Page 3 of 7

Temps "moderns"

Posted: Thursday 16/04/2009 1:08
by Guigui
Autarquia, Franquisme, tancament de línes ferroviàries... Et diu res, això?

Re: Ferrocarril a la Vall d'Aran?

Posted: Thursday 16/04/2009 1:47
by Lluita1714
Jordi Freixas wrote:Clar, llògic. Pero... i a partir de 1945 fins al dia d'avui?
Etapa--------------------- Raó
1945-1975----------------Dictadura franquista
1975-avui-----------------Incompetència política, insolvència d'una hipotètica recreació
avui-2014?----------------Amb el mercat del ferrocarril sense alliberar i la crisi, ningú es molestarà en fer res
2014?-futur pròxim------és una ruta amb una explotació difícil, degut a la poca població de la zona
futur llunyà----------------m'heu vist mai amb una bola de vidre? no oi?

Trigaran molts anys, dècades, segles a refer aquell tramvia, o no ho faran mai més, això, o els hi foten un TRAM-TREN, aquell híbrid extrany i si es queixen de freqüències o velocitat, diran que han posat més trens, o que estan treballant en altra cosa.

Dues coses diferents

Posted: Thursday 16/04/2009 1:53
by Guigui
Vejam, no ens confonguem: una cosa és l'antic tramvia, que difícilment tornarà a existir mai en no cobrir cap mena de necessitat de mobilitat, i una altra és el tema original del fil: perllongar la línia de la Pobla fins a la Vall d'Aran i enllaçar-la amb la de Banhères de Luishon a Montréjeau.

Re: Dues coses diferents

Posted: Thursday 16/04/2009 2:05
by Lluita1714
Guigui wrote:Vejam, no ens confonguem: una cosa és l'antic tramvia, que difícilment tornarà a existir mai en no cobrir cap mena de necessitat de mobilitat, i una altra és el tema original del fil: perllongar la línia de la Pobla fins a la Vall d'Aran i enllaçar-la amb la de Banhères de Luishon a Montréjeau.
Per això dic, si un dia fan algo, serà la bírria del TramTren des de Lleida fins a La Pobla i d'allà a la Vall d'aran i França... si es que es decanten per aquest traçat com a perllogació... amb un temps de viatge etern i freqüències dolentes... que ja coneixem FGC

Re: Ferrocarril a la Vall d'Aran?

Posted: Thursday 16/04/2009 21:04
by Jordi Freixas
En cas de realitzar auest perllongament (o qualsevol altre) és evident que FGC haurà d'obrir-se a horitzons més enllà dels trens "metro" i començar a treballar en la idea de trens de Mitjana i Llarga Distancia. O sigui que el més idoni seria que es deixéssin de TrensTram i punyetes.

Per cert, Lluita1714. Amb la meva pregunta simplement volia saber si precísament hi havia alguna necessitat a la zona a nivell social. Ja m'ho suposo que no es tornarà a reestablir mai més l'antic trambia. De fet, estem parlant del que haurien de ser dues parts d'una mateixa cosa.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 02/06/2009 19:23
by Vilarrubla
jo crec que un tren-tram a la vall d'Aran no és factible ja que la Vall d'Aran només té 10.000 habitants, és a dir comparable a: Cubelles, Sant Sadurní d'Anoia, Castellbisbal, Argentona, Ripoll, Deltebre, Torroella de Montgrí, Santa Coloma de Farners, Selva, Pallejà, Sant Joan de Vilatorrada, Abrera, Cunit, Castelló d'Empúries, Premià de Dalt, Castell-Platja d'Aro, Santa Margarida de Montbui, Alcanar, Sant Andreu de Llavaneres, Calonge, Mont-roig del Camp, Montgat, La Roca del Vallès o Cervera.

Poblacions com Mataró no han posat tranvia per no arribar a la zifra dels 150.000 habitants.

I pel que fa a
El que s'ha de fer amb aquesta línia és allargar-la fins a la Vall d'Aran i Vielha com a primera opció, i després si es vol, cap a Andorra com a segona.
, la primera opció podria ser allargar-la fins a Vall d'Aran, però allargar-la a Andorra crec que és una mala opció, això ho hauria de fer la línia de Puigcerdà, ja que a Andorra no l'interessa connectar-se amb Lleida.

Re: Ferrocarril a la Vall d'Aran?

Posted: Tuesday 02/06/2009 19:27
by metring
Però si abans n'hi havien hagut menys habitants, i tramvia entre Argentona i Mataró, ara no es pot per qüestions de llei?

Re: Ferrocarril a la Vall d'Aran?

Posted: Tuesday 02/06/2009 19:40
by trensmat
Adif i la Generalitat tindrien que construir un tram de via electrificada Lleida - Pobla de segur - Vielha i un altre tram d'ample internacional que enes de Barcelona - Ripoll - Tour de Carol - Andorra la vella - Touluse

Re: Ferrocarril a la Vall d'Aran?

Posted: Tuesday 02/06/2009 19:50
by Vilarrubla
trensmat wrote:Adif i la Generalitat tindrien que construir un tram de via electrificada Lleida - Pobla de segur - Vielha i un altre tram d'ample internacional que enes de Barcelona - Ripoll - Tour de Carol - Andorra la vella - Touluse
Estem d'acord amb lo d'Andorra la Vella, i la línia de lleida-Vielha però lo d'Andorra no per la Tor de Querol, sino per la Seu d'Urgell, tot i que crec que hauria d'atravessar tot andorra i anar fins l'Ospitalet també.

Image

^^ el mapa no contempla l'unió amb La Seu d'Urgell amb Puigcerdà, però jo el que faria és Puigcerdà-LSU-Andorra-Ospitalet-Puigcerdà/Tolosa

@Metring, no és per qüestió de lleis, diuen que perquè hi hagi viabilitat econòmica per la construcció d'un tramvia hi ha d'haver una població mínima de 150.000 habitants (al menys alguns estudis), pero jo crec que Mataró té una àrea d'influència important i que podria assolir els 150 mil amb l'ajut de pobles veïns.

Re: Ferrocarril a la Vall d'Aran?

Posted: Tuesday 02/06/2009 19:54
by metring
I tant, Mataró can!!! :D

Re: Ferrocarril a la Vall d'Aran?

Posted: Tuesday 02/06/2009 19:54
by trensmat
tens tota la rao i hem sembla molt bona, una pregunta amb quin programa has fet el mapa

Re: Ferrocarril a la Vall d'Aran?

Posted: Tuesday 02/06/2009 19:56
by Vilarrubla
El mapa és fet amb l'inkscape.

tseee :oops: , el logo és cutrillo, però em mola XD

http://ca.wikipedia.org/wiki/Inkscape

Captació del ferrocarril a la Vall d'Aran

Posted: Tuesday 02/06/2009 19:59
by Guigui
El tram-tren de la Vall d'Aran es faria aprofitant que s'hi faria arribar la línia procedent del Pallars i, per tant, aquest servei no seria prioritari sinó complementari en cas de ser viable. A més, sempre cal comptar amb la població estacional a la temporada d'hivern.

Re: Captació del ferrocarril a la Vall d'Aran

Posted: Tuesday 02/06/2009 20:06
by Vilarrubla
Guigui wrote:El tram-tren de la Vall d'Aran es faria aprofitant que s'hi faria arribar la línia procedent del Pallars i, per tant, aquest servei no seria prioritari sinó complementari en cas de ser viable. A més, sempre cal comptar amb la població estacional a la temporada d'hivern.
Un tren Barcelona - Vall d'Aran crec que pot ser rendible, a més si és fa la connexió amb Tolosa, també i si hi passen mercaderies, també.

Sobre el servei per si sol del tren-tram... no ho se, el problema no és tant els usuaris potencials sino els que realment l'acabaran utilitzant.

Andorra per exemple des de fa mil que parlen del tren aeri i no s'ha fet res ni una sola proposta, i té més possibilitats, econòmiques i de població, que Aran, té una població de 80.000 i desprès sumar els transfronteres francesos i urgellencs, i que si enllacessin amb Puigcerdà, hi hauria un major nombre de transfronterers, a part de la possibilitat que té el tema de mercaderies.

Re: Ferrocarril a la Vall d'Aran?

Posted: Tuesday 02/06/2009 20:12
by trensmat
Estaria moltbe si els de SNCF posesi una linia Corail que enes de Touluse - Andorra la vella - Vielha - La pobla de segur - Lleida - Camp de Tarragona - Barcelona Sants

Re: Ferrocarril a la Vall d'Aran?

Posted: Tuesday 02/06/2009 20:14
by Vilarrubla
trensmat wrote:Estaria moltbe si els de SNCF posesi una linia Corail que enes de Touluse - Andorra la vella - La pobla de segur - Lleida - Camp de Tarragona - Barcelona Sants
jo crec que més aviat via Puigcerdà i no via la Pobla de Segur.

Re: Ferrocarril a la Vall d'Aran?

Posted: Tuesday 02/06/2009 20:17
by trensmat
Vilarrubla wrote:
trensmat wrote:Estaria moltbe si els de SNCF posesi una linia Corail que enes de Touluse - Andorra la vella - La pobla de segur - Lleida - Camp de Tarragona - Barcelona Sants
jo crec que més aviat via Puigcerdà i no via la Pobla de Segur.
nomes es una idea ja se que seria imposible de fer aixo pero nomes es una idea res mes

Re: Ferrocarril a la Vall d'Aran?

Posted: Tuesday 02/06/2009 20:19
by Vilarrubla
lo meu igual XD. Els estudis que ha fet la Generalitat de l'Alt Pirineu i Aran descarten tant la perllongació de la Pobla cap a Sort (terminal) com fins a la Seu-Andorra i la perllongació de la línia de Puigcerdà cap a La Seu-Andorra.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Wednesday 03/06/2009 0:52
by Jordi Freixas
Vilarrubla wrote:I pel que fa a
El que s'ha de fer amb aquesta línia és allargar-la fins a la Vall d'Aran i Vielha com a primera opció, i després si es vol, cap a Andorra com a segona.
, la primera opció podria ser allargar-la fins a Vall d'Aran, però allargar-la a Andorra crec que és una mala opció, això ho hauria de fer la línia de Puigcerdà, ja que a Andorra no l'interessa connectar-se amb Lleida.
Jo em venia a referir a que s'ha d'aprofitar LES DUES infraestructures que hi han a prop d'Andorra i connectar-la amb totes dues línies, marcant-se en aquest cas com a prioritat la de Puigcerdà.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Wednesday 03/06/2009 1:16
by Vilarrubla
Jordi Freixas wrote:
Vilarrubla wrote:I pel que fa a
El que s'ha de fer amb aquesta línia és allargar-la fins a la Vall d'Aran i Vielha com a primera opció, i després si es vol, cap a Andorra com a segona.
, la primera opció podria ser allargar-la fins a Vall d'Aran, però allargar-la a Andorra crec que és una mala opció, això ho hauria de fer la línia de Puigcerdà, ja que a Andorra no l'interessa connectar-se amb Lleida.
Jo em venia a referir a que s'ha d'aprofitar LES DUES infraestructures que hi han a prop d'Andorra i connectar-la amb totes dues línies, marcant-se en aquest cas com a prioritat la de Puigcerdà.
a prop és relatiu...
de la Pobla al centre d'Andorra hi ha 100 km per carretera
i de Puigcerdà a Andorra via Alta Cerdanya 57 km
i de Puigcerdà a Andorra via l'Urgellet 80 km

Tot i que el traçat per l'Alta Cerdanya és més escarpat que per l'Urgellet, potser amb un túnel de llarga distància és podria fer mentre que per l'Urgellet en tot cas s'hauria de fer amb varis i petits (en les trams que s'hagi de fer clar).

Però el traçat per l'Urgellet és el que satisfà a més quantitat de població perquè beneficia tant a la Baixa Cerdanya com l'Urgellet i no tindria gaire sentit connectar una vila amb el Principat que la seva relació per lo propers que estan no ha estat gaire gran i no potenciar les relacions Urgellet-Andorra que són naturals i que estan més que consolidades.

Per altra banda l'enllaç la Pobla amb Andorra per a que serviria? Andorra és relaciona bàsciament a nivell comarcal amb la Seu i a nivell regional o amb Tolosa o amb Barcelona, l'enllaç la Pobla-Andorra realment obeeix, en bona part, a potenciar l'aeroport de Lleida Alguaire, cosa que per temps en cotxe, es tarda el mateix d'Andorra a Alguaire que fins al Prat i segon no oblidem que Andorra és un país amb més cotxes per miler d'habitant (crec que són uns 900 i pico), una de les dades més elevades a Europa, o la que més i en aquest sentit si Andorra no l'utilitza només queda reduït al turisme i si desprès no hi ha una bona xarxa de "rodalies" tramvia o el que sigui no serveix.