Page 21 of 95

Re: Notícies de la línia Barcelona-Maçanet Massanes

Posted: Saturday 18/09/2010 17:06
by metrobaix
Una pregunta aprofitant aquest tema... Seria possible fer circular trens d'ample UIC a les linies de rodalies actuals (disposant tercer carril clar esta), sense fer obres d'adaptació a les estacions? tema andanes i demés...?

Re: Notícies de la línia Barcelona-Maçanet Massanes

Posted: Saturday 18/09/2010 17:09
by victorcasta
metrobaix wrote:Una pregunta aprofitant aquest tema... Seria possible fer circular trens d'ample UIC a les linies de rodalies actuals (disposant tercer carril clar esta), sense fer obres d'adaptació a les estacions? tema andanes i demés...?
Ho dius pel gàlib?

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Sunday 19/09/2010 1:03
by metrobaix
si.... avera si aconsegueixo explicar-me (amb un petit planol seria molt facil). Si la via esta disposada de tal manera, que el tren d'ample UIC queda mes proper a l'andana, seria possible utilitzar les andanes existents amb trens d'ample UIC (amb el seu gàlib corresponent, entenent que son mes estrets que els trens d'ample iberic)?

l'esquema seria el següenT (penseu en la planta andana-via):

VORAL DE L'ANDANA - CARRIL 1 - CARRIL AMPLE UIC - CARRIL 2, (entenent que entre el carril 1 i 2 l'ample es l'iberic, i entre el carril 1 i UIC es l'internacional). Tot aixo sense modificar la posicio de les vies respecte l'andana, clar esta.

Desplaçament lateral de l'eix

Posted: Sunday 19/09/2010 13:36
by Guigui
La pràctica totalitat de la flota actual de Renfe en ample ibèric té gàlib UIC. Per tant, desplaçar l'eix de la via (única opció possible amb vies de doble ample UIC/ibèric) en trens d'ample UIC significa que el costat del material rodant del rail compartit ressortiria uns 12 centímetres en relació amb material d'ample ibèric. Tinc els meus dubtes que això entri dins el marge de tolerància respecte a elements fixos com andanes.

Re: Desplaçament lateral de l'eix

Posted: Sunday 19/09/2010 23:36
by 470
Guigui wrote:La pràctica totalitat de la flota actual de Renfe en ample ibèric té gàlib UIC. Per tant, desplaçar l'eix de la via (única opció possible amb vies de doble ample UIC/ibèric) en trens d'ample UIC significa que el costat del material rodant del rail compartit ressortiria uns 12 centímetres en relació amb material d'ample ibèric. Tinc els meus dubtes que això entri dins el marge de tolerància respecte a elements fixos com andanes.
Creo recordar aunque no estoy seguro que los civias y los 449 los bogies estan preparados para pasar al ancho UIC.

Dues coses diferents

Posted: Sunday 19/09/2010 23:41
by Guigui
Però no estem parlant de canviar els bogies als trens, sinó de com quedarien en relació amb les andanes els trens que circulin en una hipotètica via de doble ample.

Re: Dues coses diferents

Posted: Monday 20/09/2010 0:11
by 470
Guigui wrote:Però no estem parlant de canviar els bogies als trens, sinó de com quedarien en relació amb les andanes els trens que circulin en una hipotètica via de doble ample.
Vale, bueno como experiencia practica se podria nombrar el tamo de tres carriles entre Tardienta y Huesca que es el único comercial que esta en servicio y por lo que parece la experiencia no resulto muy buena.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 20/09/2010 0:13
by UT596001
470 wrote:Vale, bueno como experiencia practica se podria nombrar el tamo de tres carriles entre Tardienta y Huesca que es el único comercial que esta en servicio y por lo que parece la experiencia no resulto muy buena.
Ni por esas, dado que ni en Tardienta ni en Huesca existen vías de tres carriles. Tardienta dispone de dos vías de ancho internacional con andén y una de ancho ibérico con andén (y creo recordar dos más sin andén), en el caso de Huesca existen dos vías en ancho internacional con andén y otra en ancho ibérico con andén, además de otra de ancho ibérico sin andén.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 20/09/2010 1:23
by 470
UT596001 wrote:
470 wrote:Vale, bueno como experiencia practica se podria nombrar el tamo de tres carriles entre Tardienta y Huesca que es el único comercial que esta en servicio y por lo que parece la experiencia no resulto muy buena.
Ni por esas, dado que ni en Tardienta ni en Huesca existen vías de tres carriles. Tardienta dispone de dos vías de ancho internacional con andén y una de ancho ibérico con andén (y creo recordar dos más sin andén), en el caso de Huesca existen dos vías en ancho internacional con andén y otra en ancho ibérico con andén, además de otra de ancho ibérico sin andén.
En las estaciones no pero en el resto de la línea si con unos cambiadores de carril que se adaptan al tipo de tren y una catenaria polivalente para 3000V y 25000V.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 20/09/2010 8:21
by Vilarrubla
Això vol dir que hauriem de renovar totes les andanes? I que no podrien conviure trens d'ample ibèric i estàndar, excepte que sigui, uns per una andana i uns per una altra?

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 20/09/2010 15:47
by metrobaix
ufff.. no pensaba q tot fos tan complicat. Veig q es bastant utopic tot el q he plantejat. Gracies de totes formes.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 20/09/2010 21:53
by metring
Ja fa uns dies que a Sitges van tancar una part de l'andana de la via 2, i avui he vist que ja han fet el forat per al nou accés subterrani.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Tuesday 21/09/2010 0:35
by 437.001
Han començat les obres de les andanes a GARRAF!
Res en contra, però... era prioritària Garraf sobre, diguem... L´Arboç, Viladecavalls, Cerdanyola Universitat o Sant Cugat?

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Tuesday 21/09/2010 0:38
by oriolp13
437.001 wrote:Han començat les obres de les andanes a GARRAF!
Res en contra, però... era prioritària Garraf sobre, diguem... L´Arboç, Viladecavalls, Cerdanyola Universitat o Sant Cugat?
Prioritària en nombre de viatgers, gens ni mica, el que passa, com a la R2 Sud han començat a introduïr els 465+465, i l'estació no tenia les andanes suficientment altes hauràn preferit primer tenir les de la línia on hi parin les unitats arreglades per evitar merder.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 27/09/2010 22:19
by mikado
A L'Hospitalet de Ll, l'andana de la via directa a Bcn (costat guixetes) , està mig tancada i han avançat el punt de parada de trens, quedant la cua a uns 20m de la marquesina i el cap bastant llunyà direcció BCN. Estan realçant les andanes.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Saturday 02/10/2010 10:15
by metring
Detalls de les obres a Gavà:

http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=408784

La reforma de l'estació de Gavà altera el servei de l'R2

Durant tres caps de setmana d'octubre hi haurà només dos trens per hora i sentit entre Barcelona i Vilanova

LAMALLA.CAT / AGÈNCIES

Les obres de remodelació de l'estació de Renfe a Gavà (Baix Llobregat) comencen aquest dissabte amb la construcció de dos nous passos soterrats, que obligaran a modificar el servei de la línia R2 sud de Rodalies. En el trajecte entre Barcelona i Vilanova i la Geltrú es redueix la circulació ferroviària a dos trens per hora i sentit. La resta dels serveis de Rodalies de Catalunya, mantenen les seves circulacions habituals.

Les obres tindran lloc durant tres caps de setmana del mes d'octubre. Concretament aquest cap de setmana, i els del 16 i 23 d'octubre, des de les 0h de dissabte fins les 5h de dilluns. Per la complexitat de les obres, els tres propers caps de setmana, es modifica l'oferta de serveis en la línia R2 sud de Rodalies de Catalunya, que uneix Barcelona amb Sant Vicenç de Calders i Vilanova i la Geltrú. L'execució de les obres es realitzarà majoritàriament en horari nocturn i es portaran a terme a cel obert.

Nou paisatge a Gavà

L'Ajuntament preveu crear una plaça en pendent per permetre l'accés a peu pla a l'estació, sense haver de baixar i pujar escales. A més, per facilitar l'accés als trens, les tres andanes de l'estació s'apujaran uns quants centímetres i, a sobre, s'hi construiran noves cobertes. La reforma de l'estació de Gavà preveu també la construcció d'un nou pas inferior. L'Ajuntament, per la seva banda, s'encarregarà de l'adaptació del pas inferior actual per al seu futur ús com a travessia urbana. Les obres, a més, requeriran del treball de maquinària pesant, la qual cosa generarà molèsties als veïns de l'entorn de l'estació. El Consistori gavanenc ja ha posat en marxa una campanya informativa entre els veïns de la zona per explicar les possibles molèsties i alteracions que es produiran durant les obres.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Saturday 02/10/2010 14:00
by Vilarrubla
No entenc lo del penden de la plaça... la plaça de l'Estació ja és a peu pla ara. O vol dir al costat sud?

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Saturday 02/10/2010 23:48
by Sagrerenc
Vilarrubla wrote:No entenc lo del penden de la plaça... la plaça de l'Estació ja és a peu pla ara. O vol dir al costat sud?
Potser li volen donar pendent per anivellar-la amb el pas inferior, de tal manera que en comptes de baixar i pujar escales, només calgui pujar-les una vegada per agafar el tren. Així, s'estalvien la instal·lació d'ascensors i escales mecàniques al costat de l'edifici de l'estació, i només les han d'instal·lar a l'andana on paren els trens.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Sunday 03/10/2010 14:43
by Vilarrubla
Si també havia pensat això, però llavors s'ha de fer un nou vestíbul també, no? Al no dir res d'això, no sabia com entendre la notícia xd

Obres a estacions de Montcada-Bif y Cerdanyola

Posted: Wednesday 13/10/2010 18:42
by fcuevas27
N'hi ha de rebombori a la estacio de cerdanyola, estan posant els bancs nous, pero a l'altre costat que dimonis estan fent? I a montcada bifurcacio, tocant gairebe al primer minitunel que hi passes si vas cap a torrebaro...