Page 21 of 24

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Posted: Sunday 16/10/2022 17:11
by geekest_cat
Sembla que ja estan començant a fer les proves per augmentar freqüències de pas:
A prova l’itinerari de Ferrocarrils “cada cinc minuts”

Que cada cinc minuts hi hagi un tren de Ferrocarrils de la Generalitat a les estacions terrassenques podria ser realitat d’aquí a poc.

Per posar a prova el projecte, que vol fer augmentar la freqüència de pas i el nombre de viatgers cada any, aquest matí han circulat per les estacions de Terrassa i Sabadell trens cada cinc minuts, posant al límit les capacitats de les estacions i comprovant que els canvis es podrien dur a terme aviat.

A principis d’any es van incorporar a la circulació 15 nous trens, per esgotar la capacitat del recorregut d’FGC Barcelona-Vallès i oferir un servei de metro a Terrassa. Els combois 115, fabricats per Stadler han estat transportant viatgers durant l’any i han de ser els protagonistes de les noves freqüències. Un cop es completi la flota, la ciutat disposarà d’un tren cada cinc minuts en hora punta i cada deu minuts en hora vall. Des de Sant Cugat, els trens tindran pas cada 2,5 minuts. Si bé fins ara la flota estava compostaper 46 unitats, FGC té previst l’any amb 61 trens actius només per a les línies que uneixen la nostra comarca amb Barcelona.

Si amb la flota actual, FGC té capacitat per fer 80 milions de viatges l’any a aquesta línia, les noves unitats permetran assolir els 110 milions de viatges anuals. L’objectiu dels directius de FGC és que s’acabin “eliminant els horaris”.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Tuesday 18/10/2022 12:41
by xergi
Entenc, llavors, que no hi hauria serveis de L6 (com a mínim en hora punta)? Aquestes S1 i S2 farien totes les parades? Acabaran sent considerades línies urbanes?

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Tuesday 18/10/2022 12:59
by Carlos González
Diria que la L6 desapereixarà com a tal... i només hi estaran les línies S1, S2, L7 i L12 (que podria canviar de nomenclatura per la L6)

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Tuesday 18/10/2022 13:36
by xergi
Carlos González wrote: Tuesday 18/10/2022 12:59 Diria que la L6 desapereixarà com a tal... i només hi estaran les línies S1, S2, L7 i L12 (que podria canviar de nomenclatura per la L6)
Sí, té sentit per l'explotació que tindrien. En quant als noms, potser les S1/S2 podrien canviar-lo per L6 Oest/Est, T/S...

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Tuesday 18/10/2022 14:16
by Renfe445
Home prefereixo que diguin que les estacions de Tres Torres, Bonanova i Sant Gervasi queden tancades durant l'hora punta.

Es nota que la línia ha mort d'èxit múltiples vegades.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Tuesday 18/10/2022 18:03
by mohn902
Efectivament, S1 i S2 faran parada a totes les estacions incrementant el trajecte uns 5 minuts. Tot i que penso que Les Planes o La Floresta no els calen tants trens, però bueno no pots fer content a tothom.

Ara bé, la L6 continuarà existint en caps de setmana i durant les hores vall.

I com apunt, Sant Gervasi (ja té Plaça Molina més accessible) i Bonanova potser sí que tenen menys afluència, però Tres Torres en cap cas la tancaria.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Tuesday 18/10/2022 18:31
by davida
I enlloc d'incrementar el trajecte en 5 min no es me facil que els S1 se saltin 3 parades i els S2 unes altres 3 parades.
Per exemple que els S1 es saltin les parades urbanes a Barcelona (St Gervasi, Bonanova i 3 Torrers) i els S2 Baixador Vallvidrera, Les Planes, La Floresta?
Inclus per temes frecuencies de 2,5min poden ser alternes S1 salta St Gervasi, Tres Torres, Planes i els S2 Bonanova, Baixador i La Floresta

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Tuesday 18/10/2022 22:46
by Renfe445
mohn902 wrote: Tuesday 18/10/2022 18:03 Efectivament, S1 i S2 faran parada a totes les estacions incrementant el trajecte uns 5 minuts. Tot i que penso que Les Planes o La Floresta no els calen tants trens, però bueno no pots fer content a tothom.

Ara bé, la L6 continuarà existint en caps de setmana i durant les hores vall.

I com apunt, Sant Gervasi (ja té Plaça Molina més accessible) i Bonanova potser sí que tenen menys afluència, però Tres Torres en cap cas la tancaria.
Home només en hora punta, no cal tancar-les indefinidament. :)

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Wednesday 19/10/2022 0:24
by mohn902
Sant Gervasi sí que la treuria :riure (en corba, en pendent i que no és que tingui gaire ús la veritat).

I respecte el que deia el company de saltar estacions, amb la implantació del ATO crec que hi havia incompatibilitats de circular tants trens i donar ordres diferents de parar. I tot i que parant a totes incrementa el temps de trajecte, també incrementa al pas per Sant Cugat. Ara si vas en un S6/S7 vas a pas de tortuga, doncs, per evitar retards li posen algun minutet de més. :nose

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Saturday 05/11/2022 20:46
by 122-042-132
La Crida reclama el perllongament ferroviari de Sabadell a Castellar

https://www.diaridesabadell.com/2022/11 ... ell-crida/

La Crida ha reclamat que s’executi el perllongament ferroviari de Sabadell a Castellar del Vallès, una reivindicació que s’arrossega en els darrers anys. La portaveu del partit, Nani Valero, ha demanat una aposta ferma i decidida pel servei de Ferrocarrils de la Generalitat, que no només millori la mobilitat de la ciutadania, sinó que a més reforci el compromís amb el medi ambient davant l’escenari de crisi climàtica.

El partit municipal sosté que el ferrocarril és el mitjà de transport més eficient, segur i pràctic i dona compliment a les directives europees a favor de la mobilitat sostenible i de la transició ferroviària. Per això, Valero ha demanat a totes les institucions que hi formen part recursos i voluntat política i que aquesta proposta esdevingui una realitat immediata.

“Estem en una situació de no retorn”

“Tot i estar plantejat i existir la documentació prèvia necessària, no s’ha materialitzat i ara ja estem en una situació de no retorn. Necessitem menys declaracions i compromisos i més actuacions i recursos”, ha manifestat la portaveu.

El perllongament dels FGC fins a Castellar podria obrir la porta a la continuació del ferrocarril cap a altres municipis com Sentmenat, Caldes de Montbui i Granollers.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Sunday 06/11/2022 1:39
by Carlos González
122-042-132 wrote: Saturday 05/11/2022 20:46 La Crida reclama el perllongament ferroviari de Sabadell a Castellar

https://www.diaridesabadell.com/2022/11 ... ell-crida/

La Crida ha reclamat que s’executi el perllongament ferroviari de Sabadell a Castellar del Vallès, una reivindicació que s’arrossega en els darrers anys. La portaveu del partit, Nani Valero, ha demanat una aposta ferma i decidida pel servei de Ferrocarrils de la Generalitat, que no només millori la mobilitat de la ciutadania, sinó que a més reforci el compromís amb el medi ambient davant l’escenari de crisi climàtica.

El partit municipal sosté que el ferrocarril és el mitjà de transport més eficient, segur i pràctic i dona compliment a les directives europees a favor de la mobilitat sostenible i de la transició ferroviària. Per això, Valero ha demanat a totes les institucions que hi formen part recursos i voluntat política i que aquesta proposta esdevingui una realitat immediata.

“Estem en una situació de no retorn”

“Tot i estar plantejat i existir la documentació prèvia necessària, no s’ha materialitzat i ara ja estem en una situació de no retorn. Necessitem menys declaracions i compromisos i més actuacions i recursos”, ha manifestat la portaveu.

El perllongament dels FGC fins a Castellar podria obrir la porta a la continuació del ferrocarril cap a altres municipis com Sentmenat, Caldes de Montbui i Granollers.
Primer que estigui enllestit les noves freqüències del Metro del Vallès, després ja que es pensi sobre el perllongament de Castellar, que encara queden els perllongaments previs com el de Pl.Espanya-Gràcia i el canvi d'explotació del Carrilet i la implementació de la R-Aeroport, del Lleida-Manresa i del tramvia del Camp de Tarragona.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Tuesday 15/11/2022 14:18
by Sèrie EV-E801
9 de desembre: la data prevista per la posada en servei de l'itinerari BV-07.
A veure que tal.

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... 9-desembre

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Tuesday 15/11/2022 14:22
by 122-042-132
Els FGC uniran Terrassa i Sabadell amb Barcelona cada cinc minuts en hora punta

A partir del 9 de desembre, la freqüència arribarà als dos minuts i mig des de Sant Cugat; es passa de sis a dotze trens des de les dues capitals del Vallès Occidental en el moment del dia de més afluència

https://www.naciodigital.cat/noticia/24 ... hora-punta

Els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) augmentaran la freqüència de pas en hora punta i uniran Terrassa i Sabadell amb Barcelona cada cinc minuts. Així ho ha concretat aquest dimarts el Govern, que considera que aquesta mesura -que arrencarà el 9 de desembre- implica que existeixi un funcionament equivalent al del metro en el servei de FGC. Aquest augment del servei arribarà perquè es passarà de sis a dotze trens des de les dues capitals del Vallès Occidental. La freqüència de pas des de Sant Cugat serà de cada dos minuts i mig en hora punta, segons ha apuntat Patrícia Plaja, portaveu de l'executiu.

Amb aquesta millora del servei, segons el Govern, s'incrementarà un 37% el nombre de places que ofereix la línia i es passarà d’una capacitat de 80 milions de viatges l'any a 110 milions. Amb aquest increment i la infraestructura actual, s'assoleix la "màxima capacitat" d'aquesta línia que uneix Sabadell, Terrassa, Sant Cugat, Rubí, la UAB, Sant Quirze del Vallès i Bellaterra amb el centre de Barcelona, una línia que l'any 2019 -just abans de la pandèmia- va arribar al rècord de 66,3 milions de desplaçaments.

A partir del 9 de desembre, la línia Barcelona-Vallès inclourà el servei de les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Av. Tibidabo i L12 Reina Elisenda. Les línies S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí es perllonguen fins a Sabadell i Terrassa, desapareixen com a línies i es converteixen en trens de les línies S1 i S2. Pel que fa a la línia S5 Sant Cugat, també deixa d'estar en marxa i el seu servei l'absorbeixen també les circulacions de les línies S1 i S2. Així, a partir d'ara, els trens S1 i S2 pararan a totes les estacions i cobriran el servei i parades de les actuals línies S5, S6 i S7.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Tuesday 15/11/2022 22:52
by Carlos González
122-042-132 wrote: Tuesday 15/11/2022 14:22 Els FGC uniran Terrassa i Sabadell amb Barcelona cada cinc minuts en hora punta

A partir del 9 de desembre, la freqüència arribarà als dos minuts i mig des de Sant Cugat; es passa de sis a dotze trens des de les dues capitals del Vallès Occidental en el moment del dia de més afluència

https://www.naciodigital.cat/noticia/24 ... hora-punta

Els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) augmentaran la freqüència de pas en hora punta i uniran Terrassa i Sabadell amb Barcelona cada cinc minuts. Així ho ha concretat aquest dimarts el Govern, que considera que aquesta mesura -que arrencarà el 9 de desembre- implica que existeixi un funcionament equivalent al del metro en el servei de FGC. Aquest augment del servei arribarà perquè es passarà de sis a dotze trens des de les dues capitals del Vallès Occidental. La freqüència de pas des de Sant Cugat serà de cada dos minuts i mig en hora punta, segons ha apuntat Patrícia Plaja, portaveu de l'executiu.

Amb aquesta millora del servei, segons el Govern, s'incrementarà un 37% el nombre de places que ofereix la línia i es passarà d’una capacitat de 80 milions de viatges l'any a 110 milions. Amb aquest increment i la infraestructura actual, s'assoleix la "màxima capacitat" d'aquesta línia que uneix Sabadell, Terrassa, Sant Cugat, Rubí, la UAB, Sant Quirze del Vallès i Bellaterra amb el centre de Barcelona, una línia que l'any 2019 -just abans de la pandèmia- va arribar al rècord de 66,3 milions de desplaçaments.

A partir del 9 de desembre, la línia Barcelona-Vallès inclourà el servei de les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Av. Tibidabo i L12 Reina Elisenda. Les línies S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí es perllonguen fins a Sabadell i Terrassa, desapareixen com a línies i es converteixen en trens de les línies S1 i S2. Pel que fa a la línia S5 Sant Cugat, també deixa d'estar en marxa i el seu servei l'absorbeixen també les circulacions de les línies S1 i S2. Així, a partir d'ara, els trens S1 i S2 pararan a totes les estacions i cobriran el servei i parades de les actuals línies S5, S6 i S7.
Doncs mira, les línies S5, S6 i S7 no seran i en canvi la L6 seguirà.

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Tuesday 15/11/2022 23:43
by Renfe445
Conclusió de tot aquest entrellat: La Generalitat no l'interessa gens millorar la línia 220 de la RFIG, competència a la línia Catalunya de Ferrocarrils. Massa sospitós.
En lloc de deixar-la com un complement i com a eix transversal de Collserola i donant més atenció a l'eix tangencial que és la línia de via ampla, s'ha convertit en una espècie de "metro de llarg recorregut" el qual ha d'atendre la línia de metro fins a Sarrià i després la línia regional fins a Terrassa i Sabadell.
A part, la línia de Ferrocarrils sembla una maqueta comparada amb la línia de via ampla, ja només el fet que les andanes són molt llargues per què capiguin trens llargs en doble composició, a la línia de via ampla també hi ha semidirectes també... :D

En resum: la línia Catalunya de Ferrocarrils és un "no tinc res però faig molt" i la de via ampla és el contrari "ho tinc tot però no vull fer res".

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Wednesday 16/11/2022 1:03
by xergi
122-042-132 wrote: Tuesday 15/11/2022 14:22 Els FGC uniran Terrassa i Sabadell amb Barcelona cada cinc minuts en hora punta

A partir del 9 de desembre, la freqüència arribarà als dos minuts i mig des de Sant Cugat; es passa de sis a dotze trens des de les dues capitals del Vallès Occidental en el moment del dia de més afluència

https://www.naciodigital.cat/noticia/24 ... hora-punta

Els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) augmentaran la freqüència de pas en hora punta i uniran Terrassa i Sabadell amb Barcelona cada cinc minuts. Així ho ha concretat aquest dimarts el Govern, que considera que aquesta mesura -que arrencarà el 9 de desembre- implica que existeixi un funcionament equivalent al del metro en el servei de FGC. Aquest augment del servei arribarà perquè es passarà de sis a dotze trens des de les dues capitals del Vallès Occidental. La freqüència de pas des de Sant Cugat serà de cada dos minuts i mig en hora punta, segons ha apuntat Patrícia Plaja, portaveu de l'executiu.

Amb aquesta millora del servei, segons el Govern, s'incrementarà un 37% el nombre de places que ofereix la línia i es passarà d’una capacitat de 80 milions de viatges l'any a 110 milions. Amb aquest increment i la infraestructura actual, s'assoleix la "màxima capacitat" d'aquesta línia que uneix Sabadell, Terrassa, Sant Cugat, Rubí, la UAB, Sant Quirze del Vallès i Bellaterra amb el centre de Barcelona, una línia que l'any 2019 -just abans de la pandèmia- va arribar al rècord de 66,3 milions de desplaçaments.

A partir del 9 de desembre, la línia Barcelona-Vallès inclourà el servei de les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Av. Tibidabo i L12 Reina Elisenda. Les línies S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí es perllonguen fins a Sabadell i Terrassa, desapareixen com a línies i es converteixen en trens de les línies S1 i S2. Pel que fa a la línia S5 Sant Cugat, també deixa d'estar en marxa i el seu servei l'absorbeixen també les circulacions de les línies S1 i S2. Així, a partir d'ara, els trens S1 i S2 pararan a totes les estacions i cobriran el servei i parades de les actuals línies S5, S6 i S7.
Potser podrien anar pensant una nomenclatura diferent (L-, com per exemple L6T i L6S, o L12 i L13, i canviar la L12 per L6) per a aquesta línia en Y. Perquè ara realment es podria considerar un metro: millor freqüència, fent totes les parades, velocitat comercial bastant baixa...

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Posted: Wednesday 16/11/2022 10:58
by Miquel
xergi wrote: Wednesday 16/11/2022 1:03
122-042-132 wrote: Tuesday 15/11/2022 14:22 Els FGC uniran Terrassa i Sabadell amb Barcelona cada cinc minuts en hora punta

A partir del 9 de desembre, la freqüència arribarà als dos minuts i mig des de Sant Cugat; es passa de sis a dotze trens des de les dues capitals del Vallès Occidental en el moment del dia de més afluència

https://www.naciodigital.cat/noticia/24 ... hora-punta

Els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) augmentaran la freqüència de pas en hora punta i uniran Terrassa i Sabadell amb Barcelona cada cinc minuts. Així ho ha concretat aquest dimarts el Govern, que considera que aquesta mesura -que arrencarà el 9 de desembre- implica que existeixi un funcionament equivalent al del metro en el servei de FGC. Aquest augment del servei arribarà perquè es passarà de sis a dotze trens des de les dues capitals del Vallès Occidental. La freqüència de pas des de Sant Cugat serà de cada dos minuts i mig en hora punta, segons ha apuntat Patrícia Plaja, portaveu de l'executiu.

Amb aquesta millora del servei, segons el Govern, s'incrementarà un 37% el nombre de places que ofereix la línia i es passarà d’una capacitat de 80 milions de viatges l'any a 110 milions. Amb aquest increment i la infraestructura actual, s'assoleix la "màxima capacitat" d'aquesta línia que uneix Sabadell, Terrassa, Sant Cugat, Rubí, la UAB, Sant Quirze del Vallès i Bellaterra amb el centre de Barcelona, una línia que l'any 2019 -just abans de la pandèmia- va arribar al rècord de 66,3 milions de desplaçaments.

A partir del 9 de desembre, la línia Barcelona-Vallès inclourà el servei de les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Av. Tibidabo i L12 Reina Elisenda. Les línies S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí es perllonguen fins a Sabadell i Terrassa, desapareixen com a línies i es converteixen en trens de les línies S1 i S2. Pel que fa a la línia S5 Sant Cugat, també deixa d'estar en marxa i el seu servei l'absorbeixen també les circulacions de les línies S1 i S2. Així, a partir d'ara, els trens S1 i S2 pararan a totes les estacions i cobriran el servei i parades de les actuals línies S5, S6 i S7.
Potser podrien anar pensant una nomenclatura diferent (L-, com per exemple L6T i L6S, o L12 i L13, i canviar la L12 per L6) per a aquesta línia en Y. Perquè ara realment es podria considerar un metro: millor freqüència, fent totes les parades, velocitat comercial bastant baixa...
El rang de lletres ja està be com està. Posar L6T o L6S només provocaria confusió, quan tothom està ja acostumat a la numeració habitual. Al final la L6 no deixa de ser una línia purament urbana, i les línies S1 i S2 suburbanes. Crec que en aquest sentit queda tot prou clar.

Re: hasta siempre, Provença

Posted: Thursday 17/11/2022 12:43
by França451
Es decir, que para ir a mi curro ya me puedo bajar en Sarriá y tirar de V7, o V9 y D40/27. Ir más allá de Sarriá va a significar echarte la siesta y aún no has llegado cuando despiertes.

Y de los servicios parciales de Terrassa a Rubí y de Sabadell a Sant Quirze, nada.
Pues nada. El embudo de CV , como Renfe en Hospitalet.

Re: hasta siempre, Provença

Posted: Friday 18/11/2022 8:17
by Miquel
França451 wrote: Thursday 17/11/2022 12:43 Es decir, que para ir a mi curro ya me puedo bajar en Sarriá y tirar de V7, o V9 y D40/27. Ir más allá de Sarriá va a significar echarte la siesta y aún no has llegado cuando despiertes.

Y de los servicios parciales de Terrassa a Rubí y de Sabadell a Sant Quirze, nada.
Pues nada. El embudo de CV , como Renfe en Hospitalet.
Aviam, si us plau, tampoc cal exagerar... Què fa mandra fer 3 parades més? Per suposat, penso que és un error i va en contra del que haurien de fer (disminuir el temps de viatge).
Però tot i així, estem parlant de que segurament el temps de viatge augmenti 3 minuts si no fan que els generosos matalassos de temps que tenen als horaris absorbeixin aquesta demora (total o parcialment).

Re: hasta siempre, Provença

Posted: Friday 18/11/2022 9:11
by xergi
França451 wrote: Thursday 17/11/2022 12:43 Es decir, que para ir a mi curro ya me puedo bajar en Sarriá y tirar de V7, o V9 y D40/27. Ir más allá de Sarriá va a significar echarte la siesta y aún no has llegado cuando despiertes.

Y de los servicios parciales de Terrassa a Rubí y de Sabadell a Sant Quirze, nada.
Pues nada. El embudo de CV , como Renfe en Hospitalet.
Crec que ja no vindrà de dos minuts...