Page 3 of 4

Disseny força mastegat

Posted: Thursday 03/12/2009 17:30
by Guigui
Té bona pinta, però tinc la impresió que els fabricants cada cop es gasten menys en disseny. La semblança amb un tramvia és força gran.

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Thursday 03/12/2009 19:00
by Lluita1714
És maco. Sembla que farà servir les mateixes portes que els 113 per un tema d'estalvi en el manteniment.

No m'agrada que s'inspirin tant en les unitats anteriors, com per exemple la línia entre els focus amb la sèrie.
Sembla que ja s'han decidit pel taronja. Potser no trigaran a canviar la imatge a les 112, un cop estigui enllestit el disseny de les 113.
Tindrà germans al Llobregat? Ja veurem... de moment no ho crec, potser més endavant.

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Thursday 03/12/2009 22:32
by ElDesi1994
Ohhh! Estil tramvia, però bastant maques...
Sobretot al tester...
M'agraden! :ok

Sèrie única

Posted: Thursday 03/12/2009 23:49
by Guigui
Lluita1714 wrote:Tindrà germans al Llobregat?
Havent adquirit fa poc més trens de la sèrie 213, ho dubto.

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Friday 04/12/2009 16:44
by canalcole
M'encanta tant la unitat com, sobretot, la decoració! :D

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Monday 07/12/2009 23:24
by liniadelRipollés
Un tren amb característiques de metro no hauria de tenir testers aerodinàmics. El que cal és una cabina de conducció digna simplement. Els testers aerodinàmics redueixen la capacitat del tren, atenent que l'espai frontal inaprofitable per als viatgers és més gran.


ElDesi1994 wrote:Ohhh! Estil tramvia, però bastant maques...
Sobretot al tester...
M'agraden! :ok

Tendència del disseny

Posted: Monday 07/12/2009 23:31
by Guigui
És la tendència generalitzada. Els trens del metro de Porto (Eurotram de Bombardier, lliurats el 2002) tenen el tester força més inclinat.

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Tuesday 08/12/2009 12:27
by Tony M. Nyphot
liniadelRipollés wrote:Un tren amb característiques de metro no hauria de tenir testers aerodinàmics. El que cal és una cabina de conducció digna simplement. Els testers aerodinàmics redueixen la capacitat del tren, atenent que l'espai frontal inaprofitable per als viatgers és més gran.
Serà per això que els japonesos només fan testers aerodinàmics per als Shinkansen o com a molt per a alguns serveis Limited Express amb poques parades.

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Tuesday 08/12/2009 12:58
by Lluita1714
l'aerodinàmica ja aten altres funcions en aquest tren, i és la imatge, no la funcionalitat. No crec que afecti a les condicions de la cabina si ens mentalitzem de que, en el procés de disseny, el tren guanya "morro" i no perd de la part superior. i no al contrari. És una estètica que ara està de moda, potser d'aquí a vint anys es posin de moda les cabines amb menys aerodinàmica que existeixen, com ara, la del tramvia de Lyon. És com posar finestres rodones, no és per que sembli un avió, sinó per que pot quedar maco (que ara mateix em semblaria molt lleig). Si ens guiessin per funcionalitat, tindriam trens només de color blanc, tant quadrats que semblarien caixes de tubs de pasta dental, amb cadires ergonòmiques però de plàstic, i barres per subjectar-se rectes, molt rectes.

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Sunday 13/12/2009 16:09
by Pardal
Jo trovo que no es mès qu'una 112 amb un nou frontal!

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Monday 14/12/2009 0:31
by UT596001
Pardal wrote:Jo trovo que no es mès qu'una 112 amb un nou frontal!
Penso el mateix.

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Sunday 20/12/2009 15:58
by liniadelRipollés
Si els fan una mica més llargs ja veurem si alliberen el famós circuit de via d'agulla a la via 4 de Plaça Catalunya FGC!
Tony M. Nyphot wrote:
liniadelRipollés wrote:Un tren amb característiques de metro no hauria de tenir testers aerodinàmics. El que cal és una cabina de conducció digna simplement. Els testers aerodinàmics redueixen la capacitat del tren, atenent que l'espai frontal inaprofitable per als viatgers és més gran.
Serà per això que els japonesos només fan testers aerodinàmics per als Shinkansen o com a molt per a alguns serveis Limited Express amb poques parades.

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Sunday 17/01/2010 12:24
by sigfrid440s
No us fieu del dibuix que es va expossar a BCN Rail, aixo emb fa olor a prova feta a corre cuita.

Jo personalment tinc uns dubtes... Si se supossa que a mes de reforçar el servei de les linies interurbanes, han de començar la substitució de les UT111... aquestes unitats hauran de estar preparades per al galib de la línia d'AV Tibidabo. Si obviem el fet de que les 112 son 4 cotxes, el impediment que tenen per a operar a aquest ramal es el seu gálib. Per aixo les 111 per exemple, porden rebaixada la caixa en la seva part superior i no porten cap equip al sostre. O si ens anem mes enrrere en el temps. Els 600 portaven les resistencies sota el bastidor al contrari que els granotes per poder pasar per aquestos tunels.

Altra questio es que s'haurien de contractar unitats de 3 cotxes.

Jo crec que el model definitiu poc tindra a veure amb el dibuix, lo que es bastant probable que passi es que portin les mateixes portes que les 112/113 i fins i tot finestres. Ja que son elements que encara s'estan fabricant ara mateix. Ja veurem si s'atreveixen amb un disseny totalment nou...

Lo certament innovador, fora del tipus de frontal tan de moda ara. Será el que portaran passadis d'intercomunicacio. Es preveu que amb la reforma de Pl Catalunya les 112 es sotmetin a una reforma per incorporar-lis passadis també. Ja que l'unic impediment que no ho permet actualment es la tancadisima corva amb desvios incluits a Pl Catalunya.

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Tuesday 19/01/2010 12:46
by Vox
Ho he somiat o van dir quelcom tambè de comprar més s5000? Dit d'unaltre manera, com pensen sol·lucionar la necessitats de més trens quan obrin les 4 noves estacions de la L5?

Vox

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Tuesday 19/01/2010 23:13
by sigfrid440s
Vox wrote:Ho he somiat o van dir quelcom tambè de comprar més s5000? Dit d'unaltre manera, com pensen sol·lucionar la necessitats de més trens quan obrin les 4 noves estacions de la L5?

Vox
Ehh, jo recordo que a metro tenian pensat incorporar en 2009 un tren prototipus, si no recordo malament del tipus metropolis d'alstom (com els 9000). A dia d'avui no s'en sap res d'alló... pero en tot cas potser podriem tenir en comte la possibilitat de que entri en servei en els proxims anys una nova serie.
O potser acabem de 9000s fins els nassos...

Eh! i no es tenian que incorporar mes 6000 a la L1??

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Tuesday 19/01/2010 23:14
by metring
En principi, només son 10 6000,s.

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Tuesday 19/01/2010 23:38
by victorcasta
Quan per prolongacions de línia siguin necessaris, se'n demanaran més. De moment en circulen 26 i la idea era de posar-ne 30 en circulació, suposo que pendent de la posada en funcionament de l'ATO, que de moment segueix en proves.

Perllongament L5

Posted: Tuesday 19/01/2010 23:48
by Guigui
I tampoc cal perdre de vista el perllongament fins a Vall d'Hebron que s'inaugurarà enguany, cosa que per si sola ja requerirà tres trens més.

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Wednesday 20/01/2010 6:36
by El LLOP
la flota de 5000's de la línia 5 és de 33 i en hora punta en corren 29. Trobo que l'ideal seria recuperar els 5000's que corren per la L3 i no haver de barrejar 5000's amb els 9000's.

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Posted: Wednesday 20/01/2010 10:14
by Vox
Però llavors la L3 es quedaria sense les unitats que necessita.

Per això preguntava. La nova estació de la L5 es per aquest any? I les 3 noves fins Vall d'Hebrón son per 2010 aixi que o ja tenen demanats més trens o tenen pensada alguna cosa (o comanda feta) perque ara ja no donaria temps.

Vox