Page 21 of 170

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Monday 31/12/2012 8:58
by premixero
Para los buses de bilbao no estoy seguro(escribo de oidas) hubo un cambio en la reglamentacion igual que pasa en los turisticos de barcelona al ponerles la capota que tambien pasan de la medida.
para mi el problema de los buses de 24 metros en barcelona es que como se dice no hay demanda para tener lineas con ellos ya que los articulados se bastan y sobran (quitando momentos puntuales, por algun acontecimiento) y que por barcelona ahora mismo solo podrian funcionar en muy pocas lineas. pero bueno si y estan comprados bien benidos sean,(yo he visto funcionar los trolebuses bi-articulados de zurich y se mueven como uno normal.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Monday 31/12/2012 13:12
by Fran-Ikarus
sag470 wrote:Els rumors venen de la manca de "maniobrabilitat" que fan que no puguin utilitzar-se en totes les linies (això s'hauria de provar) i que la xarxa actual no té suficient demanda que no es pugui absorbir amb articulats i una gestió eficient.
Aquest primer supòsit és, si fa no fa, el dubte que tenim tothom: pot girar correctament això de Gran Via cap a Rambla Prim? (pensant només en l'H12, que tammateix era l'única, de la NoXarBus, a la qual s'esmentava implantació de bi-articulats el 2013)

Ara bé, amb la quantitat de vehicles de prova que hi ha hagut a TMB a les últimes dècades (un exemple molt particular seria el 1083, que va estar circulant primer en proves, i finalment TMB se'l va quedar com a vehicle permanent de la flota) jo no vull ni imaginar que comprin res sense estar segurs de que pot funcionar correctament després. I si algú ho hagués fet, i més tal i com estan les coses, mereixeria una puntada de peu al cul propinada pel xutador més potent de la NFL.

Potser podria passar que certa infrastructura s'hagués d'adequar ja només pel fet d'haver de provar una sola d'aquestes unitats? (estic pensant en parades on la part del darrere d'un articulat arribi fins a la cruïlla, i la del bi-articulat es quedés ja envaïnt-la, per exemple)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Monday 31/12/2012 13:19
by Fran-Ikarus
premixero wrote:Para los buses de bilbao no estoy seguro(escribo de oidas) hubo un cambio en la reglamentacion igual que pasa en los turisticos de barcelona al ponerles la capota que tambien pasan de la medida.
Efectivamente. B.O.E. del 23/1/2010. Inclou, redactada, la justificació per ampliar l'alçada màxima dels busos urbans de 4,00 a 4,20 metres:

http://www.dgt.es/was6/portal/contenido ... ico148.pdf

És curiós que, gairebé mig segle després, es repeteixi una situació similar. Imagino que coneixereu el cas del primer prototipus de Pegaso Monotral articulat (anterior, fins i tot, al 6035 estàndar), que va ser lliurat el 1964 per proves, i que amb els seus 18 metres ultrapassava la llargada màxima llavors vigent. Tot i això, va estar funcionant en proves, però més endavant el van reformar, retallant-lo a 16,50 metres i constituïnt ja el primer vehicle de tota la sèrie 2000, posteriorment renumerada 3000, de Pegaso 6035A que tots recordem (i molts ens estimem tant):

http://cv.uoc.es/~jmora/modelos/2001.html

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Monday 31/12/2012 14:16
by premixero
en barcelonaa si han probado los buses de 24 metros exactamente el mercedes capacity que solo lo sacaron de pruebas por la noche para evitatar posibles problemas con el trafico diurno.
tambien y en otro orden de cosas tambien tubieron que cambiar las leyes para que pudieran funcionar los buses de standard de 15 metros (como por ejemplo los del aerobus) que por aquellos tiempos aqui tambien estaban prohibidos

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Monday 31/12/2012 14:44
by sag470
El Mercedes Capacity es de 20m justos, con el remolque más largo que un articulado normal. El VanHool al ser biarticulado, es otra cosa, y diferente maniobrabilidad.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Monday 31/12/2012 20:18
by raulitinbcn
Al Punt TMB d'informació d'Universitat, m'han dit que en dues setmanes rebran els nou mapes de bus, amb la ''Nova xarxa ortogonal de Bus de Barcelona''.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Monday 31/12/2012 20:54
by Adolescent barceloní
raulitinbcn wrote:Al Punt TMB d'informació d'Universitat, m'han dit que en dues setmanes rebran els nou mapes de bus, amb la ''Nova xarxa ortogonal de Bus de Barcelona''.
El mapa actual amb les línies de la nova xarxa que ja funcionen (H6,H12,V7,V21,D20), o el mapa de totes les línies de la nxbus?

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Monday 31/12/2012 21:05
by sag470
Diria que és la actual. Em van dir que farien una al novembre i encara està per sortir. És l'edició del mapa de la web. Teóricament serà vigent fins al març, quan serà realitat la implantació de la segona fase.

Publicar de nou per quedar desactualitzat?

Posted: Monday 31/12/2012 21:33
by Guigui
Doncs si són intel·ligents i realment estalviadors, publicaran una edició on s'indiqui quines línies s'han implantat a la primera fase i quines queden per a una segona, imminent.

No crec que ho facin...

Posted: Monday 31/12/2012 22:12
by Adolescent barceloní
Guigui wrote:Doncs si són intel·ligents i realment estalviadors, publicaran una edició on s'indiqui quines línies s'han implantat a la primera fase i quines queden per a una segona, imminent.
I als de TMB, coneixent-los, creus que ho faran?

Per experiència

Posted: Monday 31/12/2012 23:33
by Guigui
No.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 01/01/2013 0:46
by raulitinbcn
A mi m'han dit, que només les actuals. Com el de internet però versió paper i les tarifes 2013.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 01/01/2013 3:56
by alf
Yo dudo seriamente que ya tengan claros los recorridos definitivos y sus respectivas fechas de implementación, en lo que respecta a las líneas que faltan, como es habitual en la administración del transporte público tan llena de incompetencia, chapuzas e improvisación. Me parece incomprensible como no se ha librado más información al público, que un mapa muy bonito con líneas por todas partes, sin indicar que bus pasará por donde ni que líneas se verán afectadas, y esto cuando ya se esta en fase de implementar la NoXarBus. TMB tendría que haber librado mapas comprensivos de TODA la nueva red, con fechas exactas de cuando se implementará cada línea, en lugar de presentar dibujitos muy monos y luego improvisar sobre la marcha. TMB al nivel del tercer mundo.

New look on H12

Posted: Saturday 05/01/2013 16:04
by raulitinbcn
Avui he vist el cartellet de l'H12 en un color més fosc. També el termòmetre de la línia tenia la part superior diferent. Ho haveu vist? :?

Blau confús

Posted: Saturday 05/01/2013 16:35
by Guigui
Si és per diferenciar-lo del color del Nitbus, ja trigaven. Bé, de fet, si s'hi hagués posat algú seriós que tingués quelcom més al cap que disseny xupiguai, el color blau de la Noxarbus no hauria arribat mai a veure la llum.

Colors

Posted: Saturday 05/01/2013 16:47
by Adolescent barceloní
raulitinbcn wrote:Avui he vist el cartellet de l'H12 en un color més fosc. També el termòmetre de la línia tenia la part superior diferent. Ho haveu vist? :?
I no podria ser cosa de la impremta? A Tusgsal, si us hi fixeu, hi ha enganxines amb un groc clar (+antigues) i unes altres amb un groc una mica més apagat (+noves). N'hi ha que de lluny es veuen quasi taronges...

Doncs aquesta enganxina podria ser el mateix cas que el que citat.
Guigui wrote:Si és per diferenciar-lo del color del Nitbus, ja trigaven. Bé, de fet, si s'hi hagués posat algú seriós que tingués quelcom més al cap que disseny xupiguai, el color blau de la Noxarbus no hauria arribat mai a veure la llum.
+1

De ben segur que algú que no conegui la xarxa de TP de Barcelona (i no hagi mirat la marquesina) haurà preguntat si a la nit l'H6/H12 circulava.

I de colors, n'hi ha de sobres... Negre, gris, blanc, taronja (bé, aquest no sé)... Que es mirin la Pantone i que pensin...

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Saturday 05/01/2013 17:19
by Fran-Ikarus
La decisió (?) del disseny inicial dels termòmetres, si més no dels de l'H12, era lamentable: color blau ("sopalat" amb el del Nitbus, com ja s'ha dit), i nom de la línia amb mida de lletra més petita que als termòmetres de les línies "tradicionals", amb la qual cosa t'has d'acostar més a la parada per distingir-lo.

I això que estem, teòricament, al "segle de la usabilitat"...

Al segle de...

Posted: Saturday 05/01/2013 17:42
by Guigui
Fran-Ikarus wrote:I això que estem, teòricament, al "segle de la usabilitat"...
Nosaltres sí, però els polítics i càrrecs posats a dit s'entesten en demostrar-nos una i altra vegada que encara viuen al segle passat (i tirant al començament d'aquell).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Saturday 05/01/2013 18:13
by JPlanas
Els codi de colors son interessants, però per poder tenir accessibilitat universal no son suficient, es convenient acompanyar-los sempre del codi de la línia escrit.

Si no, no son útils per una part de la població: els que som daltònics.

Codi escrit

Posted: Saturday 05/01/2013 23:33
by Javi M
JPlanas wrote:Els codi de colors son interessants, però per poder tenir accessibilitat universal no son suficient, es convenient acompanyar-los sempre del codi de la línia escrit.

Si no, no son útils per una part de la població: els que som daltònics.
No sé si hi ha pogut haver algun malentès, però si no m'equivoco ningú ha dit res sobre prescindir del codi de línia escrit.