Page 3 of 39
Posted: Tuesday 07/10/2008 19:43
by victorcasta
El LLOP wrote:
Veient aquesta foto sembla com si la via d'enllaç fos la via principal i no la que prové de Passeig de Gràcia L4. Es podria modificar el peralt de la via de L4 per millorar la velocitat a l'hora de fer aquesta agulla sense que això perjudiqués les circulacions que poguessin haver-hi per la via d'enllaç?
Re: imatges per a la història
Posted: Tuesday 07/10/2008 20:45
by El LLOP
des d'aquesta foto ho veuràs millor.
Re: imatges per a la història
Posted: Tuesday 07/10/2008 20:54
by victorcasta
Vaja, vist així ja no ho sembla tant. Llavors, quina actuació seria necessària fer per augmentar els 25 km/h a què s'ha d'anar en aquest punt?
Re: imatges per a la història
Posted: Tuesday 07/10/2008 20:59
by El LLOP
demà, si no passa res posaré noves fotos de CORREOS.
anti"subjecte", es clar.
Re: imatges per a la història
Posted: Tuesday 07/10/2008 21:02
by sortrens
El LLOP wrote:
aquesta vista des de la via 1 de la L3. Es veuen les vies de la L4, a l'esquerra via 1 i a la dreta via 2 i la via d'enllaç.
Aveure no ho acabo d'entendre... Quan dius vista desde la via1 de la L3? No suposa que les vias que has veuen a la foto actualment son de la L4? Després jo veig 3 vias a la foto. A l'esquerra et refereixes a la via que queda a dalt del turó com aquell diu i la via dreta es la que està a sota que a la dreta d'aquesta està la que s'incorpora.
Re: imatges per a la història
Posted: Tuesday 07/10/2008 21:05
by victorcasta
sortrens wrote:Aveure no ho acabo d'entendre... Quan dius vista desde la via1 de la L3? No suposa que les vias que has veuen a la foto actualment son de la L4? Després jo veig 3 vias a la foto. A l'esquerra et refereixes a la via que queda a dalt del turó com aquell diu i la via dreta es la que està a sota que a la dreta d'aquesta està la que s'incorpora.
Darrere del fotògraf queda la via 1 de la L3 en direcció Trinitat Nova, la via de la dreta que hi ha abaix connecta amb la via 2 de la L3 en direcció Zona Universitària.
Re: imatges per a la història
Posted: Tuesday 07/10/2008 21:14
by El LLOP
victorcasta wrote:sortrens wrote:Aveure no ho acabo d'entendre... Quan dius vista desde la via1 de la L3? No suposa que les vias que has veuen a la foto actualment son de la L4? Després jo veig 3 vias a la foto. A l'esquerra et refereixes a la via que queda a dalt del turó com aquell diu i la via dreta es la que està a sota que a la dreta d'aquesta està la que s'incorpora.
Darrere del fotògraf queda la via 1 de la L3 en direcció Trinitat Nova, la via de la dreta que hi ha abaix connecta amb la via 2 de la L3 en direcció Zona Universitària.
correcte!!
Cotes del túnel
Posted: Tuesday 07/10/2008 21:45
by Guigui
Una pregunta sobre l'alçada del túnel i el "fals" túnel que queda actualment: suposo que, abans de la construcció de la L4, la línia de Correus deuria discórrer a l'alçada superior del túnel, i quan es va construir la L4, deurien foradar a una cota inferior per mantenir les dues vies de connexió entre les actuals L3 i L4. Cert?
Re: imatges per a la història
Posted: Tuesday 07/10/2008 21:52
by faristol
Precioses fotos Llop aixo si que es art, es la bellessa de les infraestructures, actuals i pasades fusionades, son de una plastica molt gran, es per quedar-se envedelit...
Guigui wrote:Una pregunta sobre l'alçada del túnel i el "fals" túnel que queda actualment: suposo que, abans de la construcció de la L4, la línia de Correus deuria discórrer a l'alçada superior del túnel, i quan es va construir la L4, deurien foradar a una cota inferior per mantenir les dues vies de connexió entre les actuals L3 i L4. Cert?
Van fer un gran "esbodellament" buidant les antigues parets del tunel superior (l'ascendent) i fen com una especie de sala en la que la part mes propera a la LINIA 3 queda com penjada al buit, si et fixes a la segona foto al fons hi ha com dos sostres, el mes aprop del tunel encara es part de l'antic despres es mes alt i es "L'esbudellament" de l'obra a la part esquerra de la foto, la paret de la part dreta es l'original.
La part final del tunel (al foms a la foto) sembla que es la paret antiga, i a mes es veu ben clar "el balco" construit en l'espai creat per la via ascedendent de la LINIA 4, serìa bo, pero crec que quasi imposible que algu que va participar en la transformacio d'aquest lloc ens expliques una mica com es va fer, perque fer aixo sota terra sembla d'una gran complexitat, jo crec guigui que la cota del nivell inferior es la mateixa ja que es a la que pasaba la linia descendent de la LINIA 3 cap a CORREOS, aixo si, sense cap via d'enllaç, i la superior es "el balco" construit sobre un rebaix de la paret original, jun amb "la sala" creada i que va girant cap a Passeig de Gracia LINIA 4,pero la cota baixa es la mateixa, vaja aixo crec.
Es un del llocs mes macos del metro de BCN, per qui li agraden aquestes coses es clar...
EDITO, veient la primera foto de El Llop si que es veu que les dues vies a la part diguem "Nord" estan una sobre l'altre, aixi doncs no m'ho han explicat be i potser si que hi habia un pont o eren dos tunels independents, segueix l'enigma...
Augmentar velocitat a la L4
Posted: Tuesday 07/10/2008 21:56
by Guigui
victorcasta wrote:Llavors, quina actuació seria necessària fer per augmentar els 25 km/h a què s'ha d'anar en aquest punt?
L'actuació més eficaç seria desmantellar la L4 tal com està ara i redistribuir-la entre altres línies. Però això ja no és història, es el futur ideal.
Re: Cotes del túnel
Posted: Tuesday 07/10/2008 22:14
by victorcasta
Guigui wrote:Una pregunta sobre l'alçada del túnel i el "fals" túnel que queda actualment: suposo que, abans de la construcció de la L4, la línia de Correus deuria discórrer a l'alçada superior del túnel, i quan es va construir la L4, deurien foradar a una cota inferior per mantenir les dues vies de connexió entre les actuals L3 i L4. Cert?
Doncs tinc dubtes si a l'hora de prolongar la L4 es va construir un pont metàl·lic per unir la via 2 de L4 i la via 1 de L3 i posteriorment es va desmuntar o es va construir així.
Re: imatges per a la història
Posted: Tuesday 07/10/2008 22:23
by sortrens
Realment impresionant unes fotos magnífiques.
Re: imatges per a la història
Posted: Tuesday 07/10/2008 22:29
by 122-042-132
Unes grans fotogràfies i molt aclaridores de com funciona ara, i també de com funcionava abans de la separació del brancal de Correus, al balcó actual, abans hi havia un pont metal·lic que és va desmuntar a l'hora de la creació de la línia 4, allà cap el 1973. Felicitats per les fotos Llop.
Re: imatges per a la història
Posted: Wednesday 08/10/2008 9:19
by genissimon
Gràcies per les fotos. Són magnífiques. Permeten donar valor a unes infraestructures que, com que estan amagades, habitualment no podem apreciar.
Només una petició, quan puguis i comptant que no estigui ja per algun lloc: una foto del viaducte metàl·lic soterrat que permet a la L3 passar per sota la L1 i renfe a plaça Catalunya pel costat de la ronda de Sant Pere.
Gràcies.
Re: imatges per a la història
Posted: Wednesday 08/10/2008 9:33
by wefer
victorcasta wrote:Vaja, vist així ja no ho sembla tant. Llavors, quina actuació seria necessària fer per augmentar els 25 km/h a què s'ha d'anar en aquest punt?
Jo també em pregunto si algun dia podrem veure com s'elimina aquesta limitació. Alguna possibilitat tècnica, o el radi de la corba no permet res més?
El LLOP wrote:demà, si no passa res posaré noves fotos de CORREOS.
Ja som a demà... no puc esperar més!!!
Re: imatges per a la història
Posted: Wednesday 08/10/2008 14:42
by vr
El LLOP wrote:
aquesta vista des de la via 1 de la L3. Es veuen les vies de la L4, a l'esquerra via 1 i a la dreta via 2 i la via d'enllaç.
i totes les emoticones del món. És impressionant!!!
Però no ho acabo de entendre. Podries explicar-ho amb més detall per als curtets com jo? Aixì és la L3, la L4 o l'enllaç entre totes dues?
Moltes gràcies.
Re: imatges per a la història
Posted: Wednesday 08/10/2008 15:56
by Platanito
vr wrote:El LLOP wrote:
aquesta vista des de la via 1 de la L3. Es veuen les vies de la L4, a l'esquerra via 1 i a la dreta via 2 i la via d'enllaç.
i totes les emoticones del món. És impressionant!!!
Però no ho acabo de entendre. Podries explicar-ho amb més detall per als curtets com jo? Aixì és la L3, la L4 o l'enllaç entre totes dues?
Moltes gràcies.
Això és la L4 (per aquí hem passat tots desenes o centenars de vegades) entre Passeig de Grácia i Urquinaona, i la via que enllaça amb la L3. Ja no hi és l'altra via (en temps del Ramal de Correos l'enllaç era de doble via), que passava per sobre d'un pont metàl.lic que era la continuació d'aquest túnel "penjat" des d'on El Llop ha fet la primera foto.
Ho he dit bé?
Re: imatges per a la història
Posted: Wednesday 08/10/2008 16:36
by faristol
122-042-132 wrote:Unes grans fotogràfies i molt aclaridores de com funciona ara, i també de com funcionava abans de la separació del brancal de Correus, al balcó actual, abans hi havia un pont metal·lic que és va desmuntar a l'hora de la creació de la línia 4, allà cap el 1973. Felicitats per les fotos Llop.
Segons m'han explicat ja que si ho vaig viure era molt petit i no m'en recordo pas, en aquest troç no hi habia cap pont, si no un altre "balco" que en comptes de girar a l'esquerra (desde la foto) com ara, girava en sentit dreta quedant la via ascendent a un nivell superior, ja dic que aixi m'ho han dit, i pensant-hi si no hi habia cap tunel de la LINIA 4 un pont no tindria molt sentit ja que les vies semble que no passesin una sobre l'altre., potser fins i tot eren tunels independents??? algu ho sap millor??
Correus
Posted: Wednesday 08/10/2008 19:34
by El LLOP
una panoràmica de BANCO
Posted: Wednesday 08/10/2008 19:35
by El LLOP
Beates (Banco) costat Via 1