Page 3 of 5
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Monday 29/12/2014 22:18
by sag470
albe6 wrote:Des del 23 d'aquest més ja s'han començat a veure autocars de Miguel Gamon SL cobrint serveis de la 129 Lleida - Almacelles - (Tamarite / Zaidin).
Si finalment Gamón agafa la línia via compra de l'operadora acutal (Empresa Lax SL) o per canvi de concessió, li anirien bé uns quants busos més de 15m i 68/72 places.
La línia d'Alcarràs i més enllà te bastantes freqüències que s'operen amb dos busos, i si agafen la d'Almacelles; on també tenim expedicions que necessiten de dos busos; potser se'ls desquadra el material.
Jo aposto per nous 15m, amb les linies exprés.
La línia Lleida - Almacelles és competència de Territori, mentre les demés linies de Lax són de Fomento. Sembla ser que ha sigut una absorció de Lax per part de Gamón. No extranyaria que estigués lligat a la desaparició de la concesió de Fomento de Gamón. Se sap que ha sigut del cotxe de Gamón lligada a la VAC? Segueixen?
Respecte la flota, no aniria malament, té una flota de interurbans bastant escasa. Anaria bé algun Volvo Irizar i3 per la 101, algun i3, i4, Intouro o Crossway més, i per les futures exprés Mercedes Tourismo RH o Volvo Irizar i6.
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Monday 29/12/2014 23:36
by albe6
Que només pugés més amunt d'Alfarràs (VAC-210) només recordo un Beulas Stergo Spica dels antics que no sé on para
I qui té ara la VAC-210, Alosa? És la única que se'm ocorre. O simplement s'ha eliminat el servei d'Alfarràs en amunt?
Ara com ara, l'interurbà l'asseguren en majoria, els Stergo Spica últims amb xassis Volvo B9R, uns i4 també amb Volvo B9R i en menor mesura, algun Noge Touring dels últims i també amb Volvo B9R
La que té els seus "propis" es la línia d'Albesa, un Intercentury i un Intertouring
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Saturday 30/04/2016 10:51
by Sky
Ciutadans insta al govern a mantenir la línia d’autobusos que passa per Alcoletge
El diputat de Ciutadans (C’s) per Lleida, Jorge Soler, ha instat al Govern de la Generalitat a “mantenir la línia d’autobusos que passa pel centre d’Alcoletge i no suprimir la seva freqüència horària” , després de la posada en marxa la línia ferroviària que connecta Lleida amb la Pobla de Segur en una Proposta de Resolució al Parlament de Catalunya. Soler ha defensat que “la nova línia Lleida-la Pobla de Segur ha de ser un servei complementari a l’actual i no substituir-lo”.alcoletge-bus
El diputat de C’s per Lleida ha recordat que “l’estació de trens d’Alcoletge es troba a 1,5 quilòmetres als afores del poble”, i ha advertit sobre “les molèsties i el perill que suposen per als veïns les distàncies, ja que per arribar a l’estació de tren s’ha de travessar la carretera C-13 que uneix Lleida amb Balaguer i Andorra”. Per això, ha reclamat “mantenir la mateixa freqüència actual en els horaris d’autobusos”.
Jorge Soler ha alertat sobre la intenció de la Generalitat de “suprimir la majoria de línies d’autobusos que passen per aquelles localitats del Segrià que disposen d’una estació de trens”. Per això, -i davant la recollida de signatures dels veïns-, ha manifestat que “C’s seguirà apostant per millorar les condicions de vida del conjunt dels ciutadans, com és en aquest cas la comunicació i accessibilitat entre els diferents municipis de Lleida”.
http://www.holalleida.com/ciutadans-ins ... alcoletge/
L’autobús d’Alcoletge
El veïnat d’Alcoletge està bastant preocupat. Fins ara, l’autobús de línia entre la seua vila i Lleida, els deixava tot just al centre del poble. Amb l’entrada en vigor del nou tren de la Pobla, s’ha plantejat l’eliminació de la connexió amb bus, perquè la gent utilitzi els nous i millors trens que aniran per la nova línia ferroviària. El problema rau en el fet que l’estació de tren està a un quilòmetre i mig del poble. A sobre, està mal connectada i cal traspassar la carretera C-13 per arribar-hi, amb el que això suposa per a la seguretat de la ciutadania.
La recollida de signatures ja ha començat des de fa uns dies, i algun partit polític, com C’s, ja ho ha portat al Parlament. Sens dubte, aquest és un d’aquells detalls que costa contemplar quan es realitza un projecte general com el del tren de la Pobla, però que es pot arreglar amb molta facilitat. Segurament la solució depèn de mantenir tant la línia de bus, com millorar l’accessibilitat a una estació de tren força aïllada respecte al nucli poblacional. Caldrà veure com avança el tema. Però com sempre, la clau estarà en el diàleg entre la gent de la vila i les institucions responsables.
http://www.holalleida.com/lautobus-dalcoletge/
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Saturday 30/04/2016 15:02
by Miquel
Doncs servei de bus coordinat amb l'horari del tren entre l'estació i el poble, i ja posats, també la resta de pobles del voltant. Bàsicament, el que faria qualsevol país normal...
El que no pot ser es mantenir línies amb paral·lel.
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Sunday 01/05/2016 0:22
by Granolleri
Per cert, que de les vegades que he fet Lleida-Balaguer amb autobús mai hem pujat a Alcoletge poble, sempre hem parat a la cruïlla de la carretera. Fa anys que no l'agafo, això sí.
Edito: no anava mal encaminat. Resulta que al centre del poble només arriben dos autobusos al dia (de dilluns a dissabtes feiners), que comencen i acaben allà. La resta cal anar a la C-13 a buscar-los.
Horaris línia 106
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Tuesday 20/09/2016 14:13
by Sky
La Paeria planteja que autobusos a pobles passin per camins per donar servei a l’Horta
La comissió de l’Horta de la Paeria va aprovar ahir iniciar un estudi per analitzar la viabilitat que alguns dels autobusos interurbans que connecten Lleida amb altres localitats properes desviïn el recorregut per passar per camins principals de les partides i així donar servei als seus veïns. “Per exemple, hi ha diverses línies que vénen des d’Almacelles i Alpicat cap a Lleida per l’N-240. S’hauria de veure si alguna pot passar pel Pla de Montsó, Torres de Sanui i el Camí de la Mariola per donar cobertura a aquesta zona”, va plantejar Joan Queralt, president de la comissió. La falta de transport públic és una reivindicació històrica de les partides, ja que per la seua mida i dispersió resulta difícil implantar un servei d’autobús que tindria pocs usuaris. “Tenim moltes zones sense cobertura de bus urbà i d’aquesta manera podríem donar-los servei. Els tècnics hauran d’estudiar-ho d’acord amb l’ATM”, va plantejar Queralt. Actualment, Rufea i Butsènit tenen bus a demanda i alguna altra partida té servei de línies urbanes com la de Gualda o un tram de Montcada. La comissió de l’Horta també va passar balanç de les actuacions en camins. Durant el primer semestre de l’any s’han invertit 240.000 € a renovar 103 quilòmetres de 30 camins de terra i 90 més de 55 camins asfaltats. També s’han desbrossat 280 quilòmetres de marges. A més, ben aviat es licitarà, per 150.000 €, la remodelació de tres camins (el de l’N-240 a Grealó, el de les Torres de Sanui a la Cerdera i el Camí Vell d’Alcoletge), així com la millora de dos ponts sobre la via del tren a Grealó i Quatre Pilans. La comissió també treballa en un reglament per crear un banc de terres de l’Horta, que permeti cedir finques desocupades per a usos productius, principalment projectes d’emprenedors, va assenyalar Queralt. També es va informar que el proper ple aprovarà crear la figura d’un tècnic de l’Horta, que exercirà com a vigilant. Per part dels grups, Convergència i Unió va reclamar la revisió del conveni de seguretat amb els Mossos d’Esquadra, que es debatrà en una altra comissió, i també va demanar revisar els requisits per acollir-se a la rebaixa de l’IBI per als veïns de l’Horta. Ciutadans va exigir que s’acceleri la posada en marxa del vigilant de l’Horta i el Comú va defensar que les terres que estiguin sense conrear de l’Horta siguin cedides a pagesos actius.
Viatjar amb cotxe surt 10 vegades més car que en transport públic
Venir a Lleida amb cotxe en lloc de transport públic (autobús o tren) té un cost deu vegades superior, si es tenen en compte els costos d’amortització del vehicle i una hora d’aparcament si es compara amb el que val la targeta de transport 10/30, la més utilitzada. Així es desprèn de les conclusions de la sisena edició de la cursa de transports organitzada per l’Autoritat Territorial de la Mobilitat dins de la Setmana de la Mobilitat Sostenible. La carrera constava de cinc trajectes a Lleida des d’Alfarràs, Alpicat, Balaguer, Mollerussa i Torrefarrera. El cotxe resulta només uns minuts més ràpid que l’autobús, mentre que des d’Alpicat arriba abans la bicicleta.
http://www.lleida.com/noticia/la-paeria ... vei-lhorta
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Tuesday 20/09/2016 14:37
by albe6
Són camins massa estrets com per enviar-hi un autocar estàndar
Per allí hi ha el col·legi privat Mater Salvatoris, i els conductors d'autocar han de fer una bona gimcana per passar
La línia d'Almacelles descartada; sobretot a 1a hora van els busos plens, (i això que hi ha 3 serveis amb reforç)
L'ajuntament s'ha començat a moure per un increment de servei, a veure que en sortirà
Aprofitant que la línia d'Alpicat para al Jardiland, que posi la Paeria un micro (Autobusos de Lleida) entre les partides i el Jardiland
O un torn del 6 que baixi a les partides pel Camí de la Creu i torni per la nacional 240
PD: se'n sap alguna cosa de les actuacions que es deia que hi hauria a l'estació de busos actual (Lleida)?
(reasfaltar l'estació i posar nous WC a l'antiga tenda de llaminadures)
Si es fa, que es faci bé
Posted: Tuesday 20/09/2016 17:33
by Guigui
Si volen donar un servei amb cara i ulls, el més senzill seria fer com al ferrocarril: línies (semi-)directes per anar de pressa entre les poblacions grans, i línies que s'aturin a tots els pobles i barriades.
Però clar, un cop descomptats Castors, TP Ferros, Bankias així com soterraments i "integracions urbanes" de tot tipus, per als serveis públics ja no queden ni les escorrialles.
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Tuesday 25/10/2016 17:37
by albe6
D' aquests dies
- 2 nous Sunsundegi SB3 Volvo B11R 15m 67 places a Alsa - Alsina Graells
- 1 nou Iveco Crossway a Autocars Salvia
- Es nota que Morell ha perdut el servei al Mater Salvatoris. Últimament cauen molt a la 128 els MAN Marcopolo Andare Class, els quals ja no porten el "cul" TPC
No se jo si acabaran reasfaltant tota la campa de l'estació de busos. Porten dos dies tapant cutrement amb ciment allà on estava més malament
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Wednesday 16/11/2016 21:52
by albe6
Des del dilluns 14 la línia a Fraga i Mequinenza estrena concessió (VAC 233), un parell de busos nous (Irizar I6); passa a operar-la Franja de Aragón (societat a parts iguals d'Alsa i Hife) i no accepta passatge entre Lleida i Alcarràs.
Gamón posa 3 serveis més fins a Alcarràs (126) per suplir-ho.
La 102 (Lleida - Albesa) ha reajustat horaris.
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Wednesday 16/11/2016 23:55
by Granolleri
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Friday 23/12/2016 19:02
by albe6
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Friday 23/12/2016 22:12
by Danilleida
Crec ques tracta del 2105 aquest mati al arrencar de l'estacio de busos treia molt fum negre... o es aquest o sera el 2104 o 2023
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Friday 23/12/2016 22:20
by Danilleida
Ara quin sera els substitut del setra?? Una altra tartana com el 2626...
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Sunday 19/02/2017 19:10
by Danilleida
Ahir nit es va accidentar un dels dos setra que queden a lleida fent la NL1... podria ser el 2104 o el 2023...
http://www.segre.com/noticies/comarques ... _1091.html
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Tuesday 21/02/2017 13:13
by albe6
El Sarbus accidentat ha estat el 2104
Ha aparegut per aquí el 2926 Un Castrosua (cs40?) low entry amb motor Volvo i el cul TPC
Morell estrena un nou i4 MAN per la 128
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Tuesday 21/02/2017 13:34
by ferran6420
albe6 wrote:El Sarbus accidentat ha estat el 2104
Ha aparegut per aquí el 2926 Un Castrosua (cs40?) low entry amb motor Volvo i el cul TPC
Morell estrena un nou i4 MAN per la 128
El 2926 es un Volvo B7RLE Castrosua Magnus II que estava assignat a la B5.
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Wednesday 22/02/2017 0:06
by Danilleida
albe6 wrote:El Sarbus accidentat ha estat el 2104
Ha aparegut per aquí el 2926 Un Castrosua (cs40?) low entry amb motor Volvo i el cul TPC
Morell estrena un nou i4 MAN per la 128
Jo diria que el setra accidentat es el 2023... el 2104 esta intacte.. i a la foto es veu clarament que esta tocat...
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Wednesday 22/02/2017 8:21
by albe6
El 2023 estava ahir a l'estació junt al 2626 i 2926.
Aquest últim amb el bkb apagat
El 2023 no pot ser l'accidentat (seients setra sèrie 3 vermells)
perquè els te de color fosc (paregut als Alsina Graells)
Re: Bus interurbà Lleida
Posted: Thursday 23/02/2017 21:03
by Danilleida
albe6 wrote:El 2023 estava ahir a l'estació junt al 2626 i 2926.
Aquest últim amb el bkb apagat
El 2023 no pot ser l'accidentat (seients setra sèrie 3 vermells)
perquè els te de color fosc (paregut als Alsina Graells)
Estan tots dos amb servei ja... he vist tots dos fent linia.
El 2926 sera cedit fins que arribi un altre vehicle.