Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 02/04/2010 14:25
Hola Companys,
Potser algú hem pot resoldre aquest dubte que tinc. Anem per parts.
La linia de la Pobla es va traspassar a la Generalitat als voltants del l'any 2005, en aquest cas aquesta linia va quedar integrada com a servei dels FGC, afegint-se als serveis existents ja de la LL-A i de la B-V.
Ara s'ha traspassat la gestió de les linies de Rodalies de l'àmbit de Barcelona. En aquest cas s'ha creat una nova marca, Rodalies de Catalunya, sota la qual queden integrats els serveis de l'antiga ROdalies Renfe.
A partir d'aqui, el dubte que tinc es el següent: Per que no totes les linies de Rodalies de Catalunya, siguin gestionades per FGC o Renfe, no s'integren sota un mateix nom i una mateixa imatge de servei? Per que veient la web nova de Rodalies de la Gene, aqui no es troben les linies de FGC que son de Rodalia. No se no es dona una imatge unitaria de servei tot i que el gestor és el mateix. No trobo logic que al nou web de Rodalies no apareguin als cercadors d'horaris, linies,... les linies de FGC R5 i R6 com a minin, ja no parlo dels serveis S.
Fent un resum aixi rapid, tenim que:
Gestio de les linies ferroviaries tenim: Rodalies de Catalunya i FGC
Explotació de les linies de Rodalia tenim: FGC i Renfe
Administradors de les infrastructures ferroviaries: ADIF, FGC i ifercat.
Aquestes unificacions de nomenclatures, serveis i gestors no es poden fer per motius competencials? No ho entenc ja que dupliquem i tripliquem estructures de gestió per a serveis que es podrien gestionar amb unic Comandament.
Dit així, no podria haver una unica entitat gestora, que fos amb el nom que fos, sigui FGC o Rodalies de Catalunya. La qual s'encargues d'encomanar la gestió als gestors corresponents, en aquest cas FGC, Renfe, inclús TMB, TRAM.... La direcció seria unica, les secretaries i totes les organitzacions internes serien uniques i s'evitarien duplicitats, tripilicitats, ... de comandaments. Evitant així una gran despessa en organització.
D'aquesta manera aquesta nova entitat seria la que també mantindria el contacte amb les gestores d'infrastructures, ADIF per l'Ambit estatal i Ifercat per les d'àmbit autonòmic.
No se... pot ser tot plegat un gran caos organitzatiu. Personalment penso que una simplicitat organica de la gestio ajudaria a evitar problemes constants que tenim a les diferents xarxes. Tinc la sensació que amb el traspàs de les Rodalies l'unic que s'ha fet es un rentat de cara, aixi rapid, pero no s'ha donat un pas més endavant modernitzant i reestructurant el servei ferroviari a Catalunya.
Que penseu?
Potser algú hem pot resoldre aquest dubte que tinc. Anem per parts.
La linia de la Pobla es va traspassar a la Generalitat als voltants del l'any 2005, en aquest cas aquesta linia va quedar integrada com a servei dels FGC, afegint-se als serveis existents ja de la LL-A i de la B-V.
Ara s'ha traspassat la gestió de les linies de Rodalies de l'àmbit de Barcelona. En aquest cas s'ha creat una nova marca, Rodalies de Catalunya, sota la qual queden integrats els serveis de l'antiga ROdalies Renfe.
A partir d'aqui, el dubte que tinc es el següent: Per que no totes les linies de Rodalies de Catalunya, siguin gestionades per FGC o Renfe, no s'integren sota un mateix nom i una mateixa imatge de servei? Per que veient la web nova de Rodalies de la Gene, aqui no es troben les linies de FGC que son de Rodalia. No se no es dona una imatge unitaria de servei tot i que el gestor és el mateix. No trobo logic que al nou web de Rodalies no apareguin als cercadors d'horaris, linies,... les linies de FGC R5 i R6 com a minin, ja no parlo dels serveis S.
Fent un resum aixi rapid, tenim que:
Gestio de les linies ferroviaries tenim: Rodalies de Catalunya i FGC
Explotació de les linies de Rodalia tenim: FGC i Renfe
Administradors de les infrastructures ferroviaries: ADIF, FGC i ifercat.
Aquestes unificacions de nomenclatures, serveis i gestors no es poden fer per motius competencials? No ho entenc ja que dupliquem i tripliquem estructures de gestió per a serveis que es podrien gestionar amb unic Comandament.
Dit així, no podria haver una unica entitat gestora, que fos amb el nom que fos, sigui FGC o Rodalies de Catalunya. La qual s'encargues d'encomanar la gestió als gestors corresponents, en aquest cas FGC, Renfe, inclús TMB, TRAM.... La direcció seria unica, les secretaries i totes les organitzacions internes serien uniques i s'evitarien duplicitats, tripilicitats, ... de comandaments. Evitant així una gran despessa en organització.
D'aquesta manera aquesta nova entitat seria la que també mantindria el contacte amb les gestores d'infrastructures, ADIF per l'Ambit estatal i Ifercat per les d'àmbit autonòmic.
No se... pot ser tot plegat un gran caos organitzatiu. Personalment penso que una simplicitat organica de la gestio ajudaria a evitar problemes constants que tenim a les diferents xarxes. Tinc la sensació que amb el traspàs de les Rodalies l'unic que s'ha fet es un rentat de cara, aixi rapid, pero no s'ha donat un pas més endavant modernitzant i reestructurant el servei ferroviari a Catalunya.
Que penseu?