Page 21 of 30

Posted: Monday 19/02/2007 11:34
by Platanito
EUKibo wrote: Platanito, xD est tot lo contrari a mi, tu 440, jo Civia, tu 1000, jo 5000...

I jo que porto anys desitjant trens nous a la L1... xD i tu que dius que els deixaras passar jajaja xD Si es que... tu i jo no estem fets l'un per l'altre... A veure, del 4000 no dic el mateix que de les 440, el 4000 es un senyor tren! Tot i que pot ser mes o menys maco (desde la meva perspectiva, que m'agraden els moderns) pero dona molt bon servei, amb unes caracteristiques tecniques excepcionals! (l'unica deficiencia greu que li veig es que els vagons no estan comunicats entre ells, peor d'aqui a poc amb la reforma aquest problema estara solucionat)
Doncs a mi m'estan començant a agradar els 4000 i els 3000 ara!

Reconec que sóc una mica retro, i no només pel que fa a trens. Però als que hem gaudit del metro de nens a principis dels 80 i hem fet els nostres primers viatges amb Renfe amb una 440 sense reformar i un Talgo III i amb FGC amb una "granota" i a Montserrat amb un Naval (i durant el viatge ens hem enamorat d'una companya de classe) per l'antic carrilet que creuava l'Hospitalet en superfície, aquests catxarros de plàstic sense soroll ni olor de tren i que van per túnels amb via muntada sobre placa, això no és ferrocarril ni és res. Sempre he pensat que vaig nèixer massa tard, que ho hagués hagut de fer per l'època en què ho van fer els meus pares...

Posted: Monday 19/02/2007 17:50
by EUKibo
Home, es evident que els ferrocarrils han elovlucionat vertiginosament i ja no tenen res a veure els actuals 9000 o Civia amb els classics ferrocarrils com el que te l'associacio de Badalona o un intermig 1000 o 440. Potser els que sou mes enamorats dels ferrocarrils patiu veient com els grans trens que ha tingut Barcelona, aquells trens de la vostra infancia van desapareixent, jo tot i que com ja sabras m'agraden els trens nous, penso que aquests trens "antics" formen part de la nostra infancia, de la historia del nostre pais, de la nostra vida. De fet jo encara m'enrecordo del primer cop que vaig pujar en metro als 6 anys quan el pare tenia el cotxe al taller i m'enrecordo de molts detalls dels 1000...

Es veritat que els classics ferrocarrils es queden enrere en el passat, el que hem de fer es que els nous que vinguin serveixin perque nosaltres i els que venen els poguem utilitzar i siguin millor que els que teniem abans, aixo si, podrien conservalos millor!! Que a aquest pas nomes ens quedarem amb un 1000... Mentre que en podrien restaurar minim tres o quatre i deixarlos ben macos i per exemple deixarlos a la L4 amb els 2100, o a la L3 amb els 3000, es a dir, fer una de les linies de Barcelona una linia de trens classics o almenys de tant en tant jo que se, caps de setmana, o quan els nous tinguin avaries anarlos treient...

Posted: Thursday 22/02/2007 11:00
by Mortadel·lo
porto dos dies pujant a 5000s (diferents) que els hi sonen molt els eixos, els bogies o el que sigui, el cas és que van fent "clo-clo-clo-clo"

Posted: Thursday 22/02/2007 11:29
by aarongilp
Mortadel·lo wrote:porto dos dies pujant a 5000s (diferents) que els hi sonen molt els eixos, els bogies o el que sigui, el cas és que van fent "clo-clo-clo-clo"
Sembla que sigui perquè han fet un plà, és a dir, que la roda s'ha bloquejat i el tren ha lliscat per les vies...

Posted: Thursday 22/02/2007 12:00
by Mortadel·lo
aarongilp wrote:
Mortadel·lo wrote:porto dos dies pujant a 5000s (diferents) que els hi sonen molt els eixos, els bogies o el que sigui, el cas és que van fent "clo-clo-clo-clo"
Sembla que sigui perquè han fet un plà, és a dir, que la roda s'ha bloquejat i el tren ha lliscat per les vies...
ja podria ser, doncs ja en tenen uns quants...

Fan molt sorol

Posted: Friday 09/03/2007 10:54
by Guigui
Els 5000 fan molt soroll, i no em refereixo només als bogies i eixos sinó també a les caixes de bateries. Avui, estant-ne un aturat a l'altra andana de Penitents, amb prou feines es podia sentir el que es deia per megafonia respecte a la incidència de la L3.

Més que CAFeteres, semblen olles de pressió de la iaia.

Posted: Friday 09/03/2007 12:15
by El LLOP
Les bateries fan soroll? :?: :!:

Posted: Friday 09/03/2007 14:29
by alexbn
¿Los 5000 llegan ordenados? Es decir, ¿primero llegó el 5001...5004 y así sucesivamente?

Es que la semana pasada me monté en el 5141...5144, que corresponde al tren número 36 de la tanda. Yo pensaba que había alguno menos, 34 ó 35. O no llegan por orden o me fallaron las cuentas.

Posted: Friday 09/03/2007 16:18
by Jordilar
Les bateries no fan soroll.

El que fa básicament soroll d'un 5000 són, sobretot, els climatitzadors. Quan un 5000 porta el climatitzador desactivat, els soroll que fa es nul.

Salut,

Posted: Friday 09/03/2007 18:01
by entfe001
Jordilar wrote:Les bateries no fan soroll.

El que fa básicament soroll d'un 5000 són, sobretot, els climatitzadors. Quan un 5000 porta el climatitzador desactivat, els soroll que fa es nul.

Salut,
Com pràcticament tot tren modern.

Viatjar sol en una 112 sense climatització és la glòria!

Posted: Saturday 10/03/2007 15:33
by Guigui
Jordilar wrote:Les bateries no fan soroll.

El que fa básicament soroll d'un 5000 són, sobretot, els climatitzadors. Quan un 5000 porta el climatitzador desactivat, els soroll que fa es nul.

Salut,
Reconec que m'he expressat malament. El que volia dir, explicat planerament, és que, estant fora, els 5000 fan un soroll infernal. O sigui, que l'Ajuntament, a través de la participació que té a TMB, segueix alimentant la imatge de Barcelona com a una de les ciutats més sorolloses del món.

CAFeteres

Posted: Sunday 11/03/2007 14:08
by JaMiRo!
Hola!

Les CAFeteres quan fan cafè foten soroll... :)

I no em vingueu que les 9000s foten soroll, perquè les últimes unitats rebudes ja no frenen en sec. :D

Salut!

Posted: Monday 12/03/2007 20:47
by alexbn
Pues yo he catado el 9029...9032 y te puedo decir que la frenada hace el ruido de un cerdo en la matanza. Me quedé alucinando. El 9033...9036 algo menos, pero vaya.

Posted: Monday 12/03/2007 23:47
by Proastiakos
alexbn wrote:Pues yo he catado el 9029...9032 y te puedo decir que la frenada hace el ruido de un cerdo en la matanza. Me quedé alucinando. El 9033...9036 algo menos, pero vaya.


Muy buena esta, la primera vez que los ví también pensé en el gemido de un animal en sus últimas xD :riure :begut

Posted: Tuesday 13/03/2007 8:09
by pokeroms
Proastiakos wrote:
alexbn wrote:Pues yo he catado el 9029...9032 y te puedo decir que la frenada hace el ruido de un cerdo en la matanza. Me quedé alucinando. El 9033...9036 algo menos, pero vaya.


Muy buena esta, la primera vez que los ví también pensé en el gemido de un animal en sus últimas xD :riure :begut
Pos montaos en las CAFeteras :D

Saludos!

Posted: Tuesday 13/03/2007 9:46
by El LLOP
Home, com va dir aquell "para gustos hay colores". S'ha de reconèixer que els 5000 son dolents en moltes coses, però almenys en una son esplèndids: el sistema de tracció Mitsubishi que equipen es de lo millor que hi ha.Que consti que a mi els de CAF no em donen de menjar però "a dios lo que es de dios y al César lo que és del César".

Perdoneu però es que ahir vaig sopar-me un "refranero". xD xD

Posted: Thursday 15/03/2007 23:36
by sigfrid440s
Coincideixo amb e senyor llop en lo dels aparells de tracció dels 5000, una maravella, també magrrada la insonoració del interior del tren i que siguin suaus de rodatje. Ara be, ! mira que no foten soroll desde l'andana! entre el el fre d'aire , el climatitzador amb els seus ventiladorets, y el compresor y un soroll que de vegades emeten els 5000, una mena de ''cop de garrafa'' (''plonk!) dons no se que dir.

Y están mal muntats. les gomes interior de les finestre están mal colocades , hi han peçes soltes i fins i tot perdudes...

La veritat es que els 9000 en van decepcionar una mica, pensava: bah, les cafeteras no podran competir amb els 9000, cuan vaig estrenar la primera unitat trobo: que tots els aparells del sostre no tenen carenatge donant una estetica bastant lletja, que les finestre laterals no cinciceidex en alçada amb les finestres de les portes, que l'esquema de pintra ha sigut retocat sobre la marxa del diseny original y que son rekete durs de rodatje y de frenada (que sembla una burra queixant-se) , en va cridar l'atecio el soroll espacial tan caracteristic d'alstom, cm el dels 2100 a mes de molt material ferroviari de la casa francesa.

Encara que els 5000 i 9000 no son el que m'esperava (una mica mes de qualitat en alguns aspectes) he de dir que en general cumpleixen, que es viatja be y que donen la talla. Aixó només es la meva opinió, com usuari ''gold'' del FcMB.

Salutacions fotracatreros. :D

Posted: Thursday 15/03/2007 23:53
by orique
Una cosa que m'emprenya força dels 5000 (ara que els uso cada dia) és la lentitud en obrir les portes. Triguen anys en permetre sortir o entrar.

Con los miles esto no pasaba :)

Ep!

Posted: Friday 16/03/2007 0:13
by JaMiRo!
El LLOP wrote:[...] els 5000 son dolents en moltes coses, però almenys en una son esplèndids: el sistema de tracció Mitsubishi [...]
Permete'm fer un apunt company, si bé com dius els inversors i l'electrònica de potència en general és Mitsubishi, cal tenir en compte que els motors de tracció són Siemens. ;)

...

Posted: Friday 16/03/2007 0:14
by JaMiRo!
alexbn wrote:Pues yo he catado el 9029...9032 y te puedo decir que la frenada hace el ruido de un cerdo en la matanza. Me quedé alucinando. El 9033...9036 algo menos, pero vaya.
:llengua

:D