faristol wrote:Algun comentari a les fotos, a la primera on dius, "on es converteix en dues vies" es perque abans de fer la perllongacio cap a Montbau i el nou tunel cap a la dreta sortint de Lesseps, les dues vies de Lesseps seguien cap aquest tunel amb la perllongacio logicament la ascendent va quedar tallada, el canvi de agulles que es veu suposo que era el que feien la inversio de marxa quan Lesseps era estacio terme.
Sí, es correcte. La via va ser modificada per fer que la via 1 anés direcció Vallcarca i no cap a l'apartador. No obstant, es va posar una agulla a via 2 per permetre l'accés. La foto està pressa des de la meitat, aproximadament, de l'interior de l'apartador.
faristol wrote:A la segona foto la de les sapates, es posible que si tenen 20 anys continguin amiant, com les antigues dels cotxes?
és molt possible. A dintre del túnel que ja dona accés a l'elevador, hi havia un bon grapat més de sapates.
faristol wrote:A la tercera on dius "aqui estaven les portes de la cotxera" suposo que deuria ser com una reixa o tanca no?
no, el terme "porta de cotxeres" es fa servir al metro per identificar l'espai de les cotxeres on està el personal que surt a atendre les incidències en línia i fa petites reparacions ràpides. No implica una "porta" física.
faristol wrote:el mecanisme i tot el conjunt era impresionant i funcional fins al darrer dia i aixo que era de 1924!!!
fabricat per l'empresa catalana ERSCE, era l'únic al món del seu tipus que suportava una càrrega màxima de 50.000 kg
faristol wrote:La ultima foto es el que hi ha a sota de la reixa de respiracio que hi ha davant la biblioteca Jaume Fuster i a bastants metres de profunditat.
sí, correcte
faristol wrote:hi han grans inconvenients que jo veig, el acces, s'en hauria de obrir un, ja que no hi ha acces directe peatonal, la seguretat del tunel, desconec el estat real i no se s'atreverien a fer que hi hagues gent, ja sabem com estan les coses en tema seguretat, sortides de emergencia, tema dificil, un altre acces? tambe el fet que a pocs metres de distancia hi ha trafic de metro quasi constant,
coses més dificils s'han fet, t'ho puc assegurar. Es podria fer servir una d'aquestes "miraculoses" mampares per separar la zona d'exposició de la de trànsit.
faristol wrote:una altre handicap es que el tunel te pendent estacionar allá material movil s'hauria de fer molt ben frenat i "estacat", ja sabem que les coses velles... cotxes (turismes) inclosos tendeixen a desfrenar-se etc... el risc que una unitat baixes tunel abaix seria un malson constant per els responsables.
sí, el túnel fa baixada, però la primera agulla s'ha modificat de tal manera que, o bé permet el pas cap a via 2, o bé actua com a descarrilador. No obstant, també hi ha descarriladors portàtils que es munten i desmunten en un moment. Aquesta part no oferiria dificultat.
faristol wrote:pero si seria maco poguer agafar alla el 300, sortir a fer al linia 3 i tornar, a mes de guardar-se alla objectes etc..tot amb el tunel adequat etc..
seria com si el 300 tornés a casa. Allà on va treballar durant 64 anys.