Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by Nozomi »

He buscado un poco más sobre esta obra, ya lo comentó el mismo autor en SSC y básicamente la obra es esto:

- Supresión de 18 pasos a nivel para evitar accidentes y mejorar la seguridad vial y del tren*
- Reducción de la congestión del tráfico en los vecindarios que rodean el ferrocarril
- Unificación de los barrios separados por las vías
- La nueva estructura permitirá ganar espacio para diversos usos

* La Chuo Line concentra un importante número de suicidios al año, siendo una de las más transitadas del AM de Tokio no pueden permitirse ir parando cada 2x3 para levantar el fiambre

Esquema de la obra:
Image
Image

En total son 13,1km a realizar en 3 fases:

- Mitaka - Kokubunji (6,2 km): estructura elevada (finalizado, es lo que comento en el comentario anterior)
- Kokubunji - Kunitachi (4,1 km): trinchera
- Kunitachi - Tachikawa (2,8 km): estructura elevada

El proceso para elevar la vía en los dos tramos es el siguiente:
(1) vía existente
Image
(2) construcción de una nueva plataforma
Image
(3) construcción del viaducto sobre las vías viejas
Image
(4) deconstrucción ( :riure ) dela infraestructura provisional
Image

Por lo que leo de la fuente, en un futuro (2015) se prevé la cuadriplicación de vías en esta sección de 13km...pero claro, tendrá que ser con un túnel bajo las vías en viaducto por donde circularán los servicios Rapid (y supongo que los servicios Exprés Limitado etc...). Los trenes Local usarán el viaducto.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Via quàdruple en viaducte?

Post by Guigui »

Nozomi wrote:Por lo que leo de la fuente, en un futuro (2015) se prevé la cuadriplicación de vías en esta sección de 13km...pero claro, tendrá que ser con un túnel bajo las vías en viaducto por donde circularán los servicios Rapid (y supongo que los servicios Exprés Limitado etc...). Los trenes Local usarán el viaducto.
I no poden aprofitar l'espai de la plataforma provisional per a col·locar la 3a i 4a via en viaducte, també?

Això és el que té no haver de dependre políticament, social o econòmica de la indústria del totxo: les coses es fan més barates, i tothom se'n beneficia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by Nozomi »

Ni idea, és una cosa que s'ha comentat però no he vist cap notícia al respecte :nose

Es pot veure com la cosa està prou complicada per fer un segon viaducte, això implicaria d'alguna forma modificar les estacions així que suposo preferiran soterrar les vies dels serveis exprés que tampoc han d'aturar-se a estacions "menors"... encara que com la infraestructura anirà just baix de l'actual jo crec que posaran andanes a totes les estacions "per si de cas" de manera que l'enllaç siga ràpid i eficaç

A Google Maps es pot veure molt bé l'obra i situar-se fàcilment amb els noms en anglès de les estacions:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=35.7 ... 4&t=h&z=19
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by Nozomi »

Curiosa forma d'aprofitar els raïls, a la companyia Seibu

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

A l'estació de Nakamurabashi (Nerima - Tòquio)

Fotos: http://thankyou2200.blog.so-net.ne.jp/
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by UT596001 »

Nozomi wrote:Curiosa forma d'aprofitar els raïls, a la companyia Seibu
Per això no cal anar al Japó, a Espanya a moltes estacions de pobles petits també n'hi han fanals d'aquest estil, però molt més cutre :D
User avatar
vr
N6
N6
Posts: 220
Joined: Tuesday 30/05/2006 16:49

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by vr »

Japó és el paradís! :reve
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by Nozomi »

A partir de 2011 ha d'entrar en funcionament el tram d'alta velocitat entre Hakata (Fukuoka) - Kumamoto i Shin Yatsushiro de la Kyushu Shinkansen Line. El tren que farà el recorregut serà una versió de l'N700, els emu 700-7000/8000 de 8 cotxes que circularan per la Sanyo Line des d'Osaka fins a Hakata (Fukuoka) i cap al sud fins a Kagoshima a 300 km/h

Image

Image
Image
http://www.trainfrontview.net

I un vídeo en una circulació del tren en proves, com es pot veure, facilitant la feina als fans :D


Ah! eixe color porcellana amb blau clar i or li dona un toc de distinció. El servei s'anomenarà "Sakura" en record del tren que va fer el servei "Sakura" entre Osaka i Kagoshima http://en.wikipedia.org/wiki/Sakura_%28train%29
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by metring »

Vinga, ja n'hi ha prou de fer-nos dentetes!!! :'(

Quan fem viatge al Japó? Això s'ha de veure en directe!!!! És gaire car o com a Nova York?
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by Nozomi »

Jo vaig al febrer, 415€ el vol en temporada baixa, que és la millor per viatjar allà perque és menys probable que ploga, és a dir octubre-novembre (momiji, colors de tardor), temps sec en una mica de fresca
Image

O al febrer-març-abril (final de l'hivern - sakura), on fa fred (bastant) però no plou gens, fa sol i encara pots veure neu a les parts altes. En funció de la zona pots veure els cirerers florits.
Image

El primer cop vaig anar a finals de setembre-octubre, plovia pràcticament cada dia. Els dies de sol més cap a l'octubre.

El segon cop va ser la 2ª quinzena de març, un parell de dies va ploure, un dia va nevar (Kioto) i la resta sol i cirerers florits a Tòquio

I ara vaig la primera quinzena de febrer, fred i neu a les excursions plantejades cap al nord i l'interior.

I les ofertes de vol són quan és la millor época per anar :D I un cop allí, realment no és tan car, en funció del canvi l'any passat era una ganga, ara més o menys podria comparar-se a Europa, encara que en moltes coses per al turista (menjar a restaurants etc...) és molt més barat. Els hotels, si busques no és difícil trobar-ne de molt correctes a preus baixos (comparant Tòquio amb Barcelona) 30 €/nit individual
Last edited by Nozomi on Tuesday 29/12/2009 23:13, edited 1 time in total.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by metring »

Qui pogués pillar viatge al febrer!!! Si tingués flexibilitat horària, em sembla que ni m'ho pensava dos cops!!
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by Nozomi »

User avatar
Rafa Monty
N6
N6
Posts: 167
Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by Rafa Monty »

Enhorabona per aquest tema! :reve

Jo ja havia estat una vegada al Japó (a més de ser-ne un gran fan) i ja havia recorregut bastantes línies Toquiotes; (Yamanote, Yurikamone, Chuo i Ginza, questa ultima de metro), i m' ha entusiasmat veure aquest tema en aquest Fórum.

Domo arigato... )))3
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Comparació amb Suïssa

Post by Guigui »

Per als que coneixeu el Japó i Suïssa, ferroviàriament parlant, quin país creieu que té millor servei? O vindrien a ser iguals?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by Nozomi »

Jo de Suïssa conec l'aeroport de Zurich però el Japó és el paradis dels trens. No sé si al nivell de Suïssa o Alemanya però per al fan és un orgasme continu.

Al igual avisen aquí de quan els nous trens faran circulacions en prova per a que els fans estiguen esperant a l'andana amb els equips (al comentari sobre l'N700-7000 es pot veure, i buscant hi han més videos d'altres fans a la mateixa estació)

Trasllat des de la fàbrica a on siga d'un N700 per carretera:



I si parlem de l'acomiadament d'un tren? expectació por todo lo alto

Últim servei d'un tren nocturn, munió de "tecchan" / dos fragments d'informatius locals





Image
Image
Image
Image
Image

I per supost, la perfecció en els detalls en un maquinista de cua:



Per no parlar del merchandising. En aquests aspectes, és el regne celestial.

Akemashite Omedetou Gozaimasu! Feliç Any Nou!
User avatar
Tony M. Nyphot
N6
N6
Posts: 221
Joined: Friday 18/09/2009 21:21

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by Tony M. Nyphot »

恭賀新年, のぞみくん
And now for something completely different...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Això, això

Post by Guigui »

Tony M. Nyphot wrote:恭賀新年, のぞみくん
Danke, gleichfalls. :D
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by cristian26 »

Tony M. Nyphot wrote:恭賀新年, のぞみくん
Em, gràcies :riure

Visca el traductor del Google
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
User avatar
Rafa Monty
N6
N6
Posts: 167
Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by Rafa Monty »

Al Japó fan aquest rebombori per acomiadar un tren, per donar-li grácies per tots els serveis que ha fet, anys i anys...

I Nosaltres, als Talgo III els vam enviar al Geriátric de la Zona Franca, on segurament els hi farán el suïcidi assistit. :nono
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Com els japonesos, però a l'inrevés

Post by Guigui »

Rafa Monty wrote:Al Japó fan aquest rebombori per acomiadar un tren, per donar-li grácies per tots els serveis que ha fet, anys i anys...
Simptomàtic. En canvi, aquí es retiren els 1000 amb nocturnitat i alevosia, diversos exemplars d'un dels metros més monumentals que s'hagi vist mai en tota la història del ferrocarril s'està podrint en diversos magatzems de ferro vell no declarats, i es certifica la defunció dels 111 amb l'argument de la seva "manifesta obsolescència", sense parlar del "Barcelona, al fin libre de tranvías", que no ve de tan lluny i que encara avui té la seva continuïtat retòrica en bajanades com les "ferides urbanes".

I encara tenen la barra de donar-se-les de moderns. Clar, els japonesos són els inventors del CD, de la consola digital i diversos sistemes de producció i gestió econòmica. En canvi, aquí només hem sabut comercialitzar el motxo; el submarí ja era massa. I hi ha qui pretén treure pit amb això...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Post by Nozomi »

M'he permès buscar diferents informatius del 30 de novembre de 2008, última circulació després de 44 anys en servei de la sèrie 0 del Tren Bala

Televisió pública NHK - Notícies de les 7 del matí (el principal de l'esmorzar), en directe i amb helicòpter de la sortida de cotxeres a Fukuoka


Televisió pública NHK - Notícies de les 12 del migdia (tancament del butlletí, a partir del minut 8)


Televisió pública NHK - Notícies de les 6 de la tarde, surt el tren en la portada


Televisió pública NHK - Notícies de les 7 de la tarde (el principal de l'hora de sopar), resum de la jornada i història dels 44 anys


[Ferran]I les privades? a les privades què van dir?[/Monegal]

Doncs a les privades van explotar la vena friki amb seguiment dels fans dels trens, com preparen el hobby etc...:




FNN:



Zapping:



I per suposat, va haver cerimònia de comiat a l'andana quan el tren està a punt de marxar a cotxeres per última vegada:



Fa fredor de pensar-ho, se'm posa la gallina de piel i amb la llàgrima a punt de caure de l'emoció.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”