès Oriental: http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 23&ed_ov=v

El Ministeri de Foment planteja la construcció d’un túnel de prop de cinc quilòmetres per salvar el sector del Congost, entre Figaró i Aiguafreda dins de l’estudi informatiu del desdoblament de la línia de ferrocarril del Nord entre Montcada i Vic. Els ajuntaments han rebut aquesta mateixa setmana la proposta i ara tenen un mes per fer-hi al·legacions.

El túnel que proposa Foment forma part d’una de les diverses alternatives que del ministeri, però és la que apunta com a més recomanable. A més d’evitar el pas actual entre la muntanya i el riu, representaria, però que l’estació de Figaró quedaria fora de la línia principal en un cul de sac on arribarien i en sortirien només uns pocs trens. Les altres alternatives de l’estudi són mantenir el traçat actual desdoblant la via, fer un túnel només per salvar el pas de Figaró o un altre per salvar el pas de Tagamanent.

El projecte que proposa el Ministeri de Foment per desdoblar la via també preveu una nova estació al costat del circuit de Montmeló. Les obres es faran per fases en un termini de dotze anys.

Serà veritat?

Posted: Friday 26/09/2008 19:13
by Guigui
El projecte que proposa el Ministeri de Foment per desdoblar la via també preveu una nova estació al costat del circuit de Montmeló.
Ah! Ara els escolto!

Re: Va per llarg

Posted: Saturday 27/09/2008 1:10
by JaMiRo!
El 9 Nou d'El Vallès Oriental wrote:Les obres es faran per fases en un termini de dotze anys.
Doncs ja poden anar preveient un futur increment de la demanda o ens trobarem com ara... :P

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Saturday 27/09/2008 2:13
by Watermark
No hi ha manera de consultar el projecte per internet? La de burrocràcia que fa que qualsevol obra pública s'allargui anys i no tenen un moment per penjar el pdf?

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Sunday 28/09/2008 0:09
by UT440_132M
Watermark wrote:No hi ha manera de consultar el projecte per internet? La de burrocràcia que fa que qualsevol obra pública s'allargui anys i no tenen un moment per penjar el pdf?
A mi el que em fot més ràbia, és que per fer un tram de la mateixa llargada de carretera es fa en prou feines en 5 anys, en canvi una via de ferrocarril, 12. I a més, tampoc porta tanta feina, perquè "només" s'ha de resseguir el traçat, amb la diferència que has de fer talussos i viaductes nous. :llengua
Jo ara em balla una cosa pel cap, i és que, a la sortida de Montcada Bif. al cantó esquerra direcció Vic, hi ha la C17, i al dret, l'estació de Montcada Sant Joan, imagino que anirà a terra, perquè tocar la C17, uix no, massa molèsties! :nono