Page 21 of 130

Posted: Monday 05/06/2006 12:27
by sequera
Espot, Nuria y La Molina son propiedad de FGC, y como tal las gestiona.

Posted: Monday 05/06/2006 13:34
by Ferrovi
es força raro que una companya ferroviaria tingui tantes funcions, no m'agrada, jo vull una companyia, sobretot que no faci tant de transport turístic, o aeris, no m'agrada allo de FGC.

Posted: Monday 05/06/2006 13:39
by aarongilp
Diu el refrany "renovar-se o morir"...és el mateix cas...

linea lleida la pobla de segur

Posted: Monday 05/06/2006 14:15
by juan
como minimo, se tendrian que poner 2 comboys mas de lleida pirineus hasta la pobla, y que fueran semidirecto, balaguer ager y tremp, ya que cuando en el año 1984 85 se iba ha eliminar como muchas otras lineas si no me falla la memoria habian 5 trenes en cada sentido, y esto ya que esta linea ha salido del coma profundo en la que estaba sometida como minimo tenia que ser asi con esta frecuencia de 5 comboys.[/list]

Posted: Monday 05/06/2006 14:29
by Jordi Freixas
joan puig wrote:Em temo que jordi freixas es mira les coses des de una perspectiva molt barcelonina i amb un gran desconeixement de la realitat de la resta del país.

Un ciutadà de cardedeu o de qualsevol població de tota la regió primera (més o meys la provincia de barcelona) agafa el tren per anar a treballar, però tambè, perqué, de cop se l'hi acut d'anar al cinema a barcelona o a granollers o a la platja a castelldefels.
a llocs com les comarques a que dona servei el tren de la pobla les necessitats son unes altres. no es fa servir tant per treballar com per anar a una població més gran a comprar, al metge o fer qualsevol tràmit. com que no hi ha una massa de població abundant el normal es que els ciutadans s'adaptin als horaris dels trens. (està clar que aquests horaris han d'estar pensats per adequar-se el millor posible a aquestes necessitats, però es del tot imposible que funcioni com un servei de rodalies de bcn).
els serveis públics a càrrec de l'Estat (ja sigui el Govern central o el català) han de donar servei al ciutadà encara que perdi diners d'una manera raonable- com es el cas d'aquesta línia), però el que no podem exigir es que llenci els diners.

Estàs insistint en que cal més freqüències i que tot es una caqueta i no ha servit per a res. Sis plau, documentat, agafa dades sobre el nombre d'habitants de la zona, el seu tipus de treball, els moviments que realitzen qüotidianament, les seves necessitats de desplaçament i després opina. no n'hi ha prou amb que a tu t'agraden molt els trens i en voldries a cada cantonada i a cada moment. aixó no es un juguet, aixó e sun servei públic que costa diners a tots els contribuents.
Senyor Joan Puig... deu ser precísament per la meva òptica "barcelonina" (m'han dit barceloní... quin honor!!), que procuro tenir una visió racional, i no centralista de la resta del país (i no del desconeixement, o de la meva "il·lusió" de tenir un tren de joguina ;) ).

Torno a repetir, per enèssima vegada, que entre posar tres trens al dia, i posar-ne un cada mitja hora, hi ha un ventall de possibilitats força ampli (començant per, si amb la reinauguració de la línia, volien anar sobre-segurs de no mullar-se gaire, podien col·locar tranquilament 6 trens al dia de Balaguer a La Pobla enlloc de tres -i ja hagués canviat prou la cosa-).

I val... sí... ara fa goig anar amb la línia, però és que... NOMÉS FALTARIA QUE NO FOS AIXÍ. Tu mateix m'has dit, que hi ha molta gent, que no agafa el tren per anar a treballar, com sí que és més freqüent a Barcelona. I jo et dic, doncs home... aquesta gent no l'agafa, i seguirà sense agafar-lo perquè l'horari actual, a més d'insuficient, no està adaptat a aquesta necessitat. I home... sí... m'agraden els trens, però si t'he de dir la veritat... a primera hora del matí, quan vaig a treballar, en trens... molt molt no és que hi pensi precísament.

I si no és per anar a treballar, doncs... a estudiar. Què passa? No hi ha gent de La Pobla que es dirigeixi cada dia a Lleida a estudiar? Què passa amb aquesta gent? Mira... jo em vaig passar cinc anys anant i tornant cada dia de Vic a Cardedeu per estudiar. Agafava el tren, i home... aquella línia... de La Garriga en amunt, encara que formi part del nucli de Rodalies, tampoc és que hi hagi un tren cada mitja hora de rellotge, però n'hi han. En qualsevol cas, t'asseguro que si només n'hi haguéssin tres al dia, no et dic que algun dia no l'hagués agafat, per "glamour", però utilitzar-los amb certa freqüència... això ja és un altre tema.

I sobre el tema dels contribuents... tu mateix ho has dit: estem parlant d'un servei públic, dels quals se n'ha de fer càrrec l'estat (o en aquest cas, la Generalitat de Catalunya), però també n'ha de garantir un bon funcionament del servei, i que aquest sigui de qualitat.

Posted: Monday 05/06/2006 15:01
by juan
buenas ;) ha todos que no me he presentado en el mensaje anterior,mi extreno en este forum de trenscat, ya que he leido estos ultimos en relacion a la linea de la pobla, soy de bcn y muchos veranos he estado en Tremp ya que tengo familia y conozco este tren desde pequeño, ya que me gusta el mundo del ferrocarril desde siempre, viaje en el"platillo"y en otros que estuvieron en la linea, incluso estuve el sabado en la Pobla a la llegada del tren en la inauguracion, el domingo espere al primer tren que subia a la Pobla y pude comprobar la mejora respectos al saltar del tren en los 9 minutos que tardo desde tremp hasta pobla, y parece otra cosa iba fino fino, sin traqueteo alguno incluso estuve grabando en la cabina del tren y era una maravilla el aspecto del tramo, incluso a la vuelta a Tremp efectuo parada en el nuevo apeadero de Salas de pallars, con 3 pasajeros que tambien bajaron en Tremp, fue una bonita esperiencia la del fin de semana, pero repito lo que dije en el anterior mensaje, faltan para que tenga una demanda digna, como minimo 2 trenes mas por sentido :?: si no, no veo sentido ha gastar todo ese dinero que pagamos nosotros con los impuestos, para tener un tren casi vacio como hasta ahora, no estan bien invertidos :nose para mi parecer y creo para el de nadie gracias :ok

Posted: Monday 05/06/2006 16:11
by juan
Con respecto a lo que dice Jordi freixes, estoy muy deacuerdo, pero pedir 2 trenes mas porfavor, solo 2 mas como minimo y el servicio de lanzadera a sort ya seria lo mas logico por hoy ya que hemos dado casi un paso para la continuidad de la linea lo terminas bien gracias. :atac :festa

Posted: Monday 05/06/2006 16:50
by aarongilp
Pffff..aviam...per una banda, aviam si sóm més pacients, no? Fa 2 dies que s'ha inaugurat la linia...deixem-los fer!!!!! Ja hi haurà canvis, coi, però deixeu-los fer!!!!

I si tantes ganes teniu de que posin nous trens, enlloc de queixar-vos aqui, envieu-ls'hi emails a FGC presentant les vostres propostes! Però clar, només us faran cas si aquestes estan ben argumentades...curreu-vos-ho i aviam si us fan cas!!!

Posted: Monday 05/06/2006 17:14
by 594-001-0
¿Que unidades han sido cedidas para la línea de La Pobla?
Supongo que el 592-204R será uno de los que esté por allí ya que hace tiempo que no lo veo por Valencia. Y otra pregunta más, ¿la base de estos trenes cual es ahora, Zaragoza?

Posted: Monday 05/06/2006 18:03
by aarongilp
Ni idea...lo único que te puedo comentar es que las tres UTs (2 supermanes y 1 gochi) llevan la nueva decoración...

Posted: Monday 05/06/2006 18:40
by Watermark
I què se n'ha fet de les 593 de Lleida (amb base a Zaragoza) que hi havia? Estan en camí d'Amèrica? Queda alguna 593 realitzant serveis comercials a Espanya?

Posted: Monday 05/06/2006 21:11
by 594-001-0
aarongilp wrote:Ni idea...lo único que te puedo comentar es que las tres UTs (2 supermanes y 1 gochi) llevan la nueva decoración...
Según he visto en Trensim, un superman es el 592-202R, en Madrid hasta ahora, y el gochi creo que era el 022. El otro superman que dices, pues lo más seguro que sea el 204R, porque hace tiempo que no lo veo.
Watermark wrote:I què se n'ha fet de les 593 de Lleida (amb base a Zaragoza) que hi havia? Estan en camí d'Amèrica? Queda alguna 593 realitzant serveis comercials a Espanya?
Pues los 593 del Lleida-Balaguer eran los únicos que había en servicio en España, aunque en Salamanca y Zaragoza creo que aún tienen algunos de reserva por si hiciesen falta si se avería un 596 subiendo a Canfranc o un 594 de Salamanca-Valladolid.

Posted: Monday 05/06/2006 21:28
by awe
Encara queda algun 593 fent el canfranero. Fa poc hi va haver una notícia un xic vergonyosa per la Renfe, perquè un 593 que pujava a Canfranc es va espatllar dos cops al mateix trajecte, i gairebé al mateix lloc. Els 593, és lo que tenen.

Posted: Monday 05/06/2006 21:34
by Trenscat
Avui he estat a la línia de La Pobla (juntament amb n'abegot, en liniadelripolles i l'esporàdica i grata coincidència amb 437.001 que espero que haig retornat ja a les seves terres :D ). També remarcar que a Balaguer ens hem creuat amb el tren on anaven en wefer, josep_serre i jordilar (crec que no em deixo ningú!).

Doncs bé, en el meu cas he arribat a Balaguer en cotxe i la primera impressió ha estat de veure que hi havia senyalètica per tot arreu 100% FGC i que havien pintat l'estació tota sencera (ja tocava!!). A la via 4 hi havia un Tamagotxi (el 596-022) que faria un dels serveis entre la capital de La Noguera i Lleida. A les 9:29, amb algun minutet de retard (res destacable) ha arribat el Superman (592-203M/202R/204M), que afortunadament havien canviat a Lleida ja que en principi havia de pujar el 592-223M/212R/224M però com que pernocta a La Pobla uns fillsde**** l'han grafitejat per un costat :'( (convindria pensar en tancar la via de l'estació durant la nit per evitar això, sobretot ara que sembla més fàcil...). Semblava que el tema imatge (tan important a FGC) sorgia a efecte.

Un cop a dalt el tren la sensació és molt curiosa ja que acostumat a les velocitats que es duien fins abans de la renovació la veritat és que no està gens malament. La via està molt bé en la majoria de trams, tot i que es noten alguns punts de deformabilitats, especialment en túnels i de fet també en alguns trams encara no enllestits que estaven limitats a 30 o 40km/h (encara que eren relativament pocs).

Observant per la finestra, hem pogut observar que s'ha canviat la senyalètica a TOTES les estacions de la línia (d'Alcoletge a La Pobla) i a les que disposaven de marquesina s'han reforçat els vidres que fan de paravent, incorporant-hi una franja amb els logotips de FGC en blanc. Les dues úniques estacions sense nova senyalètica ni marquesina unificada (però a les que per fi s'ha recrescut l'andana) són Santa Linya i Guàrdia de Tremp.

Destacar que a Tremp hi ha l'edifici tancat per obres per tal de fer un edifici que doni servei tant a l'estació d'autobusos com a la ferroviària :D ; de moment s'ha instal·lat una marquesina "estàndard" a l'andana principal que és la única que s'utilitza (l'altra via està plena de material de via i obres).
A La Pobla de Segur s'han arreglat una mica els entorns de l'estació, s'ha pintat el moll de mercaderies i s'ha col·locat nova senyalètica, a més d'una marquesina. L'edifici de viatgers es troba envoltat d'una tanca fixa amb tela verda... ja veurem què passarà...

El tren ha arribat puntual a la seva destinació (La Pobla) tal com estava marcat a l'horari. Un autobús cap a Sort sortiria 10 minuts després d'arribar el comboi ferroviari.

La tornada també ha anat molt bé, destacant la megafonia (que sona quan vol...) anunciant algunes de les parades del recorregut. Tant als 592 com als 596 hi ha un teleindicador exterior indicant la destinació del tren.
Com a contrapunt assenyalat que el tren del migdia Lleida-Balaguer-La Pobla, suposo que per evitar posar el 592-2 grafitejat, han decidit pujar amb el Tamagotxi cosa que ha fet que el tren anés realment molt ple i que alguns usuaris mostressin clarament el seu malestar en baixar a Balaguer... De tota manera, a la tarda el 592-2 grafitejat ha fet com a mínim dos serveis Lleida-Balaguer (i tornada...). Els viatgers del Tamagotxi a La Pobla (wefer, josep_serre i Jordilar) segur que ens en podran donar més informació. ;)

Sobre els 593 que algú deia per aquí, apuntar que n'hi ha dos a Lleida que de moment suposo que estan guardats per a casos "d'emergència" tot i que realment feien força pena de veure, ja que estaven mig grafitejats i molt deixats.

En fi, aquesta és més o menys la meva crònica de la cosa (que sé que també podria anar a "esdeveniments i trobades" però en fi...).

Posted: Monday 05/06/2006 21:42
by Trenscat
Poso 3 fotos per complementar l'explicació del fil anterior (intentaré renovar la meva web aviat per tal que pugueu veure més cosa) :D

Balaguer
Image

Tremp
Image

La Pobla de Segur
Image

Posted: Monday 05/06/2006 22:41
by sequera
Excelente...esto empieza a ser otra cosa...

Posted: Monday 05/06/2006 23:23
by aarongilp
Caram caram...com han deixat les estacions...si sembla la Llobregat - Anoia però amb Supermans enlloc de Mans...:D

Posted: Monday 05/06/2006 23:24
by Jordi Freixas
La veritat és que ha quedat molt bé. Se sap si tornaran a fer arribar les vies al davant de la casa de l'estació?

Posted: Monday 05/06/2006 23:27
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:La veritat és que ha quedat molt bé. Se sap si tornaran a fer arribar les vies al davant de la casa de l'estació?
Home, si t'atreveixes a posar via dins una rotonda i deixar-hi aparcat allà el Superman...doncs ves...amb una mica de sort només li posen una multa...

Posted: Monday 05/06/2006 23:35
by alco2100
Juerse... que cambio!!!! Fui hace 4 años, en verano de 2002, y ni comparación. que bien!!!