Page 21 of 43

Re: Supressió del P/N de Ripoll

Posted: Monday 04/10/2010 19:45
by victorcasta
ABB_Traccion wrote:En relació a la supressió del P/N de Ripoll...

La meva ex-professora de Geografia em va comentar l'any passat el que tenien pensat per treure el P/N de Ripoll i em sembla una autèntica burrada -no sé si és això el que tenen en ment-, segons el que em va dir*:
Image
Evidentment, túnel gairebé en tot el nou hipotètic traçat.

De totes maneres, no sé com s'ho pensen muntar per suprimir aquell P/N, és físicament impossible...

*Plànol rudimentari aproximat.

Salutacions.
Això no és suprimir un pas a nivell, això és fer una variant.

Variant de Ripoll

Posted: Monday 04/10/2010 19:50
by UT440_132M
victorcasta wrote:
ABB_Traccion wrote:En relació a la supressió del P/N de Ripoll...

La meva ex-professora de Geografia em va comentar l'any passat el que tenien pensat per treure el P/N de Ripoll i em sembla una autèntica burrada -no sé si és això el que tenen en ment-, segons el que em va dir*:
Image
Evidentment, túnel gairebé en tot el nou hipotètic traçat.

De totes maneres, no sé com s'ho pensen muntar per suprimir aquell P/N, és físicament impossible...

*Plànol rudimentari aproximat.

Salutacions.
Això no és suprimir un pas a nivell, això és fer una variant.
A mi em sembla que això s'assembla més al projecte de la Generalitat de la futura variant Est de Ripoll, pel trànsit viari. En el cas ferroviari no ho he sentit enlloc de fer un nou traçat.

No ho asseguro...

Posted: Monday 04/10/2010 20:40
by ABB_Traccion
Bé, com he comentat, és el que em va explicar, jo només em limito a transmetre-ho aquí i fer un plànol del hipotètic traçat, no dic que serà així, en cap moment.

Impossible

Posted: Monday 04/10/2010 21:03
by Guigui
UT440_132M wrote:A mi em sembla que això s'assembla més al projecte de la Generalitat de la futura variant Est de Ripoll, pel trànsit viari.
Serà la variant oest, en tot cas. Com a opció ferroviària, contradiu els elements socioeconòmics més bàsics: caríssim, ambientalment desastrós i totalment d'esquena a la població.

Deuria ser algun rumor o boca-orella de transmissió nefasta.

Variant Est

Posted: Monday 04/10/2010 22:05
by UT440_132M
Guigui wrote:
UT440_132M wrote:A mi em sembla que això s'assembla més al projecte de la Generalitat de la futura variant Est de Ripoll, pel trànsit viari.
Serà la variant oest, en tot cas. Com a opció ferroviària, contradiu els elements socioeconòmics més bàsics: caríssim, ambientalment desastrós i totalment d'esquena a la població.

Deuria ser algun rumor o boca-orella de transmissió nefasta.
Al mapa és la variant oest, però el projecte de la Generalitat, la variant viaria cap a Sant Joan i Camprodon, es faria per l'est.

Variant Est

Posted: Monday 04/10/2010 22:14
by Guigui
UT440_132M wrote:Al mapa és la variant oest, però el projecte de la Generalitat, la variant viaria cap a Sant Joan i Camprodon, es faria per l'est.
D'acord, em pensava que et referies a la C-17/N-260 (que ni és de la Generalitat, ara hi caic).

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Tuesday 05/10/2010 21:21
by liniadelRipollés
El PN del Calvari/Passeig Regull de Ripoll és molt complicat de treure. Podrien instal.lar-hi mesures pal.liatives per als trens de baixada (detecció d'objectes, persones i vehicles sobre el pas amb les barrares tancades)

Realment, és un pas a nivell digne d'estar guardat manualment com el de Roda de Mar. :P

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 06/10/2010 20:58
by UT440_132M
Redacció | Actualitzat el 05/10/2010 a les 09:18h

Modifiquen el projecte del pas elevat sobre el tren a Planoles

La reducció de l'alçada dels talussos suposarà allargar l'obra un any


Image
Obres d'eliminació del pas a nivell de Planoles. Foto: ElRipollès.info

Adif ha modificat el projecte de pas elevat sobre la via del tren a Planoles. La modificació és fruit de la petició de l'Ajuntament que considerava excessiu els talussos de fins a quinze metres d'altura en una zona d'interès ambiental. El canvi reduirà l'impacte però suposarà que les obres s'allarguin un any més del previst.

El viaducte, que ja està parcialment construït, suposarà eliminar el pas a nivell de la carretera que connecta Planoles amb Nevà, al terme de Toses. El vial també dóna servei de l'albert Pere Figueras així com el veïnat de les Casetes entre altres. Adif inverteix 2,1 milions per eliminar un pas a nivell per on passen set trens per dia i sentit. A més, des del novembre passat va entrar en servei un viaducte similar que va eliminar el pas per la via a Toses i que va costar 1,4 milions.

elripolles.info

Redacció | Actualitzat el 05/10/2010 a les 08:40h

Invertiran 2,1 milions a l'estació de Ripoll per construir un pas inferior

També s'ampliaran les andanes i es realitzarà un tancament del conjunt de l'estació

Image
Adif intervirà 2,1 milions a l'estació de Ripoll. Foto: ACN

Adif ha adjudicat les obres de millora de l'accessibilitat i la seguretat de l'estació de trens de Ripoll. Aquesta actuació, que té caràcter d'obra a compte de l'Estat, està dotada amb un pressupost de 2,1 milions d'euros i tindrà un termini d'execució de 10 mesos. L'obra consisteix en la construcció d'un pas inferior amb ascensors i l'ampliació de les andanes amb l'objectiu de millorar l'accessibilitat i la seguretat dels usuaris. Amb la voluntat de reduir les afectacions al trànsit ferroviari, alguns treballs es realitzaran en horari nocturn.

Actualment l'estació de Ripoll té un pas a nivell de fusta destinat al trànsit de viatgers entre andanes. Les obres d'Adif contemplen la construcció d'un pas inferior, de 4 metres d'amplada, amb escales fixes i ascensors que permetran l'accés dels viatgers a totes les andanes. Aquestes obres comportaran el tall de la circulació i es desmuntaran temporalment les vies 1 i 3.

L'estació de Ripoll ja disposa d'un pas inferior urbà que comunica els barris separats per la línia de tren i que, a més, té un accés al recinte de l'estació. Amb aquesta nova obra, el pas actual serà exclusivament d'ús urbà, mentre que el nou pas inferior, totalment independent, permetrà accedir directament a les andanes. 

Adif també té previst substituir les escales d'accés a l'edifici de l'estació per rampes, tancar completament el recinte ferroviari i reparar el tancament existent en els punts on està més deteriorat. El projecte també inclou la instal·lació de noves marquesines així com la renovació de la instal·lació de la llum. 

Les obres han estat adjudicades a la Unión Temporal de Empresas (UTE) formada per les empreses Ingeniería y Servicios Ferroviarios i Estructuras Aragón

elripolles.info

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 06/10/2010 22:47
by viscaelcat
I no seran capaços de destinar diners per restaurar la 281? Per 14 trens faran un pas subterrani :emprenyat .
Se'n sap res de l'antiga estació?

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 06/10/2010 23:56
by Vilarrubla
viscaelcat wrote:I no seran capaços de destinar diners per restaurar la 281? Per 14 trens faran un pas subterrani :emprenyat .
Se'n sap res de l'antiga estació?
Si els passos a nivell no són adaptats a PMR, s'haurà de fer això.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Thursday 07/10/2010 8:35
by Trenscat
A la web del SEITT també surt el projecte de remodelació de La Molina. Bàsicament consisteix en construir un nou pas inferior al costat Puigcerdà amb escales i rampes per a minusvàlids, escurçar la via 5 movent el topall per tenir espai per fer el pas inferior i col·locar marquesines "de disseny adaptat a l'entorn de muntanya" a les dues andanes. La veritat és que el dibuix de marquesines que he vist no m'agrada gens. El què no entenc és que fan el pas inferior però col·loquen un pas a nivell amb Strail al costat Puigcerdà, o sigui just davant del pas, que dius qui farà servir el pas inferior tenint un pas a nivell perfectament adaptat davant dels nassos? :martell1

Passos inferiors

Posted: Thursday 07/10/2010 20:03
by UT440_132M
Trenscat wrote:A la web del SEITT també surt el projecte de remodelació de La Molina. Bàsicament consisteix en construir un nou pas inferior al costat Puigcerdà amb escales i rampes per a minusvàlids, escurçar la via 5 movent el topall per tenir espai per fer el pas inferior i col·locar marquesines "de disseny adaptat a l'entorn de muntanya" a les dues andanes. La veritat és que el dibuix de marquesines que he vist no m'agrada gens. El què no entenc és que fan el pas inferior però col·loquen un pas a nivell amb Strail al costat Puigcerdà, o sigui just davant del pas, que dius qui farà servir el pas inferior tenint un pas a nivell perfectament adaptat davant dels nassos? :martell1
Seguiran l'estil de Ribes enllaç...
Pel que fa als passos inferiors, seguim amb la construcció d'un altre pas a la línia, ara Torelló.


http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... um=twitter
Redacció osona.com | Actualitzat el 07/10/2010 a les 19:11h

Adif construirà un pas soterrat a l’estació de Torelló

La mort d’una donar envestida pel tren, el passat mes d'agost, accelera el projecte.
Image
El pas de vianants on va ser atropellada la dona, a l'estació de Torelló, el passat mes d'agost. Foto: Osona.com

Adif ha adjudicat avui a Tecsa Empresa Constructora les obres de millora de l’accessibilitat i seguretat de l’estació de Torelló, que inclouen la construcció d’un pas soterrat dotat amb ascensors, la prolongació de les andanes, la reestructuració de les vies i petites millores a l’edifici de viatgers. El projecte té un pressupost de gairebé 2,3 milions d’euros.

Els treballs començaran de manera “imminent”, segons ha explicat a Osona.com l’alcalde de la població, Miquel Franch. Duraran 11 mesos.

El projecte, que estava licitat des del passat 14 de juliol, s’ha activat amb celeritat, després de la mort d’una veïna de Torelló el passat 2 d’agost. La dona va ser envestida per un tren quan creuava el pas de vianants. En aquests moments, l’estació només disposa d’un pas per creuar les andanes, a peu de via, amb una goma adherent per evitar les patinades.

Franch s’ha mostrat molt satisfet per la decisió d’Adif, que culmina “un any de converses” entre l’Ajuntament i l’empresa pública. L’alcalde considera que l’actuació millorarà molt “la seguretat” de l’equipament. En els darrers mesos, alguns veïns havien trencat la xarxa que separa el lloc per on passen les vies i el sector nord urbanitzat i travessaven pel mig de la via, per tal d’estalviar-se donar un tomb i passar pel pas soterrat que uneix els dos sectors de Torelló que queden a cada un dels costats de l’estació.



-----------------------
NOTA DE PREMSA, ADIF
Adif invertirà 2,2 milions d’euros en la millora de l’accesibilitat de l’estació de Torelló


Adif va adjudicar, aquest dimeccres, les obres de millora de l’accesibilitat i seguretat a l’estació de tren de Torelló. Els principals treballs consisteixen en l’execució d’un pas inferior dotat d’ascensores, la prolongació de les andanes i la reestructuració de les vies. Aquesta actuació té com a objetiu incrementar les condicions d’accesibilitat i seguretat per als usuaris d’aquesta estació. El contracte té un pressupost de 2.288.687,8 euros i un termini d’execució d’11 mesos.

Aquesta actuació, que té caràcter d’obra a compte de l’Estat, s’inscriu en el pla global d’inversions que Adif està portant a terme per a la millora permanent de les infraestructures i estacions de la xarxa d’ample convencional de Catalunya, amb l’objectiu d’oferir un servei de majors prestacions de seguretat, accessibilitat i comoditat als seus clientes i als ciutadans.

Actualment, l’estació de Torelló compta amb un pas a nivell de fusta per al trànsit dels viatgers entre andanes. El projecte adjudicat contempla la construcció d’un pas inferior, dotat d’escales fixes i ascensors, la qual cosa permetrà l’accés dels viatgers a totes les andanes en les màximes condicions de seguretat.

Un cop executat el pas inferior, es procedirà a la prolongació de les andanes complementàries. D’aquesta manera, l’estació comptarà amb andanes situades a 68 cm d’alçada sobre la cota de carril en una llargada de 200 metres i tindrà, a més, paviment antilliscant, una banda luminiscent i una franja podotàctil per facilitar el pas de les persones amb discapacitat.

L’execució dels treballs exigirà, en determinats moments, la realització d’actuacions en horari nocturn, especialment en les operacions que s’hagin de fer en el entorn més pròxim a les vies, per garantir la seguretat dels operaris i de les circulacions i reduir les afectacions al tràfic ferroviari.

A més, els escalons d’accés a l’edifici de viatgers seran substituïts per rampes que permetran l’accés dels usuaris al recinte amb les màximes condicions d’accessibilitat.

Els treballs també inclouen la instal•lació de noves marquesines i la substitució de les velles, el tancament complet dels recintes ferroviaris i la reparació de les tanques allà on sigui necessari, així com la renovació de les instal•lacions d’enllumenat, la posada en servei de nou enllumenat i la col•locació de grups electrògens.

Millores a l’edifici

Recentment, Adif també ha fet obres per la modernització de l’estació de Torelló amb una inversió de 97.953,7 euros. Aquests treballs s’han concentrat a l’edifici de viatgers i han consistit, d’una banda, en la renovació de la coberta inclinada del cos central de l’estructura, mitjançant la col•locació de nous panells metàl•lics i de teula ceràmica, entre d’altres operacions. D’aquesta manera, es pretén evitar la formació de degoters i humitats a l’interior de les instal•lacions destinades a ús públic.

Per altre cantó, s’ha fet el condicionament de la façana per tal de millorar la imatge exterior de l’edifici mitjançant el repicat, la restauració de cornises, el revestiment de paraments verticals i feines de pintura. Les operacions s’han complementat amb el tapiat de portes i finestres de zones fora d’ús i la reposició de cristalleries.

El contracte ha estat adjudicat a l’empresa Tecsa Empresa Constructora.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Saturday 16/10/2010 22:32
by suiza1957
He provat el semidirecte el divendres, hi si puc no penso torna a agafar cap altra que no sigui aquet. Me va pasar el viatje super rapid, i encare crec que podria anar mes rapid.
L´unic que trovo es que el seients tidrian que ser mes comodos. Es veu que ja tenent el proposit de canviarlos. ¿Algu sap algo?
Gracies

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Saturday 16/10/2010 22:39
by Jacob.CH
Jo no sé com està el tema de les 447 regionals, però mira aquí, potser t'ho podràs aclarir una mica més (es probable que ja ho haguéssis llegit)
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=380

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Monday 18/10/2010 20:12
by liniadelRipollés
Falta la 1000 poer Puigcerdà...està en un lloc massa planer actualment...vol muntanya!

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Tuesday 02/11/2010 15:08
by josep_serre
Des d'avui el CTC ha quedat donat d'alta entre Ribes de Freser i Puigcerdà.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Friday 05/11/2010 21:31
by awe
suiza1957 wrote:He provat el semidirecte el divendres
I què tal anava d'ocupació en comparació amb els rodalies "normals"? La gent s'anima a agafar aquest tren més que els altres? M'encantaria que, amb un servei decent, el tren guanyés mercat de forma significativa.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Monday 15/11/2010 0:44
by liniadelRipollés
Està donat d'alta en tot el tram que cites, però operen només Planoles i La Molina. Ribes i Puigcerdà amb personal de circulació. Ripoll sense personal.
josep_serre wrote:Des d'avui el CTC ha quedat donat d'alta entre Ribes de Freser i Puigcerdà.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Tuesday 16/11/2010 16:23
by talgopendular
liniadelRipollés wrote:Està donat d'alta en tot el tram que cites, però operen només Planoles i La Molina. Ribes i Puigcerdà amb personal de circulació. Ripoll sense personal.
josep_serre wrote:Des d'avui el CTC ha quedat donat d'alta entre Ribes de Freser i Puigcerdà.
Que vols dir que Ripoll no tè personal a l'estaciò? :nose Es una poblaciò molt important i passem molts trens pera alla, no hi ha ningù a l'estaciò en tot el dia? Que fort!!!! :o

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Thursday 18/11/2010 15:07
by liniadelRipollés
Personal de circulació no en té. Venda de bitllets (privatitzada) sí.
talgopendular wrote:
liniadelRipollés wrote:Està donat d'alta en tot el tram que cites, però operen només Planoles i La Molina. Ribes i Puigcerdà amb personal de circulació. Ripoll sense personal.
josep_serre wrote:Des d'avui el CTC ha quedat donat d'alta entre Ribes de Freser i Puigcerdà.
Que vols dir que Ripoll no tè personal a l'estaciò? :nose Es una poblaciò molt important i passem molts trens pera alla, no hi ha ningù a l'estaciò en tot el dia? Que fort!!!! :o