Page 3 of 6
Quan deixen el cotxe oficial
Posted: Monday 02/03/2009 9:20
by Guigui
Aquesta perla és gairebé tan bona com la del Clos del dia "amb sense" cotxes.
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Saturday 07/03/2009 23:10
by metring
Aquí teniu una foto de les obres a la Via Laietana, de quan feien el túnel per al futur metro, de la web de Fotolog
http://www.fotolog.com/antiquari/35291285 :
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Saturday 07/03/2009 23:14
by Lluita1714
Que gran! quan encara s'estava construint la Via Laietana després de destruir tot el que hi havia al seu traçat!
Es veuen les parets cegues dels edificis recentment destruïts! que gran aquesta foto, moltes gràcies.
Es van perdre grans llocs, com un bar del Carrer de l'Oli, on van passar grans artistes. Tot i que ajudà a estructurar la ciutat.
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Monday 09/03/2009 23:42
by metring
Una altra foto de Via Laietana, amb les obres del metro més avançades:
http://www.fotolog.com/antiquari/36519528
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Tuesday 10/03/2009 14:39
by 122-042-132
La primera foto de la Via Laietana correspon a la part baixa, cap a la plaça de l'Àngel, s'adivina el campanar de la Catedral i la zona de la plaça del Rei, aquesta segona correspon a la part alta, tocant a la plaça d'Urquinaona, com a referència l'edifici del fons encara hi és ara, i a l'esquerra s'aprecía l'entrada del carrer Comtal, el solar per edificar just al centre esquerra es on és va aixecar l'edifici de Can Vilardell, actualment en obres per tranforma'l en un nou hotel. Salut
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Wednesday 11/03/2009 17:31
by Mortadel·lo
mireu a veure si es veu banco
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Wednesday 11/03/2009 19:19
by cristian26
Caram, si que l'havien de liar parda per construir el metro.
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Wednesday 11/03/2009 19:23
by metring
Mortadel·lo wrote:mireu a veure si es veu banco
Ei, doncs potser a la primera foto a l'esquerra, a on hi ha un forat al costat...
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Wednesday 11/03/2009 19:42
by 122-042-132
No, la foto correspon més o menys a l'alçada de l'estació de Jaume I, cal veure que el tunel és de doble volta, la possible estació de Banc estaria bastant més amunt, a l'alçada de les torres de la Catedral. Salut
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Wednesday 11/03/2009 19:54
by metring
122-042-132 wrote:No, la foto correspon més o menys a l'alçada de l'estació de Jaume I, cal veure que el tunel és de doble volta, la possible estació de Banc estaria bastant més amunt, a l'alçada de les torres de la Catedral. Salut
No, no em referia al túnel, sino abans d'arribar-hi.
Obertura de la Via Laietana
Posted: Wednesday 11/03/2009 20:09
by Guigui
cristian26 wrote:Caram, si que l'havien de liar parda per construir el metro.
No va anar ben bé així. La Via Laietana va ser oberta d'acord amb el Pla de Reforma Interior, que es va dur a terme per a permeabilitzar més el pas per Ciutat Vella. És a dir, el merder ve causat per les obres d'obertura del propi carrer, amb les expropiacions massives i la destrucció de trama urbana que allò va significar. I, aprofitant que hi estaven posats, van foradar un túnel de metro que no entraria en servei fins prop de vint anys més tard; i encara no n'hi va haver prou, perquè sembla que no complia el gàlib que més tard caldria per a encabir-hi els trens.
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Friday 20/03/2009 23:54
by metring
Nota: he traslladat els missatges a on apareixien fotos d'una boca del Gran Metro i les respostes al fil "Desaparició de les antigues boques de Metro" http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=7191&start=20
Els enrajolats del Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Wednesday 27/05/2009 13:13
by metring
Re: Els enrajolats del Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Wednesday 27/05/2009 13:24
by wefer
metring wrote:havia llegit fa temps que la resta van desaparèixer per culpa de la guerra,
No exactament.
El que va passar és que als enrajolats hi havien uns escuts amb la bandera de Catalunya. Aquests escuts, com qualsevol símbol que recordés l'existència de Catalunya, van ser destruïts pels franquistes tot just acabada la Guerra Civil. En canvi, la resta dels enrajolats no crec que fossin destruïts.
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Wednesday 27/05/2009 18:15
by Platanito
La foto és de Fontana o de Diagonal com diu el nom de l'arxiu?
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Wednesday 27/05/2009 18:36
by metring
Platanito wrote:La foto és de Fontana o de Diagonal com diu el nom de l'arxiu?
Diagonal, perquè Fontana va ser perllongada pel cantó mar, i per això conserva (bé, més o menys) les rajoles. Les de Diagonal van desaparèixer, degut al perllongament de les andanes pel cantó montanya.
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Thursday 28/05/2009 15:21
by 122-042-132
Sí, és Diagonal, la van allargar, de primer pel canto muntanya (els nous vestibuls que donen a la Diagonal), i desprès pel cantó mar, quan la construcció i enllaç amb la línia 5. El pilar que apareix al mig de les vies era l'antiga resta de l'andana central que havia tingut l'estació de Diagonal. Les rajoles del Gran Metro, a part de la destrucció dels escuts per motius d'identitat catalana, van arribar fins als 70. Salut
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Friday 29/05/2009 12:29
by xevi
Per cert a les taquilles de l'estació de Pg. de Gràcia de la L3 han tret un tros de fals sostre i es veu perfectament la rajola blanca del 1924 i típica del Gran Metro. Era tan bonic...
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Friday 29/05/2009 12:31
by metring
xevi wrote:Per cert a les taquilles de l'estació de Pg. de Gràcia de la L3 han tret un tros de fals sostre i es veu perfectament la rajola blanca del 1924 i típica del Gran Metro. Era tan bonic...
Foto, foto, que algú en faci unaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Posted: Friday 29/05/2009 17:21
by BCN2008
No son ben bé del Gran Metro, pero no se on posarles:
300 a Pueblo Seco (Actual Paral·lel?)
300 a Diagonal