Page 3 of 25

Posted: Wednesday 15/08/2007 14:28
by Jordi Freixas
ai carai! per cert... l'últim cop que vaig anar a Nuria, vaig fotografiar a la E1 amb el vagó 21. Mentre jo estava allà, el tren no es va moure de la mateixa via secundaria.

Algú m'en pot exlicar el motiu? Em pensava que es tractava d'un tren especial, ja que el dissabte en qüestió, s'hi celebrava un casament a Nuria, però per baixar els convidats es va utilitzar com a tren especial a un tren Stadler.

Posted: Wednesday 15/08/2007 16:09
by aim
Jo fa un any quan hi vaig anar també vaig veure la E.1 allà dalt. No he pujat gaires cops a Núria, així que desconec si és normal o no tenir-la allà, però suposo que la deuen tenir per casos d'emergència, per si a l'última baixada van tots els trens plens i cal baixar a algú més.

Posted: Wednesday 15/08/2007 16:16
by aim
El diumenge passat vaig passar-me per Ribes per veure si podia enxampar l'A5 però no va haver-hi manera. Suposo que el deurien tindre aturat a Núria.

Posted: Wednesday 15/08/2007 16:56
by entfe001
Pel que jo sé, l'elèctrica només sol fer viatges de pujada en servei comercial. Té bastant limitada la velocitat de baixada i això desquadra totalment el gràfic de trens, especialment en caps de setmana en què la línia s'explota al màxim de la seva capacitat.

Ara bé, s'han donat casos :D

Posted: Wednesday 15/08/2007 17:21
by liniadelRipollés
Els trens traccionats per elèctriques E1 i E4 només circulen amb viatgers entre Ribes i Queralbs. En queda exclòs el tram Queralbs-Núria per raons d'explotació i seguretat. De buit, autoritzades per tota la línia.

Aneu fent llista per ser traccionats per E4.

Posted: Tuesday 28/08/2007 17:29
by Jordi Freixas
A veure una cosa. Necessito saber urgentment si es pot comprovar la següent afirmació en algun registre:
Els trens traccionats per elèctriques E1 i E4 només circulen amb viatgers entre Ribes i Queralbs. En queda exclòs el tram Queralbs-Núria per raons d'explotació i seguretat. De buit, autoritzades per tota la línia.
PD: També m'agradaria saber el motiu exacte pels quals aquesta composició es troba aparcada a la via 3.

Sí, a no ser...

Posted: Tuesday 28/08/2007 17:40
by Guigui
Jordi Freixas wrote:A veure una cosa. Necessito saber urgentment si es pot comprovar la següent afirmació en algun registre:
Els trens traccionats per elèctriques E1 i E4 només circulen amb viatgers entre Ribes i Queralbs. En queda exclòs el tram Queralbs-Núria per raons d'explotació i seguretat. De buit, autoritzades per tota la línia.
Posaria la mà al foc que sí, que es pot comprovar aquesta afirmació en algun registre.

:yo

PD: Si us plau, gràcies i de res.

Posted: Tuesday 28/08/2007 17:55
by Jordi Freixas
Ja bueno... però en quin?

Posted: Tuesday 28/08/2007 20:09
by liniadelRipollés
Per comprovar aquestes coses, només has de fer un truc a Vall de Núria i t'ho explicaran. En ser una locomotora més lenta que els automotors actuals no s'hi inscriu bé en les malles actuals i a més s'ha de maniobrar a les terminals, la qual cosa la fa excloure al tram més llarg. Podrien creuar-la a Fontalba però això els obliga a establir blocatge telefònic o autoritzacions d'ultrapassament de senyals en vermell i no ho fan per capritx.

Ara bé, realment no et cal comprovar res. L'any passat aquestes locomotes van recórrer 47 kms mentre que els automotors en van recórrer 155722. Aquesta dada és prou indicadora de les ganes que hi ha de treure a línia les locomotores elèctriques.

La locomotora es manté dalt en temporada alta només; el motiu oficial que em dóna FGC no m'acaba de convéncer, però crec que mentre vagin justos de material mòbii i hi hagi perill d'esllavissades de rocs la tindran allà dalt.
Jordi Freixas wrote:A veure una cosa. Necessito saber urgentment si es pot comprovar la següent afirmació en algun registre:
Els trens traccionats per elèctriques E1 i E4 només circulen amb viatgers entre Ribes i Queralbs. En queda exclòs el tram Queralbs-Núria per raons d'explotació i seguretat. De buit, autoritzades per tota la línia.
PD: També m'agradaria saber el motiu exacte pels quals aquesta composició es troba aparcada a la via 3.

Posted: Wednesday 29/08/2007 3:53
by Jordi Freixas
No ho acabo d'entendre això que la tenen allà en temporada alta.

Posted: Wednesday 29/08/2007 10:00
by Trenscat
Fins quin dia la tindran a dalt la E1? Ho dic perquè vull pujar a Núria no sé si el cap de setmana del 8-9, l'11 o el 15-16 de setembre i ja que hi som doncs m'agradaria veure-la a la via 3 de Núria. També tinc ganes de veure la DM6 i l'A5 reformat. A veure si tinc sort! :D

Posted: Sunday 16/09/2007 23:08
by davidbarna
Ahir vaig estar a Núria i, casualment, vaig poder accedir a l'automotor renovat. Aquí teniu una foto. Veient l'estat dels automotors no renovats, penso que ha estat una bona idea: sembla que han fet els canvis estrictament imprescindibles, i que per fer-los s'han basat en l'experiència prèvia.

Per cert, fixeu-vos en qui apareix a la part esquerra de la foto, al fons :roll:

Posted: Monday 17/09/2007 1:57
by Jordi Freixas
davidbarna wrote:Ahir vaig estar a Núria i, casualment, vaig poder accedir a l'automotor renovat. Aquí teniu una foto. Veient l'estat dels automotors no renovats, penso que ha estat una bona idea: sembla que han fet els canvis estrictament imprescindibles, i que per fer-los s'han basat en l'experiència prèvia.
És curiós, perquè quan la setmana passada vaig estar a Nuria, això dels trens reformats és una de les coses que va sortir en una petita conversa amb un maquinista, a qui li vaig preguntar si és que efectivament, pensaven deixar tots els trens vells com l'A5. Després de dir-me que sí, va continuar amb alguna cosa així com... "ara els faran com aquesta caqueta... això sí: els frens no els arreclaran".

Ho deixo aquí.

Posted: Monday 17/09/2007 14:28
by Trenscat
davidbarna wrote:Ahir vaig estar a Núria i, casualment, vaig poder accedir a l'automotor renovat. Aquí teniu una foto. Veient l'estat dels automotors no renovats, penso que ha estat una bona idea: sembla que han fet els canvis estrictament imprescindibles, i que per fer-los s'han basat en l'experiència prèvia.

Per cert, fixeu-vos en qui apareix a la part esquerra de la foto, al fons :roll:
:riure xD Suposo que deus ser qui em va saludar després no? :P

Posted: Monday 17/09/2007 21:20
by davidbarna
Trenscat wrote:
davidbarna wrote:Ahir vaig estar a Núria i, casualment, vaig poder accedir a l'automotor renovat. Aquí teniu una foto. Veient l'estat dels automotors no renovats, penso que ha estat una bona idea: sembla que han fet els canvis estrictament imprescindibles, i que per fer-los s'han basat en l'experiència prèvia.

Per cert, fixeu-vos en qui apareix a la part esquerra de la foto, al fons :roll:
:riure xD Suposo que deus ser qui em va saludar després no? :P
Efectivament: només podia ser un friki dels trens xD

Posted: Friday 21/09/2007 20:39
by liniadelRipollés
Molt pròximament hi ha dos operacions amb desina ex-CGFC a realitzar a Ribes-Vila.

Alguns ja m'enteneu.

Posted: Monday 24/09/2007 0:12
by Jordi Freixas
liniadelRipollés wrote:ex-CGFC
Una pregunta... això pot tenir a veure amb una companyia que es diu Ferrocarrils de Montanya de Grans Pendents?

Posted: Monday 24/09/2007 11:07
by liniadelRipollés
Exacte. ünicament dir que la dresina que utilitzen a Núria prové dels catalans i no té roda dentada.
fantito wrote:No. Una cosa es la Companyia General dels Ferrocarrils Catalans i l'atre Ferrocarrils de Muntanya i Grans Pendents.

Posted: Monday 24/09/2007 14:01
by genissimon
liniadelRipollés wrote:Exacte. ünicament dir que la dresina que utilitzen a Núria prové dels catalans i no té roda dentada.
Per la qual cosa sempre ha d'anar acoplada al costat muntanya de la locomotora.

Salut !!

Posted: Thursday 27/09/2007 22:51
by ABB_Traccion
Farà qüestió de 2 o 3 dies, es van endur l' A6 per a reformar com l' A5...