Page 3 of 7

Re: ATP-ATO

Posted: Sunday 16/11/2008 12:27
by victorcasta
tintin wrote:Home, no podem comparar un ascensor amb un tren de cinc vagons.
Un ascesor s'hi pot quedar entre pìs i pis, peró imaginat un tren que pe'l que sigui s'ha grillat i no frena només accelera, doncs ha d'haver el conductor per desconectar l'ATO i poder-lo frenar manualment.

A favor dels trens amb maquinista i no ''trens fantasma'' jeje.

Salutacions a tots!!!
Qui dissenya sistemes de conducció automàtica no és tan ximple com per no haver pensat en exemples com aquest a l'hora de dissenyar-lo. Per a això existeixen els sistemes redundants, que comproven una i una altra vegada que tot és correcte i, en cas que falli, atura el tren de seguida.
oriolp13 wrote:Un ascensor també es pot desfrenar, estampar-se contra el fons del pou i acabar tothom aplastat
Cert, però quantes vegades sents que això ha passat???

Respostes sense pensar...

Posted: Sunday 16/11/2008 23:16
by JaMiRo!
Hola!

Déu n'hi do amb les respostes que un es troba... :?
tintin wrote:Home, no podem comparar un ascensor amb un tren de cinc vagons.
Un ascesor s'hi pot quedar entre pìs i pis, peró imaginat un tren que pe'l que sigui s'ha grillat i no frena només accelera, doncs ha d'haver el conductor per desconectar l'ATO i poder-lo frenar manualment.
Has arribat a pensar que el tren mai es posarà a accelerar perquè si i que existeixen una sèrie de sistemes que ho eviten? He dit sistemes (plural), això és, redundància com indica el company Víctor.
tintin wrote:A favor dels trens amb maquinista i no ''trens fantasma'' jeje.
Quin comentari més desafortunat, noi.
oriolp13 wrote:Un ascensor també es pot desfrenar, estampar-se contra el fons del pou i acabar tothom aplastat
Veig que no coneixes els mecanismes de seguretat que fa una bona pila d'anys que incorporen tots els ascensors...Quantes vegades veus una noticia d'un ascensor que s'ha estampat contra el terra? Jo no recordo cap...

Vull pensar que els que contesteu aquestes coses tan curioses desconeixeu com funciona un sistema de metro automàtic, que té una fiabilitat probada en molts sistemes arreu del món. I tampoc cal anar-se'n gaire lluny, que per ací tenim una colla de transports que funcionen tot sols i encara no heu posar el crit al cel.

Per a que sigueu coeherents, si esteu en contra dels "trens fantasma" :x haurieu de procurar guardar els vostres diners sota el matalàs, no sigui cas que els sistemes d'informació del vostre banc es tornin majaretas i passeu de tenir dels estalvis de la vostra vida a uns cèntims per a un cafetó. O potser no anar pel carrer no sigui cas que els autòmats que supervisen la regulació semafòrica es tornin bojos i comencem a tenir accidents a totes les cruïlles de Barcelona. O no preneu algun medicament la composició del qual l'ha efectuat una dosificadora automàtica...Etcètera, etcètera.

Hem de procurar pensar les respostes perquè si no es perd el rigor i la serietat.

Jo sóc enginyer i aficionat al ferrocarril, i he passat vergonya aliena perquè en plena conferència al Col·legi d'Enginyers a un membre d'alguna associació d'amics del ferrocarril se li ha ocorregut dir bajenades d'aquest estil davant de gent experta en temes d'automàtica (ni de lluny en sóc un expert jo, ans al contrari).

Per tant, pensem les coses companys. ;)

Re: Respostes sense pensar...

Posted: Sunday 16/11/2008 23:37
by Proastiakos
JaMiRo! wrote:Hola!

Déu n'hi do amb les respostes que un es troba... :?
tintin wrote:Home, no podem comparar un ascensor amb un tren de cinc vagons.
Un ascesor s'hi pot quedar entre pìs i pis, peró imaginat un tren que pe'l que sigui s'ha grillat i no frena només accelera, doncs ha d'haver el conductor per desconectar l'ATO i poder-lo frenar manualment.
Has arribat a pensar que el tren mai es posarà a accelerar perquè si i que existeixen una sèrie de sistemes que ho eviten? He dit sistemes (plural), això és, redundància com indica el company Víctor.
tintin wrote:A favor dels trens amb maquinista i no ''trens fantasma'' jeje.
Quin comentari més desafortunat, noi.
oriolp13 wrote:Un ascensor també es pot desfrenar, estampar-se contra el fons del pou i acabar tothom aplastat
Veig que no coneixes els mecanismes de seguretat que fa una bona pila d'anys que incorporen tots els ascensors...Quantes vegades veus una noticia d'un ascensor que s'ha estampat contra el terra? Jo no recordo cap...

Vull pensar que els que contesteu aquestes coses tan curioses desconeixeu com funciona un sistema de metro automàtic, que té una fiabilitat probada en molts sistemes arreu del món. I tampoc cal anar-se'n gaire lluny, que per ací tenim una colla de transports que funcionen tot sols i encara no heu posar el crit al cel.

Per a que sigueu coeherents, si esteu en contra dels "trens fantasma" :x haurieu de procurar guardar els vostres diners sota el matalàs, no sigui cas que els sistemes d'informació del vostre banc es tornin majaretas i passeu de tenir dels estalvis de la vostra vida a uns cèntims per a un cafetó. O potser no anar pel carrer no sigui cas que els autòmats que supervisen la regulació semafòrica es tornin bojos i comencem a tenir accidents a totes les cruïlles de Barcelona. O no preneu algun medicament la composició del qual l'ha efectuat una dosificadora automàtica...Etcètera, etcètera.

Hem de procurar pensar les respostes perquè si no es perd el rigor i la serietat.

Jo sóc enginyer i aficionat al ferrocarril, i he passat vergonya aliena perquè en plena conferència al Col·legi d'Enginyers a un membre d'alguna associació d'amics del ferrocarril se li ha ocorregut dir bajenades d'aquest estil davant de gent experta en temes d'automàtica (ni de lluny en sóc un expert jo, ans al contrari).

Per tant, pensem les coses companys. ;)
El que passa es que potser aquí la majoria no en tenim moltes idees d'automatismes i les nostres opinions es basen en lo que coneixem. Si tu en saps més que nosaltres es un gran detall per part teva ( i en veu própia t'ho agraeixo) que ens puguis ensenyar, explicar i raonar coses sobre el tema. Em sembla no gaire grat enquadrar la pérdua de serietat i de rigor en respostes que potser un aficionat tant com tú o jo ha escrit, potser cadascú amb la seva especialitat, però ningú amb la obligació de saber de tot. ¿Serà per aixó que opinen des del seu punt de vista? Em sap molt de greu company, i t'ho dic amb tot el meu respecte, però aquesta resposta no m'ha semblat una bona manera de parlar, perqué potser altres com jo es poden sentir al·ludits.

Salutacions,

Re: ATP-ATO

Posted: Monday 17/11/2008 0:29
by oriolp13
Jo no tinc ni idea de com funciona el sistema de ATO sense conductor, i n'estic a favor, ja que crec que perquè mantenir un conductor a la L2, si actualment jomés obre i tanca les portes, seria només de cara a l'usuari, que molts pensen per desconeixement que el metro no pot anar sense conductor perquè s'estabellaria...

Percert Jamiro, no sóc un entès, però diria que els ascensors porten frens supletoris d'emergència per si acàs, ho posava com a comparació "molt bèstia" :P :oops:

Re: Respostes sense pensar...

Posted: Monday 17/11/2008 0:59
by Vox
JaMiRo! wrote:Hola!

Déu n'hi do amb les respostes que un es troba... :?
tintin wrote:Home, no podem comparar un ascensor amb un tren de cinc vagons.
Un ascesor s'hi pot quedar entre pìs i pis, peró imaginat un tren que pe'l que sigui s'ha grillat i no frena només accelera, doncs ha d'haver el conductor per desconectar l'ATO i poder-lo frenar manualment.
Has arribat a pensar que el tren mai es posarà a accelerar perquè si i que existeixen una sèrie de sistemes que ho eviten? He dit sistemes (plural), això és, redundància com indica el company Víctor.
tintin wrote:A favor dels trens amb maquinista i no ''trens fantasma'' jeje.
Quin comentari més desafortunat, noi.
oriolp13 wrote:Un ascensor també es pot desfrenar, estampar-se contra el fons del pou i acabar tothom aplastat
Veig que no coneixes els mecanismes de seguretat que fa una bona pila d'anys que incorporen tots els ascensors...Quantes vegades veus una noticia d'un ascensor que s'ha estampat contra el terra? Jo no recordo cap...

Vull pensar que els que contesteu aquestes coses tan curioses desconeixeu com funciona un sistema de metro automàtic, que té una fiabilitat probada en molts sistemes arreu del món. I tampoc cal anar-se'n gaire lluny, que per ací tenim una colla de transports que funcionen tot sols i encara no heu posar el crit al cel.

Per a que sigueu coeherents, si esteu en contra dels "trens fantasma" :x haurieu de procurar guardar els vostres diners sota el matalàs, no sigui cas que els sistemes d'informació del vostre banc es tornin majaretas i passeu de tenir dels estalvis de la vostra vida a uns cèntims per a un cafetó. O potser no anar pel carrer no sigui cas que els autòmats que supervisen la regulació semafòrica es tornin bojos i comencem a tenir accidents a totes les cruïlles de Barcelona. O no preneu algun medicament la composició del qual l'ha efectuat una dosificadora automàtica...Etcètera, etcètera.

Hem de procurar pensar les respostes perquè si no es perd el rigor i la serietat.

Jo sóc enginyer i aficionat al ferrocarril, i he passat vergonya aliena perquè en plena conferència al Col·legi d'Enginyers a un membre d'alguna associació d'amics del ferrocarril se li ha ocorregut dir bajenades d'aquest estil davant de gent experta en temes d'automàtica (ni de lluny en sóc un expert jo, ans al contrari).

Per tant, pensem les coses companys. ;)
Ben dit JaMiRo! De Badalona tenies que ser :D :D :D :D :D

Vox

Quan l'opinió general es basa en fal·làcies

Posted: Monday 17/11/2008 1:05
by Guigui
Proastiakos wrote:El que passa es que potser aquí la majoria no en tenim moltes idees d'automatismes i les nostres opinions es basen en lo que coneixem. Si tu en saps més que nosaltres es un gran detall per part teva ( i en veu própia t'ho agraeixo) que ens puguis ensenyar, explicar i raonar coses sobre el tema. Em sembla no gaire grat enquadrar la pérdua de serietat i de rigor en respostes que potser un aficionat tant com tú o jo ha escrit, potser cadascú amb la seva especialitat, però ningú amb la obligació de saber de tot. ¿Serà per aixó que opinen des del seu punt de vista? Em sap molt de greu company, i t'ho dic amb tot el meu respecte, però aquesta resposta no m'ha semblat una bona manera de parlar, perqué potser altres com jo es poden sentir al·ludits.
El problema no és que en aquest Fòrum els participants llencin opinions en una o altra direcció, i que algunes siguin afortunades i d'altres menys. Més aviat, el problema sorgeix quan l'opinió pública general es basa en suposicions infundades d'aquest tipus, i acaba influint en decisions que prenen determinats individus que tenen tan poca personalitat que prefereixen mantenir la poltrona a costa de la ignorància general abans de prendre decisions tècnicament fonamentades. I tot això en nom d'una democràcia molt mal entesa, on tothom es creu amb autoritat per condicionar (que no qüestionar i anar al fons de la veritat) qualsevol decisió de calat.

Re: ATP-ATO

Posted: Monday 17/11/2008 9:46
by Mortadel·lo
Proastiakos wrote:
Mortadel·lo wrote:mmmmmmmm, pregunta, què passa si sobrepasses la velocitat màxima d'un tram a la L4?
Que el tren es frena que dóna gust. :)
això explica algunes coses què passen :x :x

Re: Gran Metropolitano de Barcelona

Posted: Friday 06/02/2009 2:09
by automotorserie 436
Santfeliuenc wrote:Hola,
Guigui wrote:Però, ves per on, el teu anhelat canvi a Sagrada Família sí que seria possible en virtut dels sistemes d'ATP que utilitzen. Ara, que molta més murga és ajustar les cotes dels túnels. Contra això, el canvi de sistema d'ATP seria la xocolata del lloro.
El cambio de puede hacer en cualquier caso. No es problema ninguno, se realizan las obras de remodelación necesaria y no hay más. Sería comodísimo incluso para el corte del servicio durante el periodo de tiempo en el que hiciesen las obras pudiéndose hasta utilizar la estación de Gaudí como final provisional del tramo norte.

Lo único que realmente es importante y que se debería analizar es si a Barcelona le conviene un eje transversal de Cornellà a Badalona, que yo creo que sí y un eje norteste-suroeste medio en diagonal de Vall d'Hebrón a Montjuïc y al aeropuerto pasando por el centro de la ciudad, que yo creo que también.

Para dejarlo todo igual y retorcer la L5 hacia arriba, cosa que no tiene el más mímo interés fuera de lso 4 a quienes les vaya bien eso y de hacer la L2 paralela a muchas líneas de autobús y de otros transportes como el propio metro a pocas manzanas de otras líneas como la L1 en el mismo itinerario... pues para eso se deja así, claro, pero para mi, recuperar la cordura con esta línea es esencial para descongestionar y despensalizar en tiempos muchísimos movimientos en Barcelona.

Quizá y ahora con la que está cayendo con que si la Sagrada Familia se caerá, que si el túnel del AVE... quizá no sea el momento de acometer nada de esto hasta que la plebe se apacigüe un poco y deje de ver fantasmas donde no los hay, pero es totalmente necesario ese cambio que como ya sabemos, tendría que haber sido así desde el principio. Hay que recordar que lo actual es una situación "temporal" que seguimos viviendo dado que en el pasado se tomó una medida y una decisión para aprovechar tramos ya construidos, no porque tuviese que ser así.

Nuevamente nos topamos de bruces con la cruda realidad: en el pasado se movían mucho más y mucho mejor que ahora, había más iniciativa, se arreglaban con lo que tenían y lo aprovechaban todo muchísimo mejor. Antes había actividad, ahora hay apatía. Mientras que antes existían términos como "temporalmente", ahora existen términos como "imposibilidad, es muy costoso, subsuelo inestable" que no quieren decir más que hoy no se quiere mover nadie para hacer nada y que cuento menos trabajo y menos problemas mejor que mejor. Cuando antes se hablaba de "temporalidad" o de dejar un tramo así o asá "temporalmente", era muy positivo, ya que eso quería decir que había planes para más cosas en el futuro y proyectos ejecutándose. Si ahora se ha olvidado esa temporalidad y se ha olvidado a propósito por ejemplo que ese tramo de L2 y L5 han de intercambiarse, no es porque esté funcionando lo actual divinamente, no es porque con el cambio no se iba a mejorar nada, que con algo así la red rendiría a un nivel superior en su conjunto... nada de eso. No se cambia porque ahora domina la apatía, el no trabajar, el papeleo, el no hacer nuevos proyectos, el pasar de todo y el calentar la poltrona.

Barcelona es una ciudad de calles verticales "mar-montaña" y horizoantales "Llobregat-Besós" y los movimientos se efectúan así. No hay ninguna calle que haga lo que hace la L5. Ese recorrido es totalmente artificial y se ve claramente que ahí en ese punto ha pasado algo. El tema ahora es si se tiene voluntad de resolver ese algo y reconducir las cosas a su senda original o si se siguen pasando los años sin hacer nada, cobrando del contribuyente y calentando silla.

Saludos,
Sergio
La actual línea 5 es la segunda que transporta a más viajeros si no estoy equivocado, seguida muy de cerca por la L3 y estas dos bastante alejadas de la que más viajeros transporta la 1.
Cierto que el actual trazado de la línea 5 es fruto de la unión de dos tramos que según el plan de metros de no se que año eran dos líneas distintas, pero amigos, los gobernantes cambian y los tiempos también y lo que se planifica de un modo acaba siendo de otra por muchos motivos.

En mi modesta opinión la L5 es el segundo transversal y no debemos prescindir en ningún caso de ese trazado. ¿Cómo puede decirse que no sigue un trazado natural de calles horizontales?, ¿po la curvita de Sagrada Família y por la de Verdaguer?, me parece hilar muy fino.

La línea que si es cagada toda ella es la L4, si alguna interconexión hubiera que hacerse la haría conectando con la L3 de tal modo que hubiera una L3 de Trinitat Nova a Zona Universitaria y una L4 al que sólo le faltaria el tramo de Trinitat a La Pau (4 paradas).
Si debe haber alguna línea en diagonal será la que atraviese la Diagonal que todavía está por hacerse.
Pero nuestros políticos han hecho la apuesta de una línea 9 que ya vaticino será de las que menos viajeros transportará en lugar de la apuesta correcta que hubiera sido un túnel de cercanías por la diagonal.

Efectes sobre la L2

Posted: Friday 06/02/2009 9:26
by Guigui
automotorserie 436 wrote:En mi modesta opinión la L5 es el segundo transversal y no debemos prescindir en ningún caso de ese trazado. ¿Cómo puede decirse que no sigue un trazado natural de calles horizontales?, ¿po la curvita de Sagrada Família y por la de Verdaguer?, me parece hilar muy fino.
El problema no és tant el propi traçat de la L5, sinó el que té la L2, obligat pel nyap de Sagrada Família (els documents demostrren que es tracta d'un nyap). Cert, les corbes que descriu la L5 no són gran cosa, però les de la L2, Déu n'hi do! I seria força més racional una línia de Cornellà a Badalona i una altra de l'aeroport a Horta que no pas la configuració actual, on la L2 replica la L1 i properament farà el mateix amb la L9 en bona part del seu traçat.

Gran Metropolitano de Barcelona

Posted: Friday 06/02/2009 23:50
by automotorserie 436
Guigui wrote:
automotorserie 436 wrote:En mi modesta opinión la L5 es el segundo transversal y no debemos prescindir en ningún caso de ese trazado. ¿Cómo puede decirse que no sigue un trazado natural de calles horizontales?, ¿po la curvita de Sagrada Família y por la de Verdaguer?, me parece hilar muy fino.
El problema no és tant el propi traçat de la L5, sinó el que té la L2, obligat pel nyap de Sagrada Família (els documents demostrren que es tracta d'un nyap). Cert, les corbes que descriu la L5 no són gran cosa, però les de la L2, Déu n'hi do! I seria força més racional una línia de Cornellà a Badalona i una altra de l'aeroport a Horta que no pas la configuració actual, on la L2 replica la L1 i properament farà el mateix amb la L9 en bona part del seu traçat.
Guigui, hay nyaps y nyaps..., si bien es cierto que la actual L5 es fruto de la casualidad no me negarás que siendo la segunda línea que más viajeros tranporta ha sido todo un acierto, a veces un nyap es todo un acierto (muchos descubrimientos se deben a casualidades, no seamos tan racionalistas que superemos al propio Hume).
Los planes de metro anteriores al 83 si consideraban la L2 tal y como dices, pero a partir de ese año se acertó al establecer el actual trazado.

La solución al fiasco de la L2 es que debe llegar al aeropuerto.

Y ciertamente, la L9 es una gran cagada.

Perdre poc per guanyar molt

Posted: Saturday 07/02/2009 2:19
by Guigui
automotorserie 436 wrote:Guigui, hay nyaps y nyaps..., si bien es cierto que la actual L5 es fruto de la casualidad no me negarás que siendo la segunda línea que más viajeros tranporta ha sido todo un acierto, a veces un nyap es todo un acierto (muchos descubrimientos se deben a casualidades, no seamos tan racionalistas que superemos al propio Hume).
Los planes de metro anteriores al 83 si consideraban la L2 tal y como dices, pero a partir de ese año se acertó al establecer el actual trazado.
Però jo crec que la L5 no tindria gaire menys requesta si seguís el traçat de la L2 entre Sagrada Família i Badalona. En canvi, la L2 guanyaria molt en racionalitat si arribés fins a Horta. I és que actualment, el trajecte entre Universitat i Clot està, a la pràctica, duplicat.

Re: ATP-ATO

Posted: Saturday 07/02/2009 16:34
by automotorserie 436
Guigui wrote:
automotorserie 436 wrote:Guigui, hay nyaps y nyaps..., si bien es cierto que la actual L5 es fruto de la casualidad no me negarás que siendo la segunda línea que más viajeros tranporta ha sido todo un acierto, a veces un nyap es todo un acierto (muchos descubrimientos se deben a casualidades, no seamos tan racionalistas que superemos al propio Hume).
Los planes de metro anteriores al 83 si consideraban la L2 tal y como dices, pero a partir de ese año se acertó al establecer el actual trazado.
Però jo crec que la L5 no tindria gaire menys requesta si seguís el traçat de la L2 entre Sagrada Família i Badalona. En canvi, la L2 guanyaria molt en racionalitat si arribés fins a Horta. I és que actualment, el trajecte entre Universitat i Clot està, a la pràctica, duplicat.
¡El trazado del que hablas estaria igualmente duplicado recuperando el antiguo trazado planificado de Horta a Sant antoni de la L2!

Re: ATP-ATO

Posted: Saturday 07/02/2009 19:26
by cristian26
automotorserie 436 wrote:
Guigui wrote:
automotorserie 436 wrote:Guigui, hay nyaps y nyaps..., si bien es cierto que la actual L5 es fruto de la casualidad no me negarás que siendo la segunda línea que más viajeros tranporta ha sido todo un acierto, a veces un nyap es todo un acierto (muchos descubrimientos se deben a casualidades, no seamos tan racionalistas que superemos al propio Hume).
Los planes de metro anteriores al 83 si consideraban la L2 tal y como dices, pero a partir de ese año se acertó al establecer el actual trazado.
Però jo crec que la L5 no tindria gaire menys requesta si seguís el traçat de la L2 entre Sagrada Família i Badalona. En canvi, la L2 guanyaria molt en racionalitat si arribés fins a Horta. I és que actualment, el trajecte entre Universitat i Clot està, a la pràctica, duplicat.
¡El trazado del que hablas estaria igualmente duplicado recuperando el antiguo trazado planificado de Horta a Sant antoni de la L2!
Si empezamos a hablar de trazados duplicados, entonces casi todas las lineas estarian duplicadas con todas, porqué la mayoría de ellas se corresponden en dos estaciones distintas. Por esa regla de tres podría decir que el tramo Sagrera-Plaça de Sants también está duplicado o Verdaguer-Maragall. :martell1

Racionalitat global

Posted: Sunday 08/02/2009 18:35
by Guigui
Un traçat Vall d'Hebron-Aeroport per un costat i Badalona-Cornellà per un altre, combinat amb un Badalona-Sta. Coloma-El Prat, serà globalment més racional que el que està pensat actualment, ja que descriurà unes línies rectes que atravessen Barcelona de punta a punta.

Re: Racionalitat global

Posted: Sunday 08/02/2009 21:02
by ferroviario_catalan
Guigui wrote:Un traçat Vall d'Hebron-Aeroport per un costat i Badalona-Cornellà per un altre, combinat amb un Badalona-Sta. Coloma-El Prat, serà globalment més racional que el que està pensat actualment, ja que descriurà unes línies rectes que atravessen Barcelona de punta a punta.
Todo lo que dices, si que estaria bien repartida la movilidad, pero esto nunca se hará... :'( :'( :'(

Re: ATP-ATO

Posted: Tuesday 10/02/2009 15:49
by metring
http://www.catalunyapress.es/noticia.ph ... pSeccion=3

TMB aposta per la tecnologia puntera en seguretat


La línea 1 de metro protegida contra velocitats excessives


10 de Febrer de 2009

A partir d’avui, 10 de febrer, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) posa en marxa un nou sistema de seguretat a la L1 de metro anomenat ATP, sigles que rep l’Automatic Train Protection o sistema de protecció automàtica de tren.

La instal·lació d’aquest nou sistema, que ha anat a càrrec del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, ha comportat una inversió de 24 milions d’euros.

La funció d’aquest nou sistema de seguretat, que ja s’ha implantat a la resta de línies de la xarxa és impedir de manera automàtica i contínua que els trens en circulació es passin senyals o superin velocitats no segures, que es determinen d’acord amb la via i les posicions que els trens hi ocupen.

El sistema ATP està basat en un diàleg constant entre el tren i la via i, juntament
amb el sistema ATO (Automatic Train Operation), que també s’instal·larà a la L1,
permet augmentar la freqüència de pas dels trens, fixant també la seva velocitat
màxima en determinats trams del recorregut, amb les màximes condicions de
seguretat.

La implantació de l’ATP s’ha efectuat a les instal·lacions fixes de la línia i als trens
que hi circulen, gràcies a un sistema integrat que permet disposar d’una mateixa
tecnologia tant pel que fa a la part fixa com al material mòbil. La instal·lació d’aquest
nou sistema ha anat a càrrec del DTOP i ha comportat una inversió de 24 milions
d’euros.

Fins ara, el nou sistema s’ha validat i certificat amb els trens sense passatge i fora
de l’horari de funcionament. A partir d’aquesta mateixa setmana comença a
funcionar el nou sistema amb trens amb passatge i en horari de servei. Això podria
provocar alguna alteració o incidència en la circulació de trens durant un temps
considerat necessari per realitzar els ajustos tècnics inherents a la seva posada en
funcionament en tractar-se aquest ATP d’un sistema de tecnologia puntera.

Re: ATP-ATO

Posted: Tuesday 10/02/2009 17:57
by Miquel
Viscaaa, ara trigarem més en fer el trajecte Hosptal de Bellvitge-Fondo.

Re: ATP-ATO

Posted: Wednesday 11/02/2009 20:01
by metring
Avui he agafat la línia 1, i el tren tenia problemes per colocar-se bé a l'andana, frenava, no deixava obrir portes, i es tornava a moure. Pot tenir res a veure amb l'ATP?

Re: ATP-ATO

Posted: Wednesday 11/02/2009 20:37
by victorcasta
metring wrote:Avui he agafat la línia 1, i el tren tenia problemes per colocar-se bé a l'andana, frenava, no deixava obrir portes, i es tornava a moure. Pot tenir res a veure amb l'ATP?
I tant. L'ATP no deixa obrir portes si no el tren no se situa dins de la zona marcada en vermell al principi de l'andana. Si s'ha fet curt, es pot avançar, frenar i així poder-les obrir. Si t'has passat, s'haurà de saltar l'estació i continuar fins a la següent.

Re: ATP-ATO

Posted: Wednesday 11/02/2009 21:39
by metring
victorcasta wrote:
metring wrote:Avui he agafat la línia 1, i el tren tenia problemes per colocar-se bé a l'andana, frenava, no deixava obrir portes, i es tornava a moure. Pot tenir res a veure amb l'ATP?
I tant. L'ATP no deixa obrir portes si no el tren no se situa dins de la zona marcada en vermell al principi de l'andana. Si s'ha fet curt, es pot avançar, frenar i així poder-les obrir. Si t'has passat, s'haurà de saltar l'estació i continuar fins a la següent.
Mare meva, la que ens podem esperar!!!