Page 3 of 7

Sorpresa agradable

Posted: Sunday 02/08/2009 0:22
by Guigui
437.001 wrote:- Pau <> Canfranc (réélectrification Pau - Oloron : 1500Vcc > 25000V ~) [25000V / 93 Km / 20??]
:o :o :o

Ostres! A França es dignen a fer coses per a menar als confins del món civilitzat!

Re: Noves sobre França

Posted: Sunday 02/08/2009 12:48
by BB9200
Gràcies per aquesta informació ;) .
Amb el darrer canvi d'horaris, ja tenim una línia estil Canfranc. La línia Montréjeau-Luchon ha deixat de fer serveis per ferrocarril.
A la par que a l'Auvèrnia estan pensant en reobrir alguna línia com Volvic-Lapeyrouse per les noves companyies de mercaderies, com Veolia, ECR... I estudis també a veure quin seria e tràfic aproximat de passatgers.
La Bretània és la regió que ha desbancat a l'Alsàcia en rècord de puntualitat aquest any, per cert.
Dir que en la línia Portbou-Narbonne s'estan generalitzant ràpidament els serveis coberts amb AGC, en detriment sobretot de les Z2, i d'alguns serveis que eren coberts amb material Corail.

Re: Noves sobre França

Posted: Monday 03/08/2009 18:17
by 437.001
Hola
BB9200 wrote:Gràcies per aquesta informació ;) .
Amb el darrer canvi d'horaris, ja tenim una línia estil Canfranc. La línia Montréjeau-Luchon ha deixat de fer serveis per ferrocarril.
Vaja... primera notícia.
A la par que a l'Auvèrnia estan pensant en reobrir alguna línia com Volvic-Lapeyrouse per les noves companyies de mercaderies, com Veolia, ECR... I estudis també a veure quin seria e tràfic aproximat de passatgers.
??? Però si fa dos dies que l´han tancat!! Quins estudis volen fer que no duguin a la conclusió que cal reintroduir els 3 TER Montluçon-St.Eloy-Clermont i vvv que hi havia abans del tancament, tot això després, evidentment, de la renovació total de la via i del viaducte de les Fades? Aquesta línia es va tancar pel pèssim estat de les instal.lacions, no perquè no hi pugés ningú! Avui en dia el servei CAR TER que l´ha substituït no ha estat cap millora, al contrari.
La Bretània és la regió que ha desbancat a l'Alsàcia en rècord de puntualitat aquest any, per cert.
Dir que en la línia Portbou-Narbonne s'estan generalitzant ràpidament els serveis coberts amb AGC, en detriment sobretot de les Z2, i d'alguns serveis que eren coberts amb material Corail.

Re: Noves sobre França

Posted: Monday 03/08/2009 18:26
by BB9200
Per això, la Auvèrnia està intentant dessarollar un pla de millora en infraestructures ferroviàries, i és cert que més es centra en el transport de mercaderies que en el de passatgers, i encara que le meu contexte de missatge no ha quedat molt clar (perdó), vull dir que línies d'aquest estil (fiquem Aubrac, encara que estigui oberta), per mirar de veure si surt rentable reobrirles o millorar els seus estats corresponents i a partir d'això tractar amb les companyies de mercaderies i la SNCF.
I personalment, ja era hora que la Auvèrnia es plantejés fer això, doncs la seva gestió en els seus últims anys ha estat més que deficient, comparat amb regions com Rhöne-Alpes.
Lo de Montrejeau-Luchon em vaig enterar un dia que vaig investigar ferroviàriament França (el mateix dia que em vaig enterar d'això de l'Auvèrnia), i aquí està la comprovació:
http://www.ter-sncf.com/Images/26%20(Tl ... -47183.pdf
Està tancada ferroviàriament a efectes ferroviaris regionalment parlant.
Per cert, hi ha vaga a la de personal, que jo estigui enterat, a la regió de Midi-Pyrennés. Ja buscaré més informació.

Re: Noves sobre França

Posted: Tuesday 04/08/2009 19:55
by BB9200
http://www.lrpresse.fr/trains/viewtopic.php?t=29054
En aquest enllaç podeu trobar el Cisalpino nou (sembla un 114...), que ja està en circulació.
(Per cert, ens tenen en conte els nostres 130... :) ).

No a França

Posted: Wednesday 05/08/2009 1:02
by Guigui
BB9200 wrote:http://www.lrpresse.fr/trains/viewtopic.php?t=29054
En aquest enllaç podeu trobar el Cisalpino nou (sembla un 114...), que ja està en circulació.
Però circula entre Ginebra i Milà. Per tant, no és cap "nova sobre França". ;)

Re: Noves sobre França

Posted: Wednesday 05/08/2009 17:58
by BB9200
Ops, perdò...
Però té un sentit. Ha fet proves sobre frança, en territori Alstom ;) .

Re: Noves sobre França

Posted: Friday 07/08/2009 19:13
by tren250
Proves per França? És una novetat.
Les 68500 estan decorades alguna en Infra Structure, amb anys a les seves esquenes. No els queda malament.

Tema de la grip desviat a fil nou

Posted: Friday 07/08/2009 20:25
by Guigui
He derivat els missatges sobre la grip A a un fil obert al respecte: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=9631

Re: Noves sobre França

Posted: Tuesday 08/09/2009 20:08
by 437.001
Hola,
Inaugurat ahir dia 7 de setembre el desdoblament del tram Moirans-Saint Marcellin de la línia Valence-Grenoble-Chambéry.
El desdoblament ha consistit en reposar la segona via (que havia estat aixecada el 1958 -es tracta doncs d´una ex-doble via que ho torna a ser-) i de contruïr un salt de moltó a Moirans on la línia Grenoble-Lyon passa sobre la Grenoble-Valence.

La segona fase (desdoblament parcial entre Saint Marcellin i Romans-Bourg de Péage està força avançada.

El servei, però, encara serà en part per autocar degut a que la regió Rhône-Alpes encara no disposa de prou AGC BiBi, que se suposa que permetran un servei cada 30 minuts cadenciat a la línia...

Re: Noves sobre França

Posted: Tuesday 08/09/2009 21:55
by Pardal
Hola

ès la linia del Sillon Alpin Sud no?

Re: Noves sobre França

Posted: Tuesday 08/09/2009 22:16
by 437.001
Pardal wrote:Hola

ès la linia del Sillon Alpin Sud no?
Hola oh (¿¿Asturianín, o tal vez catalán con tendencias célticas??)...

Sí, es la línea del Sillon Alpin Sud...

Re: Noves sobre França

Posted: Thursday 10/09/2009 17:11
by Pardal
Asturianu de les cuenques oh!

Re: Noves sobre França

Posted: Thursday 10/09/2009 19:27
by 437.001
Pardal wrote:Asturianu de les cuenques oh!
Un placer...

Más información de las Galias: se ha acordado la financiación definitiva de la modernización del tramo Chartres-Voves de la línea Chartres-Orleans, que se prevé reabrir al tráfico de viajeros. Esta línea lleva cerrada a viajeros desde 1942... eso incluye la supresión de un paso a nivel en... una autovía (se creará un paso inferior para que el tren pase por encima).

P.s: por un casual no estarás en trains-en-voyage.com?

Re: Noves sobre França

Posted: Thursday 10/09/2009 20:14
by Pardal
Sí, bajo el nombre de una señal de limitación de velocidad... :riure

Re: Noves sobre França

Posted: Saturday 12/09/2009 1:06
by 437.001
Pardal wrote:Sí, bajo el nombre de una señal de limitación de velocidad... :riure
Ah, ok, salut! ;)

Re: Noves sobre França

Posted: Monday 14/09/2009 0:48
by 437.001
Hola,
Bé, en el tema de reobertures els francesos s´estan lluïnt, francament.
Resulta que la línia Cannes-Grasse, reoberta el 2005 després d´haver estat tancada el 1938, ha estat un èxit tan rotund que en el proper contracte-programa, es preveuen obres per millorar-ne la capacitat! Es van quedar curts!

Les obres preveuen crear una via d´apartador a l´estació de La Frayère, i perllongar les andanes de totes les estacions per tal de tenir un TER cada 30 minuts en lloc d´un cada hora, i poder posar composicions de fins a vuit cotxes per cada tren.
A més es preveuen supressions de passos a nivell, especialment el de Mouans-Sartoux, que és conflictiu.
Això sí, les obres seran complicades ja que l´entorn de la línia està fortament urbanitzat. Això n´impossibilita una duplicació completa.

En relació amb aquestes obres, la vila de Grasse està treballant en un projecte de reobertura del funicular que unia l´estació SNCF amb la part alta de la ciutat (Grasse és una ciutat molt costeruda)...

Exemple a seguir

Posted: Monday 14/09/2009 0:59
by Guigui
437.001 wrote:Resulta que la línia Cannes-Grasse, reoberta el 2005 després d´haver estat tancada el 1938, ha estat un èxit tan rotund que en el proper contracte-programa, es preveuen obres per millorar-ne la capacitat! Es van quedar curts!
Per tant, si Renfomentadif no en pren nota, és perquè no vol.

Re: Exemple a seguir

Posted: Wednesday 16/09/2009 0:21
by 437.001
Guigui wrote:
437.001 wrote:Resulta que la línia Cannes-Grasse, reoberta el 2005 després d´haver estat tancada el 1938, ha estat un èxit tan rotund que en el proper contracte-programa, es preveuen obres per millorar-ne la capacitat! Es van quedar curts!
Per tant, si Renfomentadif no en pren nota, és perquè no vol.
Potser una línia similar a la de Cannes-Grasse sigui Albatera-Torrevieja (em refereixo a població servida), però em sembla que part del traçat ha desaparegut.
Dues altres que em vénen al cap són Sevilla-Carmona i Puerto de Santa María-Sanlúcar de Barrameda.

Re: Noves sobre França

Posted: Thursday 26/11/2009 18:51
by BB9200
Les BB8500 de la Borgonya (sí, sí, l'equivalent a aquí les 289 i 269 que aparten quan poden ser útils) seran pintades de groc i vermell Borgonya (ara mateix, alguna BB7200 ja està pintada amb aquests colors).
De BB7200, degut a la recuperació de tràfic FRET i de departaments per serveis TER com a Rhöne-Alpes, Nord-Pas de Calais o la Borgonya, cada cop n'hi ha menys en estat GBE, el qual és una bona notícia.
A França l'instint històric cada cop es va potenciant més amb jornades de patrimoni ferroviari a París, Tolosa de Llenguadoc, viatges amb Mikado's... Com a Espanya, vaja.
Yo-Yo's pintades amb colors de la Borgonya substituint a BB63500.
És boníssim veure les àvies AIA-AIA 68500 pintades de groc Infra!

Més o menys tot segueix com ho ha deixat el 437.001 ;) .