Page 3 of 4

Posted: Tuesday 18/04/2006 1:16
by Mr. Baricentro
Serie-300-metro wrote:
El LLOP wrote:La idea de tancar les andanes de Gaudí per vaure esl trens pasar mentre és miren objectes penjats de les parets no està malament. Però no em d'oblidar que l'estació de Gaudí sinó fos pel fet de que està abandonada no tindria cap gràcia. Són dues andanes pelades i ja està. Seria molt més maco aprofitar l'antic accés a les cotxeres de Lesseps, col.locar allà el 300 restaurat, tornar a habilitar l'elevador per ascendir fins al parc que ara hi ha a sobre i amb tot el lloc que hi ha és podrien fer varies exposicions a la vegada.

p.d: somiar es gratis. :) :)
D' ón treus aquestes fotos? es que no les havia vist mai.

Opció A(poc probable): Arxiu FCMB

Opció B(molt probable): "Biblia Salmeroniana", volum 17, EL METRO DE BARCELONA II, Página 159, foto superior. ISBN: 84-604-4886-X.

Si fos el cas, l'editor t'ha deixat reproduir l'imatge?

En cas de reproduccions de llibres, consultem siusplau les indicacions de l'autor a les primeres págines de l'obra en questió, a la fi d'evitar maldecaps. Gràcies.

Posted: Tuesday 18/04/2006 8:45
by El LLOP
Opció C, però si hagués d'escollir una diria Opció A.

Posted: Tuesday 18/04/2006 15:38
by Mr. Baricentro
L'opció C no es troba disponible. ¬.¬

Posted: Tuesday 18/04/2006 18:22
by megapauer
Mr. Baricentro wrote:L'opció C no es troba disponible. ¬.¬
En casos d'aquest tipus es pot reproduir sense demanar permís SEMPRE QUE SE CITI LA FONT.

Posted: Tuesday 18/04/2006 22:54
by Mr. Baricentro
Molt be senyor megapauer! E aqui on jo volia arribar!

Posted: Sunday 23/04/2006 0:59
by wefer
De El Punt:
-----------------------
Punt i a part. Pròxima estació: l’oblit

Barcelona amaga sota terra quatre estacions fantasma que un dia van formar part de la xarxa de metro de la ciutat

MARIONA SÒRIA. Barcelona

Ferran, Correus, Gaudí i Banc. Són els noms de les estacions oblidades del metro de Barcelona. Les dues primeres estacions van arribar a funcionar durant anys però es van clausurar al cap del temps, superades per l’ambiciós projecte de cobrir amb la xarxa de transport subterrani tota l’àrea de Barcelona. L’estació de Gaudí es va construir però no es va fer servir mai. D’altres només van existir sobre el paper. La història de la construcció i dels primers anys del metro de Barcelona i les seves successives ampliacions està plena d’anècdotes i de projectes que han quedat per sempre destinats a engrandir les llegendes urbanes de les estacions fantasma. Són tots els racons de la ciutat oculta que s’han convertit en cicatrius indelebles sota els nostres peus.


+ Estacions fantasma. Ferran –a la imatge de dalt– i Correus – a baix – van quedar tapiades quan la prolongació de les línies a què pertanyien les va fer innecessàries. Ara només se’n conserva alguna foto, però ja no s’hi pot accedir. A Ferran s’hi entrava per un vestíbul situat entre la Rambla i el carrer Ferran. Correus –a la imatge, la inauguració– estava situada al final de Via Laietana, davant de l’edifici de Correus. Es va clausurar el 1972.

+ Estacions fantasma. Ferran –a la imatge de dalt– i Correus – a baix – van quedar tapiades quan la prolongació de les línies a què pertanyien les va fer innecessàries. Ara només se’n conserva alguna foto, però ja no s’hi pot accedir. A Ferran s’hi entrava per un vestíbul situat entre la Rambla i el carrer Ferran. Correus –a la imatge, la inauguració– estava situada al final de Via Laietana, davant de l’edifici de Correus. Es va clausurar el 1972.
La gent gran de Barcelona encara deu recordar els noms de dues estacions que ja no existeixen. Són Ferran i Correus. L’estació Ferran formava part de l’ambiciosa primera línia de metro, anomenada Gran Metro de Barcelona. Quan aquesta es va prolongar fins a les Drassanes, a mitjan anys seixanta, la parada va quedar inutilitzada. L’estació –documentada en la sèrie Els Trens de Catalunya, de Carles Salmerón i Bosch– tenia una petita andana de 61 metres de longitud, de la qual se sortia a través d’un petit vestíbul amb un sol accés a la cruïlla de la Rambla amb el carrer Ferran. La parada va ser clausurada el març de 1968 perquè era molt a prop de l’estació de Drassanes, que s’acabava de construir a la mateixa Rambla. Ara tan sols se’n conserven uns quants vestigis.

L’estació de Correus també va funcionar durant força anys. Formava part de la línia construïda als anys vint com un ramal del Gran Metro de Barcelona. Era una més de les instal·lacions subterrànies que es van construir per ampliar la línia original, que anava d’Aragó al passeig de Gràcia, fins a Jaume I. Es va inaugurar el febrer de 1934. Estava situada entre el carrer Àngel Baixeras i la plaça Antoni López. Només tenia un nivell, ja que era molt a prop del mar i no es podia aprofundir més la via. S’accedia al tren a través de deu arcs de tres metres oberts al mur que separava dues naus, una, per on circulava el tren, i l’altra, on hi havia l’andana. Fonts de TMB asseguren que en l’actualitat l’estació està tapiada i només hi tenen accés els operaris que treballen al subsòl de la ciutat. Les obres per allargar la línia 4 van fer que es decidís tancar Correus el març de 1972.

Una de les estacions que està envoltada de més misteri –no n’existeix cap imatge i no se’n té gaire informació– és la de Banc, anomenada així perquè estava situada just a sota de l’antiga seu del Banc d’Espanya, que abans ocupava la cruïlla entre Via Laietana i l’avinguda de la Catedral. Hi ha entusiastes de l’arqueologia urbana que asseguren que l’estació va servir per traslladar la recaptació del metro directament al banc. D’altres atribueixen la seva existència a les necessitats de traslladar diners amb la màxima seguretat des del Banc d’Espanya fins a altres punts de la ciutat.

GAUDÍ ENCARA ES VEU
El cas és que la seva poca amplada –la via era tan estreta que només hi passava un carrilet– va fer impossible reciclar-la per a usos propis d’una estació convencional. A la Sagrada Família hi ha una altra estació fantasma. Gaudí es va projectar per formar part de la línia 2. En l’actualitat aquesta estació existeix, i és l’única que es pot veure des de dins d’un comboi abans d’arribar a l’estació de Sagrada Família. La de Gaudí es va suprimir quan es va obrir la de Sagrada Família. 1907. Pau Muller i Gonçal Zaragoza demanen la concessió d’un ferrocarril subterrani a Barcelona. El projecte és traçar una sola línia des del parc de la Ciutadella fins a la Bonanova.

El pressupost inicial era de 7,5 milions de pessetes.
1921. Comencen les obres del Gran Metro de Barcelona A finals d’any ja s’havien perforat 482 metres de túnel. 1924. S’inaugura oficialment la primera línia de metro de Barcelona, la I. Va de Lesseps a Aragó, i té dos ramals, un cap a la Rambla i un altre cap a Correus. Es va fixar el preu del bitllet entre 20 i 30 cèntims. L’1 de gener de 1925, el primer dia festiu després de l’entrada en funcionament del metro, el servei va registrar més de 56.000 viatgers. 1926. S’inaugura la segona línia. Va d’Aragó a Jaume I. 1929. Coincidint amb l’Exposició Internacional, el metro va sobrepassar per primer cop els 10 milions d’usuaris anuals. 1936. L’inici de la Guerra d’Espanya fa aturar el servei el dia 19 de juliol.

Gaudí: l'estació més fantasma

Posted: Wednesday 27/12/2006 13:56
by George85
Eixample · TMB continua netejant l'estació Gaudí de la línia 5, entre Sagrada Família i Hospital de Sant Pau, i per això s'il·lumina sovint malgrat que no ha funcionat mai
Gaudí: l'estació més fantasma
Sandra Arenas

Els usuaris habituals de la línia 2 es pregunten sovint per què entre les estacions de Sagrada Família i Encants hi ha dos revolts tan pronunciats. La raó s'ha d'anar a buscar a la línia 5 i, més concretament, a l'estació Gaudí, una parada que havia de servir per fer el transbordament entre les línies blava i lila però que no ha funcionat mai.

Els passatgers no han caminat mai per les seves andanes, però l'estació existeix i no està pas abandonada. De fet, són molts els passatgers que l'han vista il·luminada en diverses ocasions. Si us enganxeu a la finestra del comboi de la línia 5, després de l'estació de Sagrada Família en direcció a Horta podreu veure aquesta parada sense que us hi hàgiu de deixar la vista.

Les entranyes de Barcelona estan plenes d'estacions que en algun moment de la història es van deixar de considerar útils i es van tancar o directament enderrocar. És el cas de la parada del carrer Ferran, que formava part de la primera línia de metro -l'actual línia 3- i que va ser clausurada l'any 1968 perquè l'actual parada de Drassanes, nova aleshores, hi quedava massa a prop. Encara se'n conserven algunes restes. Quan es van fer les obres per allargar la línia 4, el 1972, es va tancar l'estació de Correus. Actualment està tapiada, però va funcionar durant molts anys. I encara una altra història relacionada amb estacions fantasma: el 1911, també a la groga, es va construir la parada Banc. Era sota la plaça d'Antoni Maura i, segons diu la llegenda, es feia servir per transportar la recaptació diària del Banc d'Espanya.

El cas de Gaudí és ben curiós perquè es va construir amb un objectiu molt clar, però va quedar obsoleta abans que s'hi pogués fer cap servei. El primer projecte no preveia que la 2 fos una línia independent, sinó que s'havia de fondre amb la 5 actual a Sagrada Família. Gaudí havia de ser l'estació de correspondència, i a partir d'aquí el trajecte hauria continuat cap a Horta. Però van passar molts anys fins que, ja als vuitanta, hi va haver un canvi de planificació. Tot i que la parada ja era un fet, el primer projecte va quedar anul·lat i es va decidir que la línia lila fos independent. Gaudí quedava, per tant, per a l'oblit.

Oficines i vida associativa

Les andanes estan desertes, però el conjunt de la infraestructura no. L'entrada és practicable -la trobareu a l'avinguda Gaudí a l'altura del carrer Lepant- i, segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), acull oficines i una vida associativa força activa. De fet, és l'espai de reunió de diverses entitats de l'Eixample.

Si es pot dir que Gaudí és l'estació més fantasma de totes és perquè de tant en tant hi ha llum i moviment. Però la raó no té res a veure amb els esperits. TMB continua fent-hi tasques de manteniment perquè no es converteixi en un focus d'inseguretat. No s'hi pot acumular la brossa, sobretot per la proximitat de les estacions de la línia 5.

Si veieu llums i ombres entre Sagrada Família i Sant Pau és, doncs, perquè hi netegen. Tota una decepció per als més aficionats al món dels espectres.
Botons
AVUI.cat

Re: Gaudí: l'estació més fantasma

Posted: Sunday 28/09/2008 23:51
by metring
A la web del 3/24, ara en parlen :nose

http://www.3cat24.cat/noticia/317013/ca ... cionat-mai

Gaudí, l'única estació fantasma del metro de Barcelona que no ha funcionat mai


Actualitzat a les 17:26 h 28/09/2008

La de Gaudí és l'única estació fantasma del metro de Barcelona que no ha funcionat mai. Situada entre els carrers de la Marina i de Lepant, es pot visitar i està ben conservada. L'estació es va construir als anys seixanta perquè formés part de la línia 2. Després, però, es va canviar el projecte, es van unificar les línies 2 i 5 i l'estació va deixar de tenir sentit. L'estació de Sagrada Família estava molt a prop i es va optar per suprimir la de Gaudí. Així, les seves andanes estan sense servei des de fa més de 40 anys. L'estació, però, es troba en bon estat de conservació.

L'espai ha tingut altres usos. L'Ajuntament l'ha fet servir per fer estudis estadístics sobre el pas dels trens i també s'ha cedit per gravar anuncis. L'espai disposa de dos nivells, l'inferior consta de dues andanes de 94 metres de longitud i està decorat amb marbre de color marró. El nivell superior abasta tota la longitud de l'estació i les andanes, dos dels accessos i el vestíbul, on hi ha la seu de les associacions de treballadors jubilats de TMB. En aquest espai s'hi entra pel que seria l'accés natural a l'estació.

També hi ha altres estacions fantasma que s'han desmontat. Per exemple, l'estació Ferran està tapiada ( ¿?) sota la Rambla, entre Liceu i Drassanes. Aquí hi acabava la línia 3 fins que es va decidir prolongar-la pel Paral·lel. Altres estacions que van deixar de funcionar són les de Correus, al final de la Via Laietana; la de la Bordeta, que va ser el final de la línia 1 i l'estació Banc, que es troba emplaçada sota la plaça d'Antoni Maura.

Re: Gaudí: l'estació més fantasma

Posted: Monday 29/09/2008 0:24
by wefer
Algunes incorreccions:
  • Quan diuen que s'ha cedit per filmar anuncis, suposo que es refereixen al fet que s'ha fet servir per instal·lar-hi publicitat, però que jo sàpiga mai s'ha fet servir per filmar-hi.
  • Banco no és una estació que hagi deixat de funcionar. Simplement, mai va entrar en funcionament

Reportatge "d'autor"?

Posted: Monday 29/09/2008 0:26
by Guigui
No hi haurà la mà del nostre amiguet, oi? :roll:

La estació de Gaudí

Posted: Monday 29/09/2008 21:25
by MetroBCN
Hola
Si sou usuaris diaris de la L5 y, per exemple, agafeu el metro a Diagonal y aneau a treballar a Maragall, entre Sagrada Familia i Hospital de San Pau, os trobareu una estació mitg fantasma. Parlo de Gaudí. Aquesta estació no es com la de Banco, Fernando, que no es veien per que estan ja desmantelades o la linía ja no pasen per la que esta la estació... Aquesta: Te ILUMINACIÓ i el tren PASA per l'estació.
Quan vaig agafar-lo per anar al Carmel, vaig pasar y em vaig quedar una mica, :o Cuan el tren s'aproximaba a l'estació, veia que els passatgers que es baixaben en Hospital de San Pau o Sagrada Familia, s'aixecaban dels seients, y fins-hi tot, vaig veure un senyor que li deia a la seva muller:
- ¿ Por que no se para ?
gaudi2006hi3.jpg
Més d'un ho volia dir, pero s'ho va callar.
Lo més impresionant de la estació, (apart de que esta iluminada) que te, en les parets de l'andana, PUBLICITAT.
Si, publicitat d'un coche. :o . Era d'un anunci de la TV, d'un Nissan. A la paret de l'andana, es veien, com si fossin dibuijos animats. Sortien imatges del coche pero una iamge sortia el coche cap avall, girat, recte... I, com anaba el tren depresa, mireas a la pared y veus que el cotche es mou :) . Jo, perdoneu pero vaig flipar... :o Per que mai he vist aixo y menys en una estació fantasma... Hi agut movides de veins que hi viuen a prop de l'estació pedint a l'ajuntament de Barcelona, que obrissin l'estació. No se la resposta que els va donar, peró la principal (per mi) es que son molt a prop de Sagrada Familia y Hospital de San Pau.
estaciooogaudixp8.jpg

Re: La estació de Gaudí

Posted: Monday 29/09/2008 22:23
by victorcasta
MetroBCN wrote:Hola
Si sou usuaris diaris de la L5 y, per exemple, agafeu el metro a Diagonal y aneau a treballar a Maragall, entre Sagrada Familia i Hospital de San Pau, os trobareu una estació mitg fantasma. Parlo de Gaudí. Aquesta estació no es com la de Banco, Fernando, que no es veien per que estan ja desmantelades o la linía ja no pasen per la que esta la estació... Aquesta: Te ILUMINACIÓ i el tren PASA per l'estació.
Quan vaig agafar-lo per anar al Carmel, vaig pasar y em vaig quedar una mica, :o Cuan el tren s'aproximaba a l'estació, veia que els passatgers que es baixaben en Hospital de San Pau o Sagrada Familia, s'aixecaban dels seients, y fins-hi tot, vaig veure un senyor que li deia a la seva muller:
- ¿ Por que no se para ?
Més d'un ho volia dir, pero s'ho va callar.
Lo més impresionant de la estació, (apart de que esta iluminada) que te, en les parets de l'andana, PUBLICITAT.
Si, publicitat d'un coche. :o . Era d'un anunci de la TV, d'un Nissan. A la paret de l'andana, es veien, com si fossin dibuijos animats. Sortien imatges del coche pero una iamge sortia el coche cap avall, girat, recte... I, com anaba el tren depresa, mireas a la pared y veus que el cotche es mou :) . Jo, perdoneu pero vaig flipar... :o Per que mai he vist aixo y menys en una estació fantasma... Hi agut movides de veins que hi viuen a prop de l'estació pedint a l'ajuntament de Barcelona, que obrissin l'estació. No se la resposta que els va donar, peró la principal (per mi) es que son molt a prop de Sagrada Familia y Hospital de San Pau.
Molt maco, proba sort al món de la narrativa, potser al Sant Jordi 2009 signes molts llibres.

Re: Gaudí: l'estació més fantasma

Posted: Monday 29/09/2008 22:25
by metring
Lo de l'anunci de Nissan, apa que no fa messos que el van treure!!!

Però de quan tenies les fotos i la notícia? :nose

Re: Gaudí: l'estació més fantasma

Posted: Tuesday 30/09/2008 9:36
by Platanito
metring wrote: Però de quan tenies les fotos i la notícia? :nose
Jo diria que aquest text ja l'he llegit fa molt de temps i que es tracta d'una còpia d'un missatge antic.

Re: Gaudí: l'estació més fantasma

Posted: Tuesday 30/09/2008 10:00
by victorcasta
Platanito wrote:
metring wrote: Però de quan tenies les fotos i la notícia? :nose
Jo diria que aquest text ja l'he llegit fa molt de temps i que es tracta d'una còpia d'un missatge antic.
Ja em semblava a mi tenir certa sensació de déjà vu al llegir-lo.

Amb L5 al Carmel

Posted: Tuesday 30/09/2008 13:02
by Guigui
MetroBCN wrote:Quan vaig agafar-lo per anar al Carmel, vaig pasar y em vaig quedar una mica,
Aquesta dada constitueix un indici de ciència-ficció.

Re: Amb L5 al Carmel

Posted: Tuesday 30/09/2008 13:24
by victorcasta
Guigui wrote:
MetroBCN wrote:Quan vaig agafar-lo per anar al Carmel, vaig pasar y em vaig quedar una mica,
Aquesta dada constitueix un indici de ciència-ficció.
Caminant des de l'estació d'Horta, en uns 10 minuts ja et plantes al Carmel, no al bell mig del Carmel, però bé.

Re: Amb L5 al Carmel

Posted: Tuesday 30/09/2008 18:08
by Platanito
victorcasta wrote:
Guigui wrote:
MetroBCN wrote:Quan vaig agafar-lo per anar al Carmel, vaig pasar y em vaig quedar una mica,
Aquesta dada constitueix un indici de ciència-ficció.
Caminant des de l'estació d'Horta, en uns 10 minuts ja et plantes al Carmel, no al bell mig del Carmel, però bé.
Exacte. I jo he baixat centenars de vegades a Palau Reial per anar al Campus Nord, a Zona Universitària per anar a Sant Joan de Deu, i fins i tot a Can Vidalet per anar al centre d'Esplugues quan no hi havia Tram i no coneixia la xarxa d'autobusos.

Re: Gaudí: l'estació més fantasma

Posted: Tuesday 30/09/2008 19:21
by Miquel
Jo ahir fent zàping per la tele, vaig veure que al canal 25TV feien noticies, i van dir aixó del metro, al video, s'hi veia gent pasejant per l'estació, ara bé, no sé si nosaltres hi podem accedir, pel que vaig entendre, l'estació restarà il·luminada, per a que els usuaris de la L5 la pugin veure, però no se si visitar-la.

D'altra banda, l'article de'n MetroBCN, es una article que és va publicar al diari Qué! fa molt de temps, jo encara el conservo.

Explicació

Posted: Tuesday 30/09/2008 23:20
by Guigui
victorcasta wrote:Caminant des de l'estació d'Horta, en uns 10 minuts ja et plantes al Carmel, no al bell mig del Carmel, però bé.
D'acord, perdó per la precipitació. És que, com que visc just a l'altre costat del turó, per mi el Carmel és on es troben el 24, el 28 i el 92. Per això ho trobava estrany.

PD de caminant: Jo m'he arribat a plantar de casa meva (barri de Vallcarca) a l'estació d'Horta en 20-25 minuts. ;)