Page 3 of 13
Psicosi
Posted: Thursday 21/05/2009 8:40
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Normal que hi hagi psicosi.
Normal en un país on enllaç és sinònim d'incomoditat, d'incertesa d'agafar el tren, etc. Però amb les coses ben fetes, no hauria d'haver-hi cap problema. Només es tracta d'acondicionar les instal·lacions i posar-hi una mica d'inventiva, de manera que només calgués creuar l'andana i prou. La gent que ve de Tortosa, només trigaria cinc minuts més; els altres, en canvi, s'estalviarien una mitja horeta.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Thursday 21/05/2009 9:14
by metring
Relacionat amb això:
http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... nya-Expres
Renfe substituirà 18 trens Catalunya Exprés
Són combois d'última generació que inicialment
es volien destinar
a la línia Madrid-Jaén
L.F.G. | GIRONA
Renfe té previst substituir divuit trens Catalunya Exprés per combois d'última generació, després de la negociació de CiU amb el Govern estatal. El diputat Pere Macias va recordar ahir que des de la federació nacionalista ja s'ha estat alertant de l'antiguitat dels trens que operen a Catalunya, i va considerar molt positiu que el Govern hagi "recapacitat" ara després de la negociació amb els nacionalistes. Cal recordar que els Catalunya Exprés són els trens que donen servei a Girona. A més, Macias va explicar que inicialment no estava previst que aquests trens anessin a Catalunya, sinó a una altra línia estatal, i per això es va mostrar satisfet davant del canvi d'opinió.
Macias va ser l'autor de la moció que el Congrés va aprovar dimarts passat, en la qual la cambra va assumir bona part de les peticions de la plataforma d'usuaris, des de millores en els horaris fins a la reducció dels temps de viatge i la venda a través d'Internet.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Thursday 21/05/2009 13:28
by genissimon
Jordi Freixas wrote:[...]El que haurien de fer, i amb el qual també s'estalviaren temps, és re-instal·lar l'antiga via que sortia de Tortosa en direcció a València per connectar-la amb el Corredor Mediterrani i deixar-se de punyetes.
Això, això. Anem-ho dient molta gent moltes vegades a veure si passa com els túnels de la Diagonal i de la Gran Via de Barcelona.
No s'hauria d'haver aixecat mai la via d'aquesta sortida de Tortosa cap al sud
Salut !!
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Monday 25/05/2009 16:24
by trensmat
i tambe la antiga via que anava de Tortosa-Terol
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Tuesday 26/05/2009 20:51
by ddbar
genissimon wrote:Jordi Freixas wrote:[...]El que haurien de fer, i amb el qual també s'estalviaren temps, és re-instal·lar l'antiga via que sortia de Tortosa en direcció a València per connectar-la amb el Corredor Mediterrani i deixar-se de punyetes.
Això, això. Anem-ho dient molta gent moltes vegades a veure si passa com els túnels de la Diagonal i de la Gran Via de Barcelona.
No s'hauria d'haver aixecat mai la via d'aquesta sortida de Tortosa cap al sud
Salut !!
Crec que la solució no és única al problema Tortosí. N'esmentaré algunes:
-Podrien haver-ho deixat com tots ho coneixíem. De fet sóc dels que crec que tot l'antic traçat Tarragona-València no hagués hagut de ser retocat. Només calia la construcció d'una alternativa d'alta velocitat digna del segle XXI.
-Podrien haver aprofitat alguns trams desmantellats com el de Tortosa per construïr trens-tram de caràcter més local i amb recorreguts que excedissin els propis trams clausurats amotllant-se a les poblacions que hauria de servir. Potser el problema d'aquesta solució és que la decisió de fer-ho no depèn d'una única administració sinó de vàries.
-Sense fer cap modificació hem de tenir en compte que actualment només tenim dues circulacions que pateixen el problema de la inversió de marxa a l'Aldea. Són els regionals Vinaròs-Barcelona i València-Barcelona. Només s'hauria de fer-los circular per la línia principal i solventat el problema. El Vinaròs-Barcelona sol circular en doble composició i no seria problemàtic acoblar una unitat a l'Aldea procedent de Tortosa. El València-Barcelona circula en doble els dies punta en que es podria fer exactament el mateix que en el cas de Vinaròs. Em temo que són circulacions que no interessen gaire a l'operadora Renfe i continuaran incrementant el temps de trajecte en mitja hora degut al pas per Tortosa. Establir circulacions de regionals entre València i Barcelona en un temps entre 4h 15' i 4h 30' podria significar que en els trajectes intermitjos es deixessin d'utilitzar els grans línies.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Thursday 28/05/2009 15:10
by Archie-250
- Ahir van veure circular sobre les 9:30 el 449 direcció Girona, i desprès tornada, però la hora ja no la sé.
Salutacions.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 15/07/2009 16:09
by aso111
que s'en sap alguna cosa d'aquestes unitats? se sap si ja circulen?? arribaran a port-bou o es quedaran a girona??
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 15/07/2009 16:51
by canalcole
Encara no circulen , però, quan ho faci, ho faran amb els serveis BCN - Figueres - Portbou.
De moment, la 449.003 continua al dipòsit de SAC.
449 a Portbou?
Posted: Wednesday 15/07/2009 16:54
by Guigui
canalcole wrote:Encara no circulen , però, quan ho faci, ho faran amb els serveis BCN - Figueres - Portbou.
Vista l'experiència amb les 448, no crec que passin de Figueres.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 15/07/2009 16:56
by canalcole
Doncs fins a Figueres.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 15/07/2009 18:13
by BB9200
Hi ha CEX que continuen fins a Portbou, i tots ells normalment a càrrec de fabuloses 448
.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 15/07/2009 18:45
by Jordi Freixas
El que no entenc d'aquests Catalunya Exprés, és perquè es queden a Portbou enlloc d'arribar fins a Cervera. La qüestió és complicar les coses...
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 15/07/2009 18:47
by BB9200
I jo tampoc, doncs podria vindre'n algun. A no ser que les 448 no càpiguen per el túnel transfronter (cosa que no em crec en absolut, per això), però sí que anirien millor CEX a Cèrbere que els regionals, la veritat. Fins i tot de cara a l'extranjer.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 15/07/2009 19:11
by Jordi Freixas
Com no hi haurien de cabre per el túnel transfronterer si el mateix Estrella Costa Brava hi passa gairebé* cada dia?
* mode ironia
El que és surrealista, és que durant el dia pots fer correspondència amb els trens francesos arribant amb les 440 reformades, però amb les 448, que venen a representar un servei de major qualitat i confort, no. Com s'explica això?
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 15/07/2009 19:12
by BB9200
Per això mateix, de cap manera.
Jordi Freixas wrote:Com no hi haurien de cabre per el túnel transfronterer si el mateix Estrella Costa Brava hi passa gairebé* cada dia?
* mode ironia
Home, jo també ho deia en mode irònic. Com no poden passar les 448 i en canvi hi passen les Sybic?
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 15/07/2009 23:37
by aso111
a vere si amb la arribada de les noves 449 s'anima aquella zona perque de figueres en amunt la cosa esta fotuda fotuda en quant a gent, nomes agafen el tren per anar a fira a figueres
No n'esperem res
Posted: Wednesday 15/07/2009 23:50
by Guigui
No t'hi facis massa il·lusions. Renfomentadif, de la mà de TP Ferro, ha condemnat la línia entre Figueres i Portbou a la letàrgia en estat vegetatiu.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Friday 17/07/2009 1:30
by aso111
per cert les 449 son mes altes que les 448 o no??
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Friday 17/07/2009 10:54
by canalcole
448 ->
Altura máxima: 4.260 mm
Fitxa sèrie 448
449 ->
Altura máxima: 4.265 mm
Fitxa sèrie 449
Per poc, però les 449 són més altes que les 448.
Re: No n'esperem res
Posted: Wednesday 22/07/2009 12:03
by Archie-250
Guigui wrote:No t'hi facis massa il·lusions. Renfomentadif, de la mà de TP Ferro, ha condemnat la línia entre Figueres i Portbou a la letàrgia en estat vegetatiu.
Ara quan vulguin fer el By-pass de Girona cap al túnnel d'ample internacional, i fer pasar tots els mercaderíes, la que quedarà pitjor serà Portbou, ja que pocs mercaderíes veurà en ample ibèric...
Salutacions