Page 21 of 56
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 08/02/2012 1:52
by rangqiang
Platanito wrote:El que hauria de saber la gent és que totes les ciutats "serioses" tenen una estació terme, maca, monumental i cèntrica. Fins i tot València ens passa la mà per la cara! No hi ha calers per fer l'estació de la Sagrera, Sants és una basura depriment, poc pràctica i perillosa (si mai hi ha una emergència, el camí més segur per fugir és per les vies cap al perillós i innecessari calaix del cantó sud), i tenim una estació totalment funcional, capaç i ben situada que està infrautilitzada. El dia que la tanquin, molta gent que fa dècades que no agafa un tren plorarà pel que haurem perdut, però llavors ja serà massa tard. L'enemic és a casa, el tenim a la saleta d'estar perquè l'hem votat nosaltres, de fet portem 32 anys votant el mateix enemic...
Tenim l'enemic a casa i a Madrid per molt que em diguin que per fer l'Estació de Sagrera no hi ha diners fixeu-vos bé totes les obres de Barcelona estan aturades excepte la de Sagrera. Sabeu perque?
Perque a Madrid li va bé l'estacio de sagrera per el AVE! Li portarà diners i si paseu cada dia per la Sagrera ja està pracicament acabat numés queda fer l'estació i el cobriment. Acabaran abans la Sagrera Ave que la L4, L9 o totes les altres instalacions. Ja s'espabilaran per aqui Madrid si té diners i s'està gastant la pasta.
A sobre va els polítics de casa nosre i cap defensa l'EDF, bé excepte una veu de ICV!! Per favor Senyor Trias, MAs lis demano que s'ho pensin bé i es donguin compte que l'EDF la necesitem ja no numés per la seva història sinó per que ens farà falta tot i estar la Sagrera!
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Monday 13/02/2012 0:11
by santmarti
És que s'han gastat calers en fer-li arreglos, han obert la cafeteria, el Tramvia T4 l'han d'allargar fins a EDF, fer l'enllaç amb la L4, l'estació de Sagrera tenim per 20 anys ja que s'han fet uns trapicheos amb els contractes de finançament que si allò no ho aconsegueixen Urbanitzar bufff, l'estació de la Sagrera no sé quina capacitat tindrà de vies però ADIF no voldrà prescindir de una tercera Estació important al marge de Sants i Sagrera. Jo he arribat a sentir que potser faran mig Museu a l'EDF i 6 vies serien de cotxeres i per un Futur Tren Turístic Barcelona - Mataró desde EDF.
Les coses al seu lloc
Posted: Monday 13/02/2012 9:18
by Guigui
El tramvia trigarà més en arribar a l'Estació de França que la Sagrera en ser inaugurada. I no sé on volen ficar un tren turístic a Mataró, amb la línia arribada al punt de saturació.
Re: Les coses al seu lloc
Posted: Tuesday 14/02/2012 0:05
by Toni
Guigui wrote:El tramvia trigarà més en arribar a l'Estació de França que la Sagrera en ser inaugurada. I no sé on volen ficar un tren turístic a Mataró, amb la línia arribada al punt de saturació.
Sí, és evident que la ATM no té ni un euro per fer més tranvia i a més l´Ajuntament no mourà ni un dit per donar la més mínima facilitat a l´estació de França a veure si finalment se la queden per poder fer molts més pisos. Estem arreglats............
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Tuesday 28/02/2012 23:43
by França451
Como tengo fallos por todos lados, prefiero enviaros unas fotillos....
Porque una imagen vale más que mil palabras.
........... Mejor os pongo los links, las fotos salen enormes, no sé por qué, por eso mejor os doy los enlaces directos.
http://s1226.photobucket.com/albums/ee4 ... C00628.jpg
http://s1226.photobucket.com/albums/ee4 ... C00621.jpg
http://s1226.photobucket.com/albums/ee4 ... C00616.jpg
http://s1226.photobucket.com/albums/ee4 ... C00615.jpg
http://s1226.photobucket.com/albums/ee4 ... C00612.jpg
Ya os pondré más. Tengo el acceso al álbum completo.
Ah!!!!
http://s1226.photobucket.com/albums/ee4 ... 115191.jpg
Uno de los pocos Castefa-Estaciò de França que pululan por la red por la mañana.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Tuesday 17/04/2012 0:02
by sortrens
Vaig passar per l'associació d'amics del Ferrocarril al carrer d'Ocata i un altre cop va sortir la conversa sobre el Futur de l'estació de França. Va haver debat entra dos homes d'edat un d'ells és pessimista dient que la EDF acabarà sent un Hotel de Convencions (Creu que l'Ajuntament és el que vol). L'altre home gran encanvi és Optimista dient que l'EDF serà necessària com a Tercera estació després e Sants i Sagrerar
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/06/2012 3:49
by 3gracia
Quan van tancar l'Estació de França per ser Restaurada l'any 1992 la veritat es van carregar ja moltes dependències de l'Estació. També si feu memòria les toperes estaven més enrera del que estan ara, tot i que les toperes son les mateixes.
Les Vies ara de l'EDF van de la numero 14 a la 3. Abans estaven numerades de les vies 12 a la 1 y existia al costat de l'estacio de frança una via de l'antiga estació de Rodalies que era la Vía 0.
De les Vies 12 y 11 sortien els trens de Correus. De les vies 1, 2, 3 i 4 els trens Expresso cap a França per Mataró o per Granollers. Després de les vies 1, 2, 3 i 4 també sortien els trens de Rodalies cap a Vilanova i Sant vicenç de Calders.
les vies 5, 6, 7 i 8 Els electrotrens i Mitja a distància.
Segons ja gent de molta edad que coneixian els anteriors avis aseguran que l'antiga estacio Barcelona Término començava just la mig de la acual estacio fins agafar part de on als anys 60 es consruiria la de Rodalies. Van començar a fer la nova estacio fins que aquesta va engullir l'aniga. Abans de l'any 1960 quan va entrar en servei la estacio anexa de Rodalies en aquell solar habia un parc de Classificació de Material.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/06/2012 10:04
by metring
3gracia wrote:Quan van tancar l'Estació de França per ser Restaurada l'any 1992 la veritat es van carregar ja moltes dependències de l'Estació. També si feu memòria les toperes estaven més enrera del que estan ara, tot i que les toperes son les mateixes.
Les Vies ara de l'EDF van de la numero 14 a la 3. Abans estaven numerades de les vies 12 a la 1 y existia al costat de l'estacio de frança una via de l'antiga estació de Rodalies que era la Vía 0.
De les Vies 12 y 11 sortien els trens de Correus. De les vies 1, 2, 3 i 4 els trens Expresso cap a França per Mataró o per Granollers. Després de les vies 1, 2, 3 i 4 també sortien els trens de Rodalies cap a Vilanova i Sant vicenç de Calders.
les vies 5, 6, 7 i 8 Els electrotrens i Mitja a distància.
Segons ja gent de molta edad que coneixian els anteriors avis aseguran que l'antiga estacio Barcelona Término començava just la mig de la acual estacio fins agafar part de on als anys 60 es consruiria la de Rodalies. Van començar a fer la nova estacio fins que aquesta va engullir l'aniga. Abans de l'any 1960 quan va entrar en servei la estacio anexa de Rodalies en aquell solar habia un parc de Classificació de Material.
Això més aviat és història que no pas futur d'EdF.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/06/2012 10:28
by 3gracia
metring wrote:3gracia wrote:Quan van tancar l'Estació de França per ser Restaurada l'any 1992 la veritat es van carregar ja moltes dependències de l'Estació. També si feu memòria les toperes estaven més enrera del que estan ara, tot i que les toperes son les mateixes.
Les Vies ara de l'EDF van de la numero 14 a la 3. Abans estaven numerades de les vies 12 a la 1 y existia al costat de l'estacio de frança una via de l'antiga estació de Rodalies que era la Vía 0.
De les Vies 12 y 11 sortien els trens de Correus. De les vies 1, 2, 3 i 4 els trens Expresso cap a França per Mataró o per Granollers. Després de les vies 1, 2, 3 i 4 també sortien els trens de Rodalies cap a Vilanova i Sant vicenç de Calders.
les vies 5, 6, 7 i 8 Els electrotrens i Mitja a distància.
Segons ja gent de molta edad que coneixian els anteriors avis aseguran que l'antiga estacio Barcelona Término començava just la mig de la acual estacio fins agafar part de on als anys 60 es consruiria la de Rodalies. Van començar a fer la nova estacio fins que aquesta va engullir l'aniga. Abans de l'any 1960 quan va entrar en servei la estacio anexa de Rodalies en aquell solar habia un parc de Classificació de Material.
Això més aviat és història que no pas futur d'EdF.
Futur enllaçar millor la L4 amb EDF. Fer arribar Tramvia.
Mantenir la R2 Sud. Mantenir els Regionals que comencin per de EDF- Sagrera (Nord) i EDF- Sants (Sud)
Mantenir els Internacionals que neixin EDF- Sagrerar (Nord).
Construir Tren turistic Barcelona EDF- Mataró.i Construir Tren Turístic Barcelona EDF - Eurovegas
Fer un Museu del Transport i Mobilitat en la EDF fent servir les vies 14 i 13 per posar material Antic
La Resta per els serveis Esmentats.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/06/2012 15:01
by Javi M
3gracia wrote:Construir Tren Turístic Barcelona EDF - Eurovegas
Ni tan sols se sap encara si l'EuroVegas es construirà a Barcelona o a Madrid.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/06/2012 15:20
by Lluita1714
En primer lloc: Eurovegas, si és que es fa (tenen problemes de finançament), és a llarg termini, de moment es faria un parell de Resorts, i quan aquest comencin a donar beneficis (punt mort, que poden ser vint anys) es començaria a fer la resta del complex de forma esglaonada. Els interessa trens des de l'aeroport, Sants i Sagrera, volen portar la gent que arriba des del nord d'Europa en tren, gent que arriba des de la resta d'Espanya a Sants i gent que arriba d'arreu del món a l'aeroport. D'altra banda, és incompatible, trobo, un museu en només dues vies, amb tota l'activitat d'una estació realment activa. De totes formes crec que no és mala idea portar els trens de la Sagrera a l'Estació de França, i crec que de Sants a aquesta també. Caldria però crear trens llançadora entre Sagrera i Sants per poder connectar totes dues estacions de forma ràpida per a grans masses, aquests trens mateixos podrien servir l'Aeroport, d'aquesta forma, només un servei (llençadora) acabaria el seu recorregut a Sagrera, fent la resta passant a les dues grans estacions i facilitant el trànsit ferroviari.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/06/2012 18:39
by Fran-Ikarus
El panorama del "tren turístic", del Port cap enllà, seria "impagable"...
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Friday 29/06/2012 13:23
by santmarti
Jo diria que per opinió i respecta el Futur de l’Estació de França com a futur Ferroviari. Sé que encara és molt aviat ja que fins que no entri en funcionament l’Estació de la Sagrera AVE a ple rendiment no es debatrà però si em deixeu m’agradaria modestament explicar-li la meva opinió al Respecte de l’Estació de França (EDF). Crec que és una estació històrica per els Catalans on va sortir la primera línia de la Península Ibèrica i està molt desaprofitada i mal cuidada i em crea molta tristor però al marge del sentimentalisme que li tenim molts Catalans i Barcelonins a l’EDF explicar els motius més tècnics i econòmics per no tancarla com a servei Ferroviari:
Primer, milloraria l’enllaç de la L4 de Metro amb l’EDF tenint en compte que l’estació de la Barceloneta està molt aprop i perfectament es podria fer un túnel que comuniqués l’enllaç entre les dues estacions.
Segon, fer arribar el Tramvia que avui dia finalitza a l’Estació de la Ciutadella fins l’EDF. Son molts pocs metres per allargar aquests tramvia i potenciaria molt l’Estació, el Zoo, l’Universitat, el Barri i en fi en una zona que es cèntrica i molt aprop de ple Centre de la ciutat.
Tercer, mantenir els Trens Internacionals cap Europa des de l’EDF passant per la futura Estació de Sagrera que serà també receptora de la gent que ve d’Europa per tant que millor per el Turisme que continuar fent arribar trens a una estació tant maca com la de l’EDF (recordo molts turistes que es queden bocabadats fent fotos). Mantenir els Trens de Mitja Distància que comencin de l’EDF passant per Estació Clot i Estació Sagrera (Línies Nord) i per el Ramal de EDF- Passeig de Gràcia – Sants (Línies Sud). Millor deixar que l’EDF comencin les línies de Mitja distància descongestionant Sants i la futura Sagrera i aquestes es dediquin més a Terminal d’Ave. Mantenir Algunes Linias de Rodalies les que necessiti l’Infraestructura, ja que l’EDF ha d’ajudar Sants, Sagrera i a la des congestió de la resta de la Xarxa. Com per exemple Mantenir la R2 Sud o alguna altre línia que fes falta.
Quart, construir Tren turístic de l’EDF a Mataró amb les locomotores més Antigues. I Construir el Tren Turístic Barcelona Estació de França – Eurovegas, tot i aquests últim encara no sabem si l’Eurovegas anirà a Madrid o Barcelona.
Conclusió: Ens interessa portar gent de la Resta d’Europa amb Tren a Sagrera, la resta d'Espanya a Sants i la gent que arriba d'arreu del món a l'Aeroport com DIEU!!! . Però Cal l’Estació de França com a tercera Estació perquè ens ajudi a descongestionar la Resta de la Xarxa i més encara quan es liberalitzi el sector ferroviari i caldrà espai i vies per cedir també a noves empreses privades ferroviàries que lis anirà molt bé una Gran Terminal com l’Estació de França a l’alçada de les grans Estacions Europees. No descartar un traspàs de l’EDF de mans d’ADIF cap a FGC.
Salut
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Sunday 01/07/2012 0:25
by metring
http://www.agrupament.net/portal/?p=13802
Adif concluye la restauración de las fachadas del ala sur de la estación de Barcelona França
Publicat el 30 juny 2012 per AFB
Mejoras en la red ferroviaria convencional
Esta actuación, en la que se ha invertido más de un millón de euros, ha supuesto la rehabilitación de 4.200 m2 de fachadas
Barcelona, 29 de junio de 2012 (Adif).
Adif ha concluido las obras de restauración de las fachadas del ala sur, calle Ocata y lado andenes de la estación de Barcelona França. Esta actuación, que ha supuesto una inversión de 1.021.075,2 euros (IVA incluido), se ha desarrollado en una superficie de de 4.200 m2.
La intervención ha consistido en la limpieza de las áreas afectadas por la contaminación y la proximidad del mar, así como en la reparación y sustitución de piezas desgastadas. Asimismo, ha incluido la rehabilitación de todas las carpinterías y cerrajerías.
El edificio de la estación de França está declarado Bien de Interés Local, por lo que la ejecución de las obras ha contado con la aprobación del Ayuntamiento de Barcelona. La última gran intervención en este edificio se produjo con motivo de las Olimpiadas de Barcelona.
Esta actuación se suma a las que está ejecutando el Ministerio de Fomento para la mejora de las infraestructuras ferroviarias en Cataluña, en especial de las estaciones y equipamientos de la red convencional.
Posats a dir mitges veritats...
Posted: Sunday 01/07/2012 12:05
by Guigui
metring wrote:Esta actuación se suma a las que está ejecutando el Ministerio de Fomento para la mejora de las infraestructuras ferroviarias en Cataluña, en especial de las estaciones y equipamientos de la red convencional.
L'autobombo descarat no deu permetre esmentar a quina velocitat es fan aquestes infraestructures ni quin percentatge de l'execució prevista i aprovada duen, oi?
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Sunday 01/07/2012 12:40
by gatvell
Tens raó Guigui, els arrebossats de les façanes i canviar les finestres, milloraran el servei ferroviar. Ara ja podran augmentar un 10% la velocitat comercial entre l'Estació de França i Barcelona- Passeig de Gràcia i Clot.
jejeje
Prioritats
Posted: Sunday 01/07/2012 13:06
by Guigui
Quan deia velocitat, no volia dir velocitat comercial dels trens, sinó el ritme al que s'executen les obres (i sí, en aquest context sempre sorgeix una comparació odiosa). Però més enllà d'això, Adif es vanta de fer retocs en la façana d'una estació (que no dic que no calguin), mentre a Balenyà, fa setmanes que els trens acumulen retards perquè ningú no es digna a arreglar la infraestructura.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Sunday 01/07/2012 13:25
by gatvell
Tots nosaltres, i els habitants de Catalunya ja hauríen d'entendre que ADIF, RENFE i qualsevol empresa espanyola, incloent-hi el govern espanyol; no faran mai el que cal per a Catalunya.
Segons quines obres es fan, son per imperatiu econòmic o d'obligació de la UE.
Per això a Madrid comencen a doblar alguns serveis ferrioviaris, fent qeu hi hagin 4 vies, i aquí, refant la instal·lació de la catenària (veure el tram entre el Triangle i Badalona) per estrènyer el pas a dues vies, llavors alliberen sol per al municipi (que sàpiga no ho han fet encara) i et quedes sense espai.
Ens fan un soterrament TOTAL (de debó que cal fer-ho?) a Sagrera i un cop fet, si d'aquí a 5-10-15 anys cal ampliar la infraestructura costarà un munt de diners.
O podem parlar del famós pla d'infraestructures (2008-2015?) amb uns 4.000 milions d'euros (es això, oi?) dels quals s'han invertit 100millions o menys i només per a quatre pedaços o per arranajr les estacions de la R1 que s'eternitzen i al final no tenen grans millores.
Com l'AVE que ara d'adonen, ja fa unes setmanes, que no s'ahvia licitat un tram a l'entrada de Barcelona i Girona. SEgurament perque el primer tren d'alta velocitat sigui Madrid-PAris i no Barcelona-Paris.
O no trobeu vergonyós, refer tota la línia de Lleida-Manresa i que un cop nova, faltant (inexplicablement) 500m a l'entrada de Manresa, que el tren trigui el mateix? Si has tret el servei i la infraestructura, no costa res variar un revolt, un pendent...
ARa, en servei no es pot fer, encara que siguin tres trens diaris (per sentit).
Balenyà està fet un nayp, doncs cal arreglar-ho.
I per cert, no es vergonyós, que cada setmana hi hagi un tall total entre el Clot i Hospitalet? Sembla que ja es habitual.
Sento el correu, però es així.
Les coses no s'arreglaran quan volguem, quan Catalunya vulgui, sino quan a Madrid els roti. Quan arreglin Balenyà, serà perque una altra ja fa figa.
Back to topic!
Posted: Sunday 01/07/2012 14:08
by Guigui
D'això... tornem al tema del fil.
Re: Back to topic!
Posted: Sunday 01/07/2012 16:41
by França451
Guigui wrote:D'això... tornem al tema del fil.
Gracias. De hecho, puestos a pedir. Como creo que ya se dijo el año pasado en su hilo correspondiente, este verano se hará la segunda fase de obras entre Sants y Hospitalet cortando de nuevo los tramos Sants-Hospi y Sants-Bellvitge, y volviendo a mandar la R1 a Estaciò de França directa desde Clot-Aragò.
Ya puestos, cuando acaben el verano, hace falta que nos demos cuenta de dos cosas, en primer lugar que la partición de la R2 es innecesaria, mandando los trenes de Sant Celoni hasta Castelldefels o vilanova, de momento hasta Barcelona-Sants. Restructurar la R10 EdF-Aeroport, mantener la R2 Sud y R2 pasante como está y mandar los trenes de Maçanet y Blanes a Estació de França, enviando los de Matarò y Calella a Hospitalet en findes y a Molins en diario. Y por último, la R12, para tres servicios diarios que tiene, es una chorrada iniciar en Hospitalet teniendo el Ramal de las Aguas criando malvas. Para tres servicios, que salgan de EdF, a Clot, Sant Andreu Comtal, Montcada bifurcación y de ahí a su recorrido habitual. Y el resto de Regionales no tocarlos para nada. Ah, sí, puestos a pedir, otra cosita: esos patos y alaris tan majos que limpian y apartan en la EdF innecesariamente, que inicien y finalicen recorrido comercial en esta estación, y luego segunda parada en Sants. Lo del túnel de conexión con la L4, llevar el Tram T4 a EdF, etc, creo que son prioridades de segunda magnitud. Teniendo servicios de la R1, toda la R2 Sud, toda la R10, los Regionales R12, R13, R14, R15, R16, los MD a Valencia, vinaròs, Zaragoza, Madrid, Valencia-Joaquín Sorolla, Alicante-Término, Murcia-Cartagena, París-Austerlitz y Zurich Milán, saliendo de la Estació de França, llenaremos la estación de suficiente tránsito de viajeros como para que llegue la Gene, diga que hay que hacer conexión directa con la L4, con el Tram y con treinta líneas de autobús, y si queremos al lado instalamos tiendas-chiringuitos de Centros comerciales, souvenirs y cosas para turistas. Y potenciamos la clientela en la pedazo coctelería tan maja que se han currado con multiservicios.
Gracias, eso es todo. (Eso es dar vida a una estación, con el máximo de líneas posibles en ella y lo demás son chorradas). Ah, y ya puestos, que pongan unos cartelitos publicitarios con flechitas para enviar a los guiris desde ahí a los principales monumentos de la Ciutat Vella por un lado, al Maremágnum por el otro, y a la playita de la Barceloneta por un tercer lado. Con eso podemos conseguir mínimo doscientos mil usuarios diarios de media. Suficiente como para decir que Barcelona presume de verdad de estación histórica y con el uso masivo que debería tener (que es el que según me han contado ha tenido antaño, porque era el epicentro Ferroviario de Barcelona y de toda Catalunya).