Page 3 of 5

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja

Posted: Saturday 04/12/2010 18:26
by Mako448
UT447Barcelona wrote:Si que es pot fer, passant la via per l´interior dels pobles costencs.
Sí el tram de l'interior s'ha de fer soterrat,no se que és millor...

Estudi sobre el desdoblament... i esmenten Baricentro!

Posted: Tuesday 15/11/2011 11:09
by Guigui
http://www.europapress.cat/economia/not ... 85610.html

Foment impulsa el desdoblament de via entre Arenys de Mar i Blanes i l'Intercanviador de Baricentro

BARCELONA, 14 Nov. (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Foment ha licitat els estudis per al desdoblament de via en el tram Arenys de Mar-Blanes de la línia ferroviària Barcelona-Massanet (R1) i l'intercanviador de Baricentro de l'Àrea de Cerdanyola del Vallès i Barberà del Vallès.

Les dues actuacions estan incloses en el Pla de Rodalies (2008-2015) i suposen una inversió conjunta de més d'un milió d'euros: 708.000 euros per al desdoblament Arenys de Mar-Blanes, i 354.000 per a l'intercanviador de Baricentro.

L'objectiu és analitzar les alternatives per incrementar la capacitat actual del tram Arenys de Mar-Blanes --desdoblament a les zones que sigui possible i canvis de traçat--, mentre que amb l'intercanviador es vol facilitar el transbord entre les línies R4 (Sant Vicenç de Calders-Montcada-Manresa), R7 (Barcelona-Sant Andreu-Cerdanyola Universitat) i R8 (Martorell-Granollers Centre).

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Posted: Tuesday 15/11/2011 11:17
by Mako448
Sobre aquesta notícia nomès dire una cosa:Aquest diumenge hi ha eleccions!

Re: Estudi sobre el desdoblament... i esmenten Baricentro!

Posted: Tuesday 15/11/2011 12:16
by Platanito
Ministeri de Foment wrote:amb l'intercanviador es vol facilitar el transbord entre les línies R4 (Sant Vicenç de Calders-Montcada-Manresa), R7 (Barcelona-Sant Andreu-Cerdanyola Universitat) i R8 (Martorell-Granollers Centre).
La R4 a Baricentro? Quina mena de mapa ha consultat aquesta gent a l'hora de fer la propaganda elect... vull dir, la proposta?

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Posted: Tuesday 15/11/2011 12:20
by victorcasta
No cal ser tan tiquismiquis...

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Posted: Tuesday 15/11/2011 12:22
by viscaelcat
Teniu raó, promeses i promeses. He de reconèixer que al principi m'ho he cregut.

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Posted: Tuesday 15/11/2011 13:11
by genissimon
De tota manera, el tram de Malgrat a Maçanet-Massanes no comportaria massa problema duplicar la via. Altra cosa és a la façana marítima entre Arenys i Malgrat.

Salut !!

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Posted: Tuesday 15/11/2011 18:49
by 437.001
He penjat al fil de "nou pla de Rodalies" la lamentable nota de premsa completa que m´han proporcionat els serveis secrets. :D

Molt, MOLT trist que enganyin així a la gent a cinc dies vista. :nono

Es deuen creure que som rucs. :martell2

El que fa la desesperació!

Posted: Tuesday 15/11/2011 18:50
by metring
M'estranya que no diguin que acabaran la L9 el cap de setmana, o que portaran l'AVE a l'aeroport.

En fi...

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Posted: Friday 16/03/2012 22:30
by metring
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... tmana.html

Foment atura i recupera la doble via entre Arenys i Blanes en una setmana
:x

El BOE d'ahir incloïa l'obertura d'ofertes per fer l'estudi mentre que el de divendres passat la descartava
Forma part del pla de rodalies 2008-2015
16/03/12 02:00 - mataró - Teresa Márquez


Només una setmana. Aquesta ha estat la vigència de la decisió presa pel Ministeri de Foment d'aturar l'estudi per desdoblar la via del tren de la línia de rodalies entre Arenys de Mar i Blanes que s'havia licitat el mes de novembre passat. Ahir, el BOE tornava a recollir l'obertura d'ofertes per contractar serveis per a la redacció de l'estudi que es farà efectiva, si res no canvia, el dia 23 d'aquest mes. La doble via entre les dues estacions era un dels projectes significatius –bàsic per a la zona nord de la comarca del Maresme– del pla de rodalies 2008-2015 presentat a so de bombo i platerets per l'anterior govern del PSOE. El projecte plantejava construir una segona via de circulació en un tram de vint-i-dos quilòmetres que creua fins a vuit estacions. Tot i això, i tal com va emfatitzar al seu moment el secretari d'estat de Planificació i Relacions Institucionals del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, “allà on sigui possible”. La publicació en el BOE de divendres passat que Foment s'havia fet enrere en l'encàrrec de l'estudi va aixecar les primeres veus de crítica al Maresme i, en especial, en el grup del PSC, que entenia que s'afectaven de ple les futures infraestructures en el territori. De fet, avui hi havia convocada una roda de premsa presidida pel primer secretari dels socialistes del Maresme, Xavier Amor, i el diputat al Congrés i exdelegat del govern Joan Rangel per mostrar el rebuig a una decisió “que afecta de ple la mobilitat de l'alt Maresme i la zona sud de Girona”. Fonts socialistes de la comarca van confirmar que la informació apareguda ahir en el BOE els havia agafat per sorpresa. “Estem pendents de rebre una explicació i farem les preguntes pertinents en el Congrés per entendre aquest canvi d'actitud, que, d'altra banda, celebrem”, van puntualitzar les mateixes fonts.

Sorpresa semblant van manifestar fonts consultades de la delegació del govern, que van derivar al Ministeri de Foment l'explicació de la recuperació d'un projecte que divendres passat havia quedat damunt la taula.
LA XIFRA
22
quilòmetres
entre Arenys de Mar i Blanes entren dins l'estudi de desdoblament
de la via del tren.
Un territori dividit

El desdoblament de la via del tren entre Arenys de Mar i Blanes és un debat mai tancat a la comarca del Maresme que ha aixecat molts enfrontaments polítics i socials. Ajuntaments com ara Calella i Sant Pol, en mans convergents, s'hi oposen frontalment perquè consideren que plantejar una nova via en un espai considerat una “barrera” pels municipis és, com a mínim, una bogeria. Altres poblacions, com ara Malgrat i Pineda, veuen en el projecte una possibilitat real de millorar la circulació de trens en una línia amb greus mancances pel que fa a la freqüència de trens i al temps que triguen per arribar a Barcelona. Des del Consell Comarcal, on fins a l'actual mandat, s'anava al capdavant de les grans decisions de mobilitat del territori no s'ha comunicat cap posició.

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Posted: Monday 23/04/2012 1:04
by Joaquim_Link
Des de fa setmanes ja s'ha començat a desdoblar la via des de Pineda fins a Santa Susanna.

A veure quan triguen a acabar-la tota...

Joaquim_Link :D

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Posted: Friday 27/04/2012 3:24
by 437.001
Joaquim_Link wrote:Des de fa setmanes ja s'ha començat a desdoblar la via des de Pineda fins a Santa Susanna.

A veure quan triguen a acabar-la tota...

Joaquim_Link :D
Què dimonis vols dir?

Però aquelles vies no són de les obres de l´estació de Pineda?

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Posted: Saturday 28/04/2012 21:59
by yak-112
Em penso que es refereix a un tram de via que va quedar afectada per grans onades i que han estat reparant i tal.

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Posted: Sunday 29/04/2012 19:19
by 437.001
yak-112 wrote:Em penso que es refereix a un tram de via que va quedar afectada per grans onades i que han estat reparant i tal.
Entre Pineda i Santa Susanna, afectat per grans onades? :?

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Posted: Monday 30/04/2012 11:18
by yak-112
437.001 wrote:
yak-112 wrote:Em penso que es refereix a un tram de via que va quedar afectada per grans onades i que han estat reparant i tal.
Entre Pineda i Santa Susanna, afectat per grans onades? :?
Sí, cap a l'octubre-novembre del passat any. Es van emportar la platja i es veu que van a arribar fins les vies, aplicant així un limit temporal a 60km/h en un petit tram.

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Posted: Monday 30/04/2012 15:49
by MZA_1600
Deixeu-vos d'històries, el que s'està fent és reformar l'estació de Pineda, no hi ha cap projecte de desdoblament i aquell tram el mar està força lluny perquè l'hagin afectat les onades.

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Posted: Monday 30/04/2012 22:35
by elnenabril
Per 15 km perquè no és pensa fins a MaÇanet i aixo que fer-la arribar fins a MaÇanet no és gaire complicat comparat amb el Tram Calella-St.Pol de Mar, no volen fer una linea de Rodalies Girona???, i en hores punta és necessitaria un tren cada 30 minuts fins a Maçanet.

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Posted: Tuesday 01/05/2012 21:37
by Sagrerenc
Abans de pensar en un desdoblament entre Blanes i Maçanet-Massanes, caldria preguntar-se qui va ser l'il·luminat que va deixar Tordera en via única. Només amb una segona via a Tordera ja podríem posar bones freqüències en el tram Blanes-Maçanet.

Visió de futur

Posted: Tuesday 01/05/2012 21:54
by Guigui
Sagrerenc wrote:Abans de pensar en un desdoblament entre Blanes i Maçanet-Massanes, caldria preguntar-se qui va ser l'il·luminat que va deixar Tordera en via única.
Algun senyor que es deuria creure que l'especulació immobiliària era el futur d'aquest país pels segles dels segles i el transport ferroviari, no. Doncs bé, passat pocs anys, de l'especulació immobiliària, ja no se'n sap res excepte un deute bilionari, mentre el transport ferroviari segueix existint.

Re: Visió de futur

Posted: Tuesday 01/05/2012 22:06
by Sagrerenc
Guigui wrote:
Sagrerenc wrote:Abans de pensar en un desdoblament entre Blanes i Maçanet-Massanes, caldria preguntar-se qui va ser l'il·luminat que va deixar Tordera en via única.
Algun senyor que es deuria creure que l'especulació immobiliària era el futur d'aquest país pels segles dels segles i el transport ferroviari, no. Doncs bé, passat pocs anys, de l'especulació immobiliària, ja no se'n sap res excepte un deute bilionari, mentre el transport ferroviari segueix existint.
En altres casos et donaria la raó, però és que a l'altra banda de l'estació de Tordera, on antigament hi havia les vies d'apartat, no hi ha res, no es pot construir ja que molt a prop passa un braç de la Tordera.