Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports. Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
chausson bs wrote:Automotors 126 i 131 del Ferrocarril Metropolità Transversal de Barcelona, de la sèrie 121-132, integrants del tren històric reconstruït a principis dels anys 80, exhibits al Museu del Ferrocarril de Vilanova. Posteriorment el cotxe 131 va ser desballestat al propi museu. El cotxe 126 es conserva a les cotxeres de Can Boixeres de la L5 del Metro de Barcelona.
Vilanova i la Geltrú, estiu de 1995.
chausson bs wrote:Tren històric format pels cotxes 125, 126 i 131 a l'estació de Mercat Nou de la L1.
Barcelona, desembre de 1983.
Aquests cotxes formaven part de la sèrie 121-132, material motor amb el qual es va posar en servei el Metro Transversal, avui L1. Fins el 1967 van ser els cotxes de metro més grans dels món. Als anys setanta van ser retirats de servei.
El 1981 els tres cotxes esmentats van ser restaurats i van formar un tren històric que circulava de forma regular per la L1 els diumenges al matí. Amb la posada en servei de la sèrie 4000, el 1986, aquest tren deixà de circular i algun dels seus cotxes va ser desballestat.
wefer wrote:Aleshores, si tal com dius el 123 va quedar destrossat al parc aquell (moltes gràcies a qui va tenir la meravellosa idea de deixar-lo allà ), entenc que molt probablement va ser el que es va portar després a Vilanova.
Una de les poques coses que m'havia quedat clares d'aquest tema (mai no havia aconseguit que algú relacionés exactament cadascuna de les 3 "matrícules" amb cadascun dels 3 automotors; enhorabona per haver-ho aconseguit ara) és que el del parc (el 123) no era cap dels 3 automotors de la composició històrica, sinó un quart supervivent (supervivent fins llavors, clar)
Per anar be hi hauria que saber la coronologia exacte de cada vehicle, cosa gens facil.
El Historic que va circular fou el 125-126-131, per les fotos ara ja hem vist que a Vilanova hi van haber el 126 i el 131, suposo que quan van deixar de circular van anar a parar alla, tambe sabem que a Vilanova s'en va desguassar un, si el 126 es el que te TMB, el "infortunat" no podria ser altre que el 131, també arrel d'aquestes fotos ja sabem que el 126 que te TMB va vindre de Vilanova.
El que falta del "trio circulant" es el 125, se suposa que es el que va anar a Madrid i es mes que probable que tambe es desguases, crec que fins i tot "Campamento" a on supossadament va anar tambe esta enderrocat.
Llavors ens quedaria el 124 que estaba a Sant Andreu com em vist a les fotos i no era del tren historic i que tampoc esta clar d'on va sortir, i que potser es el que va anar a Sarragossa.
I el 123 que es el que estaba al parc de Can Serra a L'Hospitalet i que tampoc se sap ben ve d'on va sortir i que es va desguassar, jo recordo que aquest vago, uf uf perdo, cotxe, si era groc i negre pero no tenia anagrames ni res rotulat, encara que el record es bastant difus.
Tambe es posible que algu cambies els numeros i que la historia de algun sigui una mescla d'alguna de les 5 que sembla que hi va haber.
Aquest pensament esta basat en el fet de que es llogic que la composicio de les circulacions historiques del diumenges la 125-126-131 estigues resturada en esta d'origen amb els anagrames, rotulació etc.. pero com hem vist a les fotos el 124, que en principi no formava part del tren historic ni va circular tambe estava restaurat en estat d'origen i la pregunta es, perque?
Potser la composicio del tren histiric no fou la 125-126-131? i a partir d'aqui en surten mes dels que eren?
Realment el desti i l'estat actual d'aquesta magnifica serie es digne d'un capitol de Cuarto Milenio, haurem de parlar amb l'Iker
Conyas a part recordo fa temps veure una foto d'una composicio del exercit amb la maquina vapor ex Oeste i com a vago un serie 100, llastima que no lka vaig guardar i no recordo on la vaig veure
Hi ha un error que es culpa meva i que ja ho he corretgit al post, el parc a on va estar el "presunte" 123 no es el de Can Boixeres si no el de Can Serra.
Jo tambe posaria que gran part (no totes) de les unitats, quan van deixar de circular com que no cabien a les instalacions del metro van estar força temps a les vies de Can Tunis i van ser retornades poc despres en molt mal estat i es van desguaçar, pel que cal entndre que les que van sobreviure no eren d'aquest lot, encara que despres tambe anessin a can Tunis.
Jo el que no acabo de entendre es perque el 124 anava pintat igual que les tres unitats del tren historic si no corria, van resturar quatre unitats i nomes en feien correr tres?
Respecte als de l'exèrcit, vaig llegir-ho fa poc, i en tenia dos.
Un a Saragossa, amb tots els equips dels baixos tallats per no se quin problema de gàlib durant el trasllat.
L'altre, a Madrid a Campamento, amb dos topalls unificats en un dels testers per a ser remolcat juntament amb el cotxe saló. Va quedar abandonat allí quan van marxar i tot i molts tràmits que van fer associacions per preservar-los, TMB va passar-s'ho per allí i en va ordenar finalment el desballestament.
faristol wrote:
Hi ha un error que es culpa meva i que ja ho he corretgit al post, el parc a on va estar el "presunte" 123 no es el de Can Boixeres si no el de Can Serra.
El parc està entre Can Serra i la Florida, però el seu nom és Parc de Les Planes, se situa al cantó Florida de l'avinguda Isabel la Catòlica i ocupa l'espai d'una antiga bòbila (crec que encara se'n conserva una xemeneia). Jo vaig arribar a pujar a aquest cotxe-monument amb el meu germà, i recordo que el color i l'interiorisme eren idèntics als del tren històric que circulava els diumenges per la L1 fins un parell d'anys abans. Mai no he trobat cap foto, i evidentment no recordo quin número duia, ni tan sols si en tenia.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Fran-Ikarus wrote:Podria ser que l'haguessin restaurat (d'aspecte) el 1981-82, per l'exposició aquella de l'Estació de França?
Crec que el de l'exposicio del Born va ser el 131.
Gracies per la correcio Platanito, jo tambe vaig pujar i jo crec recordar que no duia numeros, i que era tan sols pintat groc i negre i res mes, pero no em facis molt cas que d'aixo han passat ja 21 anys, aquell cotxe no va durar ni sis mesos, jo tampoc he vist mai cap foto, suposo que algu en deuria fer alguna no?
Sobre el que diu megapauer sembla que a Madrid va anar el 125 i es va desballestar quan va desapereixer Campamento i si existeix encara el 124 estaria a Saragossa.
Fran-Ikarus wrote:Podria ser que l'haguessin restaurat (d'aspecte) el 1981-82, per l'exposició aquella de l'Estació de França?
Crec que el de l'exposicio del Born va ser el 131.
.
Repasant la memoria i comprovat per fotos a internet, el de l'exposicio Trens i Estacions Febrer del 81 va ser efectivament el 131 i el de l'exposicio a l'Estacio de França 1988 va ser el 126 del primer hi te fotos en chauson bs i del segon a la web de j mora
Les fotos son del Born efectivament, jo hi vaig ser pero era molt petit i guardo un molt bon record d'aquella exposicio.
BRILL 18 wrote:
Efectivament son fotos de l'exposicio Trens i Estacions del Febrer de 1981, ojala tornesim a tenir la sort de poder gaudir d'una exposicia com aquella
Tant de bo, pero si ha de ser perque en unes decades mes tard molt del que s'exposi acabi trinxat o en molt mal estat, com es el cas, no se si es tan desitjable o si l'esforç paga la pena.
faristol wrote:Les fotos son del Born efectivament, jo hi vaig ser pero era molt petit i guardo un molt bon record d'aquella exposicio.
BRILL 18 wrote:
Efectivament son fotos de l'exposicio Trens i Estacions del Febrer de 1981, ojala tornesim a tenir la sort de poder gaudir d'una exposicia com aquella
Tant de bo, pero si ha de repetir l'historia, es a dir que 28 anys mes tard d'una determinada exposicio molts d'els vehicles exposats acabin desballetats o en un estat irrecuperable, no se si es molt desitjable.
Lamentablement es irrepetible ja que els vehicles exposats no tots es conservan, pero tenim el que tenim i que encara que hauria de ser mes , no es poc, es questio de voluntat de recuperacio., Jo tinc un record molt bo d'aquella exposicio la vaig visitar a mes a mes amb la que a les hores era la meva xicota i ens despediem per que jo anava a fer la mili, quins temps
Sortint una mica del tema inicial, es una llastima que aquella exposicio no fos una llavor per crear algun museu, fundacio seriosa avalada per instutucions politiques i socials, o mes interes vers aquests temes, si aixi s'hagues fet avui podriem gaudir d'alguna institucio de primera, perque llavors encara hi habien molts vehicles en actiu o que feia molt poc que ho habien deixat de estar, i hi habia molta gent que els coneixia i podia arreglar-los, i mantenir-los perque en un futur, es dir avui en dia, es pogues gaudir de tot aixo, etc..
Pero eren altres temps, no hi va haber voluntat politica ni diners, hi ha coses que no cambien, i a mes en aquella epoca, va arribar la crisi dels 80 que recordo perfectament perque el meu pare li va tocar de valent, i en epoques de crisi tot es para, com ara, i a mes el pais estava en plena epoca post transicio, amb poc temps d'una democracia molt jove a on tot el vell significava molt del anterior règim i aixi van desaperiexer moltes coses, trens i cotxes inclosos, en aquella epoca tot era "renovacio" tot el vell hi habia que destruir-ho, o amagar-ho com per pasar pagina en molts casos d'una manera absurda, perque les coses materials, son coses materials i els pensaments e idees politiques un altre cosa.