Page 21 of 33

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Friday 17/09/2010 18:14
by 437.001
Ahir hi vaig passar en tren.
Només va ser una impressió, ja que l´estació està coberta per unes tanques.
Però em va semblar com si l´andana fos estreta.
Hi haurà aglomeracions, em fa l´efecte.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Friday 17/09/2010 18:58
by metring
437.001 wrote:Ahir hi vaig passar en tren.
Només va ser una impressió, ja que l´estació està coberta per unes tanques.
Però em va semblar com si l´andana fos estreta.
Hi haurà aglomeracions, em fa l´efecte.
A mi també em va donar la mateixa impressió, no sé si és perquè la tapa la reixa o què, veurem què passa.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Friday 17/09/2010 23:32
by UT596001
metring wrote:Avui, a l'enllaç entre Sagrera L1 i 5, he vist que han retirat una bona part dels "pladurs" que separaven el passadís de connexió de la futura estació de Rodalies. Estaven col·locant rajoles al terra, entre d'altres coses:
Almenys està així des de dimecres, faig cada dia aquest enllaç.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Sunday 19/09/2010 12:25
by 122-042-132
Efectivament, la amplada de l'andana de la nova estació no acompleix els Criteris de Seguretat de La Generalitat, però cal tindre en compte que està entremig de dues infraestuctures consolidades, els túnel de la línia 1, línia 5 (en part).

Extracte del document "PROYECTO CONSTRUCTIVO DE LA NUEVA ESTACIÓN DE CERCANÍAS EN LA SAGRERA. LÍNEAS C3 Y C4

El presente proyecto constructivo desarrolla la nueva estación en las líneas de
cercanías C3 (L´Hospitalet –Vic), C4 (St. Vicenç de Calders/ Vilafranca –
Manresa) y C7 (L´Hospitalet – Cerdanyola Universitat / Martorell) que permita el
intercambio con la red de metro de Barcelona.
En el ámbito de la nueva estación, el actual túnel de cercanías discurre entre los
túneles de las líneas L1 y L5 de metro de Barcelona. Este paralelismo se pierde
con la línea L5 en la zona donde se ubica el futuro andén, mientras que la L1
continua paralela hasta la estación de Sant Andreu Arenal. Las estaciones de
ambas líneas de metro en esta zona ha sido remodeladas recientemente.

3.1.2 Anden de cercanías
Debido a la morfología general de las vías actuales, el nuevo anden describe
una curva suave con una longitud útil de 200 m y un acceso en cada extremo
debidamente cerrado con un elemento vidriado de especificaciones especiales
para compartimentar los espacios correspondientes a los diferentes sectores en
caso de incendio.
El acceso a los andenes se efectúa mediante escaleras fijas, escaleras
mecánicas y ascensores adaptados según la normativa de accesibilidad.
El anden se encuentra en medio de las dos vías y tiene un ancho promedio de
6,4 m lo cual permite un flujo de pasajeros seguro y cómodo.
En el centro del anden, aproximadamente, se encuentra una salida de
emergencia que baja mediante escaleras fijas, atraviesa la vía lado montaña por
debajo y sube mediante un bloque de escaleras adaptadas hasta la
urbanización. Estando controlada la salida, por una trapa de mecanismo manual
debidamente instrumentada y protegida con el mobiliario correspondiente.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Sunday 19/09/2010 13:14
by metring
Doncs quina gràcia que l'amplada de l'andana no compleixi les normes, a veure com acabarà la història...

Alt volum de viatgers

Posted: Sunday 19/09/2010 13:18
by Guigui
... i això en una estació que forma part de l'intercanviador que diuen que tindrà més viatgers de Barcelona.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Sunday 19/09/2010 16:08
by 437.001
Doncs sí. De tota manera, espero que no es donin situacions dantesques tipus "RER A de París".
A París hi ha una estació important de rodalies (RER) que també té problema d´espai: Saint Michel-Nôtre Dame del RER B.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Sunday 19/09/2010 16:24
by BCN2008
Home, 6,4m tampoc és tan estret, tot i que el correcte haurien de ser uns 8m. De totes formes, al ser una andana de 200m de longitud, si els passatgers es reparteixen al llarg de l'andana, no hauria d'haber cap problema.

Re: Alt volum de viatgers

Posted: Sunday 19/09/2010 21:54
by wefer
Guigui wrote:... i això en una estació que forma part de l'intercanviador que diuen que tindrà més viatgers de Barcelona.
Un intercanviador que és un absolut nyap. No se'n salva cap de les estacions: Les L1 i L5 tenen unes escales que són un tap en hora punta. De fet, per falta d'espai ni tan sols s'ha pogut posar escala mecànica de baixada a l'andana de la L1.
L'estació de la L4 (actualment utilitzada per la L9) està a una profunditat enorme, cosa que obliga a baixar infinitat de trams d'escales mecàniques. El resultat, és que la gent prefereix fer cues als minúsculs dos ascensors abans que fer una excursió pujant o baixant escales.
Per acabar-ho d'adobar, per anar de la L9 a la L1 cal baixar a la L5 travessar l'andana, pujar les escales col·lapsades, baixar les de la L1 en la mateixa situació. Ideal, vaja. Espero que quan s'acabi el vestíbul, com a mínim això no sigui així.

I ara, per acabar-ho d'adobar, resulta que l'andana d'ADIF és massa estreta i ni tan sols compleix la normativa. Ideal per un gran intercanviador on s'acumulen milers de persones.

Tot plegat és el resultat de voler fer un gran intercanviador amb una sabata i una espardenya. La única solució era canviar la cota d'alguna de les tres línies que passen al mateix nivell (ADIF, L1 i L5), de manera que hagués quedat espai per fer les coses ben fetes. Però podria ser que per estalviar-se quatre duros ara, d'aquí un temps s'hagi de refer tot l'intercamviador.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Sunday 19/09/2010 22:57
by metrobaix
Quina normativa parla de les caracteristiques d'estacions o infrastructures ferroviares? Desconeixia l'existencia d'una norma d'aquest tipus...

Gracies.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 20/09/2010 8:18
by Vilarrubla
Més amunt parlen de "Criteris de Seguretat de La Generalitat".

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 20/09/2010 8:46
by 122-042-132
Per tothom, però especialment per a Metrobaix:

Les directrius bàsiques adoptades per al disseny de les estacions s'exposen a continuació i estan
basades en el document "Criteris Bàsics per al Disseny de la Infraestructura de Noves Línies o
Perllongament de Línies Existents".

Disposició d'andanes
Atesa la ubicació de les andanes respecte de les vies es poden donar les següents configuracions:
• andanes laterals
• andana central
Les andanes laterals permeten una millor distribució del trànsit de persones, donat que estan assignades a
un únic sentit de circulació i, al mateix temps, permeten una més fàcil evacuació dels passatgers
provinents d'un tren situat dins del túnel, si es disposa de passarel·les laterals, essent la solució
recomanada per a les estacions passants normals, a les quals no existeixen canvis de freqüència
d'explotació.
L'estació d'andana central és especialment interessant en el cas de les estacions terminals o de canvi de
freqüència d'explotació, amb l'avantatge de que sigui quin sigui el sentit de la circulació, l'andana és la
mateixa.

Es pot considerar que l'andana consta de 4 zones:
• Zona d'espera
• Zona de circulació, d'1,50 m (pas sense molestar de 2 persones)
• Zona de seguretat, de 0,60 m
• Zona d'equipaments, d'1,00 m

zona d'espera es pot dimensionar en funció del nombre màxim de persones que poden esperar un tren,
nombre que diferencia a cada estació, però que, a efectes generals, s'estima com la meitat de la capacitat
teòrica màxima d'un tren, que és de 474 persones (tren 5.400).
Considerant que els viatgers s'acumulen al tram d'andana de la longitud del tren, 86 m, amb una densitat
de 3 persones/m2, l'amplada de la zona d'espera resulta ser:
A = 474 / 86 x 3 = 1,84 m.
L'amplada teòrica de l'andana resulta, per tant:
AT = 1,84 + 1,5 + 0,6 + 1,00 ≈ 5 m
Es considera que aquesta amplada permet acollir totes les persones que abandonen un tren
per anomalia, situació en què resulta acceptable una disminució de les condicions de confort.
En situacions singulars i excepcionals que ho justifiquin, es pot reduir fins a 4,00 m l'amplada
de l'andana, a costa de la zona d'equipaments.
En el cas d'una única andana central, l'amplària pot ser menor que la suma de dues andanes i
es considera suficient 9,00 m.
Tanmateix, amb una reducció addicional de la zona de circulació, es pot acceptar, en
condicions singulars, una amplada mínima de fins a 7 m.
La longitud de les andanes ha de ser superior a la longitud dels trens, actualment 86 m,
havent-se fixat en 100 m. Aixó pel que fà la xarxa de metro.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 20/09/2010 9:13
by victorcasta
Aquests criteris són de la Generalitat i per a les obres que executen les empreses de la Generalitat. I són només això, criteris, no és cap normativa amb rang legal.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 20/09/2010 9:56
by Santfeliuenc
Hola,

¿Cuántas y qué líneas exactamente de cercanías van a pasar por esa estación y por tanto, por esos andenes?

Volvemos a lo mismo, si cortan el tráfico, varían las líneas de cercanías y hacen obras molestas y larguísimas tanto en el vestíbulo como en la L1, la L5 y el túnel de cercanías... ¿no lo podrían remodelar enterito y hacerlo nuevo de raíz para que no falten ascensores, escaleras mecánicas, haya espacio suficiente, etc?

Saludos,
Sergio

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 20/09/2010 14:02
by metring
122-042-132 wrote:Per tothom, però especialment per a Metrobaix:

Les directrius bàsiques adoptades per al disseny de les estacions s'exposen a continuació i estan
basades en el document "Criteris Bàsics per al Disseny de la Infraestructura de Noves Línies o
Perllongament de Línies Existents".

Disposició d'andanes
Atesa la ubicació de les andanes respecte de les vies es poden donar les següents configuracions:
• andanes laterals
• andana central
Les andanes laterals permeten una millor distribució del trànsit de persones, donat que estan assignades a
un únic sentit de circulació i, al mateix temps, permeten una més fàcil evacuació dels passatgers
provinents d'un tren situat dins del túnel, si es disposa de passarel·les laterals, essent la solució
recomanada per a les estacions passants normals, a les quals no existeixen canvis de freqüència
d'explotació.
L'estació d'andana central és especialment interessant en el cas de les estacions terminals o de canvi de
freqüència d'explotació, amb l'avantatge de que sigui quin sigui el sentit de la circulació, l'andana és la
mateixa.
En resum, que era millor que les estacions de les L1 i L5 quan tenien 3 andanes i no pas una central. això porto molt de tems dient-lo. Ara ho han espatllat tot, amb una sola andana central :emprenyat

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 20/09/2010 14:15
by victorcasta
metring wrote:En resum, que era millor que les estacions de les L1 i L5 quan tenien 3 andanes i no pas una central. això porto molt de tems dient-lo. Ara ho han espatllat tot, amb una sola andana central :emprenyat
Doncs jo crec que no. Quan hi havia tres andanes, tothom anava a la central i allà s'hi acumulava la gent. Ara, la nova andana central dóna la impressió de ser més ampla que la suma de les andanes antigues.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 20/09/2010 14:46
by metring
Tu mateix ho has dit: impressió. Però no n'hi ha prou amb això, ara hi ha correspondència amb una altre línia, després s'hi sumaran l'estació de Rodalies i la L4. No n'hi haurà ni per començar.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 20/09/2010 18:20
by Vilarrubla
metring wrote:En resum, que era millor que les estacions de les L1 i L5 quan tenien 3 andanes i no pas una central. això porto molt de tems dient-lo. Ara ho han espatllat tot, amb una sola andana central :emprenyat
Bé... en el cas d'evacuació potser si que és millor andanes laterals... però en el cas d'una sola andana central no li vec gaire la diferència vs. andanes laterals, tenint en compte la mida de l'andana de la Sagrera que és força gran. Sobre la distribució... realment no se si és cert, no em dóna pas aquesta sensació en cap estació, mentre que si hi ha andanes laterals que tenen molt poca distribució (Arc de Triomf per exemple).

Una altra cosa és una sola andana central vs. tres andanes o el que és mateix Solució Barcelona. Sembla mentida que la "solució" que es diu Barcelona sigui en aquesta mateixa ciutat on se la carreguin XDD

Es com si l'inventor de la fregona es dediqués uns anys després a treure tots els pals de totes les fregones. :riure

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 20/09/2010 18:48
by metring
Vilarrubla wrote:
metring wrote:En resum, que era millor que les estacions de les L1 i L5 quan tenien 3 andanes i no pas una central. això porto molt de tems dient-lo. Ara ho han espatllat tot, amb una sola andana central :emprenyat
Bé... en el cas d'evacuació potser si que és millor andanes laterals... però en el cas d'una sola andana central no li vec gaire la diferència vs. andanes laterals, tenint en compte la mida de l'andana de la Sagrera que és força gran. Sobre la distribució... realment no se si és cert, no em dóna pas aquesta sensació en cap estació, mentre que si hi ha andanes laterals que tenen molt poca distribució (Arc de Triomf per exemple).

Una altra cosa és una sola andana central vs. tres andanes o el que és mateix Solució Barcelona. Sembla mentida que la "solució" que es diu Barcelona sigui en aquesta mateixa ciutat on se la carreguin XDD

Es com si l'inventor de la fregona es dediqués uns anys després a treure tots els pals de totes les fregones. :riure
Totalment d'acord, és una paradoxa. No entenc que deixessin de fer les estacions d'aquesta manera. L'ideal hauria estat fer les andanes existens més grans, i si hi havia problema amb els fonaments de les cases dels costats, coi, que haguessin baixat el túnel!!

Una andana en lloc de tres

Posted: Monday 20/09/2010 19:13
by Guigui
Una andana central és més eficient que la suma de tres andanes, encara que totalitzin la mateixa amplada. I rebaixar la cota del túnel és una operació costosa que, a més obliga a tallar el trànsit. Només s'hauria de fer si hi ha algun motiu de pes.

L'únic que trobo que s'ha fet malament a La és el revolt i contrarevolt a l'entrada. Ja que desplaçaven la via, haurien pogut fer-hi un traçat més suau.