Estació de Sagrera-TAV

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Què farieu amb la troballa del jaciment romà?

Conservar-lo totalment, encara que l'estació es vegi afectada
21
24%
Conservar-ho, integrant-ho a l'estació, només perilla una sortida
53
60%
No ho sé
1
1%
Res, per quatre pedrots, no val la pena mantenir-ho
9
10%
Altres
4
5%
 
Total votes: 88

Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Si realment fos per la Sagrera, estarien escagarrinats

Post by Toni »

Guigui wrote:
TeleAlterna wrote:Bé per fi els de Madrid ens fan cas, això es que lis fa por la Independència de Catalunya. :) :) :)
Crec que hi ha altres obres molt més útils a Catalunya que Madrid podria desbloquejar.
Això de La Sagrera és el mateix que Girona. Els "locals" exigeixen una estació "megalítica", que ha de complir dues condicions: 1) que sigui millor que la del veí (aquesta és fonamental per un polític), i 2) que em serveixi per fer mitja ciutat nova de forma que em votin molt a les següents eleccions. Aquest plantejament que va funcionar a Catalunya durant temps mentre hi havien diners (quans poliesportius i piscines municipals haurà pagat el AVE...) ara resulta que ja no tira. No tira perquè no hi ha diners i el Ministeri, lògicament, diu que si vostè vol una ciutat nova se la paga vostè. A Girona el senyor Alcalde està molt molt indignat perquè el Ministeri li diu que de l´urbanització de la superficie ja en parlarem... lògicament. Per començar la superficie a urbanitzar és bestial (el triple de la necessària perquè l´estació és el triple de la necessària) i després perquè els senyors de l´Ajuntament volen una urbanització que compleixi les seves altes expectatives, ells ho mereixen. Bé, doncs no hi ha diners. El cas de Montmeló és el mateix però en petit (encara que això no fa que sigui menys greu), s´ha fet un soterrament totalment innecessari i estratosfèric (que pagarem entre tots o potser els nostres fills) i ara el senyor Alcalde està indignat perquè ADIF no li urbanitza la superficie.... em sembla recordar que la urbanització costava 10 milionets de res..... si fos jo.... ja poden pintar ratlles al formigó i jujar al futbol molts anys, ni un euro, ni mig... és vergonyós que un Ajuntament faci chantatge per deixar passar la LAV i després a sobre es queixi.... algú hauria de respondre penalment pels diners de tots llençats. Tornant al tema, a la Sagrera és el mateix, projecte supermegaextrahipermegalític que ara no sabem com reduir (de fet no sabem com explicar-li als nostres votants que ara volem fer menys...) i no sabem com pagarem el que quedi... Per començar, no calen els 5 ó 6 nivells de sòtan, el projecte s´ha de desentendre totalment de l´entorn (això ho haurien de pagar els habitants de Barcelona i no el Ministeri) i limitar-se a l´obra ferroviària i s´ha de simplificar la solució donant més protagonisme a les rodalies. Altres coses és enganyar-nos.... indignar-nos..... què dolents son aquells d´allà lluny que no ens volen fer el triple d´estació de la que necessitem....
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Estació de Sagrera-TAV

Post by uriol108 »

Opino que l'Estació de França hauria de ser l'Atocha de Barcelona :(
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Back to topic!

Post by Guigui »

Aquest fil parla de la Sagrera, no de l'Estació de França.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Estació de Sagrera-TAV

Post by uriol108 »

Em referia que l'estació de França hauria de ser l'estació principal del TGV a Barcelona. No té cap sentit invertir una millonada a fer una mega estació de bell nou, quan tenim l'Estació de França que es mor de fàstic i que podria perfectament complir aquesta funció !
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Seguim: back to topic!

Post by Guigui »

Però insisteixo, basant-me en l'experiència de com deriven aquests temes: si voleu parlar de l'Estació de França, feu-ho al fil obert al respecte.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Si realment fos per la Sagrera, estarien escagarrinats

Post by alf_ »

Toni wrote:
Guigui wrote:
TeleAlterna wrote:Bé per fi els de Madrid ens fan cas, això es que lis fa por la Independència de Catalunya. :) :) :)
Crec que hi ha altres obres molt més útils a Catalunya que Madrid podria desbloquejar.
Això de La Sagrera és el mateix que Girona. Els "locals" exigeixen una estació "megalítica", que ha de complir dues condicions: 1) que sigui millor que la del veí (aquesta és fonamental per un polític), i 2) que em serveixi per fer mitja ciutat nova de forma que em votin molt a les següents eleccions. Aquest plantejament que va funcionar a Catalunya durant temps mentre hi havien diners (quans poliesportius i piscines municipals haurà pagat el AVE...) ara resulta que ja no tira. No tira perquè no hi ha diners i el Ministeri, lògicament, diu que si vostè vol una ciutat nova se la paga vostè. A Girona el senyor Alcalde està molt molt indignat perquè el Ministeri li diu que de l´urbanització de la superficie ja en parlarem... lògicament. Per començar la superficie a urbanitzar és bestial (el triple de la necessària perquè l´estació és el triple de la necessària) i després perquè els senyors de l´Ajuntament volen una urbanització que compleixi les seves altes expectatives, ells ho mereixen. Bé, doncs no hi ha diners. El cas de Montmeló és el mateix però en petit (encara que això no fa que sigui menys greu), s´ha fet un soterrament totalment innecessari i estratosfèric (que pagarem entre tots o potser els nostres fills) i ara el senyor Alcalde està indignat perquè ADIF no li urbanitza la superficie.... em sembla recordar que la urbanització costava 10 milionets de res..... si fos jo.... ja poden pintar ratlles al formigó i jujar al futbol molts anys, ni un euro, ni mig... és vergonyós que un Ajuntament faci chantatge per deixar passar la LAV i després a sobre es queixi.... algú hauria de respondre penalment pels diners de tots llençats. Tornant al tema, a la Sagrera és el mateix, projecte supermegaextrahipermegalític que ara no sabem com reduir (de fet no sabem com explicar-li als nostres votants que ara volem fer menys...) i no sabem com pagarem el que quedi... Per començar, no calen els 5 ó 6 nivells de sòtan, el projecte s´ha de desentendre totalment de l´entorn (això ho haurien de pagar els habitants de Barcelona i no el Ministeri) i limitar-se a l´obra ferroviària i s´ha de simplificar la solució donant més protagonisme a les rodalies. Altres coses és enganyar-nos.... indignar-nos..... què dolents son aquells d´allà lluny que no ens volen fer el triple d´estació de la que necessitem....
¿Como era eso que decías en el otro hilo de que gestionar de lejos? Porque sin importar lo que pidiera Barcelona (ya sabemos que en este país incivilizado todos barren para casa) Fomento aprobó en su día el proyecto, y tampoco han sabido ofrecernos un proyecto realista para desencallar la Sagrera. Se han puesto de acuerdo con el alcalde en redimensionar el proyecto, pero de ningun lado ha venido decir "al carajo el parque y el cubrimiento, estación en trinchera y ajo y agua." Decías en el otro hilo que el alcalde no le llevará la contra a sus ciudadanos, pero que el gobierno central sí puede dar un puñetazo sobre la mesa y decir NO, eso NO se hace y es lo que hay. Entonces, ¡¿por qué no lo hacen?! ¿A más en una C.A. que para el partido gobernante es electoralmente un caso perdido?

No entiendo de donde sacas que la culpa de esta megalomanía es sólamente de las instituciones locales o regionales. Tienes unos clarísimos prejuicios hacia todo lo que es la administración local, y automáticamente asumes que todos los defectos de estos proyectos se deben a eso. Párate a pensar cinco minutos que todos esos proyecto megalómanos los aprobaron en su día en el gobierno central. Así que deja de echar las culpas de un lado, no cuela.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Adif AV inicia nueva fase de la construcción estación La Sag

Post by Adolescent barceloní »

Adif Alta Velocidad inicia una nueva fase de la construcción de la estructura de la estación de La Sagrera, en Barcelona
Los trabajos consisten en la excavación por debajo del nivel freático para avanzar en la configuración final del cajón central de la nueva infraestructura • Se vaciarán 410.000 m3 de tierras y materiales hasta rebajar 10 metros desde la cota actual

24/03/2014. Adif Alta Velocidad ha iniciado hoy una nueva fase de las obras de construcción de la estructura de la futura estación de La Sagrera, en Barcelona. Los trabajos consisten en la excavación por debajo del nivel freático para avanzar en la configuración final del cajón central de la nueva infraestructura.

El inicio de esta nueva fase se produce al darse las condiciones favorables para llevar a cabo los trabajos de excavación, una vez se han validado los resultados de los estudios de permeabilidad que se han estado realizando desde el pasado 5 de marzo.

Estas actuaciones se inscriben en el desarrollo de la estructura y los accesos de la estación de La Sagrera, que ha supuesto hasta la fecha la ejecución de 82.800 m2 de pantallas, 69.800 m3 de hormigón en encepados, losas y muros, así como el vaciado de más de un millón de metros cúbicos de tierras y materiales.

El avance de los trabajos también ha permitido ejecutar la excavación por encima del nivel freático de la estructura central de la futura estación, hasta la cota actual.

En esta nueva fase del conjunto de obras, los trabajos se centrarán en la excavación por debajo del nivel freático hasta alcanzar 16 metros bajo la cota de calle. Para ello, está previsto vaciar 410.000 m3 de tierras y materiales.

La estructura central de la estación de La Sagrera tiene una longitud de 550 m, una anchura de 130 m y una profundidad actualmente de 6 m desde el nivel de la calle.

Para garantizar la seguridad en la ejecución de las obras, en el terreno y las edificaciones próximas, Adif Alta Velocidad ha desplegado un plan de auscultación consistente en la instalación de multitud de puntos de control en el perímetro de la obra, sin que hasta la fecha se hayan registrado afectaciones.

Image
Ejemplo de elementos de control en edificaciones

Font: http://prensa.adifaltavelocidad.es/nde/ ... enDocument
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Estació de Sagrera-TAV

Post by davroca5 »

Bona notícia, poc a poc (mooolt a poc a poc) avança l'estació.
Algú sap com va l'estació de Sant Andreu? S'ha d'inaugurar aquest any, no?
Salut!
#volemL9
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Estació de Sant Andreu

Post by Renfe451 »

davroca5 wrote:Bona notícia, poc a poc (mooolt a poc a poc) avança l'estació.
Algú sap com va l'estació de Sant Andreu? S'ha d'inaugurar aquest any, no?
Que jo sàpiga jo no he sentit pas res al respecte... :roll:
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Estació de Sant Andreu

Post by Miquel »

Renfe451 wrote:
davroca5 wrote:Bona notícia, poc a poc (mooolt a poc a poc) avança l'estació.
Algú sap com va l'estació de Sant Andreu? S'ha d'inaugurar aquest any, no?
Que jo sàpiga jo no he sentit pas res al respecte... :roll:
Suposo que es refereix a l'estació coberta, però per aquest any res de res, ni crec que s'enllesteixi a curt termini, Sant Andreu ara sols és un mer baixador i La Sagrera serà la que s'endurà tota l'atenció.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Back to topic!

Post by Guigui »

Si us plau, al tema.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Estació de Sagrera-TAV

Post by trensmat »

Ahora se han puesto en marcha la macro estación de la Sagrera Central espero que aumenten el ritmo pero no hay que pedir imposibles ADIF y Fomento.

Que van hacer con la villa Romana de La Sagrera la mantendrán o la volverán a enterrar.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Estació de Sagrera-TAV

Post by 122-042-132 »

Segons darreres informacions, i un cop inventariat i catalogada la troballa, serà visible i integrada a l'entorn. Salut!
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Estació de Sagrera-TAV

Post by trensmat »

122-042-132 wrote:Segons darreres informacions, i un cop inventariat i catalogada la troballa, serà visible i integrada a l'entorn. Salut!
Gracies per la informació.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
TeleAlterna
N2
N2
Posts: 10
Joined: Friday 14/03/2014 14:06

Re: Estació de Sagrera-TAV

Post by TeleAlterna »

trensmat wrote:
122-042-132 wrote:Segons darreres informacions, i un cop inventariat i catalogada la troballa, serà visible i integrada a l'entorn. Salut!
Gracies per la informació.
Però algú té un mapa de com quedarà?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de Sagrera-TAV

Post by metring »

Si a algú li interessa el tema de la troballa de restes romanes, avui al Centre Cívic La Sagrera hi ha una xerrada, http://w110.bcn.cat/portal/site/SantAnd ... lang=ca_ES
adria
N3
N3
Posts: 35
Joined: Thursday 31/07/2014 11:51

Re: Estació de Sagrera-TAV

Post by adria »

aquesta pagina web es una pasada.

http://estovadeobras.wordpress.com/
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de Sagrera-TAV

Post by metring »

A finals d'octubre es va descobrir per la zona d'obres un refugi antiaeri que no estava ni catalogat i en molt bon estat de conservació. La notícia apareix en un diari amb nom molt paisà...

Edito: informació sense pagament a http://www.btv.cat/btvnoticies/2014/11/ ... rra-civil/

Mentre a un diari ho associacien a les obres de l'AVE, aquí no.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Estació de Sagrera-TAV

Post by Renfe445 »

Què ens espera, per trobar a la maleïda estació?
adria
N3
N3
Posts: 35
Joined: Thursday 31/07/2014 11:51

Re: Estació de Sagrera-TAV

Post by adria »

Buscant i buscant he trobat una pàgina web que sembla sé que diu tot sobre l'estació.

http://www.barcelonasagrera.com/default.asp

està a dins de:
Alta Velocitat
Estació de la Sagrera
Last edited by adria on Tuesday 23/12/2014 19:33, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”