Sèrie 100

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Sèrie 100

Post by metring »

A http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... 413158205/ , en chausson bs té fotografies dels 100 del museu de Vilanova, i diu això:
chausson bs wrote:Automotors 126 i 131 del Ferrocarril Metropolità Transversal de Barcelona, de la sèrie 121-132, integrants del tren històric reconstruït a principis dels anys 80, exhibits al Museu del Ferrocarril de Vilanova. Posteriorment el cotxe 131 va ser desballestat al propi museu. El cotxe 126 es conserva a les cotxeres de Can Boixeres de la L5 del Metro de Barcelona.
Vilanova i la Geltrú, estiu de 1995.
Image

Image

Image
chausson bs wrote:Tren històric format pels cotxes 125, 126 i 131 a l'estació de Mercat Nou de la L1.
Barcelona, desembre de 1983.

Aquests cotxes formaven part de la sèrie 121-132, material motor amb el qual es va posar en servei el Metro Transversal, avui L1. Fins el 1967 van ser els cotxes de metro més grans dels món. Als anys setanta van ser retirats de servei.
El 1981 els tres cotxes esmentats van ser restaurats i van formar un tren històric que circulava de forma regular per la L1 els diumenges al matí. Amb la posada en servei de la sèrie 4000, el 1986, aquest tren deixà de circular i algun dels seus cotxes va ser desballestat.
Image
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Sèrie 100

Post by Fran-Ikarus »

wefer wrote:Aleshores, si tal com dius el 123 va quedar destrossat al parc aquell (moltes gràcies a qui va tenir la meravellosa idea de deixar-lo allà :emprenyat ), entenc que molt probablement va ser el que es va portar després a Vilanova.
Una de les poques coses que m'havia quedat clares d'aquest tema (mai no havia aconseguit que algú relacionés exactament cadascuna de les 3 "matrícules" amb cadascun dels 3 automotors; enhorabona per haver-ho aconseguit ara) és que el del parc (el 123) no era cap dels 3 automotors de la composició històrica, sinó un quart supervivent (supervivent fins llavors, clar)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Sèrie 100

Post by faristol »

Per anar be hi hauria que saber la coronologia exacte de cada vehicle, cosa gens facil.

El Historic que va circular fou el 125-126-131, per les fotos ara ja hem vist que a Vilanova hi van haber el 126 i el 131, suposo que quan van deixar de circular van anar a parar alla, tambe sabem que a Vilanova s'en va desguassar un, si el 126 es el que te TMB, el "infortunat" no podria ser altre que el 131, també arrel d'aquestes fotos ja sabem que el 126 que te TMB va vindre de Vilanova.

El que falta del "trio circulant" es el 125, se suposa que es el que va anar a Madrid i es mes que probable que tambe es desguases, crec que fins i tot "Campamento" a on supossadament va anar tambe esta enderrocat.

Llavors ens quedaria el 124 que estaba a Sant Andreu com em vist a les fotos i no era del tren historic i que tampoc esta clar d'on va sortir, i que potser es el que va anar a Sarragossa.

I el 123 que es el que estaba al parc de Can Serra a L'Hospitalet i que tampoc se sap ben ve d'on va sortir i que es va desguassar, jo recordo que aquest vago, uf uf perdo, cotxe, si era groc i negre pero no tenia anagrames ni res rotulat, encara que el record es bastant difus.

Tambe es posible que algu cambies els numeros i que la historia de algun sigui una mescla d'alguna de les 5 que sembla que hi va haber.

Aquest pensament esta basat en el fet de que es llogic que la composicio de les circulacions historiques del diumenges la 125-126-131 estigues resturada en esta d'origen amb els anagrames, rotulació etc.. pero com hem vist a les fotos el 124, que en principi no formava part del tren historic ni va circular tambe estava restaurat en estat d'origen i la pregunta es, perque?

Potser la composicio del tren histiric no fou la 125-126-131? i a partir d'aqui en surten mes dels que eren?

Ho lograrem desxifrar algun cop?
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Sèrie 100

Post by BRILL 18 »

Realment el desti i l'estat actual d'aquesta magnifica serie es digne d'un capitol de Cuarto Milenio, haurem de parlar amb l'Iker
Conyas a part recordo fa temps veure una foto d'una composicio del exercit amb la maquina vapor ex Oeste i com a vago un serie 100, llastima que no lka vaig guardar i no recordo on la vaig veure
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Sèrie 100

Post by wefer »

Gràcies a tots per ajudar.
A veure què us sembla el que he posat, seguint el que he pogut esbrinar:
http://transport.cat/wiki/index.php/S%C ... _Barcelona

Per cert, a veure que us semblen les fotos també ;)
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Sèrie 100

Post by josep_serre »

A Saragossa puc dir que hi ha un 100 o almenys hi era fa 7 anys, desconec si era el 124, però probablement sí.

El 100 que es va desballestar del museu de Vilanova, pel que sembla ser va ser per un "malentès" entre FMB i el Museu.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Sèrie 100

Post by faristol »

wefer wrote:Gràcies a tots per ajudar.
A veure què us sembla el que he posat, seguint el que he pogut esbrinar:
http://transport.cat/wiki/index.php/S%C ... _Barcelona

Per cert, a veure que us semblen les fotos també ;)
Hi ha un error que es culpa meva i que ja ho he corretgit al post, el parc a on va estar el "presunte" 123 no es el de Can Boixeres si no el de Can Serra.

Jo tambe posaria que gran part (no totes) de les unitats, quan van deixar de circular com que no cabien a les instalacions del metro van estar força temps a les vies de Can Tunis i van ser retornades poc despres en molt mal estat i es van desguaçar, pel que cal entndre que les que van sobreviure no eren d'aquest lot, encara que despres tambe anessin a can Tunis.

Jo el que no acabo de entendre es perque el 124 anava pintat igual que les tres unitats del tren historic si no corria, van resturar quatre unitats i nomes en feien correr tres?
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Sèrie 100

Post by Fran-Ikarus »

Podria ser que l'haguessin restaurat (d'aspecte) el 1981-82, per l'exposició aquella de l'Estació de França?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Sèrie 100

Post by megapauer »

Respecte als de l'exèrcit, vaig llegir-ho fa poc, i en tenia dos.

Un a Saragossa, amb tots els equips dels baixos tallats per no se quin problema de gàlib durant el trasllat.

L'altre, a Madrid a Campamento, amb dos topalls unificats en un dels testers per a ser remolcat juntament amb el cotxe saló. Va quedar abandonat allí quan van marxar i tot i molts tràmits que van fer associacions per preservar-los, TMB va passar-s'ho per allí i en va ordenar finalment el desballestament.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Sèrie 100

Post by Platanito »

faristol wrote: Hi ha un error que es culpa meva i que ja ho he corretgit al post, el parc a on va estar el "presunte" 123 no es el de Can Boixeres si no el de Can Serra.
El parc està entre Can Serra i la Florida, però el seu nom és Parc de Les Planes, se situa al cantó Florida de l'avinguda Isabel la Catòlica i ocupa l'espai d'una antiga bòbila (crec que encara se'n conserva una xemeneia). Jo vaig arribar a pujar a aquest cotxe-monument amb el meu germà, i recordo que el color i l'interiorisme eren idèntics als del tren històric que circulava els diumenges per la L1 fins un parell d'anys abans. Mai no he trobat cap foto, i evidentment no recordo quin número duia, ni tan sols si en tenia.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Sèrie 100

Post by faristol »

Fran-Ikarus wrote:Podria ser que l'haguessin restaurat (d'aspecte) el 1981-82, per l'exposició aquella de l'Estació de França?
Crec que el de l'exposicio del Born va ser el 131.

Gracies per la correcio Platanito, jo tambe vaig pujar i jo crec recordar que no duia numeros, i que era tan sols pintat groc i negre i res mes, pero no em facis molt cas que d'aixo han passat ja 21 anys, aquell cotxe no va durar ni sis mesos, jo tampoc he vist mai cap foto, suposo que algu en deuria fer alguna no?

Sobre el que diu megapauer sembla que a Madrid va anar el 125 i es va desballestar quan va desapereixer Campamento i si existeix encara el 124 estaria a Saragossa.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Sèrie 100

Post by BRILL 18 »

faristol wrote:
Fran-Ikarus wrote:Podria ser que l'haguessin restaurat (d'aspecte) el 1981-82, per l'exposició aquella de l'Estació de França?
Crec que el de l'exposicio del Born va ser el 131.

.
Repasant la memoria i comprovat per fotos a internet, el de l'exposicio Trens i Estacions Febrer del 81 va ser efectivament el 131 i el de l'exposicio a l'Estacio de França 1988 va ser el 126 del primer hi te fotos en chauson bs i del segon a la web de j mora
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Sèrie 100

Post by El LLOP »

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Sèrie 100

Post by metring »

La cotxera a on està el tren de les fotos és Bordeta?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Sèrie 100

Post by victorcasta »

metring wrote:La cotxera a on està el tren de les fotos és Bordeta?
No, és el Mercat del Born, i és possible que fos per a la exposició "Trens i estacions" que s'hi va fer a principis dels 80.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Sèrie 100

Post by metring »

Si a la web diu que la foto és original del 1925...Ja em semblava massa nova per ser de l'època... :nose
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Sèrie 100

Post by BRILL 18 »

victorcasta wrote:
metring wrote:La cotxera a on està el tren de les fotos és Bordeta?
No, és el Mercat del Born, i és possible que fos per a la exposició "Trens i estacions" que s'hi va fer a principis dels 80.
Efectivament son fotos de l'exposicio Trens i Estacions del Febrer de 1981, ojala tornesim a tenir la sort de poder gaudir d'una exposicia com aquella
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Sèrie 100

Post by faristol »

Les fotos son del Born efectivament, jo hi vaig ser pero era molt petit i guardo un molt bon record d'aquella exposicio.

BRILL 18 wrote: Efectivament son fotos de l'exposicio Trens i Estacions del Febrer de 1981, ojala tornesim a tenir la sort de poder gaudir d'una exposicia com aquella
Tant de bo, pero si ha de ser perque en unes decades mes tard molt del que s'exposi acabi trinxat o en molt mal estat, com es el cas, no se si es tan desitjable o si l'esforç paga la pena.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Sèrie 100

Post by BRILL 18 »

faristol wrote:Les fotos son del Born efectivament, jo hi vaig ser pero era molt petit i guardo un molt bon record d'aquella exposicio.

BRILL 18 wrote: Efectivament son fotos de l'exposicio Trens i Estacions del Febrer de 1981, ojala tornesim a tenir la sort de poder gaudir d'una exposicia com aquella
Tant de bo, pero si ha de repetir l'historia, es a dir que 28 anys mes tard d'una determinada exposicio molts d'els vehicles exposats acabin desballetats o en un estat irrecuperable, no se si es molt desitjable.
Lamentablement es irrepetible ja que els vehicles exposats no tots es conservan, pero tenim el que tenim i que encara que hauria de ser mes , no es poc, es questio de voluntat de recuperacio., Jo tinc un record molt bo d'aquella exposicio la vaig visitar a mes a mes amb la que a les hores era la meva xicota i ens despediem per que jo anava a fer la mili, quins temps
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Sèrie 100

Post by faristol »

Sortint una mica del tema inicial, es una llastima que aquella exposicio no fos una llavor per crear algun museu, fundacio seriosa avalada per instutucions politiques i socials, o mes interes vers aquests temes, si aixi s'hagues fet avui podriem gaudir d'alguna institucio de primera, perque llavors encara hi habien molts vehicles en actiu o que feia molt poc que ho habien deixat de estar, i hi habia molta gent que els coneixia i podia arreglar-los, i mantenir-los perque en un futur, es dir avui en dia, es pogues gaudir de tot aixo, etc..

Pero eren altres temps, no hi va haber voluntat politica ni diners, hi ha coses que no cambien, i a mes en aquella epoca, va arribar la crisi dels 80 que recordo perfectament perque el meu pare li va tocar de valent, i en epoques de crisi tot es para, com ara, i a mes el pais estava en plena epoca post transicio, amb poc temps d'una democracia molt jove a on tot el vell significava molt del anterior règim i aixi van desaperiexer moltes coses, trens i cotxes inclosos, en aquella epoca tot era "renovacio" tot el vell hi habia que destruir-ho, o amagar-ho com per pasar pagina en molts casos d'una manera absurda, perque les coses materials, son coses materials i els pensaments e idees politiques un altre cosa.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”