Page 3 of 5

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Thursday 27/09/2012 12:52
by Rodalíes
¿Se ha recordado que existe un túnel de enlace entre la L5 y la L4 bien visible desde el andén hacia Llucmajor de la estación de Maragall, y por el cual mientras vamos por el túnel de la L4 hacia Llucmajor hasta incluso se ven unas rejas del túnel de la L5? Puede que complique un poco la construcción de esta nueva estación dicho túnel de enlace....

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Thursday 27/09/2012 12:55
by metring
Rodalíes wrote:¿Se ha recordado que existe un túnel de enlace entre la L5 y la L4 bien visible desde el andén hacia Llucmajor de la estación de Maragall, y por el cual mientras vamos por el túnel de la L4 hacia Llucmajor hasta incluso se ven unas rejas del túnel de la L5? Puede que complique un poco la construcción de esta nueva estación dicho túnel de enlace....
Si total, no lo van a hacer...

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Thursday 27/09/2012 19:04
by Adolescent barceloní
Rodalíes wrote:¿Se ha recordado que existe un túnel de enlace entre la L5 y la L4 bien visible desde el andén hacia Llucmajor de la estación de Maragall, y por el cual mientras vamos por el túnel de la L4 hacia Llucmajor hasta incluso se ven unas rejas del túnel de la L5? Puede que complique un poco la construcción de esta nueva estación dicho túnel de enlace....
Yo lo tuve en cuenta en mi propuesta...
metring wrote:Si total, no lo van a hacer...
...y no sale ni el PdI...

Re: /?\ Idea

Posted: Thursday 27/09/2012 21:30
by Ecomobisostrans
Adolescent barceloní wrote:Després d'aquella idea de bojos que vaig tenir fa uns dies, he estat pensant i tinc una idea molt més raonable.

Mirant-me el plànol que ha penjat el Miquel, he pensat una proposta. A veure què us sembla...

Us explico: tenim les andanes de la L5 (negres) i els dos vestíbuls (quadrats blaus). Doncs construïm l'estació de la L4 sota el carrer Felip II, amb un vestíbul nou a Felip II amb Arnau d'Oms.

Si entres per Fabra i Puig, per accedir a la L4 hauràs de passar pel vestíbul de la L5 i viceversa, si entres per Arnau d'Oms hauràs de passar l'andana de la L4 per accedir a la de la L5.

Com es faria l'enllaç? Fàcil. Si vens de la L5 i vas a la L4, vas al vestíbul de Pl. Virrei Amat i allà hi ha un passadís d'enllaç (lila) que et portarà a la L4.

Què us sembla la proposta?

Bé, cal pensar que no he tingut en compte la distància vertical entre tots dos túnels; se suposa que la L5 va sota la L4 a Maragall, pel que Virrei L4 quedaria una mica per sobre de Virrei L5. Oi?

P.D: se suposa que la imatge es veu, l'he penjada a l'SkyDrive i l'he posat com a pública...
Jo mes aviat el posaria sota Pi i Molist, que es recte. L'únic carrer que (potser) es tindria que tallar es Pi i Molist, i suposo que els autobusos es podrien desviar per Maladeta i per Sant Iscle.

Re: /?\ Idea

Posted: Thursday 27/09/2012 22:13
by Adolescent barceloní
Ecomobisostrans wrote:Jo mes aviat el posaria sota Pi i Molist, que es recte. L'únic carrer que (potser) es tindria que tallar es Pi i Molist, i suposo que els autobusos es podrien desviar per Maladeta i per Sant Iscle.
No anirien una mica justos d'espai, per fer l'estació a Pi i Molist? El carrer és ample però tampoc és la Gran Via... Vejam, si es pot fer a Pi i Molist amb la mínima complicació i molèsties, per una part l'enllaç seria encara més directe, però llavors l'entrada nova d'Arnau d'Oms que jo faria a la meva proposta quedaria anul·lada.

Els autobusos: he mirat i sí, si Pi i Maragall es tallés al trànsit els autobusos anirien per Sant Iscle direcció Llucmajor; direcció Virrei Amat els autobusos podrien anar per Passeig Valldaura, Passeig Andreu Nin i Passeig Fabra i Puig fins a Virrei.

Tornant al tema: tant a Pi i Molist com a Felip II l'estació aniria bé. Això sí, en la meva opinió caldria fer una llista amb els avantatges i els inconvenients de posar-la a un lloc o a un altre. Quan tingui temps faré un plànol amb les dues hipotètiques i/o possibles ubicacions de l'estació.

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Saturday 29/09/2012 14:47
by França451
437.001 wrote: Para alguien que en el futuro venga de Trinitat Nova L4 y vaya a Besòs L4 vía L5 en Sagrera-Meridiana, el transbordo a la L5 es igual si se realiza en Virrei Amat o en Maragall.
Pero para alguien que en el futuro venga de Joanic L4 y vaya a Besòs L4 vía L5 en Sagrera-Meridiana, no es lo mismo bajar en Virrei Amat L4 que en Maragall L4 para cambiar a la L5, es una estación más, con lo que le va mejor Maragall. Y digo Joanic pero también podría decir Guinardó, pero en Guinardó estará la L9/L10.
Oh, sí, vamos, igualito va a ser Maragall que Virrei. En Virrei cambias al instante de línea y en Maragall el tiempo que pierdes en salir y recorrer el pasillito y subir y bajar escaleras, o en su defecto, ascensores cuando adapten a PMR, ya has llegado a Virrei, cambiado de línea y estás en la L5.
De hecho, alguien más abajo ponía un ejemplo en Madrid que quiero resaltar: El de Avenida de américa y Diego de Volpellères (perdón, quise decir de León) L4-L6. Cualquier madrileño con un poco de cabeza y sentido común que se conozca la red de Metro de Madrid, viniendo de Conde de Casal o Sáinz de Baranda, y cogiendo L6, hace un cambio a L4 para ir por ejemplo a Serrano o Colón en AVENIDA DE AMÉRICA. Eso lo9 hace hasta el más tonto, sabiendo que en Diego de Vollpellères, que está ANTES, y repito, ANTES que Avenida de América, también hay un enlace L4-L6. Por qué? Pues porque Avenida de América L4-L6 es como Clot: bajas una escalerita y ya estás en la otra línea. Así de simple y así de fácil. ¿Y cual es el problema de Diego de Vollpellères? La propia indirecta del mote lo dice: que hay un enlace de más de novecientos metros contados, y que hasta en el propio plano de Metro indica que dicho enlace se tarda de 9 a 10 minutos en hacerlo.

Pues Maragall y Virrei es exactamente igual: sale más a cuenta con diferencia subir una parada más y enlazar justo al lado que estar haciendo la Maratón por los pasillos de Maragall. A las pruebas me remito: quién que se conozca la red de Metro se hace el enlace L2-L3 en PASSEIG DE GRÀCIA? (y puedo asegurar que el de passeig es más o menos LA MITAD que el de Diego de Vollpellères).
Quizás la comparativa sea exagerada, ya que el de Diego es cinco veces más largo que el de Maragall, pero, sinceramente... Cualquier persona prefiere un enlace directo aunque sea más lejos que uno donde pierda tres horas haciendo el enlace. He demostrado suficientemente por qué sólo cuatro gatos harían enlace en Maragall frente a Virrei Amat?

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Sunday 25/08/2013 3:27
by Ismael_BCN
En Madrid la estacion de Arguelles y Moncloa van las lineas 3 y 4 coinciden y no entiendo como aqui no se hizo, despues de la chapuza de virrei, dejando el vestibulo de Felipe II igual, ni cambiar los tornos de hierro han hecho o la mania que tienen de no poner escaleras mecanicas en muchas salidas de estaciones que incluso han reformado como en Llucmajor, Alfons X, Joanic, y habia sitio o se podia haber ampliado aunque los andenes aún hay que levantarlos para evitar muchos tropezones que he visto de gente al subir y que la ultima vez una persona se hizo daño en Llucmajor y la maquinista incluso dio la orden de cerrar puertas, me falto el canto de un duro porque era un tren 2100 para tirar de la alarma y quedarnos ahi hasta que acudieran servicios sanitarios y yo denunciar a TMB por el tema de los andenes desnivelados con el vagón que muchas veces me he quejado sin exito a la empresa.

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Monday 09/09/2013 15:28
by eolosbcn
Jo us haig de dir que l'estació Virrei Amat L4 em sembla un malbaratament de recursos impresionant. Hi ha una estació de Virrei Amat a la L5 i hi ha una estació d'enllaç Maragall L4-L5. No veig per que s'ha de gastar diners en una estació més amb l'únic objectiu de fer dos enllaços consecutius amb la mateixa línia.

¿Que voleu que us digui. Em vaig cansar de fer l'enllaç L4-L5 fa anys, en el 90, quan ni de bon tros estava com en l'actualitat. Tampoc era per tallar-se les venes. No es el millor enllaç, peró es pot fer. I en tot cas si te mancances el millor que es pot fer es millorar-ho, no afergir l'estació de Virrei Amat.

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Monday 09/09/2013 16:40
by metring
eolosbcn wrote:Jo us haig de dir que l'estació Virrei Amat L4 em sembla un malbaratament de recursos impresionant. Hi ha una estació de Virrei Amat a la L5 i hi ha una estació d'enllaç Maragall L4-L5. No veig per que s'ha de gastar diners en una estació més amb l'únic objectiu de fer dos enllaços consecutius amb la mateixa línia.

¿Que voleu que us digui. Em vaig cansar de fer l'enllaç L4-L5 fa anys, en el 90, quan ni de bon tros estava com en l'actualitat. Tampoc era per tallar-se les venes. No es el millor enllaç, peró es pot fer. I en tot cas si te mancances el millor que es pot fer es millorar-ho, no afergir l'estació de Virrei Amat.
Per descomptat que no és el millor enllaç, digues-li això a algú amb cadira de rodes, cotxet de nen... I per a més inri, no hi ha cap enllaç adaptat entre L4-L5. El que voldria saber és si és més econòmic adaptar Maragall que fer una nova estació a Virrei Amat, quan el tren passa pel mateix costat.

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Monday 09/09/2013 17:48
by eolosbcn
Independentment del cost, tard o d'hora totes les estacions i enllaços hauran d'estar adaptats i s'ha progressat força en aquest sentit.

Així que no estem parlant del cost d'adaptar Margall o fer l'estació de Virrei Amat L4, sino que estem parlant de que tenim dues opcions:
1) Adaptar Maragall
2) Adaptar Maragall i fer l'estació de Virrei Amat-L4

No existeix l'opcio on no s'adapti l'estació de Maragall.

Es evident que la segona opció es més cara que la primera i em sembla que no aporta gairebé res. O vaja, potser s'em passa alguna cosa i algú em podria dir que es el que aporta aixó.

Per cert, en el negatiu, apunteu no només el cost, sino fer el temps de trajecte de la L4 1-2min més llarg (ara que s'ha conseguit passar de 45km/h a 65km/h!!)

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Sunday 29/11/2015 22:49
by Fran-Ikarus
Doncs, pel que sembla, a l'abril la Pl. Llucmajor passarà a dir-se Pl. de la República... amb la qual cosa entenc que "arrossegarà" també el canvi de nom de l'estació. Novetat inesperada! :D

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Sunday 29/11/2015 23:02
by Adolescent barceloní
Ja és oficial el canvi de nom? De fer-se oficial, podrien aprofitar i canviar el nom al febrer, ja que hauran de canviar tota la cartelleria del metro.

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Sunday 29/11/2015 23:10
by Fran-Ikarus
No, ho ha avançat el portamveu d'una entitat que reclama aquest canvi de nom. La tinent d'alcalde, en canvi, ha anunciat una reunió demà dilluns "per tractar el tema".

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Sunday 29/11/2015 23:22
by Renfe445
Pues a mí me gusta más Llucmajor... No sé, el nombre me parece más original.

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Monday 30/11/2015 14:35
by 122-042-132
Quan hi ha una proposta d'aquests tipus, cal que ho estudiï la Comissió del Nomenclàtor de l'Ajuntament. També hi ha una proposta per canviar uns dotze noms de connotacions borbòniques. Però, crec que no és tan ràpid. Crec que és una jugada per no perdre l'estàtua de la República que de fet hauria d'estar als Cinc d'Oros. Salut!

Propera estació: República

Posted: Friday 04/03/2016 11:19
by Fran-Ikarus
Canvi aprovat. El nom de Llucmajor anirà a parar, com a l'enroc dels escacs, als jardins que fins ara es deien "de la Segona República".

http://m.20minutos.es/noticia/2687900/0 ... -republica

Aprueban cambiar de nombre a la plaza Llucmajor que se llamará ahora plaza de la República
03.03.2016 - 08:25h • EUROPA PRESS

Lo ha aprobado el Consejo Plenario del Distrito de Nou Barris, en Barcelona.
El objetivo es "poner en valor el pasado democrático de Barcelona".
Los jardines de la Segunda República pasarán a llamarse de Llucmajor.



El Consejo Plenario del Distrito de Nou Barris, en Barcelona, ha aprobado este miércoles que la plaza Llucmajor pase a llamarse plaza de la República, ha informado el Ayuntamiento en un comunicado.

El cambio de nomenclatura de la plaza, que ha tenido los votos favorables del Gobierno municipal —BComú—, el PSC y ERC, "contribuirá a poner en valor el pasado democrático de Barcelona y a construir la imagen del pasado de la mano de la ciudadanía y las entidades que han luchado por reivindicar la memoria de la ciudad".

La concejal del distrito, Janet Sanz, ha afirmado que con este acuerdo Nou Barris "hace justicia a una deuda de la ciudad con la República y con todos los ciudadanos que lucharon por los valores de libertad, igualdad y fraternidad".

Los jardines de la Segunda República pasarán a llamarse de Llucmajor, tal como también ha aprobado el plenario con el apoyo del gobierno municipal, el PP y ERC y la abstención del PSC; según el Ayuntamiento, este doble cambio de nomenclatura permite minimizar los costes.

El Ayuntamiento está estudiando con Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) fórmulas para visualizar el nuevo nombre en la señalización del Metro.

Tras la luz verde en el plenario de Nou Barris, ahora se elaborará un expediente de aprobación que se elevará a la firma del presidente de la Ponencia y de la alcaldesa para que el cambio de nombre sea una realidad.

Para celebrar la nueva denominación, el Gobierno municipal organizará una jornada ciudadana el 14 de abril, coincidiendo con el 85 aniversario de la proclamación de la II República.

El cambio de nombre ha sido una petición histórica de la Taula Unitaria de Nou Barris per la República, que aglutina la Coordinadora d'Entitats i Associacions de Nou Barris, la Associació de Nou Barris per la República y partidos políticos como ICV-EUiA, PSC y ERC.

El canvien avui, o no?

Posted: Thursday 14/04/2016 10:43
by Fran-Ikarus
Jo continuo sense tenir clar si avui canvia el nom de la plaça, o bé continuen parlant d'un canvi futurible:

http://ccaa.elpais.com/ccaa/2016/04/13/ ... 96001.html

El canvi de nom de la plaça serà demà

Posted: Monday 18/07/2016 14:06
by Fran-Ikarus
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... is-5274792

Barcelona cuelga este martes la placa de la plaza de la República
El lugar, en el distrito de Nou Barris, deja de llamarse oficialmente Llucmajor tras una larga reinvindicación vecinal

CRISTINA SAVALL / BARCELONA

Lunes, 18 de julio del 2016 - 13:42 CEST

El Ayuntamiento de Barcelona ya ha terminado todos los trámites burocráticos para que la ciudad tenga su plaza de la República, en el distrito de Nou Barris. Este martes, la plaza de Llucmajor cambiará de placa para pasarse a llamar oficialmente la plaza de la República. El cambio de nombre era una reivindicación histórica de las entidades memorialistas y de las asociaciones de vecinos de Nou Barris.

El pasado 17 de abril unas 200 personas celebraron de forma anticipada el futuro cambio de nombre de la plaza de Llucmajor, en un acto que fue presidido por el primer teniente de alcalde, Gerardo Pisarello, y por la concejala del distrito, Janet Sanz para cerrar la cadena de conmemoraciones que desde el 14 de abril se celebraron en la ciudad con motivo de los 85 años de la proclamación de la segunda república. Pisarrello y Sanz destaparán este martes, a las 12.30 horas, la esperada placa.

La plaza cobija desde 1990 la estatua de la República, que fue retirada por la dictadura franquista de la confluencia entre el paseo de Gràcia y la Diagonal.

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Saturday 25/02/2017 10:00
by metring
Torno a pujar el tema, i ho relaciono amb el moviment veïnal de Congrés-Indians, que apart de la reivindicació del bus 20, també reclamen l'adaptació de Maragall, que és un desastre per a gent amb poca mobilitat, i dic jo, no seria molt més fàcil i adaptable recuperar la idea de fer estació de la L4 a Virrei Amat?

La Karma ja ho veu en el futur:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Posted: Saturday 25/02/2017 12:47
by adriaesc
metring wrote:Torno a pujar el tema, i ho relaciono amb el moviment veïnal de Congrés-Indians, que apart de la reivindicació del bus 20, també reclamen l'adaptació de Maragall, que és un desastre per a gent amb poca mobilitat, i dic jo, no seria molt més fàcil i adaptable recuperar la idea de fer estació de la L4 a Virrei Amat?

La Karma ja ho veu en el futur:
Jo visc a Llucmajor i és horrible haver de fer transbord a Maragall. A sobre, el tram és tan llarg que t'atabales, es para enmig del túnel... Toca fer-lo ja!