Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Friday 15/05/2009 23:27
A la web de TMB:
S’inicia la instal·lació del sistema de tancament d’andana a l’estació de Casa de l’Aigua de l’L11
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques iniciarà el proper dilluns, 18 de maig, la instal·lació del sistema automàtic de tancament d’andana a l’estació de l’L11 de Casa de l’Aigua, que inclou la col·locació de les portes automàtiques a l’andana existent i la tecnologia que permetrà la conducció automàtica a l’L11. L’actuació comportarà el tancament d’aquesta estació fins a principis de setembre, de manera que els usuaris podran accedir a la línia utilitzant l’estació de Trinitat Nova. La circulació de trens no es veurà afectada pel tancament de l’estació. Els treballs s’emmarquen en el projecte per a la implantació del sistema de conducció automàtica a l’L11.
Tancament de l’estació fins al setembre
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques iniciarà el proper dilluns 18 de maig les obres per a la instal·lació del sistema de tancament de l’andana de l’estació de l’L11 de Casa de l’Aigua, en el marc del projecte d’implantació del sistema de conducció automàtica que s’està duent a terme a tota la línia.
Els treballs comportaran el tancament d’aquesta estació, que només compta amb una única andana, fins a principis de setembre, de manera que els viatgers podran utilitzar les estacions contigües, com ara la de Trinitat Nova, situada a uns 200 metres.
L’actuació, que no afectarà la circulació de trens en la línia, consistirà en la col·locació d’una mampara transparent de 2,4 metres d’altura, situada entre la via i l’andana en una longitud de prop de 50 metres, així com de la tecnologia específica de transmissió de dades i de tancament i obertura automàtica de portes.
La mampara conté 8 portes lliscants, que funcionen de manera automàtica coincidint amb les portes dels trens. Així, s’obren quan el tren s’atura, garantint en tot moment la seguretat dels viatgers amb un sistema que evita que els usuaris puguin quedar atrapats.
També s’instal·laran els sistemes de comunicació inalàmbrica per a permetre la transmissió de dades entre els trens i l’andana i s’ha adaptat el software existent, per tal d’aconseguir l’encaix precís de les portes dels combois amb les portes de l’andana en la frenada i la parada dels trens.
Ciutat Meridiana, la propera
Continuant amb l’execució d’aquest projecte, durant l’estiu es preveu iniciar els treballs també a l’estació de Ciutat Meridiana, la última que restarà per adaptar-se a aquest sistema.
En aquest sentit, a banda dels treballs que ara començaran a Casa de l’Aigua, a principis de maig es va enllestir la col·locació de les portes automàtiques a les andanes de l’estació de Torre Baró /Vallbona, la única que compta amb dues vies per a facilitar el creuament de trens a la línia, la qual cosa va permetre recuperar les freqüències de pas fins als 7 minuts, com abans de les obres.
A més, l’estació de Can Cuiàs, va ser la primera de tota la línia en comptar amb el sistema de tancament automàtic d’andana en servei, a finals de l’any passat.
Finalment, a l’estació de Trinitat Nova, que disposa d’una andana única compartida amb l’L4, TMB està instal·lant un sistema de detecció d’intrusions a la via. Aquest sistema permetrà la circulació segura dels trens automàtics de l’L11 i, alhora, la utilització de la mateixa via per als trens convencionals de l’L4.
En el marc del projecte de conducció automàtica
L’actuació forma part del projecte per a la futura automatització del servei en aquesta línia, que es preveu posar en marxa a principis del proper any. La instal·lació de la tecnologia específica de transmissió de dades i de tancament i obertura automàtica de portes a les 4 estacions de l’L11 compte amb un pressupost global d’1,5 MEUR.
L’L11 enllaça els barris de Trinitat Nova, Torre del Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana, al terme municipal de Barcelona, fins a Can Cuiàs, al terme municipal de Montcada i Reixac. La línia, que es va posar en marxa el 2003, és utilitzada diàriament per 3.600 usuaris, i es configura com la prolongació de l’L4 en metro lleuger, ja que discorre en un traçat de via única.
Automatització a la futura L9
La conducció automàtica millora l’eficiència del transport públic, atès que facilita la puntualitat, la seguretat i la sostenibilitat de la mobilitat. Així, diferents ciutats d’arreu del món apliquen ja aquest sistema amb tècniques similars, que ha permès augmentar la freqüència de trens reforçant, alhora, la seguretat dels viatgers.
Aquí, properament es posarà en servei un tram de l’L9, que des del primer moment funcionarà íntegrament amb un sistema de conducció automàtica, tot i que amb una tecnologia diferent a l’L11. Amb 48 quilòmetres i 52 estacions, aquesta línia de Metro es convertirà en la més llarga d’Europa amb un sistema de conducció automàtica.
Alerta!! Aquí ja afegeixen un matís a lo de la línia de metro més llarga d'Europa, especifiquen que "amb sistema de conducció automàtica"!!
S’inicia la instal·lació del sistema de tancament d’andana a l’estació de Casa de l’Aigua de l’L11
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques iniciarà el proper dilluns, 18 de maig, la instal·lació del sistema automàtic de tancament d’andana a l’estació de l’L11 de Casa de l’Aigua, que inclou la col·locació de les portes automàtiques a l’andana existent i la tecnologia que permetrà la conducció automàtica a l’L11. L’actuació comportarà el tancament d’aquesta estació fins a principis de setembre, de manera que els usuaris podran accedir a la línia utilitzant l’estació de Trinitat Nova. La circulació de trens no es veurà afectada pel tancament de l’estació. Els treballs s’emmarquen en el projecte per a la implantació del sistema de conducció automàtica a l’L11.
Tancament de l’estació fins al setembre
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques iniciarà el proper dilluns 18 de maig les obres per a la instal·lació del sistema de tancament de l’andana de l’estació de l’L11 de Casa de l’Aigua, en el marc del projecte d’implantació del sistema de conducció automàtica que s’està duent a terme a tota la línia.
Els treballs comportaran el tancament d’aquesta estació, que només compta amb una única andana, fins a principis de setembre, de manera que els viatgers podran utilitzar les estacions contigües, com ara la de Trinitat Nova, situada a uns 200 metres.
L’actuació, que no afectarà la circulació de trens en la línia, consistirà en la col·locació d’una mampara transparent de 2,4 metres d’altura, situada entre la via i l’andana en una longitud de prop de 50 metres, així com de la tecnologia específica de transmissió de dades i de tancament i obertura automàtica de portes.
La mampara conté 8 portes lliscants, que funcionen de manera automàtica coincidint amb les portes dels trens. Així, s’obren quan el tren s’atura, garantint en tot moment la seguretat dels viatgers amb un sistema que evita que els usuaris puguin quedar atrapats.
També s’instal·laran els sistemes de comunicació inalàmbrica per a permetre la transmissió de dades entre els trens i l’andana i s’ha adaptat el software existent, per tal d’aconseguir l’encaix precís de les portes dels combois amb les portes de l’andana en la frenada i la parada dels trens.
Ciutat Meridiana, la propera
Continuant amb l’execució d’aquest projecte, durant l’estiu es preveu iniciar els treballs també a l’estació de Ciutat Meridiana, la última que restarà per adaptar-se a aquest sistema.
En aquest sentit, a banda dels treballs que ara començaran a Casa de l’Aigua, a principis de maig es va enllestir la col·locació de les portes automàtiques a les andanes de l’estació de Torre Baró /Vallbona, la única que compta amb dues vies per a facilitar el creuament de trens a la línia, la qual cosa va permetre recuperar les freqüències de pas fins als 7 minuts, com abans de les obres.
A més, l’estació de Can Cuiàs, va ser la primera de tota la línia en comptar amb el sistema de tancament automàtic d’andana en servei, a finals de l’any passat.
Finalment, a l’estació de Trinitat Nova, que disposa d’una andana única compartida amb l’L4, TMB està instal·lant un sistema de detecció d’intrusions a la via. Aquest sistema permetrà la circulació segura dels trens automàtics de l’L11 i, alhora, la utilització de la mateixa via per als trens convencionals de l’L4.
En el marc del projecte de conducció automàtica
L’actuació forma part del projecte per a la futura automatització del servei en aquesta línia, que es preveu posar en marxa a principis del proper any. La instal·lació de la tecnologia específica de transmissió de dades i de tancament i obertura automàtica de portes a les 4 estacions de l’L11 compte amb un pressupost global d’1,5 MEUR.
L’L11 enllaça els barris de Trinitat Nova, Torre del Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana, al terme municipal de Barcelona, fins a Can Cuiàs, al terme municipal de Montcada i Reixac. La línia, que es va posar en marxa el 2003, és utilitzada diàriament per 3.600 usuaris, i es configura com la prolongació de l’L4 en metro lleuger, ja que discorre en un traçat de via única.
Automatització a la futura L9
La conducció automàtica millora l’eficiència del transport públic, atès que facilita la puntualitat, la seguretat i la sostenibilitat de la mobilitat. Així, diferents ciutats d’arreu del món apliquen ja aquest sistema amb tècniques similars, que ha permès augmentar la freqüència de trens reforçant, alhora, la seguretat dels viatgers.
Aquí, properament es posarà en servei un tram de l’L9, que des del primer moment funcionarà íntegrament amb un sistema de conducció automàtica, tot i que amb una tecnologia diferent a l’L11. Amb 48 quilòmetres i 52 estacions, aquesta línia de Metro es convertirà en la més llarga d’Europa amb un sistema de conducció automàtica.
Alerta!! Aquí ja afegeixen un matís a lo de la línia de metro més llarga d'Europa, especifiquen que "amb sistema de conducció automàtica"!!