Page 3 of 3

Re: El 2009 pararan tots els trens a Montgat

Posted: Friday 26/06/2009 15:13
by trensmat
Es veritat del Masnou a Ocata hi han com 10 minuts també poden anar caminant que tampoc passa res

Re: El 2009 pararan tots els trens a Montgat

Posted: Saturday 04/07/2009 13:32
by Mako448
Marauradament,la infraestructura no impedeix crear serveis semidirectes,i menys a la C1.Sembla que la tendència sigui la mès freqüència a canvi de fer aturar a mès estacions.Fa molts i molts anys a la C1 els trens eren semidirectes de Badalona a Mataró(a Premià crec que no aturaven,peró no n'estic segur).Igual a la C4 entre Sabadell i SAA,i entre Sants i Molins.La tendència és aquesta,i tot per el poc interès desde les administracions a fer trams de 4 vies que permeti avançaments i el pas de trens mès ràpids.L'únic projectat és el tunel de Montcada que reduira alguns minuts el trajecte entre Manresa i Sants,peró seràn pocs minuts.Cal reduir el temps de trajecte a la C1 de manera urgent crec jo,i també a la C4(nord i sud),i a la C2nord.A l C3 i C2sud ja tenen serveis semidirectes,tot i que a la C2Sud em temo que desapareixeràn(ja que afeiran parades,com El Prat,i segurament Bellvitge i Viladecans també cauràn)

Re: El 2009 pararan tots els trens a Montgat

Posted: Wednesday 10/02/2010 9:08
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 34990.html

Rodalies ha guanyat 305 usuaris diaris a Montgat des que hi paren tots els trens

Fa un any que la mesura va entrar en vigor i dels 5.427 viatgers al dia que hi pujaven el 2008 es passa a 5.732 el 2009
10/02/10 02:00 - Montgat - lluís arcal

Les dues estacions de tren que té Montgat han guanyat 305 viatgers diaris des que hi paren tots els combois de la línia C1 de rodalies, fa just un any. En total es passa dels 5.427 viatgers diaris registrats el 2008 als 5.732 del 2009, segons dades estimatives de Renfe, cosa que suposa un augment del 12,5%. Pel que fa a les dues estacions que té el municipi, la de Montgat passa de 3.671 usuaris diaris el 2008 a 3.836 al llarg del 2009, mentre que la de Montgat Nord assoleix els 1.896 viatgers des que hi paren tots els trens en comptes dels 1.756 registrats el 2008. El líder de la plataforma que va impulsar l'aturada de tots els combois a Montgat, Miquel Tomàs, va manifestar que «aquest augment demostra que les reivindicacions fetes des del 2000 eren legítimes».

Des del 31 de gener del 2009 que tots els trens de la línia C1 de rodalies fan parada a les dues estacions de Montgat. En aquest temps, Renfe ha guanyat 305 usuaris diaris que pugen a les dues estacions de tren montgatines. En total s'ha passat dels 5.427 viatgers diaris del 2008, un any abans que paressin tots els trens al municipi maresmenc, als 5.732 que es van registrar durant l'any passat.

Des de la plataforma que durant anys va lluitar perquè tots els trens paressin a Montgat s'ha rebut l'augment del nombre de viatgers que pugen a les dues estacions del municipi amb satisfacció. «Això demostra que les nostres reivindicacions eren plenament legítimes», va manifestar el líder de la plataforma, Miquel Tomàs. «Era completament necessari per Montgat que hi paressin tots els trens, perquè la línia C1 de rodalies és com si fos el metro del poble», afegeix Tomàs. Tot i això el líder de la plataforma montgatina va alertar que «s'haurà de continuar estant alerta perquè han arribat informacions que Renfe vol tornar a posar trens semidirectes». Miquel Tomàs, a més, va afegir que «a Montgat hi fa falta un aparcament gran per als cotxes dels usuaris que vénen d'altres municipis, com Tiana, a agafar el tren a Montgat».

La plataforma va organitzar durant anys diverses accions per reivindicar l'aturada de tots els trens a Montgat. Des d'una recollida de firmes l'any 2000, fins a diversos talls a les vies de tren al municipi maresmenc que van durar fins al 2002. Finalment el 2005 es va aconseguir un compromís del govern de la Generalitat per intercedir i demanar a Renfe que tots els trens s'aturessin a Montgat.

Obres a Montgat Nord

D'altra banda, el panorama ferroviari a Montgat es completa amb la remodelació de l'estació de Montgat Nord, que s'està duent a terme. Els treballs consisteixen en la construcció d'un edifici nou per a viatgers de 209 metres quadrats, així com en la pujada de les andanes 18 centímetres i la prolongació fins a obtenir una longitud útil de 200 metres. A més també se suprimirà el pas a nivell que hi ha mitjançant taulons amb la construcció d'un pas subterrani per a vianants, en el qual s'hi instal·laran ascensors per a les persones amb mobilitat reduïda. A més també està prevista la demolició de l'actual escala d'accés a la platja per construir-ne una de nova. Finalment també es millorarà la parada dels autobusos que van a l'estació amb la construcció de marquesines.

Aquestes reformes van començar a principis de gener i tenen un import de 2,6 milions d'euros. En principi, es calcula que les obres duraran uns cinc mesos, però des d'Adif ja s'ha assenyalat que potser acumularan «un lleuger retard».
Mil viatgers diaris a Sant Adrià de Besòs
ll.a

Un altre dels municipis per on discorre la línia C1 de rodalies i que també va aconseguir que s'hi aturessin tots els combois és Sant Adrià de Besòs. Al municipi barceloní, però, la solució els va arribar cinc anys abans que a Montgat. Concretament és des del maig del 2004 que tots els combois paren a l'estació de Sant Adrià, arran de la imminent inauguració del Fòrum de les Cultures de Barcelona. Segons Renfe, des que tots els trens paren a Sant Adrià de Besòs la companyia ha guanyat uns mil viatgers al dia. No obstant això, aquest cas guarda moltes similituds amb les reivindicacions de Montgat ja que també hi va haver mobilitzacions per reclamar l'aturada de tots els combois de la línia C1 de rodalies. I és que al llarg del 2001 des de Sant Adrià de Besòs també es va optar per tallar les vies del tren per tal de solucionar aquest problema. D'entre les protestes, les plataformes de Sant Adrià i Montgat van fer imprimir una tirada de 5.000 targetes postals on es demanava que paressin els trens a les tres estacions afectades.

Re: El 2009 pararan tots els trens a Montgat

Posted: Wednesday 10/02/2010 9:23
by Sagrerenc
metring wrote:Rodalies ha guanyat 305 usuaris diaris a Montgat des que hi paren tots els trens
Estaria bé saber quants n'ha perdut de Mataró, Calella, Arenys, Blanes, etc.
metring wrote:Tot i això Miquel Tomàs va alertar que «s'haurà de continuar estant alerta perquè han arribat informacions que Renfe vol tornar a posar trens semidirectes»
Semidirectes? Quin horror!! :x