Re: Rodalia implica demanda
Posted: Saturday 22/10/2011 0:43
Es podria considerar com La Tour de Carol de les rodalies de barcelonaGuigui wrote:Perquè Tortosa no es pot considerar a cap efecte "rodalia" de Tarragona.
Es podria considerar com La Tour de Carol de les rodalies de barcelonaGuigui wrote:Perquè Tortosa no es pot considerar a cap efecte "rodalia" de Tarragona.
Independenment del punt d'origen, si Tarragona és el Nucli de totes les Lineas de Rodalies, excepte una (com passa a Barcelona amb la R8), la distància que separa de Tarragona a Tortosa és la mateixa que va de Hospitalet a MaÇanet (80Km) ó de Manresa a St.Vicents de Calders passant per Barcelona (140Km aprox.), en aquest cas Tarragona a Tortosa té la mateixa distància que d'Hospitalet a MaÇanet.Guigui wrote:Perquè Tortosa no es pot considerar a cap efecte "rodalia" de Tarragona.
Ves i agafa el tren de Tarragona a Tortosa, au.Guigui wrote:Un nucli de rodalia no es mesura per la distància entre el centre metropolità i els seus extrems, sinó per la intensitat de les relacions de trànsit al seu si.
Tortosa pot tenir rodalies però no formant part de l'hipotètic nuncli de Tarragona, per mi Rodalies Tortosa seria amb la infrastructura actual un servei cadenciat entre Tortosa i l'Ametlla de Mar complementant els Catalunya Exprés parant a totes les estacions i un fent inversió de marxa a l'Aldea entre Tortosa i Benicarló, per acabar en aquelles hores que l'horari no ho faci possible una llençadora entre l'Aldea i Tortosa que enllaci amb els trens de llarga distància incloent estació a Amposta coordinat amb el serveis d'autobús, com a inversions a saber, estació a Amposta a l'altre costat de l'Ebre i Freginals, estació intermodal a Tortosa aprofitant l'espai de l'antic moll de mercaderies, el tren té la infrastructura que millora els temps actuals d'hife, de fet per anar de Tortosa a Vinaròs es triga molt menys amb tren que amb autocar malgrat haver d'invertir a l'Aldea, més a llarg termini inclouria triangle a l'Aldea o bé recuperar l'antic traçat entre Tortosa i Freginals amb parada a Vinallop i Santa Bàrbara i ja somiant des de Tortosa connexio tal com va estar previst en el seu dia amb Sant Carles de la Ràpita i Alcanar i com hi va haver també amb la Terra Alta, però jo ja em conformo amb allò que es pot fer amb poca inversió la resta si val la pena vindria sola.437.001 wrote:Jo no parlo de tarifes, parlo de freqüències, les tarifes són un detall.
Crida l´atenció que a Camarles, que té més habitants que no L´Ampolla, hi parin només 3 trens al dia per sentit, mentre que a L´Ampolla hi paren tots els regionals.
Si a Cantàbria, amb bastants menys habitants, hi ha rodalies, no veig per què aquí no n´hi ha d´haver, es diguin rodalies o regionals.
Bonissim, diu que estan definint com serà el servei i que es posa en marxa el més vinent. Proposo apostar a que no circularà ni un tren fins a l´estiu en el millor dels casos.... No acabo d´entendre això de la línia a Salou i Cambrils quan la línia actual si no ens han informat malament desapareixerà més aviat que tard....metring wrote:http://www.diaridetarragona.com/noticia.php?id=16173
La red de cercanías de Tarragona llegará hasta El Vendrell y Cambrils
Entrarán en servicio a partir de febrero y se integrarán en las tarifas de la Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM)
Hi ha un descontrol a la Generalitat brutal. Parlen i parlen però poc més... les rodalies de Girona havien d´estar en marxa fa més d´un any segons els responsables del servei però fins avui..... Potser tenen sentit unes petites rodalies a Tarragona però per que funcionin, evidentment no el mes vinent, en primer lloc s´ha de veure qui les paga. Quan hi son els diners, pensar molt bé què volem fer. Les dues línies plantejades potser tenen sentit si no et passes amb l´oferta, per exemple que complementin als regionals en els horaris on hi hagi més demanda, però en la meva opinió de forma molt controlada al principi per no generar despesa inútil. No entenc gaire això de Salou i Cambrils quan en teoria la línia desapareixerà en molt poc temps i la línia de l´interior és un altre mon.Ayerbe-Zuera wrote:El més hilarant es veure la data i el contingut del missatge que obre el fil i pensar en tota la gent que ha menjat ja dels rodalies de Tarragona abans que no es posés en marxa ni un tren.
Lo que es imperdonable es que la Generalitat margine otra vez las tierras del Ebro dejando-les a un lado, es que acaso Tortosa, Ulldecona, Amposta, Camp-Redó, L'Aldea, Camarles, L'Ametlla de Mar y otras poblaciones de esta zona de la provincia de Tarragona acaso no merecen un transporte publico digno.alf_ wrote:La línea que pasa por Salou originalmente debía dejar lugar a un tranvía que siguiera su trazado. Evidentemente esto es un tanto utópico tanto por la situación económica como por la extensa mentalidad anti-tranvía que hay en la administración actualmente (te echo de menos, Hereu!). Ante ese panorama lo más sensato sería mantener esa línea como línea de cercanías y regionales precisamente. Pasado Cambrils se podría suprimir el trazado actual y en su lugar hacer un pequeño ramal en superficie que llegue hasta la nueva estación de Cambrils, que queda muy lejos del centro urbano, y enlace con los trenes de largo recorrido. Serían unos 2-3km de trazado nuevo,todo en superficie y sin atravesar ninguna urbanización. La línea quedaría entonces como Tarragona-Port Aventura-Salou-Cambrils-Cambrils Corredor Mediterráneo, y podría acoger trenes que hicieran ese mismo recorrido además de otros que fueran hasta Barcelona por Vilanova, como los regionales de toda la vida. La mayor idiotez que se puede cometer es hacer desaparecer esa vía férrea sin dejar un sustituto digno. El corredor Tarragona-Salou-Cambrils tiene muchísimo potencial, y desperdiciarlo sería un acto más propio de simios descerebrados que no de una administración interesada en tener un buen transporte público.
Doncs que rodalies es caracteritza per ser un servei a una connurbació urbana, la seva àrea metropolitana i poblacions importants properes (màx. uns 70km aprox, que és el que hi ha de BCN a les parades més extremes de les línies de rodalies).trensmat wrote:Lo que es imperdonable es que la Generalitat margine otra vez las tierras del Ebro dejando-les a un lado, es que acaso Tortosa, Ulldecona, Amposta, Camp-Redó, L'Aldea, Camarles, L'Ametlla de Mar y otras poblaciones de esta zona de la provincia de Tarragona acaso no merecen un transporte publico digno.alf_ wrote:La línea que pasa por Salou originalmente debía dejar lugar a un tranvía que siguiera su trazado. Evidentemente esto es un tanto utópico tanto por la situación económica como por la extensa mentalidad anti-tranvía que hay en la administración actualmente (te echo de menos, Hereu!). Ante ese panorama lo más sensato sería mantener esa línea como línea de cercanías y regionales precisamente. Pasado Cambrils se podría suprimir el trazado actual y en su lugar hacer un pequeño ramal en superficie que llegue hasta la nueva estación de Cambrils, que queda muy lejos del centro urbano, y enlace con los trenes de largo recorrido. Serían unos 2-3km de trazado nuevo,todo en superficie y sin atravesar ninguna urbanización. La línea quedaría entonces como Tarragona-Port Aventura-Salou-Cambrils-Cambrils Corredor Mediterráneo, y podría acoger trenes que hicieran ese mismo recorrido además de otros que fueran hasta Barcelona por Vilanova, como los regionales de toda la vida. La mayor idiotez que se puede cometer es hacer desaparecer esa vía férrea sin dejar un sustituto digno. El corredor Tarragona-Salou-Cambrils tiene muchísimo potencial, y desperdiciarlo sería un acto más propio de simios descerebrados que no de una administración interesada en tener un buen transporte público.
Les línies R3 L'Hospitalet - Puigcerdà - La Tour de Carol i R4 St Viçents de Calders - Vilafranca - Barcelona - Terrassa - Manresa tenen mes de 100km de trajecte.oriolp13 wrote:Doncs que rodalies es caracteritza per ser un servei a una connurbació urbana, la seva àrea metropolitana i poblacions importants properes (màx. uns 70km aprox, que és el que hi ha de BCN a les parades més extremes de les línies de rodalies).trensmat wrote:Lo que es imperdonable es que la Generalitat margine otra vez las tierras del Ebro dejando-les a un lado, es que acaso Tortosa, Ulldecona, Amposta, Camp-Redó, L'Aldea, Camarles, L'Ametlla de Mar y otras poblaciones de esta zona de la provincia de Tarragona acaso no merecen un transporte publico digno.alf_ wrote:La línea que pasa por Salou originalmente debía dejar lugar a un tranvía que siguiera su trazado. Evidentemente esto es un tanto utópico tanto por la situación económica como por la extensa mentalidad anti-tranvía que hay en la administración actualmente (te echo de menos, Hereu!). Ante ese panorama lo más sensato sería mantener esa línea como línea de cercanías y regionales precisamente. Pasado Cambrils se podría suprimir el trazado actual y en su lugar hacer un pequeño ramal en superficie que llegue hasta la nueva estación de Cambrils, que queda muy lejos del centro urbano, y enlace con los trenes de largo recorrido. Serían unos 2-3km de trazado nuevo,todo en superficie y sin atravesar ninguna urbanización. La línea quedaría entonces como Tarragona-Port Aventura-Salou-Cambrils-Cambrils Corredor Mediterráneo, y podría acoger trenes que hicieran ese mismo recorrido además de otros que fueran hasta Barcelona por Vilanova, como los regionales de toda la vida. La mayor idiotez que se puede cometer es hacer desaparecer esa vía férrea sin dejar un sustituto digno. El corredor Tarragona-Salou-Cambrils tiene muchísimo potencial, y desperdiciarlo sería un acto más propio de simios descerebrados que no de una administración interesada en tener un buen transporte público.
Les terres de l'Ebre disten a uns 100km de Tarragona, per tant no són rodalies, s'han de cobrir amb un bon servei de Regionals (que crec que ja el tenen, tot i que potser no prou competitiu en quant a temps). Per altra banda allargar les rodalies a les terres de l'Ebre significaria haver de posar més material rodant, per tant, més car el servei.
Igual que això, bé que les rodalies de Girona tampoc arribaran a Portbou no?? Doncs és el mateix.
No em refereixo a una línia de punta a punta, sinó des de Barcelona fins al final de línia respectivament (p.ex. fins a Vic són 70 km, Manresa 63km, etc,)trensmat wrote:Les línies R3 L'Hospitalet - Puigcerdà - La Tour de Carol i R4 St Viçents de Calders - Vilafranca - Barcelona - Terrassa - Manresa tenen mes de 100km de trajecte.
Segon no els costaria res fer la xarxa de rodalies de Tarragona fins Tortosa aixi no deixaríem abandonats als usuaris de les terres del Ebre també dic lo mateix amb el tema de Portbou i pensa una cosa Oriol que la xarxa de Rodalies de Barcelona cobreix quasi tot el territori de la provincià de Barcelona.