14 de juny, sortida de trens antics

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Lluita1714
N9
N9

Re: 14 de juny, sortida de trens antics

Post by Lluita1714 »

Amés, oscar440, Metring ha mostrat la seva opinió, tant respectable com qualsevol altra, en cap moment ha dit el teu nom ni ha criticat el que facis, ha dit el que ella creu que s'hauria de fer per aquests trens i la seva supervivència. L'únic comentari insultant que he llegit en aquest fil és el teu, de principi, a fi, i des del meu punt de vista, si no saps prendre't la opinió de la resta com s'ha de prendre, aleshores és que no entens el que és un fòrum d'opinions, i t'invito a que facis el que deies que faries en el teu darrer comentari.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
metring
Administrador

Post by metring »

Lluita1714 wrote:Amés, oscar440, Metring ha mostrat la seva opinió, tant respectable com qualsevol altra, en cap moment ha dit el teu nom ni ha criticat el que facis, ha dit el que ella creu que s'hauria de fer per aquests trens i la seva supervivència. L'únic comentari insultant que he llegit en aquest fil és el teu, de principi, a fi, i des del meu punt de vista, si no saps prendre't la opinió de la resta com s'ha de prendre, aleshores és que no entens el que és un fòrum d'opinions, i t'invito a que facis el que deies que faries en el teu darrer comentari.
Gràcies per la teva defensa, has entés el que volia dir, però millor "desengreixar" l'assumpte, i carai, no ens prenguem les coses de manera ofensiva, que no hem dit res per atacar a ningú personalment. L'afició ferroviària està per disfrutar-la, no per atacar-nos els uns als altres ;)
wefer
Administrador

Post by wefer »

oscar440 wrote:Menos aplausos y menos hablar sin conocimiento de causa. Soy coleccionista de billetes de tren, y hace tres días que tengo el billete sacado para este tren, con lo cual colaboro en su circulación, aunque no vaya a viajar. De hecho, en muchos trenes históricos suelo hacerlo así. Me sabe mal por quienes han formulado estos comentarios hacia mí,
Home, però precisament el que comentava la metring és que s'hauria de fer exactament el que fas tu, és a dir, pagar el bitllet.
Per tant, a part de felicitar-te per la teva decisió de pagar encara que no hi vagis, també crec que la metring, l'Archie i tu en realitat esteu plenament d'acord en prendre la mateixa actitud.
El comentari anava perquè hi ha molta gent que no fa el que fas tu, sinó que es dedica a fer fotos i no paga els trens. Igualment, entenc que no es tractava d'una bronca, sinó simplement d'una reflexió perquè qui no pagui el tren pensi si fa bé o no, simplement.

Vinga, no us enfadeu tots plegats, que en el fons dieu el mateix!!! :)
Archie-250
N6
N6

Post by Archie-250 »

metring wrote:Yo, por lo menos, no he hablado por tí en concreto, sino en general. Lamento que así lo hayas pensado. Como tú bien dices, no se puede hablar sin conocimiento de causa, tú tampoco sabías que mi comentario no era para nadie personalmente. Lo que no puede ser es ofenderse de buenas a primeras, y decir que no vas a participar por ello, porque en cualquier momento, todos nos podemos sentir molestos por algo, pero con comentarlo y con respuesta para quitar hierro o para aclarar malentendidos, todo se soluciona.
Jo tampoc volía fer el comentari en personal, sino en general, però no se el per què de les persones que s'ofenen, però allà ells. Jo només vull dir que viatjar amb el tren es una experiència que poques vegades la podràs tenir, però AVISO: només es una opinió. ;) . O si mes no, pagar el bitllet, també.

Salutacions, i va una mica mes d'ànim que no ens tenim per quèn enfadar. ;) :hola
Image
Platanito
N9
N9

Post by Platanito »

oscar440 wrote:Menos aplausos y menos hablar sin conocimiento de causa. Soy coleccionista de billetes de tren, y hace tres días que tengo el billete sacado para este tren, con lo cual colaboro en su circulación, aunque no vaya a viajar. De hecho, en muchos trenes históricos suelo hacerlo así.
Haciéndolo de esta manera tendrás tu billete, pero quizás alguien se quedará en tierra y el tren saldrá con una plaza vacía, lo cual es doblemente absurdo. Tu sistema sólo es justo si lo compras con la antelación mínima para asegurarte de que van a sobrar entradas y que el tren no se ha llenado de gente a quien le hace ilusión viajar en él, más que verlo pasar.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
oscar440
N8
N8
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Post by oscar440 »

Platanito wrote:
oscar440 wrote:Menos aplausos y menos hablar sin conocimiento de causa. Soy coleccionista de billetes de tren, y hace tres días que tengo el billete sacado para este tren, con lo cual colaboro en su circulación, aunque no vaya a viajar. De hecho, en muchos trenes históricos suelo hacerlo así.
Haciéndolo de esta manera tendrás tu billete, pero quizás alguien se quedará en tierra y el tren saldrá con una plaza vacía, lo cual es doblemente absurdo. Tu sistema sólo es justo si lo compras con la antelación mínima para asegurarte de que van a sobrar entradas y que el tren no se ha llenado de gente a quien le hace ilusión viajar en él, más que verlo pasar.
La meva senyora i la meva filla viatjaran al tren, d´ací el treure no un bitllet, sino dos, i s´anirà comunicant telefònicament amb mi per tal que jo faci el seguiment des de fora i des d´altres llocs diferents a l´estació. Ja em trobaré amb elles a l´estació quan arribi el tren. Deixem de parlar de mi, del que faré o no faré, i parlem de la circulació d´aquest tren, us sembla bé?

P.D Pel senyor "Lluita1714": porto en aquest fòrum més temps que vosté, i sé quina és la seva temàtica i el seu funcionament, però gràcies per les seves explicacions. No ho sé si el que va dir la senyoreta "metring" anava per mi o no, però en un fòrum, quan es fa un "quote" (en resposta a), és precisament per respondre directament a allò que ha dit una persona concretament, aquest "quote" es va fer a partir de les meves paraules, i en conseqüència, jo sí vaig interpretar que la cosa anava per mi, perquè, com li dic, porto molts més anys aquí que voste, així com en d´altres fòrums (ferroviaris, i no ferroviaris), i per això sé perfectament el que vol dir cada funció del forum. M´estic referint a la funció "quote".

Salutacions. ;)
metring
Administrador

Post by metring »

Jo ja he explicat la meva part, i no cal repetir.

I ara: :topic
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

oscar440 wrote:
P.D Pel senyor "Lluita1714": porto en aquest fòrum més temps que vosté, i sé quina és la seva temàtica i el seu funcionament, però gràcies per les seves explicacions. No ho sé si el que va dir la senyoreta "metring" anava per mi o no, però en un fòrum, quan es fa un "quote" (en resposta a), és precisament per respondre directament a allò que ha dit una persona concretament, aquest "quote" es va fer a partir de les meves paraules, i en conseqüència, jo sí vaig interpretar que la cosa anava per mi, perquè, com li dic, porto molts més anys aquí que voste, així com en d´altres fòrums (ferroviaris, i no ferroviaris), i per això sé perfectament el que vol dir cada funció del forum. M´estic referint a la funció "quote".

Salutacions. ;)
Porta més temps que jo, d'acord, però sembla que no ha entès el que és un fòrum... jo estic present en altres fòrums que no són ferroviaris de fa molt més temps que vostè al FTC. D'altra banda és irrellevant el temps que dugui aquí, com aquell qui té quaranta anys i encara no ha madurat. Demostri que porta més temps que jo, no per la data del seu perfil sinó pel seu comportament.
D'altra banda, el "quote" també sol fer referència, amés de resposta, a una opinió respecte la temàtica de les teves paraules.

Ara si "back of topic" quan volgueu, no deixaré que la darrera paraula la tingui ell tenint jo una resposta.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Trenscat
N10
N10

Post by Trenscat »

Em sembla que tampoc cal "criminalitzar" els qui vagin a fer fotos de fora el tren i no a dalt i per tant no paguin bitllet. No crec pas que a ningú li vingui dels 10 euros que val, però en aquest cas concret el tren crec que ja anirà prou ple i que es cobriran despeses. Una altra cosa és que fos un tren on només paguessin dos i hi hagués una plaga de fotògrafs a fora. En el meu cas concret si no vaig a dalt del tren és perquè el dia abans ja vaig al Tren dels Llacs de FGC (pagant i a dalt del tren) i perquè simplement em fa més gràcia fer fotos de la composició des de fora, sense tot l'amuntegament de gent de les estacions.
Per cert, els horaris definitius quins seran doncs? Sortida a les 10:30 de Martorell i tornada de Molins a Martorell cap a quina hora? Crec haver llegit cap a les 12:30 no?
metring
Administrador

Post by metring »

Bernat, mai no es pot parlar de casos concrets, cadascú sap per què fa les coses, com les fa o deixa de fer-les (si paga o no bitlet, si ha contribuït pagant una associació de ferroviaris, etc.), i no es criminalitza a ningú (a menys que es facin grafitis o actes vandàlics, això si que...!!!). El que no pot ser és que ningú s'ofengui per donar un punt de vista, amb respecte i argumentació, o arribarà un punt en que ningú podrà dir una opinió pròpia i diferent per por a que a algú li molesti, i això no hauria d'arribar a pasar mai, perquè es digui o no, cadascú tindra dins del seu coco una opinió sobre un tema d'una manera concreta, i si ho explica li poden respondre que "això no és així, perquè tal o pasqual", o "hi estic d'acord en aquest punt, i en aquest altre no perquè tal i tal", vaja, que del que es tracta és de dialogar. Que et sembla que fulanito s'equivoca? Dons explica-li en què, i per què no té raó, però amb el mateix respecte amb el que l'altre ha donat els seus arguments, i no tirant la "caballeria", quan l'altre persona ha estat educada, sino es converteix en un espiral de "a veure qui la diu més grossa", i al final, no s'arriba enlloc, i qui es converteix en "criminalitzat" és qui diu una opinió apartada de l'habitual, hombreeeeeeeeeeee!!!!
wefer
Administrador

Post by wefer »

Com a solució al tema, proposo el següent: crear a totes les sortides que es facin el "bitllet fotogràfic" o de suport a l'organització. Aquest bitllet, no donaria dret a viatjar en el tren, però serviria per finançar en part la sortida. Com a complement, es podria donar un bitllet commemoratiu de l'acte i/o un petit fulletó explicatiu.
El preu del bitllet podria ser d'un 40% del valor del bitllet normal, és a dir, en aquest cas seria de 4 euros.

Així, ja no hi hauria excuses i cadascú podria actuar segons la seva consciència sense haver-se de sentir estafat per pagar un bitllet per un tren que no agafarà però tenint clar que també col·labora en l'organització del mateix.
Archie-250
N6
N6

Post by Archie-250 »

wefer wrote:Com a solució al tema, proposo el següent: crear a totes les sortides que es facin el "bitllet fotogràfic" o de suport a l'organització. Aquest bitllet, no donaria dret a viatjar en el tren, però serviria per finançar en part la sortida. Com a complement, es podria donar un bitllet commemoratiu de l'acte i/o un petit fulletó explicatiu.
El preu del bitllet podria ser d'un 40% del valor del bitllet normal, és a dir, en aquest cas seria de 4 euros.

Així, ja no hi hauria excuses i cadascú podria actuar segons la seva consciència sense haver-se de sentir estafat per pagar un bitllet per un tren que no agafarà però tenint clar que també col·labora en l'organització del mateix.
Doncs la veritat no sería mala ideia, :o .
Image
aim
N9
N9

Post by aim »

Bitllet fotogràfic?? :o Prou perseguits estem ja en aquest país els aficionats a la fotografia (en temes de ferrocarril) com per que per poder fotografiar composicions en marxa des de la vía publica hagim de pagar....

Ara bé, el tema de donar suport a la iniciativa amb altres mètodes em sembla una molt bona idea, que ja he vist en pràctica en moltes altres sortides en tren a les que he assistit (i es recapta força). Segurament a Martorell, centre de l'esdeveniment, hi hauran punts on es vendran algunes coses que de ben segur aniràn cap als que fan moure.

De totes formes, vull deixar clar, que segurament cap dels que hem comentat que seguirem la composició des de fora ho fem per estalviar-nos diners. Un no sols és aficionat al ferrocarril, sinó que com en el meu cas també a la fotografia. Viatjant en el tren i estant a peu d'estació no es poden aconseguir les mateixes fotografies que des de fora, per la qual cosa, entre els molts viatges als que un assisteix sempre n'hi haurà algun que potser preferirà seguir-lo des de fora i tenir una visió complementària de l'esdeveniment. Aquest cop potser decidim seguir-lo des de fora, un altre dia hi viatjarem en ell...s'ha d'anar variant (ja viatjaré en el Tren dels Llacs la setaman següent...)

Realitzar fotografies d'aquest tren per la zona en que circularà és també un fet excepcional i cadascú té uns gustos i unes preferències diferents. Alguns gaudiran més viatjant dins i d'altres veient el tren com circula. El fet d'haver pagat o no no treu que un no pugui gaudir de la circulació del tren des de fora (obviament el fet de pagar és indispensable per pujar-hi), però és un acte obert al que tothom hi pot assistir (a la circulació del tren).
Instagram: Ferrocarril | Aviació
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

La solució és la professionalització de la gestió dels trens històrics, és a dir, passar d'organitzacions associatives a criteris empresarials d'explotació dels trens històrics. És el camí que inevitablement seguirem en aquest país.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
aim
N9
N9

Post by aim »

A TRANVIA han col·locat els horaris, tant de trasllat de la composició des de Casetas a Martorell com la del dia de la cel·lebració: http://www.tranvia.org/modules.php?mop= ... 34&forum=1

La informació la ha ficat el vicepresident de la AZAFT, amb la qual cosa suposo que serà la correcta:

Sortida de Martorell 10:35 -> Arribada a Molins de Rei 10:48
Sortida de Molins de Rei 12:10 -> Arribada a Martorell 12:23
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Trenscat
N10
N10

Post by Trenscat »

aim wrote:A TRANVIA han col·locat els horaris, tant de trasllat de la composició des de Casetas a Martorell com la del dia de la cel·lebració: http://www.tranvia.org/modules.php?mop= ... 34&forum=1

La informació la ha ficat el vicepresident de la AZAFT, amb la qual cosa suposo que serà la correcta:

Sortida de Martorell 10:35 -> Arribada a Molins de Rei 10:48
Sortida de Molins de Rei 12:10 -> Arribada a Martorell 12:23
Perfecte, gràcies per la informació! :ok
Trenscat
N10
N10

Post by Trenscat »

Ostres, ara mirant els horaris i tenint en compte que el dia 13 hi ha Tren dels Llacs qui sap si amb una mica (o molta) sort podrien coincidir a l'estació de Lleida Pirineus els dos trens històrics! :o Jo hi seré, així que a veure si es dóna la feliç coincidència!
calisay
N7
N7

Post by calisay »

:o Ahir vaig trucar per agafar els bitllets per a mi i la xicota...i només en quedaven per a gent de Martorell.... :nose
El licor Calisay no se bebe, se saborea
metring
Administrador

Post by metring »

Coi, quina mala pata!! Per cert, benvingut al FTC!!! ;) No seràs d'Arenys de Mar? Per lo de Calisay... :D
calisay
N7
N7

Post by calisay »

Si! soc d'Arenys de Mar i estic especialment vinculat a la fàbrica :D
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Post Reply

Return to “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”