L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Disseny força mastegat

Post by Guigui »

Té bona pinta, però tinc la impresió que els fabricants cada cop es gasten menys en disseny. La semblança amb un tramvia és força gran.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by Lluita1714 »

És maco. Sembla que farà servir les mateixes portes que els 113 per un tema d'estalvi en el manteniment.

No m'agrada que s'inspirin tant en les unitats anteriors, com per exemple la línia entre els focus amb la sèrie.
Sembla que ja s'han decidit pel taronja. Potser no trigaran a canviar la imatge a les 112, un cop estigui enllestit el disseny de les 113.
Tindrà germans al Llobregat? Ja veurem... de moment no ho crec, potser més endavant.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
ElDesi1994
N7
N7
Posts: 343
Joined: Sunday 22/03/2009 18:04
Facebook: Josué Ferrero
Location: Mollet del Vallès
Contact:

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by ElDesi1994 »

Ohhh! Estil tramvia, però bastant maques...
Sobretot al tester...
M'agraden! :ok
Parlem amb propietat.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sèrie única

Post by Guigui »

Lluita1714 wrote:Tindrà germans al Llobregat?
Havent adquirit fa poc més trens de la sèrie 213, ho dubto.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by canalcole »

M'encanta tant la unitat com, sobretot, la decoració! :D
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by liniadelRipollés »

Un tren amb característiques de metro no hauria de tenir testers aerodinàmics. El que cal és una cabina de conducció digna simplement. Els testers aerodinàmics redueixen la capacitat del tren, atenent que l'espai frontal inaprofitable per als viatgers és més gran.


ElDesi1994 wrote:Ohhh! Estil tramvia, però bastant maques...
Sobretot al tester...
M'agraden! :ok
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tendència del disseny

Post by Guigui »

És la tendència generalitzada. Els trens del metro de Porto (Eurotram de Bombardier, lliurats el 2002) tenen el tester força més inclinat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Tony M. Nyphot
N6
N6
Posts: 221
Joined: Friday 18/09/2009 21:21

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by Tony M. Nyphot »

liniadelRipollés wrote:Un tren amb característiques de metro no hauria de tenir testers aerodinàmics. El que cal és una cabina de conducció digna simplement. Els testers aerodinàmics redueixen la capacitat del tren, atenent que l'espai frontal inaprofitable per als viatgers és més gran.
Serà per això que els japonesos només fan testers aerodinàmics per als Shinkansen o com a molt per a alguns serveis Limited Express amb poques parades.
And now for something completely different...
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by Lluita1714 »

l'aerodinàmica ja aten altres funcions en aquest tren, i és la imatge, no la funcionalitat. No crec que afecti a les condicions de la cabina si ens mentalitzem de que, en el procés de disseny, el tren guanya "morro" i no perd de la part superior. i no al contrari. És una estètica que ara està de moda, potser d'aquí a vint anys es posin de moda les cabines amb menys aerodinàmica que existeixen, com ara, la del tramvia de Lyon. És com posar finestres rodones, no és per que sembli un avió, sinó per que pot quedar maco (que ara mateix em semblaria molt lleig). Si ens guiessin per funcionalitat, tindriam trens només de color blanc, tant quadrats que semblarien caixes de tubs de pasta dental, amb cadires ergonòmiques però de plàstic, i barres per subjectar-se rectes, molt rectes.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Pardal
N4
N4
Posts: 59
Joined: Monday 31/08/2009 20:34
Location: Asturies

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by Pardal »

Jo trovo que no es mès qu'una 112 amb un nou frontal!
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by UT596001 »

Pardal wrote:Jo trovo que no es mès qu'una 112 amb un nou frontal!
Penso el mateix.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by liniadelRipollés »

Si els fan una mica més llargs ja veurem si alliberen el famós circuit de via d'agulla a la via 4 de Plaça Catalunya FGC!
Tony M. Nyphot wrote:
liniadelRipollés wrote:Un tren amb característiques de metro no hauria de tenir testers aerodinàmics. El que cal és una cabina de conducció digna simplement. Els testers aerodinàmics redueixen la capacitat del tren, atenent que l'espai frontal inaprofitable per als viatgers és més gran.
Serà per això que els japonesos només fan testers aerodinàmics per als Shinkansen o com a molt per a alguns serveis Limited Express amb poques parades.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
sigfrid440s
N6
N6
Posts: 292
Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
Facebook: ssygger
Location: Barcelona
Contact:

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by sigfrid440s »

No us fieu del dibuix que es va expossar a BCN Rail, aixo emb fa olor a prova feta a corre cuita.

Jo personalment tinc uns dubtes... Si se supossa que a mes de reforçar el servei de les linies interurbanes, han de començar la substitució de les UT111... aquestes unitats hauran de estar preparades per al galib de la línia d'AV Tibidabo. Si obviem el fet de que les 112 son 4 cotxes, el impediment que tenen per a operar a aquest ramal es el seu gálib. Per aixo les 111 per exemple, porden rebaixada la caixa en la seva part superior i no porten cap equip al sostre. O si ens anem mes enrrere en el temps. Els 600 portaven les resistencies sota el bastidor al contrari que els granotes per poder pasar per aquestos tunels.

Altra questio es que s'haurien de contractar unitats de 3 cotxes.

Jo crec que el model definitiu poc tindra a veure amb el dibuix, lo que es bastant probable que passi es que portin les mateixes portes que les 112/113 i fins i tot finestres. Ja que son elements que encara s'estan fabricant ara mateix. Ja veurem si s'atreveixen amb un disseny totalment nou...

Lo certament innovador, fora del tipus de frontal tan de moda ara. Será el que portaran passadis d'intercomunicacio. Es preveu que amb la reforma de Pl Catalunya les 112 es sotmetin a una reforma per incorporar-lis passadis també. Ja que l'unic impediment que no ho permet actualment es la tancadisima corva amb desvios incluits a Pl Catalunya.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by Vox »

Ho he somiat o van dir quelcom tambè de comprar més s5000? Dit d'unaltre manera, com pensen sol·lucionar la necessitats de més trens quan obrin les 4 noves estacions de la L5?

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
sigfrid440s
N6
N6
Posts: 292
Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
Facebook: ssygger
Location: Barcelona
Contact:

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by sigfrid440s »

Vox wrote:Ho he somiat o van dir quelcom tambè de comprar més s5000? Dit d'unaltre manera, com pensen sol·lucionar la necessitats de més trens quan obrin les 4 noves estacions de la L5?

Vox
Ehh, jo recordo que a metro tenian pensat incorporar en 2009 un tren prototipus, si no recordo malament del tipus metropolis d'alstom (com els 9000). A dia d'avui no s'en sap res d'alló... pero en tot cas potser podriem tenir en comte la possibilitat de que entri en servei en els proxims anys una nova serie.
O potser acabem de 9000s fins els nassos...

Eh! i no es tenian que incorporar mes 6000 a la L1??
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by metring »

En principi, només son 10 6000,s.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by victorcasta »

Quan per prolongacions de línia siguin necessaris, se'n demanaran més. De moment en circulen 26 i la idea era de posar-ne 30 en circulació, suposo que pendent de la posada en funcionament de l'ATO, que de moment segueix en proves.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Perllongament L5

Post by Guigui »

I tampoc cal perdre de vista el perllongament fins a Vall d'Hebron que s'inaugurarà enguany, cosa que per si sola ja requerirà tres trens més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by El LLOP »

la flota de 5000's de la línia 5 és de 33 i en hora punta en corren 29. Trobo que l'ideal seria recuperar els 5000's que corren per la L3 i no haver de barrejar 5000's amb els 9000's.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Post by Vox »

Però llavors la L3 es quedaria sense les unitats que necessita.

Per això preguntava. La nova estació de la L5 es per aquest any? I les 3 noves fins Vall d'Hebrón son per 2010 aixi que o ja tenen demanats més trens o tenen pensada alguna cosa (o comanda feta) perque ara ja no donaria temps.

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”