Page 3 of 4
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Monday 05/01/2009 23:27
by Renfe451
Jo fa uns dies vaig agafar un 9000 a la L4 entre Maragall i Trinitat Nova, i no funcionava res, ni les pantalles, ni la megafonia ni els termòmetres. Crec que la L4 ara per ara, és la única línia en que no funciona els sistemes d'informació al viatger en cap dels seus trens.
Salutacions
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Tuesday 06/01/2009 10:14
by El LLOP
Miquel wrote:Ja ho sé, peró no tots els 1100 els portaven encesos, alguns anaven Manual i altres amb ATP, per aixó dic definitivament.
TOTS els 1100 portaven l'ATP connectat. Si per "portar encessos" et refereixes a les llums blaves als laterals de les testeres, això significa ATP desconnectat, tal i com s'ha dit aquí al Fòrum milers de cops. L'ATP es desconnectava per avaria de l'equip i implicava el canvi de tren si no es normalitzava.
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Wednesday 07/01/2009 20:06
by Miquel
El LLOP wrote:Miquel wrote:Ja ho sé, peró no tots els 1100 els portaven encesos, alguns anaven Manual i altres amb ATP, per aixó dic definitivament.
TOTS els 1100 portaven l'ATP connectat. Si per "portar encessos" et refereixes a les llums blaves als laterals de les testeres, això significa ATP desconnectat, tal i com s'ha dit aquí al Fòrum milers de cops. L'ATP es desconnectava per avaria de l'equip i implicava el canvi de tren si no es normalitzava.
Aixó ja ho sé, i de fet crec que la L-4 va ser la primera amb ATP, el que dic, es que en moltes vegades he vist 1100 entrar a les estacions a velocitats elevades i parant ja amb el cap del tren al túnel, i no és el primer cop que ho veig, i com he dit ho he vist molt cops, tenint l'ATP engegat, dubto que aixó passi, ja que el tren s'agués aturat d'entrada.
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Wednesday 07/01/2009 20:18
by oriolp13
Miquel wrote:El LLOP wrote:Miquel wrote:Ja ho sé, peró no tots els 1100 els portaven encesos, alguns anaven Manual i altres amb ATP, per aixó dic definitivament.
TOTS els 1100 portaven l'ATP connectat. Si per "portar encessos" et refereixes a les llums blaves als laterals de les testeres, això significa ATP desconnectat, tal i com s'ha dit aquí al Fòrum milers de cops. L'ATP es desconnectava per avaria de l'equip i implicava el canvi de tren si no es normalitzava.
Aixó ja ho sé, i de fet crec que la L-4 va ser la primera amb ATP, el que dic, es que en moltes vegades he vist 1100 entrar a les estacions a velocitats elevades i parant ja amb el cap del tren al túnel, i no és el primer cop que ho veig, i com he dit ho he vist molt cops, tenint l'ATP engegat, dubto que aixó passi, ja que el tren s'agués aturat d'entrada.
Jo també m'he trobat amb això, a ciutadella va parar el primer vago passar i hi havia la valla que no deixava sortir, però a la seguent estació va fer entrada triumfal i tot el primer vago va parar dins del túnel. Com a curiositat, a la cabina hi havia una llanterna amb una llum vermella que il.luminava molt. Ja podien circular sense ATP així a "la torera", perquè si enmenys d'entrar ràpid a la estació hi fan a una curva tancada -p.ex.agulla Pg. Gràcia-Urquinaona-, pot haver-hji una desgràcia.
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Wednesday 07/01/2009 20:52
by El LLOP
i que te que veure aquí l'ATP? l'ATP NO t'obliga a parar a les estacions, només a no superar un velocitat. Des de fa un temps, ha entrat molt de personal a l'empresa, personal que havia de fer pràctiques de conducció. Parar un tren clavat a la senyal no es una cosa fàcil que s'apren en dos dies. Jo mateix he ficat portes del tren dins del túnel i portant anys de pràctica.
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Wednesday 07/01/2009 20:58
by victorcasta
El LLOP wrote:i que te que veure aquí l'ATP? l'ATP NO t'obliga a parar a les estacions, només a no superar un velocitat. Des de fa un temps, ha entrat molt de personal a l'empresa, personal que havia de fer pràctiques de conducció. Parar un tren clavat a la senyal no es una cosa fàcil que s'apren en dos dies. Jo mateix he ficat portes del tren dins del túnel i portant anys de pràctica.
Doncs ja veuràs ara a la L1 amb l'ATP de Bombardier que no et deixarà obrir portes si no t'atures dins de la zona marcada...
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Wednesday 07/01/2009 21:02
by El LLOP
cap ATP et deixa obrir portes si no ets a la zona delimitada. Però tots ets poden deslocalitzar.
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Thursday 08/01/2009 19:10
by Miquel
Si estic d'acord amb tú, ja que mai he vist a l'ATP obligar a aturar el tren a l'estació, si més no el fà anar a 5-10 km/h.
El que jo em referia és que he vist molts cops entrar 1100 a tota velocitat a l'andana i frenar de cop a 3/4 d'andana aproximadament i frenar habent pasat el mirall-retrovisor per exemple.
El cop mes sonat que vaig veure, va ser uns mesos abans de la retirada del servei dels 1100, ja habia perdut un 1100 a Maragall direcció Trinitat, i vaig haber d'esperar 04:30 minuts com és habitual a les hores vall (sembla mentida), com sempre miro els túnels per veure, i veig que s'acosta el 1100 següent al meu, desde el principi de l'andana (per on es surt per anar a L5), ja vaig veure que anva molt ràpid i de cada cop que s'apropava és veia més clar, entra a l'andana sense frenar i a tota velocitat, a partir de mitja andana sembla que es frena, i el tren estaciona un cop rebasat el semàfor en verd i una mica més enllà, de fet la segona porta va quedar just al principi de l'andana, i la primera dins el túnel.
Crec jo que si hagués portat l'ATP, només entrar a l'estació s'hagués reduit la velocitat de 50 cap a vall, 30-25 a mitja andana i 15-10 avans de parar, i t'asseguro jo que aquell tren anava molt més ràpid.
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Thursday 08/01/2009 20:10
by El LLOP
t'ho torno a repetir: la limitació que et possa l'ATP es la de no superar una velocitat concreta en un punt determinat. Aquesta velocitat son 50 Km/h a l'entrada de les estacions. I ja està; l'ATP no et diu que a mitja andana vagis a 30 o 40 o 15. Mentre no passis de 50 no et frenarà. Si entres a 50 i et distreus, o et falla el frè elèctric o qualsevol altre cosa, et menges el final de l'andana. Això només canviaria si el disc estigues vermell i no tinguessis prou circuits de seguretat lliures, aleshores el tren es pararia a mitja andana, però com és lògic, aixó no passa normalment.
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Thursday 08/01/2009 21:51
by ferroviario_catalan
Tienes toda la razon El LLOP, el ATP consiste en eso, no hay mas.
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Wednesday 18/02/2009 20:54
by pol
Avui que he agafat la L4 tres cops, he sentit diversoso cops a la megafonia de les estacions, un avís, que deia que apartir d'ara entraven en proves els senyals acústics al tren. De els diversos trens que he vist, de 2100 la majoria amb megafonia i termometres, i el 9000 que he agafat sense megafonia ni termometres.
Sempre amb les "proves"
Posted: Wednesday 18/02/2009 22:26
by Guigui
pol wrote:Avui que he agafat la L4 tres cops, he sentit diversoso cops a la megafonia de les estacions, un avís, que deia que apartir d'ara entraven en proves els senyals acústics al tren.
El que no entenc és aquesta cosa de les proves. O funcionen o no funcionen. Però tenir-ho tot "en proves, gràcies per la seva comprensió", com als autobusos des de fa més de dos anys, fa tot plegat un senyor tuf de pegot.
La megafonia als 3000, bé que la van posar en marxa al seu dia sense cap període oficial de proves.
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Wednesday 18/02/2009 22:41
by Busman
Deu ser que proven la paciència de la gent, a veure quant ens poden arribar a irritar sense que protestem.
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Thursday 19/02/2009 17:31
by Miquel
El mateix van fer a l'octubre i rés de rés 1 mes amb megafonia i prou, per cert dimarts de la setmana pasada hi havia un 9000 que vaig agafar (el 9136) que si que anava amb termometres encesos.
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Thursday 19/02/2009 20:05
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=
Canvis a la línia 4
Inicialment es volia posar en marxa a la tardor però ha estat necessari ampliar el hardware, ha precisat un portaveu de TMB. D'aquesta manera, els usuaris tornaran a sentir l'anunci de veu de la pròxima parada, després que desaparegués amb la retirada dels trens de la sèrie 1.100, els més antics de la xarxa barcelonina.
A més a més, per primera vegada a la línia 4 s'activarà el panell situat a sobre d'algunes portes, conegut com el termòmetre, que marca amb llumetes les parades ja realitzades i amb una llumeta que parpelleja la que ve.
També es posarà en marxa per primera vegada l'avís de la següent estació per paraules a les pantalles que pengen dels passadissos centrals dels trens de la sèrie 9.000.
Re: Sempre amb les "proves"
Posted: Sunday 22/02/2009 23:28
by Proastiakos
Guigui wrote:pol wrote:Avui que he agafat la L4 tres cops, he sentit diversoso cops a la megafonia de les estacions, un avís, que deia que apartir d'ara entraven en proves els senyals acústics al tren.
El que no entenc és aquesta cosa de les proves. O funcionen o no funcionen. Però tenir-ho tot "en proves, gràcies per la seva comprensió", com als autobusos des de fa més de dos anys, fa tot plegat un senyor tuf de pegot.
La megafonia als 3000, bé que la van posar en marxa al seu dia sense cap període oficial de proves.
Senzillament, si hi han proves es per alguna cosa. La tecnologia te moltes variants i si es vol un servei s'ha de probar per afinar-lo. No penso explicar el perque de les proves perque no ve al cas i com ja es parla de masses coses qüestionables, suposo que algu altre ho fará. Company, per aqui hi passa molta gent i potser qui ho llegeix es qui esta involucrat en aquestes proves. Siusplau, no m'agradaria que ningu menysprecies el treball que fa ningú.
Que quedi clara la neutralitat i el to pla que utilitzo a aquest missatge, que potser als administradors els hi sona malsonant.
Problema de gestió, no d'execució
Posted: Sunday 22/02/2009 23:38
by Guigui
Proastiakos wrote:Senzillament, si hi han proves es per alguna cosa. La tecnologia te moltes variants i si es vol un servei s'ha de probar per afinar-lo. No penso explicar el perque de les proves perque no ve al cas i com ja es parla de masses coses qüestionables, suposo que algu altre ho fará. Company, per aqui hi passa molta gent i potser qui ho llegeix es qui esta involucrat en aquestes proves. Siusplau, no m'agradaria que ningu menysprecies el treball que fa ningú.
En cap moment qüestiono la tasca de la gent que treballa en aquestes proves des d'un punt de vista tècnics, i encara menys les pròpies proves. El que em sobta és el llarg període que triga la implantació definitiva d'aquests sistemes. Recordo que els 3000 van anar sense megafonia ni termòmetres encesos durant una temporada després de la seva implantació. Els 2000 i 2100, si no vaig errat, ja van funcionar d'entrada, igual que els 5000. Aleshores, per què triguen tant a fer anar un sistema que ja funcionava, tant a les mateixes sèries (2100 i 9000) com a la línia, tot i amb una sèrie diferent (1100)? El mateix passa als autobusos: dos anys amb el sistema d'anunci de parades en proves, i encara no han sigut capaços d'arreglar-ne les principals mancances: indicació correcta de les correspondències i esment de parades que es troben a la vora, ni que sigui a 10 metres. A altres ciutats bé que funciona.
Tot això ho dic perquè no dubto de la capacitat dels tècnics, que prou que ho han demostrat, aquí i a altres indrets. Més aviat m'ensumo que no hi ha gaire voluntat política (= pressupost) per tirar endavant una sèrie de projectes que, un cop anunciats, perden el seu atractiu electoralista.
Era per aquí que anava la meva crítica: la gestió de les línies mestres de les actuacions, no pas la seva execució cas per cas.
Re: Problema de gestió, no d'execució
Posted: Sunday 22/02/2009 23:46
by Proastiakos
Guigui wrote:Proastiakos wrote:Senzillament, si hi han proves es per alguna cosa. La tecnologia te moltes variants i si es vol un servei s'ha de probar per afinar-lo. No penso explicar el perque de les proves perque no ve al cas i com ja es parla de masses coses qüestionables, suposo que algu altre ho fará. Company, per aqui hi passa molta gent i potser qui ho llegeix es qui esta involucrat en aquestes proves. Siusplau, no m'agradaria que ningu menysprecies el treball que fa ningú.
En cap moment qüestiono la tasca de la gent que treballa en aquestes proves des d'un punt de vista tècnics, i encara menys les pròpies proves. El que em sobta és el llarg període que triga la implantació definitiva d'aquests sistemes. Recordo que els 3000 van anar sense megafonia ni termòmetres encesos durant una temporada després de la seva implantació. Els 2000 i 2100, si no vaig errat, ja van funcionar d'entrada, igual que els 5000. Aleshores, per què triguen tant a fer anar un sistema que ja funcionava, tant a les mateixes sèries (2100 i 9000) com a la línia, tot i amb una sèrie diferent (1100)? El mateix passa als autobusos: dos anys amb el sistema d'anunci de parades en proves, i encara no han sigut capaços d'arreglar-ne les principals mancances: indicació correcta de les correspondències i esment de parades que es troben a la vora, ni que sigui a 10 metres. A altres ciutats bé que funciona.
Tot això ho dic perquè no dubto de la capacitat dels tècnics, que prou que ho han demostrat, aquí i a altres indrets. Més aviat m'ensumo que no hi ha gaire voluntat política (= pressupost) per tirar endavant una sèrie de projectes que, un cop anunciats, perden el seu atractiu electoralista.
Era per aquí que anava la meva crítica: la gestió de les línies mestres de les actuacions, no pas la seva execució cas per cas.
Resolt el malentés. Per als 1100 es va haver de dissenyar un sistema de megafonia, ara passa el mateix. Problemes de la heterogeneïtat dels sistemes al metro.
On rau el problema?
Posted: Sunday 22/02/2009 23:58
by Guigui
Proastiakos wrote:Resolt el malentés. Per als 1100 es va haver de dissenyar un sistema de megafonia, ara passa el mateix. Problemes de la heterogeneïtat dels sistemes al metro.
Per tant, si no ho he entès malament, han trigat força més a instal·lar les balises (o el dispositiu que sigui) als túnels de la L4 que no pas a introduir-hi les noves sèries? Si és així, vindria a corroborar el que deia abans: els que manen des de dalt fan les coses de manera força inconnexa.
Re: Trens L4 amb veu, pantalles i senyals de llum
Posted: Tuesday 24/02/2009 16:04
by Busman
És ben bé així, crec que ja ho havíem comentat. El sistema anterior cantava les parades comptant la distància recorreguda des dels terminals (una xapussa), per això en algunes estacions les cantava quasi quan estava entrant (la qual cosa suggereix que, a més, van calcular malament aquéstes distàcnies).
Ara quan arribi el segle XXXV instal.laran també l' ATP, i aleshores començarà a tenir una freqüència de metro, no com ara que, si se te n' escapa un, vol dir que arribaràs tard a la feina perquè el següent pot arribar a trigar 6 minuts.