Page 3 of 38

Re: Propers talls del metro

Posted: Monday 13/07/2009 15:02
by BCN2008
metring wrote:I la L2, per algun tema d'adaptació d'estacions?
No crec, totes les estacions de la L2 estan adaptades. Pot ser de la prolongació de la L2 fins a Badalona Centre? O de les obres de Gorg per a la L10?

Tall L2

Posted: Monday 13/07/2009 15:58
by Guigui
O per la sempiterna qüestió de les filtracions...

Re: Propers talls del metro

Posted: Monday 13/07/2009 18:01
by Miquel
En aquí en parlen una miqueta, mireu el video, els últims 5 segons, i flipareu.
http://www.3cat24.cat/noticia/395242/ca ... -310-obres

Sempre al dia

Posted: Tuesday 14/07/2009 0:31
by Guigui
:o xD

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 14/07/2009 8:49
by metring
A La Vanguardia en paper, diuen que el tall de la L2 és per obres de manteniment a les vies.

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 14/07/2009 17:26
by sergi
"A La Vanguardia en paper, diuen que el tall de la L2 és per obres de manteniment a les vies."

¿ Pero que puñetas pasa en este tramo ?

Si la memoria no me falla,desde que se incorporó a la L2 casi todos los veranos lo cierran al tráfico.

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 14/07/2009 17:33
by Platanito
Es veritat, això quan pertanyia a la L4 i només hi circulaven els 1100 no passava. Que cadascú n'extregui les seves pròpies conclusions.

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 14/07/2009 18:08
by metring
Quan pertanyia a la L4, els veïns es queixaven sempre dels sorolls, però em sembla que això ja es va sol·lucionar...Igual és que el tram rebutja formar part de la L2 i per això sempre té problemes :)

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 14/07/2009 18:10
by BB9200
Home, sempre se'n dónen casos :) .
És possible, encara que contradient el que diu la Vanguardia, que sigui algun problema de senyalització, tant sovints a la L2?

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 14/07/2009 20:17
by Miquel
Tots els talls que s'hi han fet, era per canvia les vies, i si el problema son els 2100 i 9000, al Triangle, i han uns quants 1100 amb les ganes de córrer.

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 14/07/2009 20:33
by MetroBCN
Miquel wrote:Tots els talls que s'hi han fet, era per canvia les vies, i si el problema son els 2100 i 9000, al Triangle, i han uns quants 1100 amb les ganes de córrer.
Ui, si tenen ganes... No saps les que tenen...

Re: Propers talls de la L5

Posted: Friday 24/07/2009 12:22
by retired44
Trenscat wrote:Sobre el tall de la L5 per obres Ernest Lluch i Can Vidalet en principi es tallarà la línia de Collblanc a Can Boixeres els mesos d'agost i setembre i de Collblanc a Pubilla Cases l'octubre i primera setmana de novembre. Els serveis alternatius de bus estan ja plantejats però s'elaboraran alternatives per millorar-los i potenciar l'efecte xarxa.
La L5 se corta el próximo 3 de Agosto hasta el 9 de Noviembre entre Collblanc y Can Boixeres. Hospitalet se queda sin L5 y las soluciones alternativas brillan por su ausencia. Aún no se ha difundido ninguna información al público sobre este corte y hasta el próximo lunes 27 no lo harán. DPTOP, Gisa, TMB y los Ayuntamientos de Barcelona, Hospitalet y Cornellá se merecen una "felicitación" por su eficiencia. ¿Hasta donde pueden llegar sus niveles de incompetencia?. Me temo que aún no hemos llegado al máximo.

Nota. Los buses lanzadera seran de SARBUS porque temen que la huelga de TMB anunciada para septiembre les deje aún más en evidencia ante los usuarios.

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 24/07/2009 12:31
by metring
Jo no entenc com no fan la informació detallada abans. A part, lo de Sarbus, com ja vaig dir en altre fil, quan hi va haver el tall de les línies 1 i 5 per l'intercanviador de Sagrera, va ser perquè a TMB no trobaven prou gent que volgués fer les llançadores de bus.

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 24/07/2009 13:36
by metring
Sobre la notícia de laMalla:

http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=280854
Amb motiu de les obres de millora que la generalitat està duent a terme a diferents punts de la xarxa de metro, aquest estiu es produiran talls parcials en el servei de la L5 i la L2 i un tall total a la L11, unes afectacions sense precedents a la ciutat, però necessàries per aconseguir doblar la longitud actual de la xarxa de metro el 2014. Per tal de minimitzar les molèsties als usuaris s'ofereix, en la majoria dels casos, un servei d'autobús alternatiu.
Vejam... Posar mampares a la L11, tallar la L5 per obrir una estació intermitja i per perllongar poques estacions des d'Horta, i el tall de la L2...No serà per fer la L9, així que per doblar la longitut del metro... :x

Simplismes

Posted: Friday 24/07/2009 13:41
by Guigui
És la típica simplificació a la qual tendeixen molts pseudo-periodistes: com que dues coses coincideixen en el temps i l'espai, per força han de tenir una relació causa-efecte.

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 24/07/2009 13:51
by trainman
Lo que no sé es si la lanzadera de la L5, la hará Sarbus con sus propios autobuses o, como en el 2005 y en el 2006 (con la lanzadera de la L5 entre Maragall y Sagrada Familia), también habrá buses ex-TMB traspasados a Sarbus

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 24/07/2009 14:06
by metring
La notícia, més completeta impossible, a TMB:

http://www.tmb.cat/ca_ES/premsa/dossier ... premsa.jsp

Afectacions en el servei de metro a l’L5, l’L2 i l’L11 aquest estiu

Amb motiu de les obres de millora que el DPTOP està duent a terme a diferents punts de la xarxa de metro, aquest estiu es produiran afectacions en el servei a l’L5, l’L2 i l’L11, de manera que s’oferiran diferents alternatives per a minimitzar les molèsties als usuaris.

Així:

Entre Can Boixeres i Collblanc: a partir de la nit de dilluns 3 d’agost i fins al 9 de novembre quedarà tancat aquest tram, per obres de la futura estació d’Ernest Lluch i del nou vestíbul de Can Vidalet. Com a alternativa, es prioritza l’ús de la resta de la xarxa ferroviària i els intercanvis modals, amb el suport de 3 serveis d’autobusos complementaris que aproparan els viatgers fins al tren, el metro i el tramvia.

Entre Vilapicina i Horta: a partir del 3 d’agost a la nit i fins al 17 de setembre el servei quedarà interromput en aquest tram, a conseqüència de les obres del perllongament de l’L5 fins a la Vall d’Hebron, i els usuaris disposaran d’un servei d’autobús substitutori.
Entre el 5 i el 30 d’agost, el servei quedarà interromput entre La Pau i Pep Ventura, per tal d’executar obres de renovació de la via i la plataforma en aquest tram. Els viatgers disposaran d’autobusos que enllaçaran les estacions que quedaran fora de servei.

A partir de dilluns 27 de juliol i fins al 6 de setembre, el servei quedarà interromput a tota la línia, per tal d’executar els últims treballs que permetran la implantació del sistema de conducció automàtica a finals d’any. Els viatgers disposaran d’autobusos de reforç que faran un recorregut similar al del metro.

L5: Interrupció

El servei de metro a l’L5 quedarà interromput en dos trams diferenciats a partir de l’agost: entre Can Boixeres i Collblanc, d’una banda, i entre Vilapicina i Horta, de l’altra.

Tall del servei entre Can Boixeres i Collblanc

A partir de dilluns 3 d’agost, a les 22 hores, i fins al 9 de novembre, el servei quedarà interromput entre les estacions de Can Boixeres i Collblanc, amb motiu de les obres de construcció de la nova estació de l’L5 d’Ernest Lluch i del nou vestíbul de l’estació de l’L5
de Can Vidalet. El servei es mantindrà normalment operatiu en la resta de la línia, entre Cornellà Centre i Can Boixeres, d’una banda, i entre Collblanc i Vilapicina (Horta a partir
del 18 de setembre), de l’altra.

La xarxa ferroviària, la millor alternativa

La configuració viària existent entre Collblanc i Can Boixeres desaconsellava una única línia d’autobús substitutòria per a enllaçar les estacions fora de servei, d’acord amb els estudis de mobilitat elaborats. Així, s’ha dissenyat un dispositiu especial per a prioritzar
els intercanvis amb Rodalia, el tramvia i altres línies de metro, amb l’objectiu d’evitar un únic servei alternatiu poc competitiu pel que fa a la rapidesa del trajecte i a la freqüència de pas. En aquest sentit, es recomana a la majoria d’usuaris de l’L5 les alternatives
següents:

• Renfe Rodalia: connecta les estacions de l’L5 de Cornellà Centre i Sants, evitant el tram tallat de la línia. És l’alternativa més ràpida entre Barcelona i Cornellà Centre, Gavarra, Sant Ildefons i Can Boixeres, i a la inversa.

• Metro L1: es presenta com una alternativa important per als veïns de l’Hospitalet de Llobregat. L’estació de Can Serra de l’L1 és a poca distància caminant de l’estació de Can Vidalet de l’L5 fora de servei. A més, l’estació de l’L1 de Rambla Just Oliveras,
connecta també amb Renfe Rodalia.

• Trambaix: es podrà aprofitar per a fer enllaços curts amb altres modes de transport o dirigir-se a Barcelona. Així, des de la parada de Cornellà Centre es pot connectar amb Renfe Rodalia i l’L5. També les estacions de Ca n’Oliveres, Can Rigal i Sant Ramon es
troben properes a les estacions de l’L5 fora de servei de Can Vidalet, Pubilla Cases i Collblanc, respectivament.
tmb.jpg
(96.54 KiB) Downloaded 772 times

Esquema de les alternatives de transport durant el tall de l’L5 a l’Hospitalet de Llobregat
3 línies d’autobús per a intercanvis modals


Precisament, per a apropar els viatgers al tren, l’L1 i el Trambaix, s’habilitaran 3 serveis d’autobusos complementaris que també garantiran l’accessibilitat a altres punts estratègics que registren un volum més important de visitants, com ara centres de salut.
L’objectiu és facilitar la mobilitat de les persones usuàries del transport públic de l’entorn de les estacions de l’L5 que queden temporalment sense servei, per tal de promoure els intercanvis modals i oferir totes les alternatives possibles als itineraris alterats pel tall.


Així, mentre duri l’afectació, les persones usuàries disposaran dels serveis d’autobusos
complementaris següents:
Servei B1 Pubilla Cases – Collblanc
L’objectiu és apropar els usuaris a l’L5 des de Pubilla Cases. Així, al costat de l’estació de l’L5 de Pubilla Cases, podran connectar amb aquest servei de bus a una parada habilitada al costat de l’estació de metro, davant el Consorci Hospital de la Creu Roja. Així, podran enllaçar de nou amb l’L5 a l’estació de Collblanc, sense cap parada
intermèdia.

Servei B2 Can Serra–Can Vidalet–Ca n’Oliveres Connexió
L’objectiu és apropar els viatgers a l’L1 i al Trambaix. Així, aquest servei d’autobús complementari enllaçarà l’estació de l’L1 de Can Serra, el barri de Can Vidalet, i l’estació del Trambaix de Can Oliveres, des d’on es podrà connectar amb Barcelona.

Servei B3 Can Boixeres-Sant Ildefons-Just Oliveres-Can Serra-Pubilla Cases

L’objectiu és apropar els viatgers a l’L1, el tren i l’L5. Des de l’estació de l’L5 de Can Boixeres, aquest servei passarà pel barri de Sant Ildefons, i per l’intercanviador de Just Oliveres, on els viatgers podran agafar l’L1 i el tren. Des d’aquí continuarà cap a l’estació
de l’L1 de Can Serra i cap a Pubilla Cases, a prop de l’Hospital General de l’Hospitalet, on es podrà enllaçar, també, amb el servei 1 d’autobusos complementaris que enllaça amb l’L5 a Collblanc.

Treballs a Ernest Lluch i Can Vidalet.

El tall del servei ferroviari servirà per a executar obres de construcció de la futura estació d’Ernest Lluch i del nou vestíbul de Can Vidalet, ambdues a l’L5. Les obres que obliguen a tancar aquest tram de metro es duran a terme en paral·lel, amb l’objectiu d’aprofitar la reducció de passatgers al metro durant l’estiu, que es calcula que arriba fins a la meitat aproximadament, i minimitzar afectacions en el servei en la mesura del possible.

• Nova estació d’Ernest Lluch: les obres per a construir la nova estació d’Ernest Lluch, entre Pubilla Cases i Collblanc, es concentraran en l’execució dels diferents nivells de la futura estació. Els treballs consistiran en el buidat de terres des de la superfície i la demolició de la volta de túnel existent, fins a arribar al nivell actual de la via. També s’executaran el vestíbul i les andanes i es reubicaran les instal·lacions existents, la qual
cosa farà necessària l’ocupació de la zona de vies. Aquesta estació, que se situarà a la carretera de Collblanc, en el límit dels termes municipals de l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona, entre el carrer Josep Sunyol i Garriga i el camí de la Torre Melina, permetrà la
correspondència amb el trambaix a l’estació de Sant Ramon. Disposarà de dos vestíbuls independents i estarà adaptada a persones amb mobilitat reduïda. El projecte compta amb un pressupost de 40 MEUR.

• Nou vestíbul de Can Vidalet: la construcció de l’estructura del nou vestíbul de Can Vidalet també obligarà a ocupar la zona de vies, de manera que farà necessària aquesta interrupció del servei, per a garantir la seguretat durant l’execució dels treballs. Els
treballs durant el tall consisteixen en la demolició de la volta per sota del nou vestíbul i la reposició de les instal·lacions associades El projecte comprèn un nou vestíbul d’uns 300 m2, independent a l’actual, que s’emplaçarà al límit dels termes municipals d’Esplugues
de Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat, a la cruïlla dels carrers de la Menta/ Hierbabuena i de la Maladeta. L’estació disposarà d’un accés al nou vestíbul, ubicat al carrer de la Maladeta, amb escales fixes i un nou ascensor. A més, es desplaçaran les andanes existents per donar servei al nou vestíbul. Finalment, s’instal·laran un total de 3 ascensors, de manera que l’estació quedarà adaptada a persones amb mobilitat reduïda. El projecte compta amb un pressupost de 8 MEUR.

Tall del servei entre Vilapicina i Horta

D’altra banda, a partir del 3 d’agost, a les 22 hores, i fins al 17 de setembre el servei de metro quedarà interromput entre les estacions de Vilapicina i Horta, amb motiu de les obres del perllongament de l’L5 fins a la Vall d’Hebron. Els usuaris disposaran d’un servei
d’autobusos per a comunicar les dues estacions, per tal de facilitar la mobilitat amb transport públic a l’àrea afectada. Les obres que obliguen a interrompre el servei consistiran en la connexió de l’actual cua de maniobres d’Horta amb el nou tram de túnel del perllongament de l’L5 fins a la Vall d’Hebron, que es preveu posar en servei l’any vinent. Aquests treballs inclouen la demolició del mur frontal de la cua de maniobres, per a executar la connexió amb el nou tram de túnel, i l’adequació de vies, catenària i instal·lacions.

2:
Interrupció entre La Pau i Pep Ventura
D’altra banda, del 5 al 30 d’agost, el servei de metro quedarà interromput a l’L2 entre les estacions de La Pau i Pep Ventura, per obres de renovació de la via. Mentre duri l’afectació, les persones usuàries disposaran d’un servei d’autobusos substitutori amb
parada a cada una de les estacions de metro fora de servei (La Pau, Verneda, Artigues-Sant Adrià, Sant Roc, Gorg i Pep Ventura). La resta de la línia, entre Paral·lel i La Pau, funcionarà amb normalitat.

Els treballs consistiran en la restitució de la plataforma de formigó sobre la via del túnel d’aquest tram i la millora del drenatge longitudinal i transversal. L’actuació abasta diferents trams que sumen un total de 750 metres de línia. En aquests punts, es retirarà
la via i es demolirà l’estructura de formigó sobre la que està fixada, per després executar una nova plataforma de formigó i recol·locar la via amb noves fixacions. En paral·lel s’executarà la millora del drenatge de la línia en aquests trams. Aquesta actuació comporta una inversió de 2,5 MEUR.

L11:
afectacions durant 6 setmanes

Els treballs d’implantació del sistema de conducció automàtica a l’L11 obligaran a interrompre el servei de metro a tota la línia a partir del dilluns 27 de juliol i fins al 6 de setembre. Els viatgers disposaran d’un servei alternatiu d’autobusos que faran un
recorregut similar al del metro, aturant-se a prop de totes les estacions. Igualment podran utilitzar les línies regulars de bus: 51, 62, 76 i 159. D’aquesta manera, tot i que el volum de viatgers és força més baix durant els mesos d’estiu, es vol garantir un servei de transport públic alternatiu durant el temps que duri l’afectació, per a facilitar la mobilitat dels viatgers que es desplacin habitualment mitjançant aquesta línia de metro lleuger.

Treballs a Casa de l’Aigua i Ciutat Meridiana

El tall del servei ferroviari servirà per completar la instal·lació de la tecnologia necessària per a permetre la conducció automàtica a l’L11, la qual cosa inclou el sistema de tancament de portes d’andana a l’estació de Casa de l’Aigua i a Ciutat Meridiana.
En aquest sentit, l’estació de Casa de l’Aigua es troba tancada als viatgers des del passat mes de maig, quan es van iniciar els treballs per a col·locar les mampares amb les portes automàtiques a l’única andana que té l’estació. Pel que fa a l’estació de Ciutat Meridiana,
tots els treballs es duran a terme en el període d’interrupció del servei ferroviari, i consistiran en la col·locació del sistema de portes automàtiques a l’única andana de l’estació.

L’actuació consisteix en la col·locació d’una mampara transparent amb 8 portes lliscants automàtiques que coincideixen amb les portes del trens, entre la via i l’andana. la mampara, de 2,4 metres d’altura, es col·locarà en una longitud de prop de 50 metres.
També s’instal·larà la tecnologia específica de transmissió de dades i de tancament i obertura automàtica de portes i els sistemes de comunicació inalàmbrica per a permetre la transmissió de dades entre els trens i l’andana.

Cobertura de l’estació de Torre Baró/Vallbona

Durant la interrupció de servei aquest estiu, TMB portarà a terme el cobriment de l’estació de Torre Baró / Vallbona. Aquesta estació és l’única de la línia en superfície i fins ara només té cobertes les andanes. Per motius de seguretat i de confort, amb vista a la
pròxima automatització, s’ha decidit afegir-hi una coberta lleugera confeccionada amb policarbonat i xapa d’acer, resistent a impactes i que evita la radiació solar directa i
l’efecte hivernacle a l’interior de l’estació. El pressupost del projecte puja a 284.000 euros.

Tota l’L11 adaptada al sistema al setembre
Un cop es completin les obres a l’estació de Casa de l’Aigua i Ciutat Meridiana, tota la línia quedarà adaptada al sistema de conducció automàtica, de manera que a principis de
setembre, un cop es reprengui el servei, s’iniciarà la primera fase de les proves. La previsió és que el sistema de conducció automàtica es posi en funcionament a l’L11 a finals d’any. L’actuació ha comportat una inversió total d’1,5 MEUR.

Barcelona, 24 de juliol de 2009

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 24/07/2009 16:46
by retired44
Pregunta:
¿No habría sido más eficaz para todos los usuarios que la completísima información de la web de TMB hubiera sido distribuída a los medios de comunicación escritos y audiovisuales con mayor antelación?.

El acceso a las notas de prensa está limtado a los usuarios de internet que estén siguiendo el tema de cerca, por lo que no puede ser el único medio de informar al público. Anuncios en prensa y en las estaciones de metro es lo que habría hecho falta y, dada la importancia del corte, con bastantes semanas de antelación.

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 24/07/2009 17:17
by 437.001
El tall de la L2 no té a veure amb la prolongació, com el de la L5 a Horta?

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 24/07/2009 17:19
by metring
No, res a veure, és per tema de vies. Cada any el mateix, no entenc què dellonsis passa en aquell tram!