Page 3 of 4

Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea

Posted: Thursday 08/04/2010 22:07
by Sagrerenc
437.001 wrote: Al fin y al cabo, los AVEs (y bastantes más de uno) paran en Calatayud, que tiene muchos menos habitantes que la zona del Delta del Ebro/Bajo Maestrazgo.
He estat mirant el cas de Calatayud. Allà tenen només 5 trens per via convencional: quatre regionals diaris per sentit a Zaragoza (1 des de Madrid, 1 des d'Ariza i 2 des d'Arcos de Jalón) i 1 Estrella Costa Brava. Per contra, hi paren diàriament 12 trens d'alta velocitat per sentit: 3 Avant Calatayud-Zaragoza, 1 AVE Madrid-Huesca, 5 AVE Madrid-Barcelona (26'), 2 Alaris Madrid-Pamplona/Iruña i 1 Alaris Madrid-Logroño.

En un futur, quan hi hagi una línia d'altes prestacions entre Tarragona i València, sí que tindrà sentit que a l'estació de l'Aldea hi parin alguns AVE Barcelona-València/Alacant, ja que els retalls de temps seran considerables. Des de l'estació de l'Aldea s'hi podrà anar a Barcelona o València en només una hora.

Però ara mateix, poc es guanyaria fent-hi parar un Euromed, respecte la situació actual.

Avant

Posted: Friday 09/04/2010 10:13
by Guigui
Quan hi hagi LAV cap al sud, ja estan pensats Avants Vilafant-Tortosa/L'Aldea.

Re: Avant

Posted: Friday 09/04/2010 10:58
by Sagrerenc
Guigui wrote:Quan hi hagi LAV cap al sud, ja estan pensats Avants Vilafant-Tortosa/L'Aldea.
Em referia als trens Barcelona-València, ja que l'Avant només serveix per anar a Barcelona. A més, seria ideal fer arribar aquests Avants a Tortosa amb un tercer carril. Es podria fer igual que a la línia Madrid-Saragossa, que alguns trens paren a Calatayud i alguns altres a "Camp de Guadalajara".

A la línia Barcelona-València es podria fer igual, amb dues estacions intermèdies entre Tarragona i Castelló: l'actual de l'Aldea i una altra al Baix Maestrat (Vinaròs o Benicarló), però que cap tren pari successivament a aquestes dues estacions.

Així doncs, podríem tenir una oferta com la següent:

AVE Barcelona-València-Alacant (8 trens diaris per sentit)
AVE Barcelona-Camp de Tarragona-Vinaròs-Castelló-València-Alacant (8 trens diaris per sentit)
AVE Barcelona-Tarragona "Central"-L'Aldea-Castelló-València (8 trens diaris per sentit)
Avant Figueres-Girona-Barcelona-Tarragona "Central"-L'Aldea-Tortosa (5 trens diaris per sentit)
Avant Girona-Barcelona-Tarragona Port (cada hora)
Avant Vinaròs-Castelló-València-Xàtiva o Villena-Alacant (8 trens diaris des de Vinaròs, cada hora des de Castelló)

Els actuals Arco i Talgo s'haurien de reconvertir a Alvia, i caldria potenciar la línia d'ample ibèric per als Catalunya Exprés, reobrint la línia entre Tortosa i Freginals i fent que tots els trens passin per la capital del Baix Ebre.

Re: Avant

Posted: Friday 09/04/2010 23:31
by 437.001
Guigui wrote:Quan hi hagi LAV cap al sud, ja estan pensats Avants Vilafant-Tortosa/L'Aldea.
Sembla com si només s´hagi de poder anar a Barcelona.
I si vull anar a de L´Aldea a València, o a Elx (o a Saragossa quan obrin el by-pass), què?
Em menjo un pastisset i m´espero assegut?
Per altra banda, serà interessant un Avant Vilafant-L´Aldea... ple de gent a vessar... entre Girona i BCN.
Més Catalunya Exprés i menys romanços, home! :llengua

I MÉS REGIONALS TORTOSA-VALÈNCIA, PER FAVOR! :llengua :llengua
(...I EN GENERAL MÉS REGIONALS A TOTA LA COMUNITAT VALENCIANA!!!) :cop :cop :cop

:hola

Re: Horaris | Canvis en horaris de trens regionals

Posted: Sunday 30/10/2016 19:41
by Sanato
No se si ficar-ho aquí, al fil del Corredor Mediterrani, al de les Terres de l'Ebre, o al que sigui
Gràcies als amics del grup de "Trenes y Fotos" del FB

http://www.diaridetarragona.com/ebre/73 ... -noviembre

Los trenes Euromed pararán en el Ebre a partir del 12 de noviembre
Se habilitarán autobuses lanzadora desde Tortosa y Amposta hasta la estación de L'Aldea

A partir del 12 de noviembre ocho trenes Euromed tendrán parada en la estación de L’Aldea. Esta medida, impulsada por el Departament de Territori i Sostenibilitat para mejorar los servicios ferroviarios de las Terres de l’Ebre (muy castigados por incidencias y retrasos en los últimos meses), permitirá reducir el tiempo del trayecto entre L’Aldea y Barcelona a 1 hora y 40 minutos.

El precio del billete sencillo será de 12 euros, el mismo que lo de los trenes de Regionales, y el resto de condiciones de acceso serán las mismas que las actualmente establecidas en los Euromed.

Según la Generalitat, la fecha de inicio de la parada de los Euromed se ha fijado a partir de los requerimientos operativos de Renfe y en función de las necesidades de regulación de las operaciones ferroviarias de este corredor, por donde circulan tanto trenes de cercanías, como de mercancías y de largo recorrido. Inicialmente el conseller Josep Rull había situado la medida a partir del 1 de noviembre. Según ha podido saber el Diari, la nueva fecha del 12 de noviembre coincidirá con una nueva modificación de los horarios de la línea R16, que une las Terres de l’Ebre y Tarragona con Barcelona.

Los nuevos servicios del Euromd, cuatro de ida y cuatro de vuelta de lunes a viernes, están pensados para facilitar, sobre todo, la movilidad hacia Barcelona de primera hora de la mañana y el retorno a las Terres de l’Ebre por la tarde. Los sábados habrá un tren de ida en Barcelona y dos de vuelta. Y, los domingos, dos idas y cuatro retornos, que cubren las franjas de más movilidad de los fines de semana, según Territori. A partir del 10 de enero, se incorporarán más trenes los sábados y domingos para garantizar las ocho frecuencias toda la semana.

Buses lanzadora

Para mejorar las comunicaciones con la estación y facilitar el acceso a los Euromed, el Departament de Territori también pone en servicio dos buses lanzadora, uno desde Tortosa (Baix Ebre) y el otro desde Amposta (Montsià), que estarán coordinados con los horarios de salida y llegada de los trenes. A estos buses, gestionados por la empresa HIFE, será válida la tarjeta T-10/120, donde el precio del viaje sale a 1 euro.

La Generalitat asume el coste de esta mejora con una aportación de 1,8 millones de euros anuales y se mantendrá hasta que el Ministerio de Fomento finalice las obras de desdoblamiento del tramo de vía única entre Vandellòs y Vila-seca.

De este importe, 1,6 millones corresponden al gasto que genera la utilización de la nueva parada y la aplicación de la tarifa de Regionales y los 200.000 euros restantes, al coste de los buses lanzadora.

Reforma de horarios

Las paradas de los trenes Euromed en L’Aldea complementan los servicios de Regionales de la R16 de forma que la oferta entre las Terres de l’Ebre y Barcelona será de 14 trenes, a los cuales hay que añadir los servicios de autobús.

La incorporación de las nuevas paradas de los trenes Euromed en L’Aldea, históricamente reivindicada por el territorio, comporta la necesidad de ajustar los horarios de la R16. En este sentido, se realizarán los retoques correspondientes que, en algunos casos, «permitirán recuperar tiempos de viaje en algunos trayectos», como por ejemplo el tren con salida de Tortosa a las 10.45 horas, que gana 7 minutos, y el último tren de los días laborables dirección a Barcelona, que sale de Tortosa a las 20.57 horas, que recupera 9 minutos de tiempos de viaje.

:plas :plas :plas :plas :plas :plas

Re: Horaris | Canvis en horaris de trens regionals

Posted: Monday 31/10/2016 1:01
by oriolp13
Sanato wrote:No se si ficar-ho aquí, al fil del Corredor Mediterrani, al de les Terres de l'Ebre, o al que sigui
Gràcies als amics del grup de "Trenes y Fotos" del FB

http://www.diaridetarragona.com/ebre/73 ... -noviembre

Los trenes Euromed pararán en el Ebre a partir del 12 de noviembre
Se habilitarán autobuses lanzadora desde Tortosa y Amposta hasta la estación de L'Aldea

A partir del 12 de noviembre ocho trenes Euromed tendrán parada en la estación de L’Aldea. Esta medida, impulsada por el Departament de Territori i Sostenibilitat para mejorar los servicios ferroviarios de las Terres de l’Ebre (muy castigados por incidencias y retrasos en los últimos meses), permitirá reducir el tiempo del trayecto entre L’Aldea y Barcelona a 1 hora y 40 minutos.

El precio del billete sencillo será de 12 euros, el mismo que lo de los trenes de Regionales, y el resto de condiciones de acceso serán las mismas que las actualmente establecidas en los Euromed.

Según la Generalitat, la fecha de inicio de la parada de los Euromed se ha fijado a partir de los requerimientos operativos de Renfe y en función de las necesidades de regulación de las operaciones ferroviarias de este corredor, por donde circulan tanto trenes de cercanías, como de mercancías y de largo recorrido. Inicialmente el conseller Josep Rull había situado la medida a partir del 1 de noviembre. Según ha podido saber el Diari, la nueva fecha del 12 de noviembre coincidirá con una nueva modificación de los horarios de la línea R16, que une las Terres de l’Ebre y Tarragona con Barcelona.

Los nuevos servicios del Euromd, cuatro de ida y cuatro de vuelta de lunes a viernes, están pensados para facilitar, sobre todo, la movilidad hacia Barcelona de primera hora de la mañana y el retorno a las Terres de l’Ebre por la tarde. Los sábados habrá un tren de ida en Barcelona y dos de vuelta. Y, los domingos, dos idas y cuatro retornos, que cubren las franjas de más movilidad de los fines de semana, según Territori. A partir del 10 de enero, se incorporarán más trenes los sábados y domingos para garantizar las ocho frecuencias toda la semana.

Buses lanzadora

Para mejorar las comunicaciones con la estación y facilitar el acceso a los Euromed, el Departament de Territori también pone en servicio dos buses lanzadora, uno desde Tortosa (Baix Ebre) y el otro desde Amposta (Montsià), que estarán coordinados con los horarios de salida y llegada de los trenes. A estos buses, gestionados por la empresa HIFE, será válida la tarjeta T-10/120, donde el precio del viaje sale a 1 euro.

La Generalitat asume el coste de esta mejora con una aportación de 1,8 millones de euros anuales y se mantendrá hasta que el Ministerio de Fomento finalice las obras de desdoblamiento del tramo de vía única entre Vandellòs y Vila-seca.

De este importe, 1,6 millones corresponden al gasto que genera la utilización de la nueva parada y la aplicación de la tarifa de Regionales y los 200.000 euros restantes, al coste de los buses lanzadora.

Reforma de horarios

Las paradas de los trenes Euromed en L’Aldea complementan los servicios de Regionales de la R16 de forma que la oferta entre las Terres de l’Ebre y Barcelona será de 14 trenes, a los cuales hay que añadir los servicios de autobús.

La incorporación de las nuevas paradas de los trenes Euromed en L’Aldea, históricamente reivindicada por el territorio, comporta la necesidad de ajustar los horarios de la R16. En este sentido, se realizarán los retoques correspondientes que, en algunos casos, «permitirán recuperar tiempos de viaje en algunos trayectos», como por ejemplo el tren con salida de Tortosa a las 10.45 horas, que gana 7 minutos, y el último tren de los días laborables dirección a Barcelona, que sale de Tortosa a las 20.57 horas, que recupera 9 minutos de tiempos de viaje.

:plas :plas :plas :plas :plas :plas
Em sembla una vergonya que la llançadora des d'Amposta sigui un bus i no un tren Tortosa-L'Aldea (cosa que també es podria implantar al REG BCN-València, evitant la doble inversió de marxa).
Tampoc entenc com el bitllet pot costar el mateix que a la resta de serveis Regionals, quan són clarament un servei superior. És el mateix que els Avant i MD. Qui vol arribar abans paga més i agafa l'Avant, i els altres agafen el MD....
Tant que els agrada comparar-se, em sembla un agravi comparatiu amb altres línies i serveis que hi han a Catalunya, especialment a Lleida, on les línies Regionals que les uneix amb Barcelona no són cap meravella i el bitllet de l'Avant és bastant més car que el del REG).

Re: Horaris | Canvis en horaris de trens regionals

Posted: Monday 31/10/2016 9:02
by Sagrerenc
oriolp13 wrote:Tampoc entenc com el bitllet pot costar el mateix que a la resta de serveis Regionals, quan són clarament un servei superior. És el mateix que els Avant i MD. Qui vol arribar abans paga més i agafa l'Avant, i els altres agafen el MD....
Tant que els agrada comparar-se, em sembla un agravi comparatiu amb altres línies i serveis que hi han a Catalunya, especialment a Lleida, on les línies Regionals que les uneix amb Barcelona no són cap meravella i el bitllet de l'Avant és bastant més car que el del REG).
No té res a veure, l'Avant circula per la LAV mentre que l'Euromed circula per vies convencionals, l'unica diferència en quant a temps és que l'Euromed fa menys parades que els Regionals.

Per posar un exemple equiparable, divendres passat vaig haver de fer Montpellier-Perpinyà (161 km per via convencional), i vaig agafar el TGV en 1a classe (17€) perquè em sortia més barat que el TER (27,20€)!

Comparacions

Posted: Monday 31/10/2016 9:38
by Guigui
Hi té a veure, en el sentit que a la R11, bé pagues una tarifa diferent en funció de si és MD o Regional. I, sense anar més lluny, entre Tarragona i Barcelona si agafes un regional o el mateix Euromed.

La decisió de fer parar els Euromeds a l'Aldea ja és prou discutible, considerant que també s'hi aturen altres LD. Però el que em sembla totalment fora de lloc és gastar-se 1,6 milions d'euros per aplicar la tarifa de regional a un tren que no ho és.

Re: Horaris | Canvis en horaris de trens regionals

Posted: Monday 31/10/2016 9:56
by trenesrenfe123
oriolp13 wrote:Tampoc entenc com el bitllet pot costar el mateix que a la resta de serveis Regionals, quan són clarament un servei superior. És el mateix que els Avant i MD. Qui vol arribar abans paga més i agafa l'Avant, i els altres agafen el MD....
Tant que els agrada comparar-se, em sembla un agravi comparatiu amb altres línies i serveis que hi han a Catalunya, especialment a Lleida, on les línies Regionals que les uneix amb Barcelona no són cap meravella i el bitllet de l'Avant és bastant més car que el del REG).
A Renfe porta anys funcionant així. Renfe comercialitza algunes places d'alguns trens de llarga distància a preu de tren regional, en trajectes molt concrets i relativament curts.

Per exemple, algun Alvia León - Gijón, Miranda de Ebro - Burgos, Miranda de Ebro - Bilbao, Zaragoza - Tudela, etc. Per tant, no és gens estrany que Barcelona - L'Aldea es comercialitzin algunes places a preu regional.

Re: Comparacions

Posted: Monday 31/10/2016 15:24
by Sagrerenc
Guigui wrote:Hi té a veure, en el sentit que a la R11, bé pagues una tarifa diferent en funció de si és MD o Regional. I, sense anar més lluny, entre Tarragona i Barcelona si agafes un regional o el mateix Euromed.
Si, pero la diferència és petita entre un MD i un Regional (al voltant d'un 15%). L'Avant a Lleida costa el doble que un Regional.
Guigui wrote:La decisió de fer parar els Euromeds a l'Aldea ja és prou discutible, considerant que també s'hi aturen altres LD. Però el que em sembla totalment fora de lloc és gastar-se 1,6 milions d'euros per aplicar la tarifa de regional a un tren que no ho és.
trenesrenfe123 wrote:A Renfe porta anys funcionant així. Renfe comercialitza algunes places d'alguns trens de llarga distància a preu de tren regional, en trajectes molt concrets i relativament curts.

Per exemple, algun Alvia León - Gijón, Miranda de Ebro - Burgos, Miranda de Ebro - Bilbao, Zaragoza - Tudela, etc. Per tant, no és gens estrany que Barcelona - L'Aldea es comercialitzin algunes places a preu regional.
Aqui estic d'acord amb Guigui. I completant el que diu trenesrenfe123, no només s'aplica la tarifa regional a trajectes curts: en l'Intercity Valladolid-Barcelona s'aplica la tarifa MD al trajecte Valladolid-Zaragoza tot i que són uns 450 km i es travessen 4 comunitats autònomes diferents (Castella i Lleó, La Rioja, Navarra i Aragó). Qui finança això?

Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea

Posted: Tuesday 01/11/2016 0:28
by Granolleri
L'objectiu de RENFE d'oferir algunes places a tarificació regional en alguns trens de llarga distància és suprimir alguns trens regionals que circulaven en horaris més o menys semblants a altres de llarga distància i que tenien baixa ocupació, així RENFE s'estalvia circular un tren i a més continua cobrant de l'estat per les Obligaciones de Servicio Público, sota les sigles OSP. Per exemple, abans hi havien dos regionals Lleó-Xixón, ara només que circuli com a tal n'hi ha un i l'altre simplement el que es fa és vendre algunes places del tren Barcelona-Xixón a tarifa regional, així s'estalvien un maquinista, un interventor i una unitat.

El cas que posa com a exemple en Sagrerenc és el mateix, i té una llarga història darrera: fins que es va obrir la línia d'alta velocitat entre Camp de Tarragona i Barcelona hi havia el Talgo Miguel de Unamuno amb tres branques: una a Irun, una altra a Bilbao i una tercera a Salamanca. Després, amb l'obertura del tram Camp de Tarragona-Barcelona les branques vasques es van substituïr per els dos serveis Alvia Barcelona-Irun/Bilbao que coneixem avui, mentre que amb Salamanca, ja que aleshores no podia arribar material elèctric, el que es feia era un servei amb transbord: AVE entre Barcelona i Saragossa i d'allà amb un Talgo Saragossa-Salamanca, que sortia al matí de Salamanca cap a la capital de l'Aragó, i al cap de poca estona tornava. Com a RENFE no li sortien els números, va decidir substituïr el Talgo per un tren de la sèrie 599, amb el mateix horari, passant a ser MD i per tant amb les tarifes d'aquest (concretament la 4). Més endavant, a causa d'aquesta política, es va passar a oferir l'actual servei Intercity amb un tren de la sèrie 121 entre Barcelona i Valladolid, amb transbord a un tren de la sèrie 599 a Valladolid per anar a Salamanca, i és per això que s'ofereix tarifa MD entre Valladolid i Salamanca (i preu Avant entre Barcelona i Lleida, tot i que amb bitllet senzill el preu a tarifa general és el mateix però si es compra com a Intercity té combinat Rodalies i si es compra com Avant no). I com deia abans, el dèficit el cobreix l'estat. En alguns d'aquests trens, però, per segons quins trajectes surt més barat comprar un bitllet amb tarifa promocional -si n'hi ha- per la part de llarga distància que un bitllet senzill a tarifa MD... per cert, a dia d'avui el 121 podria arribar a Salamanca, però no ho fa...

En el cas de l'Aldea, per tant, no és comparable amb els altres trens, perquè no suprimeix cap tren regional, i per tant trobo injust que s'apliqui tarificació regional en els Euromed. Que s'aturin alguns, d'acord, però que paguin a tarifa Euromed. No m'entra al cap que per anar de L'Aldea a Barcelona en Euromed pagaran 12 euros mentre que jo he de pagar gairebé set per anar de Sant Celoni a Girona en un MD (i el rodalies a part per arribar a Granollers). I, de fet, serà més car anar en Talgo de l'Aldea a Barcelona que en Euromed...

Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea

Posted: Tuesday 01/11/2016 0:59
by albe6
El BCN - Valladolid ja fa un temps que va amb 120 per alliberar 121 a altres serveis que aprofiten el seu major nombre de places.

Ara per ara no allarga a Salamanca per problemes tècnics de la sèrie 120, concretament en el sistema de control i monitorització del propi tren Cosmos.

El tram Medina - Salamanca manté ample ibèric i està electrificat a 25 kV CA; doncs bé, el Cosmos aquest no és capaç de canviar només la tensió sense canviar l'ample
(només deixa canviar la tensió si es canvia l'ample)
Aquest "problema" és el que va obligar a posar 130 al BCN - Galicia (la LAV Gallega i l'Eix Atlàntic estan igual que el Medina - Salamanca)

No es pot deixar una 447 per fer les llançadores que s'ha de recorrer a busos?
Suposo que és complementari als semidirectes prestats amb 449, no?

Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea

Posted: Tuesday 01/11/2016 9:30
by trenesrenfe123
Granolleri wrote:En el cas de l'Aldea, per tant, no és comparable amb els altres trens, perquè no suprimeix cap tren regional, i per tant trobo injust que s'apliqui tarificació regional en els Euromed. Que s'aturin alguns, d'acord, però que paguin a tarifa Euromed. No m'entra al cap que per anar de L'Aldea a Barcelona en Euromed pagaran 12 euros mentre que jo he de pagar gairebé set per anar de Sant Celoni a Girona en un MD (i el rodalies a part per arribar a Granollers). I, de fet, serà més car anar en Talgo de l'Aldea a Barcelona que en Euromed...
Hi ha moltes coses injustes a la vida, i una d'aquestes és que els usuaris de les Terres de l'Ebre fins el passat gener teníem les tarifes més altes per km de tota Catalunya i conseqüentment de tota Espanya (cal recordar que les tarifes són competència exclusiva de la Generalitat), i de fet encara hi ha certs trajectes de la R16 amb preus exagerats. O sigui que no em sembla una injustícia. És més, tots els usuaris del ferrocarril i aficionats ens hauríem d'alegrar d'aquesta nova reducció de preus en una de les pitjors línies de Catalunya. I si voleu una reducció de preus a la línia que més utilitzeu, us queixeu a la Generalitat i creeu plataformes, però el que no trobo just és que es critica una reducció de preu en una línia simplement perquè no és la que utilitzes a diari.

Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea

Posted: Friday 11/11/2016 11:52
by Granolleri
Ja es poden comprar els Euromed amb parada a l'Aldea, això sí, només per anar a Barcelona. Si una persona el vol fer servir per anar a Tarragona, no pot. Si alguna persona el vol fer servir per anar a Castelló, València o Alacant, no pot.

Per cert, i com s'ho farà una persona que tingui un Bono Exprés o un Abonament Mensual? Ja m'ensumo que els hi diran que no poden.

No poden ser més xapussers.

Re: Avant

Posted: Friday 11/11/2016 16:58
by 437.001
Guigui wrote:Quan hi hagi LAV cap al sud, ja estan pensats Avants Vilafant-Tortosa/L'Aldea.
No tens cap font per afirmar-ho. I si en tens, no és vàlida.

Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea

Posted: Friday 11/11/2016 17:00
by 437.001
Granolleri wrote:Ja es poden comprar els Euromed amb parada a l'Aldea, això sí, només per anar a Barcelona. Si una persona el vol fer servir per anar a Tarragona, no pot. Si alguna persona el vol fer servir per anar a Castelló, València o Alacant, no pot.

Per cert, i com s'ho farà una persona que tingui un Bono Exprés o un Abonament Mensual? Ja m'ensumo que els hi diran que no poden.

No poden ser més xapussers.
Sí, sí que poden. El què passa és que cada cop és més difícil.

Per fer que quatre gats vagin més ràpid de l'Aldea (no, no de Tortosa) fins a Barcelona, hem de fotre a Tarragona, a Castelló, a València i a Alacant.
Gràcies Generalitat... i gràcies Renfe per abaixar-se els pantalons, treient-se places a trens que ja anàven plens, i deixant un cotxe buit ente l'Aldea i Alacant.

:emprenyat

Sis anys

Posted: Friday 11/11/2016 18:17
by Guigui
437.001 wrote:
Guigui wrote:Quan hi hagi LAV cap al sud, ja estan pensats Avants Vilafant-Tortosa/L'Aldea.
No tens cap font per afirmar-ho. I si en tens, no és vàlida.
Potser ho era quan ho vaig afirmar, ara fa sis anys. Però entendràs que, en aquest temps, m'han passat tantes coses que ja no recordo d'on ho vaig treure.

Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea

Posted: Friday 11/11/2016 20:28
by ferroparc
A les dolentes sempre es podrà "partir el viatge", és a dir, el qui vulgui anar de Barcelona a València i no hi hagin places, doncs que agafi de Barcelona a l'Aldea i de Castelló a València...i el trosset que hi ha entre l'aldea i Castelló doncs dependrà de la voluntat del revisor (si pasa). Al final la gent farà el mateix que a l'AVE, que quan no hi han places agafen un bitllet fins a Guadalajara, i no es baixen del tren fins a Madrid. :twisted:

Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea

Posted: Saturday 12/11/2016 0:41
by trensmat
ferroparc wrote:A les dolentes sempre es podrà "partir el viatge", és a dir, el qui vulgui anar de Barcelona a València i no hi hagin places, doncs que agafi de Barcelona a l'Aldea i de Castelló a València...i el trosset que hi ha entre l'aldea i Castelló doncs dependrà de la voluntat del revisor (si pasa). Al final la gent farà el mateix que a l'AVE, que quan no hi han places agafen un bitllet fins a Guadalajara, i no es baixen del tren fins a Madrid. :twisted:
Jo conec gent que viu a Xàtiva i que per estalviar-se temps amb un bitllet de Rodalies a fet un trajecte Xàtiva - València amb el Talgo Múrcia - València - Barcelona.

Que amb els Euromeds a L'Aldea passi lo mateix amb direcció Castelló o amb direcció Tarragona tot és possible ja que si no hi ha lloc et fiques a la cafeteria i el revisor es pensa que ets un passatger més que te plaça reservada com m'ho va explicar el meu amic (jo no ho comparteixo perquè és una mica fraudulent agafar un Talgo per fer un Xàtiva - València amb un bitllet de Rodalies).

Il·legal sí, ètic segurament també

Posted: Saturday 12/11/2016 14:21
by Javi M
trensmat wrote:Jo no ho comparteixo perquè és una mica fraudulent agafar un Talgo per fer un Xàtiva - València amb un bitllet de Rodalies.
Si has pagat el bitllet per al mateix trajecte, no ho veig pas tan fraudulent. No li treus el seient a ningú, no molestes a ningú. Renfe cobra el mateix que si t'haguessis esperat al rodalies, però tu arribes abans. I a sobre deixes una plaça lliure al rodalies a canvi de no ocupar-ne cap al Talgo. I si a sobre et prens un cafè al tren, ja...

Sóc l'únic que agafa trens MD/LD per a fer trajectes interiors a Barcelona? (Tipus EdF - Sants) :D Cedint el seient quan puja gent que ha de fer trajectes més llargs, és clar.