Jo seria partidari de la idea de Don Ramón, és a dir, un accés secundari que anés a parar al Baricentro tot i que crec que quedaria molt llarg (400-500 metres de passadís subterrani ja que seria l'única manera de sortejar tots els accessos del nus AP-7/C-58/N-150). Ara mateix el Baricentro per accedir en transport públic és una odissea, des del Vallès Occidental encara mig-mig amb l'autobús urbà de Barberà, però des de l'Oriental és missió impossible, i anar en cotxe és un moment. Qui no té cotxe sol anar a la Maquinista, que és molt fàcilment accessible en transport públic (en tren via línia R2, amb autobús Sagalés des de l'Avinguda Meridiana tot i que cal fer una passejadeta) i és una llàstima perquè posats a triar jo m'estimo anar més anar al Baricentro que no pas anar a La Maquinista.
Respecte a la passarel·la projectada no ens enganyem, és pràcticament l'única solució factible, doncs fer-ho paral·lel a la N-150 implica primer passar per sobre de l'accés al mateix Baricentro des de la N-150 i cap a l'AP-7 sentit Girona, i a part justament la N-150 no és el tram més agradable per anar al centre de Barberà ja que té molt de trànsit i les voreres són molt estretes. En canvi, per l'altre camí tot i que el passeig que hi ha també té trànsit, té voreres amples a ambdós costats i a més té un passeig central, de manera que és molt més agradable de caminar. Si ara van per la N-150 és perquè no hi ha més remei, però per exemple jo quan era petit amb la meva àvia que vivia a Badia molts cops anàvem a peu al Baricentro i sortíem de la N-150 tan aviat com podíem, anant a través de les urbanitzacions de Barberà.
¿Prevista apertura estacion de baricentro?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: ¿Prevista apertura estacion de baricentro?
Entre l'entrada de l'hotel Camapnile i el Pg. del Dr. Moragas hi ha 450 metres. Per què no fer-hi un passeig elevat directe per sobre l'autopista? I de pas així es podrien urbanitzar alguns dels espais que queden dins del nus d'autopistes.Granolleri wrote:Respecte a la passarel·la projectada no ens enganyem, és pràcticament l'única solució factible
Sí és llarg, però per exemple el mateix accés viari des de la N-150 a la B-30 sentit Martorell és encara més llarg i està fet sense problemes.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: ¿Prevista apertura estacion de baricentro?
No té gaire pinta de que s'inauguri...
http://www.naciodigital.cat/noticia/114 ... ple/valles
Baricentro: una estació fantasma soterrada en ple Vallès
Es va construir als anys 80 amb la previsió que els clients del centre comercial hi poguessin arribar sense necessitat d’utilitzar el cotxe
Està en desús i s’ha convertit en un punt de peregrinació de grafiters i fins i tot lloc per a rituals
Albert Segura, Sabadell | 28/08/2016 a les 19:25h
Hi ha llocs del Vallès que solen passar desapercebuts només pel fet que queden amagats dels nostre sulls, i fins i tot soterrats. El pas del temps i l’oblit fan que projectes amb un gran recorregut previst quedin enterrats, només a l’abast d’aquells que en van saber un dia de la seva existència i del boca orella, que en algunes ocasions fins i tot el converteixen en un espai de peregrinació.
Aquest és el cas de Baricentro, el centre comercial de Barberà del Vallès que sota terra amaga una de les estacions que més èxit podrien arribar a tenir de la comarca, però que mai no ha entrat en funcionament. El complex va néixer l’any 1982, i amb la seva construcció es va optar per crear un baixador en una línia ferroviària de mercaderies, paral·lela a l'autopista AP-7. Mai s’hi ha aturat cap tren.
Abans que s’aixequés el centre comercial, el primer de tot l’Estat espanyol, a la zona hi passava una via de ferrocarril, on llavors hi passava el conegut tren nuclear, que transportava residus, o el tren del gas, però que potser algun dia podia arribar a fer circular trens de passatgers. Amb aquesta visió es va optar per crear l’espai i deixar-lo llest per instal·lar-hi una estació, des de les andanes, les passarel·les d’accés al vestíbul soterrani i fins i tot la sortida a la zona de botigues, tot llest per “entrar-hi a viure”.
Però aquesta infraestructura mai ha entrat e funcionament. En lloc de veure baixar i pujar passatgers, les parets de l’estació s’han convertit en la base per a grafiters vinguts de tot arreu, que hi han volgut deixar la seva obra i la seva firma, mentre que al vestíbul s’hi han fet trobades de tot tipus, fins i tot rituals aparentment satànics.
Baricentro reclama la infraestructura
L’any 2011 van començar a circular trens amb passatgers per les vies que creuen Baricentro per sota terra amb la posada en marxa de la línia R8, i tot apuntava que seria una bona ocasió per reflotar el projecte de l’estació, la segona de què disposaria el terme municipal de Barberà del Vallès, i possiblement la que podria arribar a tenir més viatgers. Situada a camí de Granollers i Martorell, l’oferta comercial, de restauració i els cinemes serien un bon atractiu per als veïns de Sant Cugat, Rubí o Cerdanyola, per on passa la via, però tot i això l’estació segueix veient passar els combois sense que cap s’hi aturi.
El centre comercial ha reivindicat des de la posada en marxa de la línia R8 la creació de l’estació, però a dia d’avui els problemes pressupostaris i els calendaris, més laxes a Catalunya que en cap altre punt de l’Estat, no els han acompanyat. “Portem reclamant que es posi en funcionament molts anys, però no se’ns ha fet massa cas, seria perfecte tenir una parada al centre comercial, però cal molta inversió i ara mateix no està previst”, explica a NacióDigital Marta Pascual, gerent de Baricentro.
En aquest sentit destaca que caldria fer una infraestructura nova, donat que allò que es va preveure als anys 80 o s’ajusta a la normativa vigent. Per això caldria fer andanes més amples o refer el vestíbul, així que l’estació no es podria posar en marxa de manera immediata.
Sigui com sigui, ara per ara els trens seguiran passant pel fantasmagòric punt, on en més d’una ocasió els passatgers han pogut veure alguna figura amagant-se al pas dels combois entre les herbes que amaguen l’entrada a l’estació fantasma.
http://www.naciodigital.cat/noticia/114 ... ple/valles
Baricentro: una estació fantasma soterrada en ple Vallès
Es va construir als anys 80 amb la previsió que els clients del centre comercial hi poguessin arribar sense necessitat d’utilitzar el cotxe
Està en desús i s’ha convertit en un punt de peregrinació de grafiters i fins i tot lloc per a rituals
Albert Segura, Sabadell | 28/08/2016 a les 19:25h
Hi ha llocs del Vallès que solen passar desapercebuts només pel fet que queden amagats dels nostre sulls, i fins i tot soterrats. El pas del temps i l’oblit fan que projectes amb un gran recorregut previst quedin enterrats, només a l’abast d’aquells que en van saber un dia de la seva existència i del boca orella, que en algunes ocasions fins i tot el converteixen en un espai de peregrinació.
Aquest és el cas de Baricentro, el centre comercial de Barberà del Vallès que sota terra amaga una de les estacions que més èxit podrien arribar a tenir de la comarca, però que mai no ha entrat en funcionament. El complex va néixer l’any 1982, i amb la seva construcció es va optar per crear un baixador en una línia ferroviària de mercaderies, paral·lela a l'autopista AP-7. Mai s’hi ha aturat cap tren.
Abans que s’aixequés el centre comercial, el primer de tot l’Estat espanyol, a la zona hi passava una via de ferrocarril, on llavors hi passava el conegut tren nuclear, que transportava residus, o el tren del gas, però que potser algun dia podia arribar a fer circular trens de passatgers. Amb aquesta visió es va optar per crear l’espai i deixar-lo llest per instal·lar-hi una estació, des de les andanes, les passarel·les d’accés al vestíbul soterrani i fins i tot la sortida a la zona de botigues, tot llest per “entrar-hi a viure”.
Però aquesta infraestructura mai ha entrat e funcionament. En lloc de veure baixar i pujar passatgers, les parets de l’estació s’han convertit en la base per a grafiters vinguts de tot arreu, que hi han volgut deixar la seva obra i la seva firma, mentre que al vestíbul s’hi han fet trobades de tot tipus, fins i tot rituals aparentment satànics.
Baricentro reclama la infraestructura
L’any 2011 van començar a circular trens amb passatgers per les vies que creuen Baricentro per sota terra amb la posada en marxa de la línia R8, i tot apuntava que seria una bona ocasió per reflotar el projecte de l’estació, la segona de què disposaria el terme municipal de Barberà del Vallès, i possiblement la que podria arribar a tenir més viatgers. Situada a camí de Granollers i Martorell, l’oferta comercial, de restauració i els cinemes serien un bon atractiu per als veïns de Sant Cugat, Rubí o Cerdanyola, per on passa la via, però tot i això l’estació segueix veient passar els combois sense que cap s’hi aturi.
El centre comercial ha reivindicat des de la posada en marxa de la línia R8 la creació de l’estació, però a dia d’avui els problemes pressupostaris i els calendaris, més laxes a Catalunya que en cap altre punt de l’Estat, no els han acompanyat. “Portem reclamant que es posi en funcionament molts anys, però no se’ns ha fet massa cas, seria perfecte tenir una parada al centre comercial, però cal molta inversió i ara mateix no està previst”, explica a NacióDigital Marta Pascual, gerent de Baricentro.
En aquest sentit destaca que caldria fer una infraestructura nova, donat que allò que es va preveure als anys 80 o s’ajusta a la normativa vigent. Per això caldria fer andanes més amples o refer el vestíbul, així que l’estació no es podria posar en marxa de manera immediata.
Sigui com sigui, ara per ara els trens seguiran passant pel fantasmagòric punt, on en més d’una ocasió els passatgers han pogut veure alguna figura amagant-se al pas dels combois entre les herbes que amaguen l’entrada a l’estació fantasma.
Re: ¿Prevista apertura estacion de baricentro?
Foto de Bernat Borràs:metring wrote:fins i tot rituals aparentment satànics
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: ¿Prevista apertura estacion de baricentro?
La R8, esa línea condenada si no hacen mucho más para que tenga más demanda. Es cierto que los mozos la cogen para ir a la UAB, pero después de ésta, poco más ves que tenga vidilla. Si abrieran Baricentro, la de Sta. Perpètua, alargaran la línea y tuviera más frecuencia de paso, entonces sí que podríamos hacer algo. Pero al paso que vamos... Nanai de la china.
A ver si esto se aclara
Tengo un compañero que me insiste que no pasa ningún tren por Baricentro, dice la verdad?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: ¿Prevista apertura estacion de baricentro?
En dies feiners, els 31 trens (sumats els dos sentits) de la R8 (Martorell-Granollers Centre) i uns quants de mercaderies. Salut!
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Del Diari de Sabadell:
L’intercanviador de Riu Sec
Per Ferran Pont i Montaner, arquitecte | Creat: 2 FEBRER, 2018
Just uns dies abans de les eleccions generals, celebrades el 20 de novembre de l’any 2011, el Ministeri de Foment va fer una nota de premsa on anunciava l’encàrrec de l’estudi informatiu del nou intercanviador ferroviari de Riu Sec o Baricentre. La nota explicava que la finalitat de l’estudi era analitzar les possibles alternatives per a la implantació d’un intercanviador de rodalies a l’àrea limítrofa dels municipis de Cerdanyola del Vallès i Barberà del Vallès, valorar la seva viabilitat i proposar l’opció o opcions més recomanables definint-les amb el nivell tècnic d’un avantprojecte. El pressupost base de licitació era de 354.000 euros i el termini d’execució de 24 mesos.
Han passat més de cinc anys des de la data d’adjudicació dels treballs tècnics i l’estudi no ha finalitzat. De res ha servit que la construcció d’aquest intercanviador que ha d’unir les línies R4 (Manresa-Barcelona), R8 (Martorell-Granollers) i R7 (Cerdanyola Universitat-Barcelona) al costat del Baricentre, hagi estat llargament reivindicada per entitats com Fem Vallès, Via Vallès o l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, ni que fos una promesa del Pla de Rodalies de l’any 2008.
Malauradament, aquest incompliment del Ministeri de Foment no és una excepció: obres tan importants com la connexió entre l’AP7 i l’A2 al Papiol, la variant ferroviària Vandellós-Tarragona o el tram de la B-40 Abrera-Terrassa porten més de 10 anys empantanegades sense que hi hagi manera de finalitzar-les. D’altres, com el desdoblament parcial de la R3, el nou túnel ferroviari i la supressió de passos a nivell a Montcada i Reixac o els accessos per ferrocarril al port de Barcelona ni tan sols han començat. El menyspreu no pot ser més gran.
Des de fa anys és sabut que cal potenciar l’oferta ferroviària transversal del Vallès i crear intercanviadors que contribueixin al mallatge de la xarxa. Els nivells de congestió de l’AP7 no paren d’augmentar, per això cal reforçar la línia transversal ferroviària R-8. A més, cal tenir present el potencial d’aquesta línia per acollir trens regionals que uneixin el nord i sud de Catalunya passant pel Vallès.
D’iniciatives per millorar la xarxa ferroviària del Vallès no en falten. L’any passat, el Col·legi d’Enginyers de Camins, amb la col·laboració de l’Agrupació Catalana de Tècnics Urbanistes, va organitzar una jornada al voltant del “Futur de rodalies” amb aportacions interessants: l’enginyer de camins Joan Baltà, i el president de l’associació Promoció del Transport Públic (PTP) van coincidir en la necessitat de modificar el pas de la R4 per Barcelona. Aprofitant una connexió a l’alçada de Montcada i Reixac, i fent una obra d’enllaç -poc costosa- proposaven desviar la línia fent-la passar per la futura Estació de la Sagrera i pel túnel de l’Estació del Passeig de Gràcia. La proposta presenta clars avantatges (rapidesa, més intermodalitat i equilibrar millor les circulacions dins de Barcelona) i algun inconvenient, com que amb el canvi de traçat deixarà de passar per l’Arc de Triomf i la Plaça de Catalunya. A la sessió també es va parlar de potenciar la R4. Actualment aquesta línia fa un recorregut en ziga-zaga, amb una visió molt de centre, però poc aprofitable a la llarga distància. Quin sentit té que al cap d’una hora i mitja d’haver sortit de Terrassa o Sabadell siguis a Martorell? La proposta que es feia era finalitzar el recorregut de la R-4 a l’Aeroport, configurant una línia potent en capacitat i freqüència.
En matèria de transport públic ferroviari al Vallès hi ha molta feina per fer. Per això és imprescindible un paper més actiu dels alcaldes i les alcaldesses de les ciutats implicades i també de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat a l’hora de reivindicar aquestes millores de la xarxa ferroviària del Vallès amb una major unitat d’acció.
L’intercanviador de Riu Sec
Per Ferran Pont i Montaner, arquitecte | Creat: 2 FEBRER, 2018
Just uns dies abans de les eleccions generals, celebrades el 20 de novembre de l’any 2011, el Ministeri de Foment va fer una nota de premsa on anunciava l’encàrrec de l’estudi informatiu del nou intercanviador ferroviari de Riu Sec o Baricentre. La nota explicava que la finalitat de l’estudi era analitzar les possibles alternatives per a la implantació d’un intercanviador de rodalies a l’àrea limítrofa dels municipis de Cerdanyola del Vallès i Barberà del Vallès, valorar la seva viabilitat i proposar l’opció o opcions més recomanables definint-les amb el nivell tècnic d’un avantprojecte. El pressupost base de licitació era de 354.000 euros i el termini d’execució de 24 mesos.
Han passat més de cinc anys des de la data d’adjudicació dels treballs tècnics i l’estudi no ha finalitzat. De res ha servit que la construcció d’aquest intercanviador que ha d’unir les línies R4 (Manresa-Barcelona), R8 (Martorell-Granollers) i R7 (Cerdanyola Universitat-Barcelona) al costat del Baricentre, hagi estat llargament reivindicada per entitats com Fem Vallès, Via Vallès o l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, ni que fos una promesa del Pla de Rodalies de l’any 2008.
Malauradament, aquest incompliment del Ministeri de Foment no és una excepció: obres tan importants com la connexió entre l’AP7 i l’A2 al Papiol, la variant ferroviària Vandellós-Tarragona o el tram de la B-40 Abrera-Terrassa porten més de 10 anys empantanegades sense que hi hagi manera de finalitzar-les. D’altres, com el desdoblament parcial de la R3, el nou túnel ferroviari i la supressió de passos a nivell a Montcada i Reixac o els accessos per ferrocarril al port de Barcelona ni tan sols han començat. El menyspreu no pot ser més gran.
Des de fa anys és sabut que cal potenciar l’oferta ferroviària transversal del Vallès i crear intercanviadors que contribueixin al mallatge de la xarxa. Els nivells de congestió de l’AP7 no paren d’augmentar, per això cal reforçar la línia transversal ferroviària R-8. A més, cal tenir present el potencial d’aquesta línia per acollir trens regionals que uneixin el nord i sud de Catalunya passant pel Vallès.
D’iniciatives per millorar la xarxa ferroviària del Vallès no en falten. L’any passat, el Col·legi d’Enginyers de Camins, amb la col·laboració de l’Agrupació Catalana de Tècnics Urbanistes, va organitzar una jornada al voltant del “Futur de rodalies” amb aportacions interessants: l’enginyer de camins Joan Baltà, i el president de l’associació Promoció del Transport Públic (PTP) van coincidir en la necessitat de modificar el pas de la R4 per Barcelona. Aprofitant una connexió a l’alçada de Montcada i Reixac, i fent una obra d’enllaç -poc costosa- proposaven desviar la línia fent-la passar per la futura Estació de la Sagrera i pel túnel de l’Estació del Passeig de Gràcia. La proposta presenta clars avantatges (rapidesa, més intermodalitat i equilibrar millor les circulacions dins de Barcelona) i algun inconvenient, com que amb el canvi de traçat deixarà de passar per l’Arc de Triomf i la Plaça de Catalunya. A la sessió també es va parlar de potenciar la R4. Actualment aquesta línia fa un recorregut en ziga-zaga, amb una visió molt de centre, però poc aprofitable a la llarga distància. Quin sentit té que al cap d’una hora i mitja d’haver sortit de Terrassa o Sabadell siguis a Martorell? La proposta que es feia era finalitzar el recorregut de la R-4 a l’Aeroport, configurant una línia potent en capacitat i freqüència.
En matèria de transport públic ferroviari al Vallès hi ha molta feina per fer. Per això és imprescindible un paper més actiu dels alcaldes i les alcaldesses de les ciutats implicades i també de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat a l’hora de reivindicar aquestes millores de la xarxa ferroviària del Vallès amb una major unitat d’acció.