Notícies de la línia Lleida-Manresa
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Exactament, què és un "pal doblat"?
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
diria que són el pals que mantenen la catenaria en el aire
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
L'únic pal doblat que hi ha és la mènsula.437.001 wrote:Exactament, què és un "pal doblat"?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Traspàs?
Segons es diu en aquest missatge, la línia serà traspassada a la Generalitat. Algú en sap res més?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
^^ Suposo que només es referiran al traspàs en la gestió dels regionals que es va anunciar fa unes setmanes.
De tota manera recordo que fa un temps es va dir que la línia podria ser "descatalogada" de la xarxa d'interès general i per tant esdevenir susceptible a esser traspassada íntegrament (amb vies i estacions).
De tota manera recordo que fa un temps es va dir que la línia podria ser "descatalogada" de la xarxa d'interès general i per tant esdevenir susceptible a esser traspassada íntegrament (amb vies i estacions).
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
He separat l'entrada a http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=5884 , era de la línia Tarragona-Reus-Picamoixons-Lleida.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Doncs bé tinc el lamentable honor de dir-vos que n'hiha com a mínim per quatre mesos més.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Gràcies per l´avís.
Se´n foten de la gent... més clar no pot ser.
En aquest moment, la situació ferroviària a Lleida-Manresa és de riure.
Un altre cas de mal servei intencionat és Torralba-Soria.
Se´n foten de la gent... més clar no pot ser.
En aquest moment, la situació ferroviària a Lleida-Manresa és de riure.
Un altre cas de mal servei intencionat és Torralba-Soria.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Quatre mesos
A partir d'ara o a partir de la darrera data "prevista" de finalització que, a hores d'ara, ja ningú no recorda quina era?josep_serre wrote:Doncs bé tinc el lamentable honor de dir-vos que n'hiha com a mínim per quatre mesos més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
no me lo puedo creer, estos de renfe me estan arruinando la vida, tres trenes por dia en cada sentido, horario prohibitos etc, al final me tocará comprarme un coche.
Després diràn que volen fomentar el transport públic, quin fastic
Després diràn que volen fomentar el transport públic, quin fastic
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Quan deia 4 mesos és 4 mesos a partir de la darrera data que us vaig dir que era final d'any, tot i que oficialment no hi ha data, ja han sortit algunes coses del canvi d'horaris que hi haurà el 19 de desembre.
A les altres línies que hi ha a Catalunya no hi ha novetats significatives però en aquesta línia que ens ocupa hi ha canvis significatius, per una banda el transbord que en alguns trens i dies era entre Terrassa i Calaf i en d'altres entre Manresa i Calaf passa a ser tots els dies entre Manresa i Calaf, per fer això s'han adaptat els horaris dels trens regionals als horaris del servei de rodalies entre Manresa i Barcelona tenint entre Lleida i Manresa un horari força diferent en dies feiners i en dies festius.
Els horaris queden de la següent forma:
Sortides de Lleida dies feiners a les 9:20, 16:15 i 19:45 i els trens de rodalies cap a Barcelona arriben a Plaça Catalunya a les 12:50, 19:50 i 23:10 respectivament.
Sortides de Lleida dies festius a les 9:35, 15:45 i 19:45 i els trens de rodalies cap a Barcelona arriben a Plaça Catalunya a les 13:20, 19:20 i 23:10 respectivament.
Sortides de Calaf dies feiners a les 10:47, 17:40 i 21:10 i els trens de rodalies cap a Manresa surten de Plaça Catalunya a les 8:35, 15:45 i 18:50 respectivament.
Sortides de Calaf dies festius a les 11:02, 17:10 i 21:10 i els trens de rodalies cap a Manresa surten de Plaça Catalunya a les 8:44, 14:44 i 18:50 respectivament.
El darrer tren entre Lleida i Cervera sortirà de Lleida a les 20:47, la resta de trens entre Lleida i Cervera no han tingut canvis.
A les altres línies que hi ha a Catalunya no hi ha novetats significatives però en aquesta línia que ens ocupa hi ha canvis significatius, per una banda el transbord que en alguns trens i dies era entre Terrassa i Calaf i en d'altres entre Manresa i Calaf passa a ser tots els dies entre Manresa i Calaf, per fer això s'han adaptat els horaris dels trens regionals als horaris del servei de rodalies entre Manresa i Barcelona tenint entre Lleida i Manresa un horari força diferent en dies feiners i en dies festius.
Els horaris queden de la següent forma:
Sortides de Lleida dies feiners a les 9:20, 16:15 i 19:45 i els trens de rodalies cap a Barcelona arriben a Plaça Catalunya a les 12:50, 19:50 i 23:10 respectivament.
Sortides de Lleida dies festius a les 9:35, 15:45 i 19:45 i els trens de rodalies cap a Barcelona arriben a Plaça Catalunya a les 13:20, 19:20 i 23:10 respectivament.
Sortides de Calaf dies feiners a les 10:47, 17:40 i 21:10 i els trens de rodalies cap a Manresa surten de Plaça Catalunya a les 8:35, 15:45 i 18:50 respectivament.
Sortides de Calaf dies festius a les 11:02, 17:10 i 21:10 i els trens de rodalies cap a Manresa surten de Plaça Catalunya a les 8:44, 14:44 i 18:50 respectivament.
El darrer tren entre Lleida i Cervera sortirà de Lleida a les 20:47, la resta de trens entre Lleida i Cervera no han tingut canvis.
Last edited by josep_serre on Friday 17/12/2010 11:11, edited 1 time in total.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Però aleshores el canvi és que simplement han canviat quin Rodalies has d'agafar fins a Manresa per després seguir cap a Lleida, o sigui que de fet no hi haurà cap tren amb indicador Lleida Pirineus per la línia a Terrassa i Manresa i tot seran unitats 447 suposo.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mal presagi
Segons he pogut veure al web de Rodalies de Catalunya, els horaris d'arribada a Pl. Catalunya coincideixen amb els d'uns R4 procedents de Manresa. El que trobo més preocupant és que Renfe, amb el canvi d'horari, passa a adaptar els serveis a la realitat al cap de mesos (o anys), la qual cosa indica que el tall va per llarg. No vull pensar que sigui indefinit o, fins i tot, definitiu...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
De tota manera, se'm fa difícil imaginar la desaparició d'aquest servei justament al moment en què es fa efectiu el traspàs de "Regionals" a la Generalitat. Ja seria de per riure, grotesc, que una de les primeres mesures -amb els "Regionals" ja al "nostre" sac- consistís en la supressió d'una línia que és ara quan es pot començar a potenciar com la gran alternativa (com l'alternativa més factible) a una part del faraònic d'Eix Transversal Ferroviari. Repeteixo: crec que no hauríem de perdre de vista la nova situació a "Regionals". Però, igualment, tampoc no ens hem d'oblidar que, a casa "nostra", juntament amb aquest, hi ha l'altre traspàs: el que deixa la Generalitat a mans de CiU. I crec que també el nou govern se la pot jugar amb la presa de decisions sobre algunes línies de "Regionals" en general i sobre aquesta de Manresa-Lleida en particular.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L'arrel del problema encara es decideix a Madrid
El traspàs de regionals afecta el material mòbil i els serveis, no la infraestructura. I, en el cas de la línia Lleida-Manresa, el problema més gros és el que es troba en mans d'Adif.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Sí, és cert, ara com ara: les infraestructures no es traspassen. Però ... ¿hem de renunciar que la Generalitat com a nova responsable dels serveis pugui fer la pressió necessària perquè almenys Adif acabi d'una vegada el que ja està mig fet entre Calaf i Manresa? Està obligada a fer-ho, crec (o espero).
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
yo aun no entiendo, como pueden poner solo 3 trenes y en esos horarios, para una persona como yo, que va a ver a su novia, desde manresa a tarrega, ahora los dias feiners, seran un desastre, los trenes saldrá aun mas tarde..
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Me puse en contacto con renfe para reclamar, y esto me dijeron:
REG.CGR. 2010.002828
Barcelona, 20 de diciembre de 2010
Estimado Sr. Diaz:
Hacemos referencia a su correo electrónico de fecha 16/12.
En primer lugar, le pedimos disculpas por las molestias ocasionadas.
Le informamos que la empresa adjudicada para la renovación de la catenaria entre Calaf y Manresa, está haciendo acopio de los materiales necesarios para su sustitución, trabajos que están previstos que finalicen durante el mes de mayo de 2011.
Igualmente, le participamos que a partir del 1/1 se realizará el traspaso de esta línea a la Generalitat, pasando a ser de su competencia los horarios de los trenes.
Junto con nuestra carta de respuesta, le adjuntamos un folleto de horarios para que pueda realizar sus consultas.
Reciba un cordial saludo.
Mercè Bosch Coll
Departamento de Posventa
REG.CGR. 2010.002828
Barcelona, 20 de diciembre de 2010
Estimado Sr. Diaz:
Hacemos referencia a su correo electrónico de fecha 16/12.
En primer lugar, le pedimos disculpas por las molestias ocasionadas.
Le informamos que la empresa adjudicada para la renovación de la catenaria entre Calaf y Manresa, está haciendo acopio de los materiales necesarios para su sustitución, trabajos que están previstos que finalicen durante el mes de mayo de 2011.
Igualmente, le participamos que a partir del 1/1 se realizará el traspaso de esta línea a la Generalitat, pasando a ser de su competencia los horarios de los trenes.
Junto con nuestra carta de respuesta, le adjuntamos un folleto de horarios para que pueda realizar sus consultas.
Reciba un cordial saludo.
Mercè Bosch Coll
Departamento de Posventa
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Llegint l'apartat d'història de l'R12 al web de Rodalies de Catalunya, m'he dut un bon ensurt. Llegiu aquest fragment:
Però com poden ficar-hi eficient línia regional i tren-tram a la mateixa frase? O fan una eficient línia regional o fan un tren-tram, una de les dues. Espero que optin per la primera opció, i que la possible conversió se la replantegin.
El que molts temíem (que ja es va parlar aquí no fa molt) s'ho està plantejant la Generalitat. Ja estem amb lo de la conversió a tren-tram, que enfosquiria el futur d'aquesta línia, apartant-la de la xarxa ferroviària convencional. No entenc aquesta mania de tramvialitzar traçats convencionals existents, i més entre Manresa i Lleida! Tramvialitzar implicaria baixar molt la velocitat comercial, posar material mòbil menys còmode i de menys capacitat, etc.Rodalies de Catalunya wrote: [...] De tota manera la persistent manca d’inversions, el tram de Manresa a Lleida no va ser electrificat fins al 1981, va anar relegant el seu paper dins la xarxa ferroviària catalana. Els darrers anys s’ha iniciat un procés de modernització de la línia i de les instal·lacions, que la convertiran en una eficient línia regional, preparada per a la seva possible conversió en tren-tram.
Però com poden ficar-hi eficient línia regional i tren-tram a la mateixa frase? O fan una eficient línia regional o fan un tren-tram, una de les dues. Espero que optin per la primera opció, i que la possible conversió se la replantegin.
Salvem l'Estació de França!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Crec que no entens el concepte tren-tram. No es tracta de tramvialitzar la línia sencera, sinó pel pas de les poblacions, fent que quan se surti d'aquestes, sigui un tren. De totes formes, primer cal que estigui fet l'eix transversal ferroviari, com a mínim, des de Lleida fins a Manresa, i per a això, encara falta bastant...